Aihe: Behringer
1
Sorgoth
18.11.2006 17:41:42

Olen tässä ajatellut ostaa itselleni uuden basson, ja samalla uuden vahvistimen.

Basoksi on varmistunut Ibanez BTB 405 , mutta vahvistimesta ei ole varmuutta. Ajatuksena olisi Behringer BXL900A.

Kyselisin, onko behringer hintansa väärti ja onko sillä jotain ominaista vikaa yms?
Johannes_t
18.11.2006 18:21:51

Kotisoitteluun ihan ookoo, tosin helpommalla pääset jos ostat vielä pienemmän kombon. Bändisoittoonkin riittää, jos bändi soittaa semi-akustisesti, tai vähintäänkin kliineillä soundeilla.
lerpe
18.11.2006 20:49:40
Itsellä on behringer ja olen siihen tyytyväinen. EI maksanut paljon ja saa siitä jopa tarpeeksi hyviä soundejakin ulos. Olen kai joku outolintu ku muilta olen kuullut vain haukkuja.
L_Laiho
18.11.2006 21:12:46
http://johtaja.ath.cx/mnethaku/sear … r&c=35&dest=subject#results

Itse olen yhteä behkua, sitä 120W räpläillyt ja ainakin potikat vaikuttivat todella heppoisilta. Soundista en saanut minkäänlaista kuvaa koska siinä välissä oli toisen pändin basistin efektihärveli jota en viitsinyt alkaa ruuvailemaan.

Koita saada noista haulla löytyneistä jotakin irti.
Jumala on ottanyt järjen pois ja pannut paskaa tilalle.
Wilkeson
19.11.2006 19:19:54
en haluis arvostella liikaa mut musta behringerit on aika surkeita.

joka Behku mitä oon testannu ni ei vaa lähe.

ja tosiaan aika hepposen olonen.
okoranta
19.11.2006 19:33:55

en haluis arvostella liikaa mut musta behringerit on aika surkeita.

joka Behku mitä oon testannu ni ei vaa lähe.

ja tosiaan aika hepposen olonen.

Mä olen nyt vetänyt tuolla Behringerin BX3000T nupilla ja olen tykännyt. Kaappina mulla on hieman erikoisempi tapaus, nimittäin Bill Fitzmaurice DR250 , joka minusta taas toimii tuolla behkulla paremmin kuin aikaisemmin omistamallani Marsun JCM 800 Bass putkitoosalla. Eli kyllä sillä behkulla vetää, riippuu tietysti käyttötakoituksesta, musatyylistä, jne..
Bu-Bum
Wilkeson
19.11.2006 20:21:47
ai pieksi putkivehkeen?

no jumalauta sit se varmaa on hyvä...tai riittävän hyvä.

mä vaan en oikee diggaa mut mä oon mä!
okoranta
19.11.2006 20:54:47 (muokattu 19.11.2006 20:59:40)

ai pieksi putkivehkeen?

no jumalauta sit se varmaa on hyvä...tai riittävän hyvä.

mä vaan en oikee diggaa mut mä oon mä!

Eiku meinasin, että tuo Fitzmauricen kaappi toimii tuolla trankkupelillä jostain syystä paremmin kuin Marsulla. Jonkin normi 4x10 , 4x12 tai 8x10 esim. kaapilla tuo putkiverme pesisi tuon behkun nupin mennen tullen ja palatessa. Tarkoitin, että tällä hetkellä mä saan tarvittavan soundin tuosta mun läjästä. Totta kai vetäisin rantasaunalla ja kiukaalla, jos olisi fyrkkaa tai keikkaa edes sen verran, että tarvetta sellaiselle olisi.

Lähinnä pointti oli, etten kuitenkaan lähtisi yleistään noita Behringerin vehkeitä paskoiksi, sillä nekin toimii. Kyä niillä vetää :)
Bu-Bum
Wilkeson
19.11.2006 21:01:41
Eiku meinasin, että tuo Fitzmauricen kaappi toimii tuolla trankkupelillä jostain syystä paremmin kuin Marsulla. Jonkin normi 4x10 , 4x12 tai 8x10 esim. kaapilla tuo putkiverme pesisi tuon behkun nupin mennen tullen ja palatessa. Tarkoitin, että tällä hetkellä mä saan tarvittavan soundin tuosta mun läjästä. Totta kai vetäisin rantasaunalla ja kiukaalla, jos olisi fyrkkaa tai keikkaa edes sen verran, että tarvetta sellaiselle olisi.

