Aihe: Entä jos joku omii nettiin pistämäsi biisin?
1 2
Robert
26.11.2003 17:49:40
En tiedä onko aiheesta ollut juttua, mutta mitä jos joku plagioi loistobiisin jonka olet laittanut nettiin? Ja sitten biisi soi radiossa joka päivä etkä saa siitä pennin pyörylää.. Miltäs tämmöinen kauhuskenaario kuulostaa?
Mitään en o tehny
Definhel
26.11.2003 18:27:01 (muokattu 26.11.2003 18:27:31)
"Robbie Williamsin tuoreimman hittibiisin nuotit on imuroitu suomalaisen harrastelijan kotisivuilta!

'Pahalta tuntuu', toteaa Joni, 12, 'Se oli mun eka sävellys'. Williams kiistää syytteet, mutta huhujen mukaan haaste henkisestä kärsimyksestä on jo luovutettu maailman myyvimmälle pop-tähdelle!"

EDIT: !
Rumpalleja emme ole, kitarikseiksi emme tule . Olkaame siis basisteja.
Robert
26.11.2003 18:28:20
"Robbie Williamsin tuoreimman hittibiisin nuotit on imuroitu suomalaisen harrastelijan kotisivuilta!

'Pahalta tuntuu', toteaa Joni, 12, 'Se oli mun eka sävellys'. Williams kiistää syytteet, mutta huhujen mukaan haaste henkisestä kärsimyksestä on jo luovutettu maailman myyvimmälle pop-tähdelle!"

EDIT:

Hehee, ironiaa....
Mitään en o tehny
Mc Ban
26.11.2003 19:18:17

EDIT:

Mikä biisi se on?
Niskamies
26.11.2003 21:40:10
Mikä biisi se on?

Kaikki.
Hanki presari ja ole tosimies!
JulGubbe
26.11.2003 22:15:27
Sääliksi käy sitä artistia joka vie mun biisit ja laittaa levylleen.
Puujalkavitsien asialla jo vuodesta 1978.
SURf
27.11.2003 08:42:55 (muokattu 27.11.2003 08:43:29)
En tiedä onko aiheesta ollut juttua, mutta mitä jos joku plagioi loistobiisin jonka olet laittanut nettiin? Ja sitten biisi soi radiossa joka päivä etkä saa siitä pennin pyörylää.. Miltäs tämmöinen kauhuskenaario kuulostaa?

Tähän pätee köyhän miehen patentti. Polta oma(t) biisit cd:lle joidenkin tunnistetietojen kanssa, laita cd kirjekuoreen, postita se itsellesi äläkä avaa kuorta kun posti sen sinulle kiikuttaa. Kuoressa on postin leima joka osoittaa milloin kirje on sinulle lähetetty. Tätä voi käyttää oikeustaistossa koneistoa vastaan...

EDIT: Tämä siis hyvissä ajoin ennekuin nettiin laitat biisit...
Get a haircut and get a real job.
thriste
27.11.2003 11:07:59
Tämä nyt ei varsinaisesti liity tähän, mutta arvaa vituttaako...
Pari vuotta sitten minä ja kaverini heitettiin kokoajan pizza/kebab ähläm läppää ja tehtiinpä niistä vitseistä jopa laulujakin. Eihän silloin osannut arvata millaisen potin sillä olisi voinut voittaa... Ja nyt kun katsoo/kuuntelee tuota Enricoa...
Robert
27.11.2003 13:05:59
Tämä nyt ei varsinaisesti liity tähän, mutta arvaa vituttaako...
Pari vuotta sitten minä ja kaverini heitettiin kokoajan pizza/kebab ähläm läppää ja tehtiinpä niistä vitseistä jopa laulujakin. Eihän silloin osannut arvata millaisen potin sillä olisi voinut voittaa... Ja nyt kun katsoo/kuuntelee tuota Enricoa...

Hehee... Olisit pistäny vaan rahoiksi.
Mitään en o tehny
Acid_Dare
27.11.2003 14:36:47
Tuolta vois löytää kanssa jotain jelppiä tässtä asiasta (tekijänoikeuslaki 404/61). Eli ilmoittamalla tekemänsä rallit tonne teostolle ennekö sujauttaa ne kaikkien kuulolle nettiin.

http://www.teosto.fi/teosto/webpages.nsf/Frames?ReadForm&Yleista
Sir Härö
28.11.2003 14:27:01

Omasta biisistä voi ymmärtääkseni ilmoittaa johonkin "teostoon" vai mikä se nyt oli. Eli periaatteessa biisille voi hakea patentin. Jos nyt menet ja pöllit toisen kipaleen ni eihän se oo sit muutaku cover kappale. covereistakin pitäis mun tietääkseni ilmottaa johonkin... tai jotain... keksi ite...
Aksu89
02.12.2003 22:13:40
Älkää pistäkö biisejä nettiin!
Se joka jättää menemättä Metallican konserttiin, pitää syödä elävältä!
jannu
03.12.2003 01:44:20 (muokattu 03.12.2003 01:44:53)
Onnistuu muuten jo mp3:ksi kääntövaiheessa, että pistää copyright tiedot itse fileen. Ne säilyy siellä vaikka joku polttais siitä fileestä käännetyt wavit levylle.
Enkä nyt tarkoita mitään WinAmpin tag-toimintoa, vaan ihan mp3-encoderin ominaisuutta jolla voidaan merkitä copyright tiedostoon.

