Aihe: Toinen kovalevy? Suurtakin hyötyä?
1
ondy
18.11.2006 10:53:21
Minulla löytyy koneestani yksi 250Gb SATA kovalevy. Olisiko toisesta mitään hyötyä musiikin tekemiseen? Millainen sen pitäisi olla ja miten audio-jutut kannattaisi näille järjestää?
Antti1
18.11.2006 11:02:00
Kyllähän kahden kovalevyn käyttö saattaa nopeuttaa isoilla projekteilla ratkaisevastikin koneen toimintaa, koska tiedostot ja softat voidaan ladata eri levyiltä. Pienellä kotidemoilulla ei nyt ole niin nuukaa, suurin hyöty siinä tulee lähinnä backupeista, jos vaikka toinen kovo hajoaa.
juha_p
18.11.2006 11:40:05 (muokattu 18.11.2006 11:45:29)
Minulla löytyy koneestani yksi 250Gb SATA kovalevy. Olisiko toisesta mitään hyötyä musiikin tekemiseen? Millainen sen pitäisi olla ja miten audio-jutut kannattaisi näille järjestää?

Jotkin sata kontrollerit aiheuttavat ongelmia audiotyöasema (DAW) käytössä (joihinki emoihin on tosin saatavilla ajuripäivitys ja joidenkin kontrollerien ongelmat korjaantuvat asetusten rukkaamisella). Eri audio alan foorumeilta löytyy tietoa noista ongelmallisimmista .

Mikäli laitteistosi SATA kontrolleri on todettu ongelmalliseksi, itse ainakin hankkisin siinä tapauksessa bootti/ohjelma -levyksi nopean ATA levyn (väh. 7200rpm/2-8MB välimuistia/alle 9ms hakuaika, esim WD:n levyt ovat nopeita)) ja käyttäisin tuota SATA levyä sample- ja audiodatalle sekä backup levynä.

t. Juha
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)