Lähinnä pointti oli, että kuitenkaan lähtisi yleistään noita Behringerin vehkeitä paskoiksi, sillä nekin toimii. Kyä niillä vetää :)

joo toimii ja vetää mut mulla ei vaa futaa niinku pitäs...tai sit on taas kerran käytäjän pääs vika mut niin se vaan on.

en saa vaa hyvää saundii sitte mitenkää.

oli okei taas kerran jyrkkä mielipide mut mä en lämmenny.

tää oli taas mun mielipide.
NYdoll
20.11.2006 08:54:48

Noista potikoista mainittakoon sen verran, et vaikka hepposilta tuntuvatkin ni ite oon soitellu sillä 300w nupilla sellaset kaks vuotta ja hyvin on kestäny. Ja sitä ei oo pidetty ku kukkaa kämmenellä, vaan roudatessa on piesty aika huolella.
"Rock 'n' Roll should make you wanna fuck. If it doesn't, it ain't Rock 'n' Roll" -Blackie Lawless
Leeni
13.01.2007 18:33:38
Potikoista voin itsekin kommentoida sen verran, että vaikka alussa ajattelin niitten kestävän noin viikon, niin hyvin pelaavat vieläkin(vuoden käytön jälkeen). Omistan siis BX300 combon kotitreenejä varten. Poikani n.10kk on kyllä antanut niille potikoille ja kytkimille enemmän runtua kuin yksikään bassovahvari ansaitsisi.

Noista potikoista mainittakoon sen verran, et vaikka hepposilta tuntuvatkin ni ite oon soitellu sillä 300w nupilla sellaset kaks vuotta ja hyvin on kestäny. Ja sitä ei oo pidetty ku kukkaa kämmenellä, vaan roudatessa on piesty aika huolella.
maximi bassot kaikilla taajuuksilla.
KillingMachine
15.01.2007 15:37:28
Itekin omistan Behringerin ja ihan hyvin on toiminut, mutta ei missään tapauksessa keikkavahvariksi hyvä, kotisoittoon ok. En tätä mun Behringerin mallia jaksa mennä tarkistamaan, mutta tästä ei ehkä lähde tarpeeksi säröä.
Basistit kunniaan.
Teijo K.
15.01.2007 15:39:34

Itekin omistan Behringerin ja ihan hyvin on toiminut, mutta ei missään tapauksessa keikkavahvariksi hyvä, kotisoittoon ok. En tätä mun Behringerin mallia jaksa mennä tarkistamaan, mutta tästä ei ehkä lähde tarpeeksi säröä.

Behringerillä on käsittääkseni tasan kahta lajia vahvistinta bassokäyttöön ollut, ja toinen on 300w ja toinen 450w. Kyllähän noilla luulisi keikan heittävän. Toki kaappivalinnastahan se on isosti kiinni.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1

Silloin olet ajatteleva asioita, ja kun käsität basson Tieksi. olet ymmärtävä Tien bassona.
Seba
17.01.2007 22:49:54

Mä ostin köyhänä hädissäni BEHRINGER BX4500H nupin ja BB 210 kaapin että saa edes jollain soitettua kun treeniksellä olleestä 50w peaveystä ei saanut kuin epämääräistä muminaa esiin lujempaa soitettaessa.

Kaikki noita tuntui kovasti haukkuvan, mutta ehkä jopa siitä johtuen olen ollut positiivisesti yllättynyt laitteista. Soi ihan kivasti, suht hyvät säätömahdollisuudet, soi tarvittaessa liiankin lujaa (kuulemma :)) ja hyvät liitäntämahdollisuudet.

Ainoa ilmeisen perusbehkua, mikä tuntuu olevan aika yleistä ainakin kaapeissa on että jossain 4 tunnin vetämisen jälkeen alkaa vähän kyykkäämään ja joutuu vähän pistämään kovemmalle, eikä sekään tunnu oikein toimivan enää silloin. Samaa tekee kitaristin kitarakaappi. Tai sitten korvat soi jo itsellä siihen aikaan niin paljon että se vaan tuntuu siltä :)

Eli itse olen ainakin tyytyväinen hinta/laatu suhteeseen, vaikka kohta se täysputki pitääkin varmaan hankkia.
Teijo K.
17.01.2007 22:53:10

Mä ostin köyhänä hädissäni BEHRINGER BX4500H nupin ja BB 210 kaapin että saa edes jollain soitettua kun treeniksellä olleestä 50w peaveystä ei saanut kuin epämääräistä muminaa esiin lujempaa soitettaessa.

Kaikki noita tuntui kovasti haukkuvan, mutta ehkä jopa siitä johtuen olen ollut positiivisesti yllättynyt laitteista. Soi ihan kivasti, suht hyvät säätömahdollisuudet, soi tarvittaessa liiankin lujaa (kuulemma :)) ja hyvät liitäntämahdollisuudet.

Ainoa ilmeisen perusbehkua, mikä tuntuu olevan aika yleistä ainakin kaapeissa on että jossain 4 tunnin vetämisen jälkeen alkaa vähän kyykkäämään ja joutuu vähän pistämään kovemmalle, eikä sekään tunnu oikein toimivan enää silloin. Samaa tekee kitaristin kitarakaappi. Tai sitten korvat soi jo itsellä siihen aikaan niin paljon että se vaan tuntuu siltä :)

Eli itse olen ainakin tyytyväinen hinta/laatu suhteeseen, vaikka kohta se täysputki pitääkin varmaan hankkia.

Ja sitten nuppi kiertoon, *hieroskelee käsiään ja suunnittelee "palijo"- heiton ajoitusta.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1

Silloin olet ajatteleva asioita, ja kun käsität basson Tieksi. olet ymmärtävä Tien bassona.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)