Aihe: Vuosi 1971
1 2 3 4 5 6
BlueNote
01.12.2005 21:09:36
The Who
Edellisenä vuonna Live At Leeds ja vuonna'71 Who's Next!!?
-Maximum R&B-

This Is A Rock'N'Roll Show, Not A F**kin Tea Party!
-Pete Townsend-
ejhfi
17.11.2006 07:35:58

Huom! Olet kirjoittamassa yli 350 päivää vanhaan ketjuun!

Vaan eipä haittaa, kun aihe painaa niskan päälle kuin pieni juna.

60- luvun loppu ja 70- luvun alku oli sitä kaikkein parasta aikaa musiikillisesti.

Miksiköhän tuo asia onkin juuri noin ja tosiaan kun selaa levyjä, mitä ketjun vuonna 1971 on tehty, niin ei voi kuin kummastella. Muutamakin threadissa vähälle huomiolle jäänyt julkaisu kyseiseltä vuodelta on hyväillyt korvakäytäviä viime päivinäkin:

Elton John - Madman Across the Water
Vaikka kyseisen artistin tuotannosta en niin välttämättä suurella otannalla pidäkään mitenkään erityisesti, niin tämä levy kolahtaa kyllä melkoisella voimalla.

The Band - Cahoots
Dylanin tausbändinä tunnetun poppoon huikea tuotos.

Emerson Lake & Palmer - Tarkus
Simppelisti ilmaistuan progen kulmakivi.

Black Sabbath - Master of Reality
Aikoinaan tämän levyn tahdissa opettelin kitaransoittoa.

Rory Gallagher - Deuce
Kyllä Rory osasi tuolloinkin.

T.Rex - Electric Warrior
Jeepster & Get it on toimivat aina vaan.

Nyt jälkikäteen kun tuon ajan levyjulkaisulistoja katselee, niin ei voi kuin heittää kourallisen santaa rock-musiikin kirtun päälle.
En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan
aikavaikea
17.11.2006 07:48:38
Vaan eipä haittaa, kun aihe painaa niskan päälle kuin pieni juna.

Ei haittaa, ei. Pitipä sitten tsekata mitä kyseisen vuoden tuotoksia löytyy omasta levylistasta. Aika vähän, mä olen niin selkeästi 80-luvun, tuon kaiken kauniin ja hyvän maun ajan, ystäviä.

Black Sabbath - Master Of Reality 1971 CD
Deep Purple - Fireball 1971 CD
The Doors - L. A. Woman 1971 CD
Eri esittäjiä - Isojen poikien lauluja 1971 MC
Nazareth - Nazareth 1971 CD
Pink Floyd - Meddle 1971 CD
T. Rex - Bolan Boogie 1971 MC
T. Rex - The Best Of 1971 MC
Various Artists - A Clockwork Orange, Music From The Motion Picture 1971 CD
ZZ Top - First Album 1971 CD

Vain yksi kotimainen listassa, mutta se onkin sitten todella kova.
Vaikka paremmaksi kaikki muuttuu, silti hyväksi ei milloinkaan.
kyuss
17.11.2006 10:45:57
The Who - Who's Next
Minstrel
17.11.2006 11:02:11
Pitäisiköhän perustaa muillekin vuosille samanlainen ketju? Saataisiin lisää listauksia tiettyinä vuosina ilmestyneistä levyistä.
"Sometimes you eat the bar, and sometimes, well, the bar eats you."
Cathi777
17.11.2006 11:09:37

Pitäisiköhän perustaa muillekin vuosille samanlainen ketju? Saataisiin lisää listauksia tiettyinä vuosina ilmestyneistä levyistä.

Joo, oon kyllä täysin samaa mieltä. Varmasti ihan minä tahansa vuonna on julkaistu paljon loistavia levyjä. Eihän tällaisessa listauksessa ole kyllä mitään järkeä.
Only pop music can break my heart...
Mika K
17.11.2006 11:38:25 (muokattu 17.11.2006 11:39:00)
60- luvun loppu ja 70- luvun alku oli sitä kaikkein parasta aikaa musiikillisesti.

