Muusikoiden.net
17.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ran Guitars kokemuksia itse kitaroista
1 2 3 4 534 35 36 37 38
H.Corruption
18.11.2006 19:01:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ran Guitars keskustelu lähti joissain vaiheessa käsistä ja mieluiten alkaisi lukemaan niistä kokemuksista itse kitaroista. Luulisi Ranilla soittavia jo löytyvän jokunen.
 
Tässä juttua mun ensimmäisen Ranin osalta, vaikka Ben D kerkeskin sitä kehumaan.
 
Tilasin kitaran vuoden 2004 loppupuolella, ja speksit olivat tällaiset:
 
RR, neck-thru, 22 nauhaa, hainevä otelautamerkit "helmiäistä", Jackson-tyylinen reverse lapa, leppärunko, reunanauhoitus oteludassa ja lavassa, EMG 81/85 mikit, 2 vol ja 1 tone, Schaller FR, 1 11/16" (43mm) lukkosatula, Schaller virittimet, metallin musta valkoisella raidalla, kova kotelo.
 
Kuva kitarasta:
 
http://www.ranguitars.com/imi/katalog/IMG_2088.jpg
http://www.ranguitars.com/imi/katalog/IMG_2107.jpg
 
Kitara saapui 2005 huhtikuussa. Se oli kääritty käsittämättömään määrään kuplamuovia, jota purettuani pääsin käsiksi vasta laukkuun. Laukku auki ja lisää kuplamuovia. Kun kitara paljastui, sain ihastella kuinka hyvää maalaus- ja viimeistelytyötä kitaraan oli tehty. Todella hieno.
 
Kitara soi hyvin jo akustisestikin ja antoi viitteitä kuinka se soikaan vahvistimen kanssa. Ran on selvästi valinnut EMG:t vakiomikeiksi, jota en ihmettele yhtään. 81 oli hyvä valinta tallamikiksi, vaikka se taitaa olla joka EMG:eillä soittavalla vakiona. Rankalla säröllä soitettaessa soundi ei puuroudu ja soitto vaati vähän enemmän tarkennusta plekun käyttöön kuin esim. SD:n JB:llä. Kaulamikkinä 85 on vähän turhan tuhti, mutta volumella sen saa kuriin. Sustain on kitarassa tosi hyvä kelluvasta floikasta huolimatta.
 
Ensinmäinen kommentoitava asia oli lukkosatula. Kielet tuntuivat heti olevan lähempänä toisiaan kuin mihin olin tottunut Jaskojen kanssa. Mittaaminen kertoi 42mm eli ei ollut speksatun mukainen. Myös satula oli asennettu todella matalalle. Sen saa korkeammalle kiilapaloilla. Kielet oli säädetty matalalle, mutta eivät ottaneet nauhoihin kiinni. Schallerin floikka toimi jouhevasti ja piti vireen hyvin. Kitaran lavan pieni kulma toi omat metkunsa virittämiseen. Kielet eivät kulje satulan päällä koko matkalta, vaan ovat irti satulasta virittimiä ennen. Vire nousi kielten lukituksen jälkeen niin paljon ettei kitaraa saanut enää vireeseen. Täytyi opetella oikea tapa saada säädöt riittämään. Lopulta asensin kielille painiketangon lukkosatulan ja virittimien väliin, esim. ESP:n tyyliin. Kaulan mitat olivat tarkalleen sen mitä olin speksannutkin.
 
Lopullisen laadun kitarasta ja työstä kertoo aika. Ensimmäinen ajan myötä esiin tullut ongelma on otelauta. Ensimmäisten pakkasten tultua kuiva ilma kutisti otelautaa sen verran että nauhojen päät alkoivat tuntua häiritsevästi soittaessa. Samaan ongelmaan törmäsin japanilaisten Jaskojen kanssa, joskin niissä ongelma oli paljon pahempi. Runko on pysynyt tasaisena maalin alla eikä elämisen merkkejä ole löytynyt. Kaula on pysynyt muuttumattomana ja muutenkin kitara pysyy edelleen vireessä hyvin kovasta floikan käytöstä huolimatta.
 
Kitaran mukana tuli lappu, puolankielinen tietysti. Numerosta 12 ymmärsin että takuulappuhan se. Siitä ei tosin ole mitään hyötyä, vaikka olisi englannikielinen. Otin yhteyttä Raniin jo otelaudan kutistumisen ilmaannuttua ja se oli yhtä tyhjän kanssa.
 
