KurtCobain 17.11.2006 10:51:08 | |
---|
-.- |
slapvete 17.11.2006 11:06:23 | |
---|
Älä osta mitään "aloittelijaritsaa". Haaskaat rahojasi. Kerralla kunnon peli, Fenkun Jazz Bass, Sandberg, Music Man Stingray tms. Ei tarvitse sitten arpoa kamojen kanssa, niin kuin niin moni täällä(kin) tekee. "You're not Jesus or Popeye the Sailor
You are Sigurd, an eminently capable purveyor of flava." |
KurtCobain 17.11.2006 17:21:01 (muokattu 17.11.2006 17:21:34) | |
---|
-.- |
TommiW. 17.11.2006 17:31:56 | |
---|
Eli kannattaisko mun ostaa vaikka tämä? http://www.thomann.de/fi/fender_mexjazzawh.htm Ton kalliimpaan ei rahat riitä oikeen. Toi vaikuttaa aika hyvältä. Kanattaa tosin ostaa mahdollisuuksien mukaan Suomesta, yleensä vähän tinkaamalla pääsee lähelle noita T-kaupan hintoja ja pääsee kokeilemaa KO soitinta, sekä saa soittimen haluamiinsa säätöihin. "Sä et varmaan ikinä soita mitään normaalia" - Seer-O |
Riio-Kola 17.11.2006 17:32:15 | |
---|
Jos ostat uuden basson, niin suosittelen Ibanezin gsr-200, tai Yamahan rbx-270 malleja. Itselläni ei niinkään noista Yamahoista ole kokemusta, mutta kai niitä pidetään samantasoisina soittimina noiden Ibanezien kanssa ja oma ensimmäinen bassoni oli nimenomaan tuo Ibanez. Mutta suosittelisin kuitenkin katselemaan käytettyjä bassoja. Noissa mexicon fenkuissa taitaa olla jotain probleemaa alkuperäisen tallan ja mikkien kanssa, enkä ehkä lähtisi tilaamaan tuota testaamatta, koska noissa on kuitenkin yksilöllisiä eroja, eikä viimeistely taida olla kauhean tarkkaa. Omani ostin käytettynä vähän alle neljälläsadalla ja oon ihan tyytyväinen siihen. Narf |
Riio-Kola 17.11.2006 17:37:45 | |
---|
Narf |
slapvete 18.11.2006 18:31:19 | |
---|
Jos lähdet ritsalinjalle, niin ota joku joka OIKEASTI tietää bassoista messiin. Ritsoista voi löytyä ok pelejä (etenkin kun mikit vaihtaa), mutta muuten on selkeästi parempi säästää se 400-500 jostain ja ostaa kunnon möykytin kerralla. On kunnon soittimen myötä enemmän treeni-intoa, bändisoittoiloa ja harrastus voi jopa jatkua pitempäänkin. "You're not Jesus or Popeye the Sailor
You are Sigurd, an eminently capable purveyor of flava." |
Prowleri 18.11.2006 19:07:47 (muokattu 18.11.2006 19:13:50) | |
---|
Nuo Yamahan BB414/614 ovat hyviä pelejä, samoin kuulemma Squierin Vintage Modified -sarjalaiset hintaisekseen. Vahvistimeksi ehkä Behringer BX600, jos sinne asti riittää rahat. Däigä! |
Olisko epiphonen thunderbird hyvä basso kun soitan rokkia ja välillä rankempaakin? Vai kannattaisko mun ostaa vaan fenderin mexico presari tai jazzari? -.- |
ötzi 18.11.2006 23:20:52 | |
---|
Olisko epiphonen thunderbird hyvä basso kun soitan rokkia ja välillä rankempaakin? Hyvä on, osta pois jos vaan muoto miellyttää Kaikki ruoka ei ole perunaa, mutta kaikki peruna on ruokaa, paitsi peruna |
Jipii 19.11.2006 00:16:06 | |
---|
Itteä ainaki harmittaa ku ostin aluksi halpisbasson ja nyt pitäs sitte hommata parempaa. |
basisssiiisisti 20.11.2006 23:29:07 (muokattu 20.11.2006 23:30:46) | |
---|
Mä ainaki ostin sillon ku alotin tän mun esp-b50+ 65w harley benton vahvistimen thomannilta ^^ vahvistin on vaa onneks kotona mutta toi basso on tosi hyvä ihan eikä ole kallis uutta bassoa etsiskelen ku aattelin 5 kieliseen vaihtaa :D nyt tällähetkellä yritän saada säädettyä tota espiä.. kiire meinaa vähä olla jos keskiviikoks meinaa keretä soittaan keikalle:D |
Nieby 20.11.2006 23:58:57 | |
---|
ite sanon, taas, että eka bassoni oli Ibanezin GSR180, ja siinä ei ole vian vikaa. hintaa vaivainen 200€ uutena. todella, tooodella loistava basso.. mutta eihän toki presarin voittanutta ole, mutta kyllä itse ainakin pääsin helposti alkuun tolla Ibanezilla. |
trackson 21.11.2006 04:39:12 | |
---|
Älä osta halpaa. Osta Rickenbacker osamaksulla. Ikinä et enää tarvitse uutta bassoa. Eniten järkeä kuluu suuriin typeryyksiin |
bize 21.11.2006 08:46:20 (muokattu 21.11.2006 08:51:17) | |
---|