Tämä on kyllä niin totta.
Marlowe
17.11.2006 13:18:35 (muokattu 17.11.2006 13:18:53)

Olen kanssasi osittain samaa mieltä, mutta jos tälle linjalle lähdetään, niin sitten minä kyllä haluan h*lvettiin Muusikoiden.netistä myös kaikenlaiset "Mistä tunnen edellisen käyttäjän" -tyyppiset ketjut. Niissä ei ole mitään järkeä, tässä sentään puhutaan musiikista.
"Drove downtown in the rain / nine-thirty on a Tuesday night / Just to check out the late-night record shop. / Call it impulsive, call it compulsive, call it insane / but when I'm surrounded I just can't stop." (Barenaked Ladies: Brian Wilson)
aksiom
17.11.2006 17:06:23 (muokattu 17.11.2006 17:07:54)

Miksipä ei, tämä on minusta ihan mielenkiintoista puuhaa, hehheh. Oma ehdoton suosikkini on 1972, 1973 hyvänä kakkosena.

Olen kanssasi osittain samaa mieltä, mutta jos tälle linjalle lähdetään, niin sitten minä kyllä haluan h*lvettiin Muusikoiden.netistä myös kaikenlaiset "Mistä tunnen edellisen käyttäjän" -tyyppiset ketjut. Niissä ei ole mitään järkeä, tässä sentään puhutaan musiikista.

Viisaita sanoja.
if you prefer that old silly number zero, you'll become a master of doing nothing - being nothing
Loijaa
17.11.2006 21:05:39

Eli silloin maagisena vuonna on ilmestynyt Rock-historian ehkäpä parhaat levyt. Mitkä on omat suosikit kyseiseltä vuodelta.

Uriah Heep - Look At Yourself. Tämä aika selvä ykkönen. Yksi omista all-time levyistä.

Deep Purplen Fireball ja Uriah Heepin Salisbury varmaan muut top 3:n edustajat. Piiri pieni pyörii.
Heavy Metal Thunder
Cathi777
17.11.2006 21:45:00

Miksipä ei, tämä on minusta ihan mielenkiintoista puuhaa, hehheh. Oma ehdoton suosikkini on 1972, 1973 hyvänä kakkosena.

Niin vaihdetaankin tämä juttu niin, että jokainen voi luetella niitä omia suosikkivuosilukujaan. Se ei itse asiassa olisi yhtään sen hölmömpää kuin tämäkään. Täytyy kyllä myöntää, että se tuntemisketju on kanssa kyllä täysin turha tänne. Sopii Demin tyyliin, mutta ei tosiaan välttämättä tänne.
Lesko
18.11.2006 01:38:49
Niin vaihdetaankin tämä juttu niin, että jokainen voi luetella niitä omia suosikkivuosilukujaan. Se ei itse asiassa olisi yhtään sen hölmömpää kuin tämäkään. Täytyy kyllä myöntää, että se tuntemisketju on kanssa kyllä täysin turha tänne. Sopii Demin tyyliin, mutta ei tosiaan välttämättä tänne.

Hyvä että ollaan saatu tuollainen pikkupoliisi tänne joka määrittää mikä on turhaa ja mikä ei. Oikein mukavaa, se on vaan kumma kun tällasia listauksia (tämänkään ketjun ei tarvitse olla pelkkää listausta) kaikki silti kritisoivat, mutta silti niihin tulee satoja viestejä!
"Mitä takoittaa groove?" "Sen voi parhaiten selittää kahdella sanalla, Led Zeppelin "
Cathi777
18.11.2006 11:11:36

Hyvä että ollaan saatu tuollainen pikkupoliisi tänne joka määrittää mikä on turhaa ja mikä ei. Oikein mukavaa, se on vaan kumma kun tällasia listauksia (tämänkään ketjun ei tarvitse olla pelkkää listausta) kaikki silti kritisoivat, mutta silti niihin tulee satoja viestejä!

