Aihe: Pingaava ride?
1 2
miän vain
26.11.2003 13:24:26

Ööh, siis tarkoitat että CuSn8- seoksesta ja Signaturet on tehty CuSn20- seoksesta. Toi B8- seos on ilmeisesti joku Sabianin oma juttu kuten noi em. Paisteen metalliseokset.

B8 on lyhennys CuSn8:sasta
B20 on lyhennys CuSn20:stä

Sabianilla sattuu olemaan peltisarja, jonka nimi on B8. Se on myös tehty B8:sasta.

Paisteen 'patented sound alloy' ei ole sama juttu kuin B20 (eli siis CuSn20). Luin jostain että se olisi lähempänä B15:sta. Vaan asian oikeaalaitaa ei moni tiedä ja harvoille kerrotaan. Laadukasta se on jokatapauksessa.

B8:sassa on 8% sinkkiä, B20:ssä 20%. B20 on kalliimpaa ja siitä saa vaihtelevampia ja moniulotteisempia symbaaleja. Sääntö ei ole ehdoton; Sabianillakin on XS20-sarja, joka on B20-seoksesta, mutta halvalla konetaonnalla. Kuulostaa lähes samalta kuin B8 (siis sarja, ei seos). Ja monet paisteen mallithan kuulostavat oikein hyviltä, vaikka ovatkin B8:saa.

Nämä ovat siis pronsseja. Vielä halvempia peltejä tehdään messingistä ja jopa kuparista. Paiste 302 on messinkiä :|
ltg
26.11.2003 13:57:31
Juu, oman käsitykseni mukaan B8 -seoksesta tehdyissä pelleissä on leikkaava, erottuva soundi, jossa on b20-seosta enemmän yläpäätä (ts. soivat kirkkaammin, mikä ei aina ole hyvä juttu). Niin ainakin Sabianilla. Ja ovathan Chad smithin signaturepellitkin tuota "sheet bronzea". B20 on perinteisempi seos, josta syntyy myös perinteisempi, laajempi soundi, jossa on enemmän alapäätä ja vähemmän sitä häiritsevää kirkkautta.

Muista materiaaleista:

Eikös jotkut sabianin signature -chinat ole nikkeli -hopea seoksella vahvistettuja? Näin myös Paisteen 402. Tulee trashmainen soundi niistä.
Vainajien omatoimisuutta hautojen siivoamisessa korostaa Hyvinkään seurakunnan ylipuutarhuri Antero Puurunen. (Hyvinkään Uutiset 26.4.94)
miän vain
26.11.2003 14:33:33

Eikös jotkut sabianin signature -chinat ole nikkeli -hopea seoksella vahvistettuja? Näin myös Paisteen 402. Tulee trashmainen soundi niistä.

Jep. Tuo nickel silver oli takavuosina kovin halpaa, ja siitä tehtiin paljonkin vähän alemman tason peltejä. Sittemmin hinta on noussut, ja pellit hävinneet markkinoilta. Eipä ole enää 402:sta.

Kiinoihin ja efektipelteihin tuo seos on kyllä oiva. Näkeehän sitä vieläkin käytettävän. Carmine Appicen china on tuota seosta, samoin jotkut paisteen noise works -mallit.

Seoksessa ei muuten taida olla oikeasti yhtään hopeaa. Nimi tulee väristä.
Blitz
26.11.2003 21:12:55
Mainoskatkos: Osta multa käsin tehty Istanbul Alchemy Professional medium ride 20". Se on itse asiassa aika paksu, mutta ei kuitenkaan mikään 100kg painava mötikkä. Se elää loistavasti ja sopii loistavasti rok ja siitä rankempaan. Loisto yksilö!

Laittelepa tarjousta ja tarkempia tietoja pikaviestiin niin katsotaan.

Rakastuin kuitenkin tuohon B8-rideen ehkä liikaakin. Täytyy päästä kyllä testaamaan tuo peli, kun hintakaan ei ole kummoinen...
TAMA - The best reason not to play Pearl drums.
Niskamies
26.11.2003 21:32:55

Rakastuin kuitenkin tuohon B8-rideen ehkä liikaakin. Täytyy päästä kyllä testaamaan tuo peli, kun hintakaan ei ole kummoinen...

Mä suorastaan ihmin kuinka tuo B8 on halpuudestaan huolimatta niin hyvä. Varsinkin cräsh.
Hanki presari ja ole tosimies!
Bacchus
27.11.2003 18:38:44

Jos ridea oot ettimässä, niin levytukussa oli mm. Paiste 2002 Power Ride hintaan 268 €, elikkäs aika rikollisen halvalla. Oli vielä uusi yksilö.

Mä oon jo pienen aikaa kuolannu Paisteen Signature 20" Power Riden perään, täydellinen ääni mun mielestä.
"Life sucks, and then you fucking die you know."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)