Kokonaisuutena kitara on hyvin tehty ja laatupeli noita muutamia juttuja lukuunottamatta.
 
Ran Guitarsin asiakaspalveluhenkisyys on sitten toinen juttu siinä vaiheessa kun tulee valitus- tai takuuasia esille. Palvelu pelaa niin kauan kun olet potentiaalinen asiakas tai kitara on teossa. Sen jälkeen kaikki on häilyvää. Olen saanut kokea tämän uuden Ran RR Customini kanssa. Valitusprosessi on vielä kesken ja odotan Dariukselta viimeistä sanaa. Ei ainakaan tällä hetekellä näytä hyvältä. Ilmoittelen kun homma on selvä.
 
Ben_D
18.11.2006 19:15:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo..mielenkiinnolla odottelen etenkin otelaudan mittojen oikeellisuutta. Speksasin otelaudan niin, että se tulee tehdä kuten Jackson Speedneck KV-2:ssani. Osan mitoista otin Jacksonilta ja osan omasta King Veestäni käyttäen apuna mallikampa nimistä työkalua. Helmikuussa (tai joskus keväällä ;)) nähdään, miten homma on onnistunut. Floikkaa mun skebassa ei ole, vaan stop tailpiece kuten Les Pauleissa. Mikkejäkin vaan 1 kappale tallassa eli Seymour Duncan Distortion, josta mulla ei ole mitään mitään kokemusta. Sokkona otin. Ajattelin kokeilla jotain erilaista ainaisten JB ja EMG viritysten sijaan.
 
Edellisen kirjoittajan kitarasta en tosiaan ulkoisesti ja pikaisen testin perusteella huomannut oikeastaan mitään eroa Amerikan isoveljiinsä. Laatupeliltä vaikutti. Tosin hieman huolestuttaa tollainen otelaudan eläminen.
 
http://www.fiercemetal.org
ps3t
18.11.2006 20:21:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika mielenkiintoinen kirjoitus täytyy sanoa...toki kielten korkeus ja se kuinka lähellään toisiaan ne on, on makuasia, mutta tuo vireen muuttuminen näinkin kehutun valmistajan kitarassa on aika paha.
Eikös se ole niin että puu kuin puu kutistuu/laajenee lämmön vaikutuksesta? Enivei, täytyy laittaa tänne omat kokemukset kun oma rani saapuu (toivottavasti) joulukuun puolessavälissä.
 
Teknisyys on perseestä.
apuri
18.11.2006 21:13:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vääränlevyinen satula on kyllä anteeksiantamaton vika customkitarassa.
Kitara puolaan ja rahat takaisin olisi mielestäni ainut oikea tapa toimia.
 
Invader
18.11.2006 21:22:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vääränlevyinen satula on kyllä anteeksiantamaton vika customkitarassa.
 
Jep, on kyllä niin perustavaa laatua oleva speksi kaulassa. Pitää toivoa ettei oman Ranin kohdalla satu mitään ikäviä yllätyksiä. Speksejä olen muutellut jonkin verran alkuperäisestä, toivottavasti kaikki muutokset tulee mukaan. Tosin lähettäähän Dariusz joka kerta uuden päivitetyn laskun kun niitä muutoksia spekseihin tekee.
 
Tai sitten ei..
ps3t
18.11.2006 21:28:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep, on kyllä niin perustavaa laatua oleva speksi kaulassa. Pitää toivoa ettei oman Ranin kohdalla satu mitään ikäviä yllätyksiä. Speksejä olen muutellut jonkin verran alkuperäisestä, toivottavasti kaikki muutokset tulee mukaan. Tosin lähettäähän Dariusz joka kerta uuden päivitetyn laskun kun niitä muutoksia spekseihin tekee.
 
Mulle ei tullu uutta invoicea kun muutin värin mattamustaksi (sähköpostikeskustelun mukaan hinta 50e), tai siitä kun halusin saada kitaraan tietyn vireen ja kielet. Custom inlaysien (hinta 160e) myötä tuli kyllä uus invoice.
 
Teknisyys on perseestä.
Werde
18.11.2006 22:14:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ymmärsinkö oikein että aloittajalle on siis tullut 2 "sutta" RAN:ilta? Ensimmäisessä väärä satula ja jälkimmäisessä jotain muuta?
 
