Aihe: Lace Sensor-mikit
1 2
Lilli
25.11.2003 07:42:29
Kenellä olisi kokemusta otsikon mikeistä:
-Kuinka eroavat straton alkuperäisistä saundillisesti?
-Hurisevatko?
- Mikä liike edustaa niitä Suomessa?
- Same thing that made you live / can kill you in the end.
p130
25.11.2003 12:10:00 (muokattu 25.11.2003 12:10:31)

Eivät ne ihan yksi yhteen ole soundiltaan originaalien stratomikkien kanssa, jotenkin kompressoidunpi soundi tmv.

"Humpparisoundiset" blue ja red onnistuvat mielestäni paremmin kuin "yksikelaiset" gold ja silver. Ihan ok mikkejä kuitenkin kaikki.

Kyllä nekin hurisevat, ei se ero ole loppupeleissä edes määrättömän iso normaaliin yksikelaiseen. Kinmania edelleen suosittelen hyvään hurinattomaan stratosoundiin...

EDIT: saa varmaan Fender -kauppiaalta...
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
skebajaba
25.11.2003 12:30:24
Kenellä olisi kokemusta otsikon mikeistä:
-Kuinka eroavat straton alkuperäisistä saundillisesti?
-Hurisevatko?
- Mikä liike edustaa niitä Suomessa?

ja seymoyr duncanin hotstackit on kans hyvät hurinattomat strato mikit...
-hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!-
P2
25.11.2003 12:31:40
ja seymoyr duncanin hotstackit on kans hyvät hurinattomat strato mikit...

Mulla ois ylimääränen hot stacki, jos jotain kiinnostaa.
saturnzreturn
25.11.2003 12:48:53
puhuisin lace sensorien puolesta...puhdassoundiset, voimakkaat, minulla eivät ainakaan hurise...ei siis pätkän vertaa. punainen minulla on tallamikkinä, hopea keskellä ja kaulamikkinä on tuo sininen... todella hyvä kombinaatio minusta, ja ainakin tuo punainen tuo hyvät jyrinät päälle.

tosiaan kannattaa ensin tutustua näihin mikkeihin ja eri värien erilaisuuksiin, esim. kolme punaista ei toimi ollenkaan yhdessä.

varsinaiset studiomikit sanoisin.
ei naiset käy paskalla
p130
25.11.2003 13:15:31

puhuisin lace sensorien puolesta...puhdassoundiset, voimakkaat, minulla eivät ainakaan hurise...ei siis pätkän vertaa. punainen minulla on tallamikkinä, hopea keskellä ja kaulamikkinä on tuo sininen... todella hyvä kombinaatio minusta, ja ainakin tuo punainen tuo hyvät jyrinät päälle.

Minulla on toisessa stratossa tuo red/silver/blue kombinaatio. Verrattuna Kinmaneilla varustettuun ero on selkeä. Toki hurinaa aiheuttavat monet muutkin komponentit kuin pelkät mikit mutta molemmissa kitaroissa pitäisi olla kyllä laatuosat. Monipuolinen on kyllä tuo R/S/B...

Tuo Lace Sensoreilla varustettu Fender ei ole minulla kovin kauaa ollut, pitänee tarkastaa maadoitukset siitä. Kuitenkin muistikuva on, että muutkin (kaverilla esim. komella "goldilla" varustettu kitara) Lace Sensor -kitarat ovat äänekkäämpiä kuin oikeilla stacked humbuckereilla varustetut laitteet. Fenderkään ei väitä Lace Sensopia hurinattomaksi, ainoastaa vähähurinaiseksi.
saturnzreturn
25.11.2003 14:15:44
Minulla on toisessa stratossa tuo red/silver/blue kombinaatio. Verrattuna Kinmaneilla varustettuun ero on selkeä. Toki hurinaa aiheuttavat monet muutkin komponentit kuin pelkät mikit mutta molemmissa kitaroissa pitäisi olla kyllä laatuosat. Monipuolinen on kyllä tuo R/S/B...

Tuo Lace Sensoreilla varustettu Fender ei ole minulla kovin kauaa ollut, pitänee tarkastaa maadoitukset siitä. Kuitenkin muistikuva on, että muutkin (kaverilla esim. komella "goldilla" varustettu kitara) Lace Sensor -kitarat ovat äänekkäämpiä kuin oikeilla stacked humbuckereilla varustetut laitteet. Fenderkään ei väitä Lace Sensopia hurinattomaksi, ainoastaa vähähurinaiseksi.

menee aiheesta ohi mutta onko nuo olleet siinä alkuperäisinä siinä fenderissä? jos on niin onko straton malli muistissa?
ei naiset käy paskalla
p130
25.11.2003 14:18:40

Stratocaster Plus Deluxe vuodelta '91. Elektroniikka on alkuperäinen.
askomiko
25.11.2003 15:29:35 (muokattu 25.11.2003 15:29:49)
Mulla on/oli Strat plus 1989, siinä gold-lacet. Oli ne ihan jees, mutta vähän latteat. Kaapissa lojuu, Kinman vei niiden paikan, ollen parempisoundinen. Hurinasta en muista, hiljaisempia ne taisi olla kuin tavalliset singlet.
Gypsy
25.11.2003 15:42:26
Juu, Lace sensorit tais tulla ekan kerran '87 vuonna fendereihin ja aluks niitä oli muistaakseni vaan Stratocaster plus:ssa
saturnzreturn
25.11.2003 15:58:06
Stratocaster Plus Deluxe vuodelta '91. Elektroniikka on alkuperäinen.

toi on luxuskitara, just tota hain, en tiiä kyllä noin vanhasta mutta uusimissa on aina kaikki herkut... missä järjestyksessä sulla on noi värit siinä kitarassa?
ei naiset käy paskalla
p130
25.11.2003 17:08:43

toi on luxuskitara, just tota hain, en tiiä kyllä noin vanhasta mutta uusimissa on aina kaikki herkut... missä järjestyksessä sulla on noi värit siinä kitarassa?

