Aihe: Presaria kitaristille
1
Thule
17.11.2006 19:05:04
Elikkäs, kitaraa olen soitellut useamman vuoden ja nyt alkaisi rahatilanne näyttämään siltä, että basismi pääsee mukaan kuvioihin.

500e olen ajatellut varata bassoa varten ja kriteereinä on tuo Fenderin Precisionia muistuttava ulkonäkö ja nelikielisyys, muista ominaisuuksista kun en oikein osaa sanoa. Tietysti mahdollisimman hyvä hinta-/laatusuhde.

Fenderin meksikolaista Precisionia olen katsellut, mutta mitä muita vaihtoehtoja olisi? ESP-GrassRoots G-PB-42R (http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/201/280/gpb42r.phtml) kenties? Tuossa linkin yksilössä kun olisi tuo ulkonäkö enemmän kuin kohdallaan.

Musiikkityyli vaihtelee aikalailla, mutta osuvin kuvaus lienee yksinkertaisesti "rock". Ihan perusbassoa tässä siis haeskellaan.

Ai niin, uusi ei basson tietenkään tarvitse olla, että käytettyjäkin sopii ehdotella.

Thanks.
It is illegal to wear a fake moustache that causes laughter in church.
Antti K.
17.11.2006 20:23:42 (muokattu 17.11.2006 20:24:03)
Elikkäs, kitaraa olen soitellut useamman vuoden ja nyt alkaisi rahatilanne näyttämään siltä, että basismi pääsee mukaan kuvioihin.

500e olen ajatellut varata bassoa varten ja kriteereinä on tuo Fenderin Precisionia muistuttava ulkonäkö ja nelikielisyys, muista ominaisuuksista kun en oikein osaa sanoa. Tietysti mahdollisimman hyvä hinta-/laatusuhde.

Fenderin meksikolaista Precisionia olen katsellut, mutta mitä muita vaihtoehtoja olisi? ESP-GrassRoots G-PB-42R (http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/201/280/gpb42r.phtml) kenties? Tuossa linkin yksilössä kun olisi tuo ulkonäkö enemmän kuin kohdallaan.

Musiikkityyli vaihtelee aikalailla, mutta osuvin kuvaus lienee yksinkertaisesti "rock". Ihan perusbassoa tässä siis haeskellaan.

Ai niin, uusi ei basson tietenkään tarvitse olla, että käytettyjäkin sopii ehdotella.

Thanks.

7ender (e: Fender) Mustang bass! Lyhyt skaala ja kevyt. En myy kuitenkaan omaani. Suuressa maailmassa kehuvat näitä 30" skaalalla olevia pikkubassoja kitaristin bassoiksi.
Nyt on viulu. Vielä kun osais soittaa!
Riio-Kola
17.11.2006 23:40:22
http://soundstore.fi/product_info.php/cPath/30_23/products_id/186 Itse aloittelisin testaamisen tuosta beissistä. Ainakin itse olen pitänyt japsi fenkuista kovasti.
Narf
absqua
17.11.2006 23:43:37
http://soundstore.fi/product_info.php/cPath/30_23/products_id/186 Itse aloittelisin testaamisen tuosta beissistä. Ainakin itse olen pitänyt japsi fenkuista kovasti.

Täältäkin tulee ääni japanian fenderille. Suosittelen lämmöllä.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Thule
17.11.2006 23:57:45
Täältäkin tulee ääni japanian fenderille. Suosittelen lämmöllä.

Kappas vain, en tullutkaan ajatelleeksi. Itselläni on kokemuksia japanilaisista Stratoista, ja ne olivat ainakin perin juurin loistavia kitaroita. Täytyypi suunnitella testiajomatkaa pääkaupunkiin.
VJP
18.11.2006 13:49:22
Oho, juuri kun minä, kitaristi myöskin, aloin gasittelemaan presaria niin tänne ilmaantui tämmöinen ketju. Hienoa. Pystyykö noita Japanin Fendereitä kokeilemaan Tampereen lähistöllä?
Thule
18.11.2006 14:50:36
Oho, juuri kun minä, kitaristi myöskin, aloin gasittelemaan presaria niin tänne ilmaantui tämmöinen ketju. Hienoa. Pystyykö noita Japanin Fendereitä kokeilemaan Tampereen lähistöllä?

Kuinkas ollakkaan, itse olen myös Tampereen nurkilta. Omaan silmään ei ole kyllä missään paikallisessa liikkeessä osunut noita japanilaisia Fendereitä. Siitä on tosin tovi kun viimeksi kartoitusta tein...

Tietääkö joku paremmin asiasta?
Jungleman
18.11.2006 15:09:13

*Viittaa*

Täällä myös kitaristi ja Presarin omistaja. Olen vähän yli vuoden tyydyttänyt kaappibasismitaipumuksiani meksikolaisella 50's Classic -Presarilla. Olen tykännyt kovasti. Soundi on kohdillaan, kohtuullisen paksuilla fläteillä mehevästi muriseva. Istuu minun käteeni paremmin kuin kokeilemani Highway I -sarjalaiset - ja se näyttää hyvältä, vaikka yleensä sunburstit saavat minut reagoimaan haukotus-/oksennus -akselilla.

Noita on näkynyt Tampereella parissakin kaupassa, mutta ovat aina kadonneet muutamassa viikossa. Hinta-/laatusuhde on kohdillaan, vaikka hinta onkin noussut viime syksystä (maksoin omastani Pro Centerissä alle 700 €). Yksilöeroja on myös, olen kokeillut yhteensä neljää samanlaista vehjettä ja omani on paras johon olen tähän mennessä törmännyt ;-) Jossain ketjussa viime syksyllä hehkutinkin sitä, löytynee haulla.

Japanilaisia ei ole Tampereella näkynyt. Luulisin että ainakin DLX ja Tammerpiano & Soitin (vaimikäsenytonsiinäTammelantorinlaidalla) hankkisivat niitä valikoimiinsa pyynnöstä, molemmissa kuitenkin on japanilaisia Fendereitä myynnissä.
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)