Aihe: Himmeimmät rock/musa-aiheiset unet?
1 2 3 4 57 8 9 10 11 12 13 14 15
joznaja
17.11.2006 18:56:37

No huhuh, muistinpa juuri, että yhessä unessa kiskoin viinaa kilvan Anita Hirvosen (!!!!????Mitä vitt..a??)kanssa jossain metsän keskellä tanssilavalla. Se joi ku mies ja tarkemmin muisteltuna tais olla melkein kaksmetrinen järkäle kooltaan...pelottavaa
Doomsayer
17.11.2006 23:31:25
Mun näkemäni uni ei ollu mikään kovin iloinen. Se meni jotenki siten, että Bodomin Warman oli hypänny jostain kerrostalon ikkunasta alas ja kuollu sitte sairaalassa vammoihinsa ja Laiho piti sille jotain muistopuhetta...
Paskakitaristit #11
hullu_ukko
18.11.2006 01:13:16
Näin kerran unta että olin yksin Mokoman keikalla. Sitten Annala repi minut lavalle ja työnsi kitaran kouraan: ''Soita tolla''
Vetelin siellä sitten kaiken maailman kuvioita kuin tyhjää vaan ja yhtäkkiä koko keikkapaikka oli täynnä porukkaa.

Aamulla petyin vähän kun en oikeasti osannutkaan soittaa :(
M.A.C.H.O. # 5 ''You are a funny guy Sully.. That's why I'm going to kill you last'' | ''Mulla on työ/palkka -suhde aika hyvä, kun vehkeet pysyy kunnossa :P '' -Noir
samsonov
15.12.2006 10:22:57
Viime yönä olin Geezer Butlerin veli. Ihan rento isoveli sillee Kiiseri
All My Exes Live In Texas....And That's Why I Hang My Hat In Tennessee
porcupine
15.12.2006 10:31:52
M'oon nähny unta, et oon keikalla Tavastialla, mutta keikan alkaessa, muiden vedellessä jo introa, ovat rummut vielä kasaamatta. Niitä sitten nostelen kauhealla paniikilla lavalle ym. Seuraavassa kohtauksessa rummut ovatkin kasassa ja soitto soi, mutta lava tuntuu syvyyssuunnassa oudon kapealta, ja pian onkin olo, että rummut tippuvat lavalta alas, kun takaseinä "työntää" settiä eteenpäin. Siinä ei muut paljoa rumpujen edessä juoksennelleet, kun basarin etureuna keikkui lavan ulkopuolella.
Emmie tiijä, mie oon Lappeenrannasta.
Definhel
15.12.2006 11:10:19
Näin pari kuukautta sitten varmaan hauskimman uneni koskaan.

Settinki oli semmonen että olin Conan O'Brienin showssa esitettävän pikkumusikaalin pääosanäyttelijä. Conanin takana oli iso näyttämö jaettuna kolmeen osaan, joista pienimmässä esitys alkoi.

Ensimmäisessä "näytösessä" esitin yhdysvaltain presidenttiä (en mitään tiettyä) ennen pressitilaisuuttaan pukuhuoneessa. Muistan pukeneeni ainakin kravattia päälle Contoleena Risen avittamana. Seuraavaan esitykseen siirryttiin backstagen kautta, kun pukeutuminen oli valmis.

Toisessa näytösessä esitin edelleen presidenttiä, ja pidin lauletun puheen jostain amerikkalaisesta asiasta pienen kuoron avustuksella. Kun puhe oli ohi siirryin backstagen kautta viimeiseen näytökseen, joka oli suurimassa näyttämön osassa.

Astelin tässäkin näytöksessä korokkeelle pitämään puhetta vapaan maailman johtajan ominaisuudessa. Puheen aikana alkoi takaa kuulua jytisevää marssimusiikkia, iso kuoro marssi näyttämölle ja alkoi laulaa ranskaksi L'internationalea. Suoritin huomaamattoman muotoutumisen Staliniksi, nousin "puhelaatikon" päälle tekemään marssiaskelia paikallani ja lauloin mukana kunnes esitys loppui.