Huolestuttavia ja ikäviä tuollaiset virheet vaikka kitara muuten laatupeli olisikin.
 
koponen
18.11.2006 22:14:13 (muokattu 18.11.2006 22:15:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suomen kuivassa talvessa alkaa törröttää about joka toisen kitaran nauhat. Kerran kun viilaa niin tuskin tulee sama homma enää eteen.
 
http://nationalpriorities.org/index.php?option=com_wrapper&Itemid=182
LaXu
18.11.2006 22:17:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suomen kuivassa talvessa alkaa törröttää about joka toisen kitaran nauhat. Kerran kun viilaa niin tuskin tulee sama homma enää eteen.
 
Näinhän se on, varsinkin jos on uunituoreista kitaroista kyse. Itsellänikin alkoi tuosta yhdestä stratokopsusta talven tullessa nauhat törröttämään. Viilasin ne ja nyt useamman vuoden myöhemmin kitarassa ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia.
H.Corruption
19.11.2006 15:18:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näinhän se on, varsinkin jos on uunituoreista kitaroista kyse. Itsellänikin alkoi tuosta yhdestä stratokopsusta talven tullessa nauhat törröttämään. Viilasin ne ja nyt useamman vuoden myöhemmin kitarassa ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia.
 
Kuten alussa mainitsin jenkki Jaskoissa tällaista otelaudan kutistumista ei ole tapahtunut, joista toinen kitara oli uusi. Mulla tuli ongelma esiin parin japsi Jaskan kanssa. Halvoista kitaroista Epien otelaudat on pysyneet kutistumattomina.
 
Sitten asiaan, pistän tämän sittenkin jakoon ku Dariukselta ei ole kuulunut mitään vastausta. Niin ja tää on sitten aika paha.
 
Tilasin tämän uuden Ran RR Customin aivan tämän vuoden alkupäivinä ja tässä speksit, jotka annoin:
 
RR, neck-thru vaahteraa, 22 jumbonauhaa, hainevä otelautamerkit, eebenpuu otelauta, Jackson-tyyppinen lapa, leppärunko, Original Floyd Rose tremolo, Floyd Rose R3 (43mm) lukkosatula, kieltenpainiketanko, EMG 81/60 mikit, 2 vol ja 1 tone, läpikuultava musta mustilla viistotuksilla, kova laukku, kaulan olin taas speksannut oman mitoituksen mukaan.
 
Alustava valmistuminen oli arvioitu kesäkuun loppupuolelle. Seuraavaksi elokuuksi. Elokuun lopulla kysyttiin minkälaisen viimeistelyn haluan kitaraan se kun oli hieman jäänyt heiltä epäselväksi. Parissa alkuvuoden mailissa kysyin hyviä ideoita vaahterakannesta ja omasta mielestä annoin sellaisen kitaraan tehtäväksikin. No kumminkin kitara oli nyt maalausta vaille ja piti päättää mitä laitetaan. Valitisin sitten tutun metallin mustan ja nyt viistotuksen valkoisiksi. Sain arvion kitaran olevan valmis lokakuun alussa.
 
Kitara saapui sitten noin kuukauden myöhässä. Samoin kuin aikaisemmassa oli kuplamuovin määrä käsittämätön. Laukun avattuani ja saatuani kitaran ympäriltä kuplamuovit pois, en ollut uskoa silmiäni.
Ensimmäinen reaktio oli "V***N P*****T".
Orkkis floikan sijasta tremolona loisti Schallerin floikka!
Samalta seisomalta laitoin mailin Dariukselle, johon sain vastauksen noin viikon kuluttua. Sanoma oli suurinpiirtein se ettei hän ymmärtänyt mistä ihmeestä oikein puhuin ja voisinko täsmentää. Laitoin uuden mailin, jossa sanoin että katsoisivat ne speksit ja kitaran hintakin oli orkkis floikan osalta suurempi. Vaadin toimenpiteitä asian korjaamiseksi pikimmiten.
 
Seuraava palaute Dariukselta sai mun käämin kärähtämään lopullisesti. Ensin hän pahoitteli tapahtunutta ja myönsi heidän tehneen mokan kitaran valmistuksessa. Seuraavaksi sävy muuttui ja ihmettelyä mitä siinä orkkis floikassa nyt ihmeellistä on verrattuna Schallerin vastaavaan. Sitten ku he saavat uusia orkkis floikkia, rakentavat mulle uuden kitaran.
 
Vastasin tähän todella tulikiven katkuisesti. On heillä pokkaa kuvitella että tilaan uuden kitaran tällaisen mokan jälkeen. Ilmaisin myös siihen suuntaan että taisi mennä mulle alunperin tehty kitara jonnekin muualle, kun tremoloa varten tehty kolo kin oli Schallerille. Yks jenkkiläinen kaveri sano mulle et "ostit Ferrarin, mut sait Fiatin - onhan ne saman yhtiön tekemiä".
 