Niin, ehkä se tosiaan sitten kertoo jotain tämänkin paikan tasosta. Itse vaan olen käsittänyt asian niin, että tämä on kuitenkin keskustelupalsta ja eihän listaaminen mitään keskustelua ole. Myönnän toki, että kyllähän sitä itsekin joskus sortuu vastailemaan johonkin listauksiin, mutta eihän se tämä muusikoiden.netin tarkoitus toki se ole.
Käyttäjätunnus
18.11.2006 11:12:18
5. The Who: Who´s Next

Tämähän se on kova! Juuri tälläkin hetkellä tuossa taustalla soi

7. Neil Young: After The Goldrush

Eikös tää oo muuten ilmestyny jo 1970. näin muistelisin
"Informaatio ei ole sama kuin tieto. Tieto ei ole sama kuin viisaus. Viisaus ei ole sama kuin totuus. Totuus ei ole sama kuin kauneus. Kauneus ei ole sama kuin rakkaus . Rakkaus ei ole sama kuin musiikki. Musiikki on kaikkein parasta!" -Frank Zappa
Mika Antero
18.11.2006 11:19:11
Listaaminen on kivaa, jos meinaan listatut valinnat perustellaan edes parilla sanalla. Valittaminenkin on tietysti kivaa, minusta ainakin.

Tämäkin on varmasti mainittu, mutta yksi kovimmista -71 ilmestyneistä levyistä on Hound Dog Taylor and the Houserockers. Siinä meinaan kitara soi silleen ku kitaran pitää soida ja meno on muutenkin tietty ihan ykköstä.
Lesko
18.11.2006 12:51:07
Niin, ehkä se tosiaan sitten kertoo jotain tämänkin paikan tasosta. Itse vaan olen käsittänyt asian niin, että tämä on kuitenkin keskustelupalsta ja eihän listaaminen mitään keskustelua ole. Myönnän toki, että kyllähän sitä itsekin joskus sortuu vastailemaan johonkin listauksiin, mutta eihän se tämä muusikoiden.netin tarkoitus toki se ole.

Ei ole tarkoitus ei. Eikä tämäkään ketju listaamista pelkästään ole, kyllä niistä levyistä voi puhuakin.
Ja myöskin siitä huomaa että m.netin tarkoitus ei ole listaaminen, että suurin osa kaikista ketjuista on jotain muuta kuin listaamista!
"Mitä takoittaa groove?" "Sen voi parhaiten selittää kahdella sanalla, Led Zeppelin "
mikainen
18.11.2006 14:00:06
Aika hyvin löytyy levyhyllystä kyseistä vuotta:

The who: Who's next, paras Who-levy ehdottomasti.
Led Zeppelin: IV: samat sanat Zeppelinin kohdalta.
Rolling Stones: Sticky fingers - laadukas rollarilevy.
David Bowie - Hunky dory - ja taas, artistin paras levy.
John Lennon - Imagine - kuinka ollakaan, paras soolo-Lennon
Kinks - Muswell hillbillies - Kinksin "kulta-ajan" viimeinen lp.
Paul McCartney - Ram - aika epätasainen, mutta monta hienoa biisiä.
Deep Purple - Fireball.
Elton John - Madman across the water - hieno levy, vaikka herralta löytyy parempiakin.
Elton John - 17-11-70 - radiolivekeikka, trio piano/basso/rummut rokkaa aika maukkaasti
Elton John - Friends - leffasoundtrack - aika heikko.
Elvis Presley -Elvis country - Elvis vielä vedossa comebackin jälkeen.
Elvis Presley - Love letters - äänityssessioiden ylijäämäbiiseistä kasattu lp, muutama hyvä biisi joukossa.
Nazareth - Nazareth - ei hassumpi debyytti.
Mage
18.11.2006 15:04:14
Hyviä levyjä on lueteltu moraalittomat määrät mutta muistutan että Love Recordsin Poliittisten laulujen parhaat tulla popsahti tuona samana vuotena.
Mielipiteen arvo on taloustieteellisesti arvioituna olematon, koska sen tarjonta ylittää aina kysynnän
Cathi777
18.11.2006 15:08:02

Ei ole tarkoitus ei. Eikä tämäkään ketju listaamista pelkästään ole, kyllä niistä levyistä voi puhuakin.
Ja myöskin siitä huomaa että m.netin tarkoitus ei ole listaaminen, että suurin osa kaikista ketjuista on jotain muuta kuin listaamista!

Ja sitä kyllä hieman tältä ketjulta tosiaan odottaisi, että noista levyistä hieman keskusteltaisiin, mutta tähän mennessä ollut aika vähäistä. Olisi meinaan monen levyn kohdalla kiva kuulla, että miksi mikäkin levy on niin hieno.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)