Kannattaa asentaa. IE6 on semmonen muinaisjäänne että oksat pois, seiskassa on sentään välilehdet ym. muita surffaamisessa välttämättömiä ominaisuuksia. Voiko muuten IE6 ja IE7 olla yhtaikaa koneella? En haluaisi luopua kutosversiosta ihan vain sivujen testaamisen vuoksi. |
Titares 19.11.2006 20:20:06 (muokattu 19.11.2006 20:21:19) | |
---|
Jos toimii kuutosella, niin toimii myös seiskalla, muttei välttämättä päinvastoin. Niinhän sen pitäisi mennä, että päivitetty ohjelma on yhteensopiva vanhan kanssa, kuntaas vanha ei tiedä kaikkea uudesta. Setä Murphy voi kuitenkin olla eri mieltä. |
SaBer 19.11.2006 20:44:43 (muokattu 19.11.2006 20:49:01) | |
---|
Jos toimii kuutosella, niin toimii myös seiskalla, muttei välttämättä päinvastoin. Niinhän sen pitäisi mennä, että päivitetty ohjelma on yhteensopiva vanhan kanssa, kuntaas vanha ei tiedä kaikkea uudesta. Tuo on ohjelmistokehittäjien yleinen periaate. Se ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki ohjelmat olisivat taaksepäin yhteensopivia. Nyt kuitenkin puhutaan ohjelmasta joka tulkitsee tietyssä spesifikaatiossa määriteltyä koodia, joka on ollut määriteltynä jo ennen edellistä versiota. Setä Murphy voi kuitenkin olla eri mieltä. Murphyllä ei ole mitään tekemistä tämän kanssa. ie6 tulkitsi standardeja väärin => "väärin" tehdyt sivut toimivat halutulla tavalla ie6:lla ie7 tulkitsee standardeja "oikeammin" => ne samaiset "väärin" tehdyt sivut näkyvät ei-halutulla tavalla EDIT: Näin siis (X)HTML ja CSS. (CSS 2, joka tuotti suuria ongelmia ie6:ssa, on julkaistu alkuvuodesta 1998) Javascripteistä ynnä muista en tiedä. Niissä saatta päteä tuo taaksepäinyhteensopivuus. "Kato bassoa soitetaan, muijaa hiplaillaan." -Sam Other |
rokiroki 26.06.2008 00:48:48 | |
---|
Wanha mikä vanha, mutta mulle uusi ongelma... Jos ei apua löydy avaan sitten uuden ketjun. eli youtube videot lakkasi toimimasta. Eli pitäisi asentaa uusi Flash tai laittaa javascrip päälle. ( työkaluista,internet asetuksista,suojaus sielta Javascript kohtaan) Mutta prkle en löydä mistään mainita javascriptistä, eli mistä sen voisi laittaa päälle, ja kuinka se onmennyt pois päältä? Flashin asennus youtubesta ei auta, Vai pitikö se ensin poistaa jotenkin ja taas asentaa. Niin mulla on Vista home premium Olenko tyhmä vai enkö vaan osaa????tiedän ...vastaus on molempia ! Allekirjoitus_____________
nimen selvennys |
superfly 26.06.2008 11:41:58 | |
---|
Mikä hiivatin takia sinä tai kukaan IE:n kanssa leikkii? Vaihtoehtoja on. Killing internet dragons is serious business! |
Ziggy Bubba 26.06.2008 12:24:35 | |
---|
Vaihda ihmeessä vaikka Firefoxiin tai Operaan - tuo Explorer on aikas kammo selain. |
Niq 26.06.2008 13:07:28 | |
---|
Mikä hiivatin takia sinä tai kukaan IE:n kanssa leikkii? Vaihtoehtoja on. Tommonen pikkufirma kun Nokia tunkkaa softansa toimimaan vaan IE:llä, ei auta kuin kärsiä siitä jatkuvasti kaatuilevasta paskaläjästä. "I have a cunning plan" -Baldrick |
lindo 26.06.2008 21:07:37 | |
---|
