Pehvanssi 18.11.2006 14:43:41 | |
---|
Miten jaottelette soittotreeninne yleensä? Esimerkiksi tekniikkaharjoituksiin, skaalojen opetteluun ja vaikka jonkun biisin harjoitteluun. Toisin sanoen miten ja mistä koostuu treenisi? Tarkoitus ei ole hakea sitä ainoata oikeaa tapaa treenata, eikä saada siitä kinastelua aikaan. Tarkoitus on enemmänkin ehkä saada uusia ideoita ja näkökulmia soittamiseen. Ite treenaan seuraavasti: - sormien lämmittely metronomia ja skaaloja apuna käyttäen. - tekniikan tarkastelua ja treenaamista yhä metronomin kanssa. - uusien biisien harjoittelua ilman metronomia, tai taustoja. - uusien biisien treenaamista taustojen ja metronomin kanssa. - Lopuksi vielä improvisointia ja muuten vaan rämpyttelyä fiilispohjalta. |
apenaattori 18.11.2006 15:11:25 | |
---|
Jaajaa. Viimeaikoina on tullut harmittavan vähän soitettua kun ykköskitara on ollut poissa. Yleensä reenini koostuu: -Nuottienlukua (Pahuksen 1/3) -Soittelua jonkun kirjan perusteella (Blues Station/Speed Mechanics For Lead Guitar) -Läksyjä (Liian vähän) -Improvisointia/Jammailua/Sekalaista möykkää (Aivan liian paljon) http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg |
Petrukki 18.11.2006 15:28:48 | |
---|
Itselläni menee kutakuinkin näin: -alkulämmittely 10 min (tässä soittelen 1234-juttuja ja jotain helppoja ja tuttuja riffejä) -tekniikkatreeni x min (nopeutta ja tekniikkaa lähinnä, joskus myös hankalohkia sointuja, jotka koitan soittaa mahdollisimman puhtaasti, jos ei mene, niin sitten seuraavalla kerralla uudestaan) -teoriaosuus x min (harjoittelen skaaloja ja arpeggioita, ja koitan opetella joskus otelaudan ulkoa =)) -biisiosuus x min Noin mulla. Floikilla on hauskemapaa. |
Kirk_Hammett 18.11.2006 15:39:50 | |
---|
-lämmittelyä jollain jammailu biisillä -jotain epämääräisiä riffejä ja biisejä -ehkä jotain biisin opettelua -omien biisien kehittelyä -jotain hidasta leadi improa -jotain p*rkeleen tilua (tässä vaiheessa yleensä lopetan) siinä vaiheessa kun alkaa sormet tiluttasa niin siinä vaiheessa mä yleensä lopetan. You know it's sad but true... |
bicycler 18.11.2006 15:47:24 (muokattu 18.11.2006 15:47:58) | |
---|
Lämmittelyä, yleensä jotain tekniikkatreeniä, asteikoita. Jonkun oman sen hetkisen feivorit-biisin treenaamista/soittelua. Orkesterin ohjelmiston läpikäymistä. Jotain omaa improvisaatiota. |
aziztcf 18.11.2006 16:37:15 | |
---|
-Kitara käteen -Jokin tuttu biisi mikä menee helposti -Yritys alkaa uutta biisiä opettelemaam -Epäonnistuminen -Perseily m.netissä näkymätön kyborgininja |
Nuages 18.11.2006 16:55:13 | |
---|
-Kitara käteen -Jokin tuttu biisi mikä menee helposti -Yritys alkaa uutta biisiä opettelemaam -Epäonnistuminen -Perseily m.netissä kuulostaa peloittavan tutulta "Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu |
LamaAjanElvis 18.11.2006 17:05:37 | |
---|
-Kitara käteen -Jokin tuttu biisi mikä menee helposti -Yritys alkaa uutta biisiä opettelemaam -Epäonnistuminen -Perseily m.netissä Kuulostaa liian tutulta. "I can't believe you called me a chucker. No way I'm a chucker. I do not chuck, never chucked, never have chucked, never will chuck, no chuck!" - George Costanza. Sormet lähtee soundista. |
tilujätkä 18.11.2006 17:15:27 | |
---|
-Kitara käteen -Jokin tuttu biisi mikä menee helposti -Yritys alkaa tiluttelemaan improvisoiden -päonnistuminen -Perseily m.netissä Kuulostaa vaarallisen tutulta. |
Otan kitaran ja soitan. Nautin soittamisesta. En todellakaan ymmärrä tuollaista kitaransoiton urheiluksi muuttamista. Tässä ketjussa yksikin vastaus kuulostaa lähinnä joltain salitreeniltä.. Ei herranjestas sentään. sen jälkeen en nähnyt enää nuorta miestä, joka puhui vanhan miehen sanoja. |
Torniojaws 18.11.2006 18:30:06 | |
---|
Kitara käteen ja joko a) nauhoitan uusia riffejä tuleviin biiseihin b) soitan muiden biisien mukana Siinäpä se. |
Pehvanssi 18.11.2006 18:31:58 | |
---|