Conan sitten sanoi siihen loppuun jotain mitä en muista.
Bassists of the world, unite!
-jonne-
16.12.2006 21:31:56
Metallica joutui valitettavasti perumaan keikkansa stadin olympiastadionilla eikä lämppäbändejä vissiin ollut. Porukka oli vitun pettyneitä siihen hommaan ja yhtäkkiä koko stadion rupes huutaa ääneen meiän bändin nimeä ja niimpä me kivuttiin lavalle soittamaan metallican setti niiden puolesta..ja saatin lisäks krediittiä siitä että olttin parempia kuin ne. ;)

eik kyl ollu kovin himmeä
haamu1
05.01.2007 23:01:01
Näitähän riittää. Tässä on muutamia, jotka muistin.

1.Olin menossa kauppaan, kun joku tyyppi antoi lipun Iron Maidenin keikalle. Keikkapaikka oli kaupan pihassa, mutta siellä olikin tanssilava. Menin kuitenkin sinne ja siihen tanssilavan reunalle oli laitettu penkkejä, joten istuin. Vähän taaempana oli pinottu penkkejä päällekkäin ja sanoin vieressä istuvalle tyypille, et ajattele, jos Maiden oikeesti soittais täällä ja et ne päällekkäin pinotut penkit on sit varmaan aitiopaikkoja ja sit me naurettiin. Maiden tuliki lavalle ja ne alko soittaa ja loppuvaihees huomasin, et sinne tanssilavan ympärille hiipi poliiseja pamput kädes ja ku soitto loppu poliisit alko pamputtaa kaikkia, mut mä pääsin livahtaan ja menin sinne kauppaan.

2.Olin taas Iron Maidenin keikalla ja olin ihan eturivissä. Yhdes välis Bruce kätteli kaikkia, jotka oli eturivis, mut se jätti mut välistä ja olin tosi pettyny, mut lopuks Bruce nosti mut yhtäkkiä lavalle ja alko roikottaan jaloista ja mä vaan nauroin hysteerisesti.

3.Menin keittiöön ja Janne Tulkki seisoi siellä. Kysyin siltä, et etkös sä oo Janne Tulkki ja se vastas, et on se ja alko laulaa ja mä juolksin kirkuen pois.

4.Seisoin kadulla ja Ville Valo tuli kysyyn multa, et missä on lähin kalastuskauppa ja mä neuvoin ja sit se lähti.

5.Olin elokuvateatteris ja kun elokuva loppu, niin huomasin, et Jussi69 oli vähän kauempana ja mä huusin sille, että mulla on samanlainen tukka kuin sulla.Muut vaan tuijotti ja sit mä lähdin.

6.Olin menossa kotiin, kun meidän takapihalla oli kauhee kirkuva lauma ihmisiä ja kysyin yhdeltä tyypiltä, et mitä siellä on ja se vastas että Kiss on siellä. Mä halusin niiden nimikirjotuksen, mutta ne oli jo lähdössä ja turvamiehet ei päästäny ketään niiden lähelle, mut mua ne ei huomannu ja mä seurasin niitä johonki outoon tunneliin ja ne vaan juoksi karkuun, kun yhtäkkiä yks niistä käänty ja alko kuristaa mua ja huusi, että sä et tiedä millasta on olla kuuluisa. Yhtäkiä se lopetti ja kirjotti mulle nimmarin.

7.Menin The Arkin keikalle ja siellä oli tosi vähän väkeä. Kun ne tuli lavalle, niin laulaja Ola Salo sano, et tehdään välillä niin, että yleisö menee lavalle ja ne ite menee yleisön paikalle. Kun kaikki oli ängennyt lavalle, niin Salo jakoi kaikille paperia ja kyniä ja käski kaikkia suomentamaan niiden biisejä ja sit se ite kiersi ympäriinsä ja tarkisti, että kaikki varmasti suomentaa.

8.Olin U2:n ja Bon Jovin mukana kun ne kuvas yhteistä videota Seinäjoella.

9.Istuin bussis, kun yhtäkkiä näin Apocalyptican istuvan pellolla.
Necromuru
06.01.2007 00:41:55

Nään aika vähän musiikkiin liittyviä unia. Yleensä niissä olen itse soittamassa keikalla, ja erityisen kivoja ne ovat siittä että niissä osaan yleensä soittaa todellisuutta paremmin. :) Joululomalla tuli oikeastaan nähtyä yksi tälläinen. Siinä kitaroin ja lauloin jonkun bändin kanssa Stam1nan Ristiriitaa ja olin vitti paras. :)
Hinta on kitaraa ostettaessa pelkkä 3-5 -numeroinen lukema.
apenaattori
19.06.2007 10:44:33
Jaahas, nostetaanpa tämäkin kun tuli himmeitä unia nähtyä.