Tuonkin voi tietty varmasti kiertää ja murtaa jotenkin... Että eikun levyt postiin vaan.
Parempi kauna- kuin kaurapuuro...
Juice
03.12.2003 03:51:08 (muokattu 03.12.2003 03:51:45)
Tuosta Teostosta..en nyt ole selvittänyt juuri asiaa, mutta muistelisin biisin ilmoittamisen/siellä pitämisen olevan kallista ja päätarkoitus sillä on kai jos biisillään haluaa ansaita rahaa tai jotain..
Eli käräjille varmaan lähetään joka tapauksessa jos niikseen sattuu.

Korjatkaa tietävämmät jos olen väärässä.
Paskahädän kanssa aina pärjää.
jannu
03.12.2003 13:19:49 (muokattu 03.12.2003 13:20:28)
Tuosta Teostosta..en nyt ole selvittänyt juuri asiaa, mutta muistelisin biisin ilmoittamisen/siellä pitämisen olevan kallista ja päätarkoitus sillä on kai jos biisillään haluaa ansaita rahaa tai jotain..
Eli käräjille varmaan lähetään joka tapauksessa jos niikseen sattuu.

Korjatkaa tietävämmät jos olen väärässä.

Teostoon liittyminen maksaa jotain 100€. Ei biisien ilmoittamisesta tartte erikseen mitään maksella, ainakaan muistaakseni.

Ja totta, tekijänoikeuskiistat ratkotaan rosiksessa, oli Teoston jäsen tai ei.
kid ego
04.12.2003 01:53:22 (muokattu 04.12.2003 01:53:33)
"Napster baaaaad! Money goooood!"

- Metallica
"Bubba was my best good friend" -Forrest Gump
kivi
04.12.2003 02:11:00 (muokattu 04.12.2003 02:12:43)
Teostoon liittyminen maksaa jotain 100€. Ei biisien ilmoittamisesta tartte erikseen mitään maksella, ainakaan muistaakseni.

Oikein muistat, suotta epäröit. Teoston asiakkuus maksaa kerran sen 100 euroa, jatkossa ei tarvi maksaa enempää.

Sen sijaan mikään biisien patenttivirastohan Teosto ei oo. Ilmoituskortissa lukee biisin nimi, tekijät ja genre, ja aika köpö varas on se, joka lisää alkuperäiset tekijätiedot varkauteensa.

Ennen Teostoon liittymistä kannattaa harkita, onko tässä vaiheessa enemmän hyötyä siitä, että saa vapaasti ja ilmaiseksi levittää biisejään. Alkuvaiheessa usein on, myöhemmin voi olla toisin.

Levylle poltettu ISRC-koodi toimii hyvin sormenjälkenä, ja siitä on helppo tunnistaa kappale - mutta sehän auttaa vain bootleggaamiseen ja piratismiin. Biisin kopiointia se ei estä.

Kasetti kirjekuoreen -metodi toimii parhaiten, jos kirje on sinetöity liimapaperinauhalla, joka kulkee postileiman ja -merkin ali niin, että sitä ei ole voitu kiinnittää jälkikäteen.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
jannu
04.12.2003 02:31:41
Levylle poltettu ISRC-koodi toimii hyvin sormenjälkenä, ja siitä on helppo tunnistaa kappale - mutta sehän auttaa vain bootleggaamiseen ja piratismiin. Biisin kopiointia se ei estä.

Saakos nuo ISRC:t ÄKT:ltä ihan kuka tahansa talliainen biiseihinsä, ilman kuulumista Teostoon?
Ja onnistuuko se ihan kotikonstein tuo koodin lisääminen biiseihin, vai pitääkö siinä vaiheessa sitten pistää rallit menemään oikealle "maestrolle" ja maksaa miljoonan?
kivi
04.12.2003 12:26:02
Saakos nuo ISRC:t ÄKT:ltä ihan kuka tahansa talliainen biiseihinsä, ilman kuulumista Teostoon?

Mun mielestäni kyllä, tosin saattaa olla että siitä tuottajakoodista tms. joutuu jotain maksamaan. Sillä tuottajakoodilla saa kumminkin alanumeroita ilmaiseksi vaikka kuinka.

Ja onnistuuko se ihan kotikonstein tuo koodin lisääminen biiseihin, vai pitääkö siinä vaiheessa sitten pistää rallit menemään oikealle "maestrolle" ja maksaa miljoonan?

Onnistuu käsittääkseni useammallakin ihan kotikäyttään ja pikkupajoille tarkoitetulla ohjelmalla.

Sori, etten osaa tarkemmin auttaa. Mä saan koodit aina levy-yhtiöstä, ja ne laitetaan paikalleen aina oikeassa masteroinnissa. Tai sitten ei ollenkaan - 'oman väen' kesken tarkoitetuissa CD-R:issä (jotka on ainoat, jotka viimeistelen kotona) en viitsi nähdä vaivaa.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)