Jos ostat uuden basson, niin suosittelen Ibanezin gsr-200, tai Yamahan rbx-270 malleja. No, tuo gsr on ihan jees, soitin sillä yhden keikan pari vuotta sitten kun oli testikäytössä. Tuommonen rbx-270 löytyy myös ja ainakin se mikä mulla oli, on aika surkea. Huono mikki, huono sointi erityisesti e-kielellä ja g-kielen ensimmäisillä viidellä nauhalla. Ruma "yläastebasso". Yksilöitä toki.. En tiedä onko mulla käyny hyvä mäihä vai mitä, mutta en ihan täysin ymmärrä tuota mexico-fender -polkemista, oman jazzinikin ostin neljäänsataan ja ei siinä oikeastaan muuta vaihdettavaa ollut kuin valkoinen pleksi. Lähinnä uusista amerikan fendereistä olen kuullut huonoa. Mexicon deluxe on myös kokeilemisen arvoinen, fenderin noiseless mikit on hyvänkuuloiset (ja varmaankin siten myös se basso jossa ne olivat kiinni). Uusi squier precision standard löytyy myös, ihan jees, mutta hieman ohuempi soundiltaan kuin fender (ohuempi kaula, 500kohm potikat). Myös noita prowlerin jo suosittelemia yamahan (vanhempia) bb-sarjalaisia kannattaa kytätä torilta. Kyseisellä pelillä soittoa kuultavissa ja nähtävissä esim. no doubtin dvd:llä Rock Steady, kyllä lähtee. Varmaankin kohta tulee myös pari ylistysta Aria Pro II:lle, siinä myös kokeilemisen arvoinen vehje (käytettynä torilta tms. markkinoilta). Sama, kuin piccolovirveli. Kuin potkisi marsua perseelle, ja sanoisi: "Huuda kuin leijona". -Epämuusikko |
PnukBassist 21.11.2006 11:10:30 (muokattu 21.11.2006 11:12:08) | |
---|
Jos lähdet ritsalinjalle, niin ota joku joka OIKEASTI tietää bassoista messiin. Minäkin suosittelen tätä tämmöistä. Näkee niin paljon näitä toopeja jotka ostaa halvimman paketin vaan sen halpuuden takia, ja paskaahan sieltä yleensä tulee sylillinen jota ei saa myytyä pois. Sitten taas jos ostaa sen kahden tonnin rikkenpakkerin tms niin jos parin kuukauden päästä ei enää basso kiinnostakaan niin sitten sulla on parin tonnin basso, jonka myyt pois pari-kolme sataa halvemmalla. Kun on joku tietävä mukana niin sillä parilla-kolmella sadalla löytyy jo se hyvä ensibasso. Aamen. E: Ja se on ensiarvoisen tärkeää että pääset itse testaamaan soittimen ennen ostamista. Osta siis Suomesta. Se Thunderbirdi esim oli mulle semmoinen kokemus, että olin kuullu kuinka sitä kaikki hehkutti ihan perkeleesti, mutta sitten kun sen palikan sai käteen niin eipä mun nakkisormet siitä enää tykännytkään. Well, I woke up Sunday morning
With no way to hold my head that didn't hurt.
And the beer I had for breakfast wasn't bad,
So I had one more for dessert. |
Maisteri 21.11.2006 12:09:25 | |
---|
Olisko epiphonen thunderbird hyvä basso kun soitan rokkia ja välillä rankempaakin? Vai kannattaisko mun ostaa vaan fenderin mexico presari tai jazzari? Noissa Epin Thunderbird-kopioissa on todella paksu kaula. Ainakin hemmetisti paksumpi kuin Gibsonissa. Muuten nuo Epithunderit on kyllä ihan mainiota kopioita jopa alkuperäiseenkin verrattuna, varsinkin kun huomioi huokean hinnan. Tuon tatsihomman takia ei kannata ainakaan ostaa sikana säkissä, mutta kokeilla kannattaa toki, että passaako käteen. www.trauma.tk
www.thegeorgedoubleuse.com |
absqua 21.11.2006 12:34:36 | |
---|
Oon soittanut aikasemminkin bassoa mut nyt aion ostaa oman basson. Mitkä olisi hyviä "aloittelijabassoja"? Tarvitsetko vain basson vai vahvistimenkin? Uusista alle 500e bassoista olen sitä mieltä että yamaha ja ibanez hallitsevat peliä. Yllämainitun yamaha bb-reissuen saa 400eurolla ja se kelpaa ihan mihin tahansa kehiin ja on vielä hienokin (makuasia). Fender hyvä valinta,mutta selvästi hinnakkaampi jo, eikä varsinkaan halvempien mallien osalta välttämäti ihan paras vastine rahalle. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
bize 21.11.2006 12:44:29 | |
---|
Sama, kuin piccolovirveli. Kuin potkisi marsua perseelle, ja sanoisi: "Huuda kuin leijona". -Epämuusikko |
PnukBassist 22.11.2006 10:56:40 | |
---|
Tuli mieleen myös epiphonen eb-0, jos halvalla pitää päästä. Ja tosiaankin tuossa pitäis olla rahalle vastinetta. http://www.thomann.de/fi/epiphone_ebo.htm Tuo on kyllä meikän korvaan aika rumilus. Ja ainakin se kitaraversio tuosta näytti olevan jatkuvasti epävireessä, mutta bassostahan en sitten tiedä mitään. Well, I woke up Sunday morning
With no way to hold my head that didn't hurt.
And the beer I had for breakfast wasn't bad,
So I had one more for dessert. |