Eli SRV:n kanssa juttelin viime yönä. Kaveri tosin ei näyttänyt kyllä yhtään SRV:ltä mutta niin se vaan oli. Jostain syystä blueslegenda oli meillä käymässä ja siinä sitten luonnollisesti kitaransoitosta kyselin ja jutskasin ja SRV kertoi käyttävänsä kahta putkivahvaria peräkkäin saadakseen kompressoidumman ja säröisemmän saundin. Kaikenlaista muutakin soittoon liittyvää siinä juteltiin, ei vain nyt muistu mieleen tarkemmin. Lisäksi SRV kertoi ettei juo alkoholia, paitsi että sitten kun juo niin vetää hillittömät kännit. Jossain vaiheessa SRV meni sitten nukkumaan. Minä menin katsomaan telkkaria josta tuli jokin ihme scifipläjäys jossa Will Smith ammuskeli avaruusörvelöitä. Ajattelin että onpas paska leffa.

Tällaista.
http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg
tatta
19.06.2007 12:18:36

Nää kyllä jälkeenpäin on aina naurattanut...

Ennen kuin Lordi voitti viisut, mä näin kauhuelokuva luontoisen unen siitä, kun niiden kosketinsoittaja jahtasi mua ja jotakin unihörhöjä ympäri kaupunkia torahampaineen, ja oli aivan sama minne paettiin aina se tuli ja yritti purra.

Kerran mä olin unissani jossakin ihme kokouksessa, joka enimmäkseen vaikutti joltain Hel..vetin aa-tapaamiselta ja yhtäkkiä Marilyn Manson pamahti paikalle ihan muina miehinä...

Joskus teininä näin sellasen unen, että olin siivoamassa jotain outoa tilaa ja sitten Elvis oli siellä nauhoittamassa ja tuli opettamaan mulle pianon soittoa, kummallista kyllä, osasin seuraavana päivänä soittaa biisin memorys... öööh....

Toissa viikolla oli keskustassa (siis unessa ) ja menin johonki ihme mestaan, joka oli muka kauppakeskus, tai jotain sinnepäin ja sitten ku menin ulos tupakalle, remu toi mulle kaljan... :)

Yleensä mkä näen muutenkin tosi outoja unia, jotka saa miettiin, että onks ihan...naa olla epänormaali. Mut näis ny 0.0001 % :)
Tatta the orginal Grazy Mama! Sepä se, so not! - muusikkona muusikon tiellä... kaikki on edessä... ja siksi se on niin helvetin vaikeaa...
Rocco_Longfella
19.06.2007 20:35:22 (muokattu 19.06.2007 20:35:51)
Joskus silloin muutama vuotta sitten olleen Metallican keikan aikoihin näin heistä unta. En muista tarkasti, kun siitä on niin aikaa, mutta tärkeimmät sentään vielä.

Hyppäsin kesken Kirkin soolon lavalle ja repäisin kitaran siltä kädestä samalla potkaisten häntä mahaan. Kirk pöllähti perseelleen maahan ja jäi siihen istumaan ja vollottamaan. Sitten James tuli karjumaan minulle (oli muuten pelottavaa) ja juoksin karkuun.

Uni kuvasti hyvin mielipidettäni ja -kuvaani Kirkistä. :)

(edit) Olen kyllä tainnut selittää tämän joskus aikaisemminkin jo. Toivottavasti en tähän ketjuun kuitenkaan.
Täydellisimmässäkin naisessa on 150g paskaa.
Artist
19.06.2007 21:14:15
Viime yönä näin unta, jossa olin tsiigaamassa keikkaa hämyssä kaksikerroksisessa klubissa, oli kai joko punkkia, shoegaze-poppia tai gangsta rappia ellei kaikkia yhdessä. Yht'äkkiä helvetti oli irti, kun paikalla oleva jengi veti aseet esiin (siis ei edes pistoolit vaan kunnon tykit, rynnäkkökiväärit tms.) ja alkoi lahdata väkeä tosissaan. Pääsin kuitenkin karkuun.