Normaali red/talla, silver/keski, blue/kaula. Kaulamikille tone, keski -ja tallamikeille TBX. Normaali 5-asentoinen kytkin.

Kyllä ne nyt jonkin verran hiljaisemmat ovat kuin normaalit yksikelaiset. Mutta joka tapauksessa hurinaa on paljon enemmän kuin esimerkiksi Kinmaneissa tai muissa stackeissa. Vertasin juuri "normaaleilla" yksikelaisilla varustettuun. Mutta treeneissä kun on tottunut vetämään Kinman -stratolla niin hurinan huomasi heti. Ei se nyt kuitenkaan mitenkään häiritsevää ollut, sen hurinan vuoksi ei mikin vaihto tulisi mieleenkään.

Hurina lisääntyy (hyvin vähän) kun valitsin on väliasennoissa, siis kaksi mikkiä päällä yhtä aikaa. Normaalia Lace Sensoreissa?
zorro
25.11.2003 17:34:27
pitääpä tässä mainostella, että minulle saa kaupitella Red Lace Sensoria
OSTETAAN: EH Small Stone
ReBeat
25.11.2003 17:55:22 (muokattu 25.11.2003 18:34:30)

Mulla on kanssa blue/silver/red -setti varastoituna kaappiin. Vaihdoin kitaraan EMG:n mikit (h-s-s) ja sellainen mielikuva on, että ne hurisevat herkemmin kuin lace sensorit ainakin tässä tilassa missä on tietokone.
Käytin aika harvoin keskimikkiä, koska sen soundi tuntui jotenkin sieluttomalta ja ontolta verrattuna muihin. Teki mieli kokeilla sitä goldia siihen. En tiedä minkä kuuloinen se on. Moni varmasti sanoisi että kaikki lace sensorit on paskoja ja sieluttomia, mutta itse oon välillä kaivannutkin niitä. Niillä ei ehkä saa autenttisia juurisoundeja SRV:n soittoon jos sitä haluaa, mutta sitävastoin niissä on omanlaisensa 'siisti' sävy. Muistelen, että tuolla setillä varsinkin väliasennoissa soundi oli hyvin omanlaisensa positiivisessa mielessä.
Pitää pistää ne kiinni johonkin kitaraan jahka sattuu kohdalle halvalla joku halpa.
Meni vähän ohi aiheestakin, pahoittelen...

EDIT: Tuossa on soitettuna soolo (tuplasoolo :D), jossa valittuna muistaakseni väliasento red+silver. Vahvistimena Peavey Classic30, nauhoitusmikkina viiden euron tietokonemikki suoraan äänikortille:
http://www.sunpoint.net/~selmr/sound/end-LS.mp3
Gypsy
25.11.2003 17:57:45 (muokattu 25.11.2003 17:59:52)
http://www.agi-lace.com/

Siinä on lacen sivut. Siellä on kaikennäköstä ja message boardilla ite se Don Mare vastailee kysymyksiin.
saturnzreturn
25.11.2003 18:11:13
agi-lace.comi on kyllä kova sivusto... ei vaan tahtonu löytyä mitään poikkileikkauskuvia lacesta, ne kun vähän kiinnostais... tota muovia kun tosta on vähän paha ottaa irti...
ei naiset käy paskalla
thinkfreely
26.11.2003 11:48:34
Testattiin tossa äsken kaverin pari vuotta vanhaa mexico-straroa ja mun ´89 Strat Plussaa ja huomattiin että vaikka mun kitara on 14 vuotta vanha eikä siihen oo vaihettu elektroniikkaa niin se humisee huomattavasti vähemmän kun toi mexico-strato. Saundi oli kohtalaisen sama, Gold-Lace Sensoreilla ehkä hieman pehmeempi. Olis vaan kiva päästä testaamaan eroja vuoden 1989 jenkkistraton ja ton Strat Plussan saundieroja niin huomais onko noilla mikeillä niin erilainen saundi, kun "tavan" mikeillä. Puut olisi noissa kohtalaisen samat.
Päällä voi päätellä ja olkapäällä voi... ööh... olkapäätellä. Niin sen täytyy olla...
saturnzreturn
26.11.2003 13:42:19
Testattiin tossa äsken kaverin pari vuotta vanhaa mexico-straroa ja mun ´89 Strat Plussaa ja huomattiin että vaikka mun kitara on 14 vuotta vanha eikä siihen oo vaihettu elektroniikkaa niin se humisee huomattavasti vähemmän kun toi mexico-strato. Saundi oli kohtalaisen sama, Gold-Lace Sensoreilla ehkä hieman pehmeempi. Olis vaan kiva päästä testaamaan eroja vuoden 1989 jenkkistraton ja ton Strat Plussan saundieroja niin huomais onko noilla mikeillä niin erilainen saundi, kun "tavan" mikeillä. Puut olisi noissa kohtalaisen samat.

mehikossa taitaa olla vähän paskempi toi elektroniikkapuoli..
ei naiset käy paskalla
weelie
26.11.2003 14:56:46
mehikossa taitaa olla vähän paskempi toi elektroniikkapuoli..

En usko. Tosin suojaus voi olla huono, ja siitä hurina.
Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition'
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)