Otan kitaran ja soitan. Nautin soittamisesta. En todellakaan ymmärrä tuollaista kitaransoiton urheiluksi muuttamista. Tässä ketjussa yksikin vastaus kuulostaa lähinnä joltain salitreeniltä.. Ei herranjestas sentään. Ei se mun mielestä ole urheilua jos pyrkii kehittymään eteenpäin jollain tietyllä tavalla. En ainakaan usko, että esimerkiksi musiikkikouluissa hirveesti etenee jos ei tee annettuja harjoitteita? Tietysti tulee myös soiteltua niitä näitä ja fiiliksen mukaan, mutta ei se välttämättä kehitä soittoa paljoa. Aineskaan tietyn pisteen jälkeen. |
sus 18.11.2006 18:44:28 | |
---|
Ei se mun mielestä ole urheilua jos pyrkii kehittymään eteenpäin jollain tietyllä tavalla. En ainakaan usko, että esimerkiksi musiikkikouluissa hirveesti etenee jos ei tee annettuja harjoitteita? Tietysti tulee myös soiteltua niitä näitä ja fiiliksen mukaan, mutta ei se välttämättä kehitä soittoa paljoa. Aineskaan tietyn pisteen jälkeen. Totta kai minäkin harjoittelen, mutta mun mielestä menee vähän liiallisuuksiin, jos luodaan jonkinlainen aikataulu. "Ensin 10 ja puol min 1234-harjoittelua ja sairaan nopeeta swiippausta ja sitte 5,045 min taloudellisnäppäilytreeniä ja apuaa jos jää yks kohta kerran välistä" sen jälkeen en nähnyt enää nuorta miestä, joka puhui vanhan miehen sanoja. |
Petrukki 18.11.2006 19:23:40 | |
---|
Totta kai minäkin harjoittelen, mutta mun mielestä menee vähän liiallisuuksiin, jos luodaan jonkinlainen aikataulu. "Ensin 10 ja puol min 1234-harjoittelua ja sairaan nopeeta swiippausta ja sitte 5,045 min taloudellisnäppäilytreeniä ja apuaa jos jää yks kohta kerran välistä" Aikataulu? No voi huoh. Tsekkaas se viesti uudestaan, tuu sitten perseilemään. Floikilla on hauskemapaa. |
Bonesaw 18.11.2006 20:13:14 | |
---|
1. Kitara käteen 2. ... 3. ... 4. turhautuminen 5. M.net |
Pehvanssi 18.11.2006 21:47:59 | |
---|
Niin tarkoitushan olis enemmänkin selvittää miten ja mitä tyypit treenailee yleensä. Ei niinkään sitä että kauanko ja muita pikkuseikkoja. Kiva jos eteen tulee joku joka treenaakin aivan erilailla ja sitä kautta voi itse miettiä miten vois tuoda uutta näkökulmaa omaan treenaamiseen, tai mitä siihen vois jopa tuoda lisää. |
Ville81 18.11.2006 21:55:21 | |
---|
Totta kai minäkin harjoittelen, mutta mun mielestä menee vähän liiallisuuksiin, jos luodaan jonkinlainen aikataulu. Se riippuu ihan siitä, millaisia tavoitteita on kitaransoiton suhteen. Noin yleisesti ottaen harjoittelusuunnitelma ja -aikataulu on tehokkain tapa mennä eteenpäin soittimessaan. Vahingossa kun kenestäkään ei tule alansa asiantuntijaa. Pätee paljon muuhunkin kuin soittamiseen. "Ei mun tartte virittää, soitan säröllä".
-Kuultu musiikkiliikkeessä 2005 |
Petrukki 18.11.2006 23:28:50 | |
---|
Se riippuu ihan siitä, millaisia tavoitteita on kitaransoiton suhteen. Noin yleisesti ottaen harjoittelusuunnitelma ja -aikataulu on tehokkain tapa mennä eteenpäin soittimessaan. Vahingossa kun kenestäkään ei tule alansa asiantuntijaa. Pätee paljon muuhunkin kuin soittamiseen. Näinpä juurikin. Itse tykkään kitaran soittamisesta, koska se on palkitsevaa. Jos joku toinen ei treenaa, ei siinä mitään, mutta itse saan parhaimman tyydytyksen, silloin kun opin uutta. Eihän kitaransoitossa olisi mitään järkeä, jos osaisi kaiken heti. Ja sus, ilmainen vinkki, ei tarvitse kaikkea kirjoittaa ilkeästi. Ja viestit saa lukea myös kunnolla. Floikilla on hauskemapaa. |
bicycler 19.11.2006 10:21:46 (muokattu 19.11.2006 10:27:13) | |
---|
Otan kitaran ja soitan. Nautin soittamisesta. En todellakaan ymmärrä tuollaista kitaransoiton urheiluksi muuttamista. Tässä ketjussa yksikin vastaus kuulostaa lähinnä joltain salitreeniltä.. Ei herranjestas sentään. Tietty eri ihmisillä on eri tavoitteet, mutta itse ainakin harrastan jo niin kovaa tekniikka vaativaa musiikkia, että on pakko tehdä sitä ''salitreeniä''. |
Starlia 19.11.2006 10:45:32 | |
---|
1. Kalja auki 2. Kitara käteen ja soittelua 3. Toinen kalja auki 4. Kolmas kalja auki ....... 12. Ties kuinka mones kalja auki 13. Vitutus 14. Laulutreenit karaoken merkeissä 15. Sammuminen 16. Krapula |