Palautteesta sain käsityksen että oon paska asiakas ku valitan tollasesta pikkujutusta ja ehdottamani tremolon vaihto päittäin ei tule kyseeseen vaan on tehtävä uusi kitara. Oli ottanut oikein arbuusin nenäänsä asiasta.
 
Vastasin olevani syvästi pahoillani ollessani niin paska asiakas, joka haluaa vain yksinkertaisen asian korjatuksi koska siitä maksoikin. Ilmoitin myös ettei mulla ole laittaa rahaa kiinni uuteen kitaraan vähään aikaan.
 
Palautetta ei ole sittemmin kuulunut ja luulen ettei kuulukaan.
 
Itse kitara on kieltämättä muilta osin loistavasti tehty ja lukkosatula on Floyd Rose R3, eikä se Schallerin vakio joka on standardi kamaa Ranilla. Nyt otelautamerkitkin on helmiäistä niin kuin pitääkin. Maalaus ja viimeistely on erinomaista laatua. Myös kieltenpainiketanko oli asennettu.
 
Tässä huomasin että EMG:n 60 on 85:sta parempi vaihtoehto kaulamikiksi, se kun ei puske liikaa.
 
Odottelen jonkin aikaa, tuleeko Dariukselta enää mitään vietiä kitaraa koskien vai oonko poistettavien asiakkaiden listalla. En kyllä usko ihmeisiin, mutta oli tää kyllä viimeinen tämän puljun kitara jonka hankin. Ellei se ihme tapahdu ja tekevät sen uuden kitaran sopuhintaan, jota en todellakaan usko.
 
Jenkkiläisen kaverin sanoin: "Shit happens".
 
Werde
19.11.2006 15:37:44 (muokattu 19.11.2006 15:38:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuten alussa mainitsin jenkki Jaskoissa tällaista otelaudan kutistumista ei ole tapahtunut, joista toinen kitara oli uusi. Mulla tuli ongelma esiin parin japsi Jaskan kanssa. Halvoista kitaroista Epien otelaudat on pysyneet kutistumattomina.
 
Tiedä sitten johtuuko öljyämisestä ja jatkuvasta huoltamisesta vai mistä, mutta ainut kitara jossa minulla on nauhanpäät alkaneet törröttää on halpis-Squier. Muuten noihin on törmännyt lähinnä soitinliikkeissä.
 
On kyllä justiinsa niin epämääräistä tuo RAN:in touhu kuin pahimmillaan voi itäblokin kaverilta odottaakkin. Palvelu kyllä pelaa niin kauan kun on rahaa tulossa sinnepäin, ja sitten asia haudataan. Tästä on jonkin verran ollut puhetta tuolla toisessa ketjussa, että mitäs sitten jos kaikki ei menekkään niinkuin pitää. Yleensä porukka on arvaillut asian hoituvan, koska Darius niin ystävällisesti vastailee sähköposteihin tjsp. Nyt ainakin on faktaa että hyvä meininki loppuu juuri sillä hetkellä kun viimeinen erä on maksettu.
 
Kolmesta valmistuneesta RAN:ista olen täällä kuullut palautetta (tai sitten muistan vain huonot, niinkuin ihmisillä on tapana), ja kaikissa on ollut jotain sanomista. Se kolmas mieleentullut on siis 7-kielinen RR jossa oli 6-kielisen sharkfinit. Täytyy toivoa että porukka joka täältä on noita tilaillut saa sitä mitä pitääkin.. nämä jutut saivat ainakin oman RAN-gasini tippumaan nollille.
 
kimurantti1
19.11.2006 15:50:45 (muokattu 19.11.2006 15:54:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

H.Corruption:
Sinun asemassasi ottaisin yhteyttä kuluttaja-asiamieheen ja varaisin ajan. Se ei maksa mitään, ja saatpahan ainakin selville mitkä ovat oikeutesi selostamassasi tilanteessa. Mä olen tuon tyyppisessä tilanteessa ollut itse, ja homma selvisi lopulta oikeusavustajan lähettämän kirjeen myötä. Toivotaan, ettei sinunkaan tarvitse sen pidemmälle mennä. Tapauksesi tekee tietysti hankalaksi se, että rakentaja on Puolalainen, eikä heillä välttämättä päde samat lait kuluttajan oikeuksien kannalta kuin Suomessa. Älä missään nimessä alistu tuollaiseen, vaan vaadi sitä mikä sulle kuuluu, sulla on siihen täysi oikeus.
 