Ei ole edes ensimmäinen kerta kun näen musaan liittyviä unia, joissa yhtenä elementtinä on jengisodat/muut väkivaltaisuudet. Joskus jopa käynyt niin, että "Rumble" pärähtää soimaan juuri ennen kuin toiminta alkaa...
"I wish life could be Swedish magazines."
-Cale
19.06.2007 21:47:28
Näin kerran unta että olin keikalla.
eewo
19.06.2007 21:50:48 (muokattu 19.06.2007 21:52:41)
Olin Metallican keikalla ja joku roudari pyysi mua auttamaan sitä kantamaan kitaroita backstagelle, missä tapasin Hetfieldin. Kiitokseksi avusta James lupas mulle ihan minkä tahansa kitaran kokoelmastaan. Minä sitten siinä rupesin valitsemaan sieltä tuhansien kitaroiden joukosta (kyllä, ne kaikki olivat mukana backstagella). Jostain syystä ohitin kaikki tyylikkäät Lespat ja Explorerit yms. ja otin ihan armottoman ruman hevikirveen. Se oli siis oikeasti _kirveen muotoinen_ ja siinä oli "tyylikkäitä" veritahroja ja muuta kivaa. Muistan vielä ajatelleeni, että pitäähän sitä jokaisella yks hevikeppi olla...

Jossain unessa olen ollut myös Hanna Pakarisen taustabändissä kitaristina, mut vaan heitettiin lavalle, enkä tuntenu piisejä enkä mitään. Sanoivat vaan että improvisoi. Soitin sitten E-mollia ja G:tä koko keikan ajan.
"The blues ain't about feeling better. It's about making other people feel worse." -Bleeding Gums Murphy
Melkore
21.06.2007 14:30:16
Pari päivää sen jälkeen, kun lippuja Nightwishin Suomen keikoille oli alettu myymään, näin unta Tampereella pidettävästä keikasta: HIM oli Nightwishin lämppärinä ja biisien välissä oli aivan hirveän pitkät tauot. Oikein ei meinannut edes tajuta, että milloin he soittivat ja milloin eivät. Seurasin keikkaa katsomosta vanhempieni kanssa ja paikkamme olivat aivan viimeisessä rivissä. Penkkien takana oli sellainen aika iso ovi. Jossain vaiheessa päätin sitten paeta paikan päältä juuri sen oven kautta (En itsekkään tajua, mitä hemmetin ideaa siinäkin oli...) Hämmästys oli suuri, kun oven takana olikin minun huoneeni. Olin siellä jonkin aikaa ja päätin mennä takaisin. Palatessani Nightwish oli jo aloittanut, mutta yhtään ääniä ei kuulunut.

Keikan jälkeen pääsin jostain syystä takahuoneeseen ja minua tervehdittiin, kuin olisin aina tuntenut HIMin ja Nightwishin kaikki jäsenet. Juuri, kun uni oli kääntynyt mukavaksi, piti minun tietenkin herätä. :D Anteeksi mahdollisesti hieman epäselvä selostus, uni oli liian sekava kerrottavaksi hienommin. ;P
Bow before a war, call it religion.
jajuhani
21.06.2007 16:17:00
Linda, Linda i love yoy... sekä alkuperäisenä että kotimaisena, mutta alkuperäinen on aina paras. Kesämökillä juhannuksena vuosia ja vuosia C-kasetilta. En ole hennonut kasettia hävittää!! Nytkin kuuntelen varmaan!!!
Ellei tiedä minne on menossa, päätyy todennäköisesti jonnekin muualle.
Zerzy
21.06.2007 18:16:57

Semmonen uni, jossa Keith Richards asui meian mummolassa. Enoni asustaa oikeasti siella, ja unessa ihmettelin, miksi eno ei ole koskaan paikalla. No sehan on kiertueella! Eraana paivana menin sen huoneeseen ja siella oli kaikkea hienoa kiertuematskua jne. Mita nyt starboilla voi olla.
Blodapelsin
21.06.2007 18:20:28
No huhuh, muistinpa juuri, että yhessä unessa kiskoin viinaa kilvan Anita Hirvosen (!!!!????Mitä vitt..a??)kanssa jossain metsän keskellä tanssilavalla. Se joi ku mies ja tarkemmin muisteltuna tais olla melkein kaksmetrinen järkäle kooltaan...pelottavaa

Toihan oli jotain ihan loistavaa!
jou peace
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)