Tommonen pikkufirma kun Nokia tunkkaa softansa toimimaan vaan IE:llä, ei auta kuin kärsiä siitä jatkuvasti kaatuilevasta paskaläjästä. Anteeksi kysymys, mutta miten Nokia tähän liittyy? Mikä Nokian softa ei toimi kuin IEssä? Puhelimista en tiedä mitään mutta jos noin on niin merkki vaihtoon, ja sitten selain vaihtoon :P Rok rok |
Niq 27.06.2008 16:25:55 | |
---|
Anteeksi kysymys, mutta miten Nokia tähän liittyy? Mikä Nokian softa ei toimi kuin IEssä? Puhelimista en tiedä mitään mutta jos noin on niin merkki vaihtoon, ja sitten selain vaihtoon :P Tarkoitin että Nokialle kun välillisesti paiskii hommia niin pakko käyttää IE:tä. Webbikikkareesta kyse siis. :) "I have a cunning plan" -Baldrick |
LaXu 27.06.2008 19:36:56 | |
---|
Tarkoitin että Nokialle kun välillisesti paiskii hommia niin pakko käyttää IE:tä. Webbikikkareesta kyse siis. :) Oikea ratkaisu on lähettää webbikikkareen kehittäneelle taholle noottia "tää on paska, jätkät ei osaa koodaa" ja sitten käyttää firefoxia/operaa kaikkeen muuhun ja ie:ta sen webbikikkareen kanssa. |
lindo 28.06.2008 12:41:14 | |
---|
Tarkoitin että Nokialle kun välillisesti paiskii hommia niin pakko käyttää IE:tä. Webbikikkareesta kyse siis. :)
Oikea ratkaisu on lähettää webbikikkareen kehittäneelle taholle noottia "tää on paska, jätkät ei osaa koodaa" ja sitten käyttää firefoxia/operaa kaikkeen muuhun ja ie:ta sen webbikikkareen kanssa.
Oho .. nyt heräsi kysymys että mikä ihme on webbikikkare?!?!? :O Hain joskus vuosia sitten Nokialle töihin, ja kävin lääkärintarkastuksessakin, mutta en saanut koskaan mitään viestiä että "sinua ei valittu" tms. Olen joskus miettinyt että mikäköhän mahtoi olla meikäläisessä vikana; pitkä tukka, vai kuppa :/ Rok rok |
rokiroki 13.07.2008 01:33:08 (muokattu 18.07.2008 00:31:49) | |
---|
Wanha mikä vanha, mutta mulle uusi ongelma... Jos ei apua löydy avaan sitten uuden ketjun. eli youtube videot lakkasi toimimasta. Eli pitäisi asentaa uusi Flash tai laittaa javascrip päälle. ( työkaluista,internet asetuksista,suojaus sielta Javascript kohtaan) Mutta prkle en löydä mistään mainita javascriptistä, eli mistä sen voisi laittaa päälle, ja kuinka se onmennyt pois päältä? Flashin asennus youtubesta ei auta, Vai pitikö se ensin poistaa jotenkin ja taas asentaa. Niin mulla on Vista home premium Olenko tyhmä vai enkö vaan osaa????tiedän ...vastaus on molempia !
Itse itselleni vastaten.......kun mulla kuitenkin on tuo ms-vista.......vaikka se tuntuu olevan kaiken maailman pahuuden alkulähde, ainakin kaikkien vähänkään tietokoneista ymmärtävien keskuudessa ! Oma suhteeni tietokoneeseen on kuin autoon, kun käynnistän pitäisi päästä liikkeelle...... Ei auttanut you tuben tarjoama latest flash- asennus. Jostain löysin ohjeen, että kannattaa poistaa flashi ensin ja sitten asentaa tarjottu uusi. Niinpä tuon you tuben kautta tarjotun Flashin kautta poistin vanhan Flashin eli valitsin :uninstall...ja sitten asensin Flashin uudelleen ---ja käynnistin koneen alusta Kas, you tube pelitti---- ja perheen nuorison kunnioitus minua kohtaan nousi taas askeleen...Kyllä Isä osaa!!!! Pöhnäääsen henkilön kirotusvihreitä vähän korjailtu. Allekirjoitus_____________
nimen selvennys |