Henkkiz
19.11.2006 17:00:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämän ketjun luettuani päätin kertoa oman pienen huoleni. Itselläni on ollut oma Ran kohta vuoden. Kitaran specsit ovat täysin oikeat, ja soitin on laatutyötä kaikin puolin, mutta tässäkin kitarassa on ilmennyt ns. otelaudan elämistä. Korkean E-kielen nauhat ovat vaikeasoittoisia, eli äänet kuolevat huomattavasti nopeammin kuin muilla kielillä. Kitara on tämän takia nyt huolossa, ja korjaaja sanoi että ongelma korjaantuu luultavasti nauhojen hiomisella. Toivotaan että näin on
 
stenel
19.11.2006 17:11:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksi ette tue suomalaista käsityötä ja saisitte sellaisen soittopelin kuin haluatte?Mielestäni tässä on menty merta edemmäs kalaan.
 
Jag känner en bott
Ben_D
19.11.2006 17:11:15 (muokattu 19.11.2006 17:11:57)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämän ketjun luettuani päätin kertoa oman pienen huoleni. Itselläni on ollut oma Ran kohta vuoden. Kitaran specsit ovat täysin oikeat, ja soitin on laatutyötä kaikin puolin, mutta tässäkin kitarassa on ilmennyt ns. otelaudan elämistä. Korkean E-kielen nauhat ovat vaikeasoittoisia, eli äänet kuolevat huomattavasti nopeammin kuin muilla kielillä. Kitara on tämän takia nyt huolossa, ja korjaaja sanoi että ongelma korjaantuu luultavasti nauhojen hiomisella. Toivotaan että näin on
 
Mä näin sun kitaras Oeschilla kun käytin omaa KV-2 Jacksonia siellä....elektroniikka oli vähän sökönä. Mä en sano juuta enkä jaata ennenkun skitta on mulla himassa. Kyllä se Dariusz niin tarkkaan kyseli haluamani kaulaprofiilin speksit, että luulis tulevan oikein....
 
Miksi ette tue suomalaista käsityötä ja saisitte sellaisen soittopelin kuin haluatte?Mielestäni tässä on menty merta edemmäs kalaan.
 
Siksi, koska esim. Amfisound on helvetin kallis. Jos mulla olis laittaa se raha kitaraan niin tilaisin toisen Jacksonin.
 
http://www.fiercemetal.org
Jake.e
19.11.2006 17:47:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikilla tuntuu olevan noissa floikissa ongelmia. Onneksi itellä tulee ilan tommosia ja muutenkin mahollisimman yksinkertanen. Tuo otelaudan eläminen on kyllä paska källi. Ei muuta kun yhteyttä kuluttaja-asiamieheen.
 
Jerk.
Ben_D
19.11.2006 17:50:06
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikilla tuntuu olevan noissa floikissa ongelmia. Onneksi itellä tulee ilan tommosia ja muutenkin mahollisimman yksinkertanen. Tuo otelaudan eläminen on kyllä paska källi. Ei muuta kun yhteyttä kuluttaja-asiamieheen.
 
Olen kanssa todella tyytyväinen, että en ottanut floikkaa....Jacksonin floikka ja Charvelin Kahler riittävät kampeamiseen...
 
http://www.fiercemetal.org
Jake.e
19.11.2006 18:08:17 (muokattu 19.11.2006 18:12:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä oli syynä se että on monia kitaristeja joilla on floikka ja sen köyttö on... aika hirveää. Toki helmiäkin on, mutta ainakin haluan itse opetella kunnolla soittamaan tuota "standardia" ennenkuin lisätään 8-kieliset, 27-nauhaiset kullatulla floikalla :). Joku tuossa sanoinin että 3:ssa kitarassa on ollut jokaisessa jotain vikaa, mutta minä tartun tähän. Henkkizhän sai tuossa että vuoden RANin omistaaneena on kaula alkanut elää. Tämä on tietääkseni aika yleistä uusille kitaroille suomessa. Eli 25% todennäköisyys että kitara ei ole susi :).
 
EDIT: Suomalaista customia harkitsin, mutta pää kääntyi puolan puoleen kun:
 
Amfisoundin hinta oli lähes kaksinkertainen Raniin.
Amfisoundilta hinta-arvion saanti kesti 2kk (Ranilta alle päivä).
 
Jerk.
Bookkeeper
19.11.2006 18:12:24 (muokattu 19.11.2006 19:18:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Seuraava palaute Dariukselta sai mun käämin kärähtämään lopullisesti. Ensin hän pahoitteli tapahtunutta ja myönsi heidän tehneen mokan kitaran valmistuksessa. Seuraavaksi sävy muuttui ja ihmettelyä mitä siinä orkkis floikassa nyt ihmeellistä on verrattuna Schallerin vastaavaan. Sitten ku he saavat uusia orkkis floikkia, rakentavat mulle uuden kitaran.
 
Vastasin tähän todella tulikiven katkuisesti. On heillä pokkaa kuvitella että tilaan uuden kitaran tällaisen mokan jälkeen.

 
Hmm...ja nimen omaan meinasivat että tarvii tilata uusi kitara? Reilu tapa hoitaa asia olisi se, että lähetät nykyisen kitaran takaisin Puolaan (RANin kustannuksella tietty) ja saat uuden, ilmoittamiasi speksejä vastaavan tilalle heti kun saavat rakennettua. Tämä siis jos floikkaa ei pysty vaihtamaan "päittäin".
 
Kimurantin ehdotus kuluttaja-asiamiehen puoleen kääntymisestä on yksi mahdollisuus, tosin myöskään mulla ei ole käsitystä siitä mitä Puolan laki sanoo asiasta. Suomessahan mahdollisuuksia on monia: kitaran korjaaminen, rahallinen kompensaatio, kaupan purkaminen, jne. Riippuu täysin tapauksesta.
 
Anyway, kannattaa muistaa että vaikka meille kitaristeille customin tilaaminen tarkoittaa sitä, että sen on oltava 100% sitä mitä spekseissä lukee, lakipuolella käsitys asiasta voi olla toinen. Yksi mahdollinen tulkinta: A) floikkaa ei voi vaihtaa muuten kuin rakentamalla uusi kitara/body B) koska Schallerin floikka on about sama asia kuin orkkis floikka (kaikki eivät ole kitaristeja...), hinnasta tiputetaan pois Schallerin ja orkkiksen välinen erotus. Ja ties millainen savotta asian hoitaminen Suomen ja Puolan välillä olisi...?
 
IMO viisainta olisi yrittää hoitaa asian RANin kanssa, ja mieluusti niin asialliseen sävyyn kuin mahdollista. Toki tympii ottaa pari askelta takaisin ja sovitella, kun tietää olevansa oikeassa...mieluummin sitä löisi nyrkkiä pöytään. Mutta pahoin pelkään että muussa tapauksessa orkkis floikka jää haaveeksi.
 
Toivottavasti homma hoituu ja saat (lopulta) sellaisen kitaran kuin tilasit!
 
"I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp
DZN
20.11.2006 12:38:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mielenkiintoinen thread, täytyy myöntää.
 
Maailmalla palstoilla on kuulunut samankaltaisi juttuja. Ranilla on on ollut ongelmia puiden kanssa. En tiedä käyttävätkö tarpeeksi kuivia puita nimittäin noita kaulojen elämisiä on ollut. Pahimmillaan on ollut muutama kieroon meneminenkin.
 
Toinen hassu juttu on esimerkiksi siinä Custom quotessa oleva vakio satulanleveys 1 5/8 tuumaa eli 41,3mm. Se tuntuu ihan varmasti erilaiselta 43mm satulaan tottuneelta. Monet specsaavat sen epähuomiossa ja sitten myöhemmin ketuttaa.
 
Originaalifloikkarin vaihtaminen on tavallaani pikku juttu. En ymmärrä miksi Dariuz tuollaisesta rinttaa. Ainoa ongelma on lähinnä, että sitä floikkakoloa pitää pidentää.
Jos tilauksessa lukee tietyt specsit ja valmis tuote ei sitä vastaa niin silloin tuote on susi. Ei se vastaa tilausta vaikka olisikin muuten "hyvä".
 
Kolme vuotta sitten, kun Ran aloitteli toimintaa, vastaili Dariuz reilusti kysymyksiin. Kyselin jo silloin Compound radiusta ja Korinapuuta. Vastaus oli, ettei niitä osata tehdä/saada hankittua. Nykyään meininki on täyttä Amerikkaa. Kaikki onnistuu jos vain maksatte.
 
Aka. Dino and 6077dino
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 534 35 36 37 38

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «