Esimerkiksi meillä lukion SC-setissä painava 14" kelluva tomi on syönyt koko ständin lommoille sitä kohden missä klämppi on kiinni. Minua ärsyttää niin mahdottomasti kun se on niin matalalla ja sen klämpin säätäminen on niin pirunmoinen homma. Helpompi olisi jaloilla säätää, erityisesti kun on sellainen tilanne, että setillä soittaa useampi rumpali joiden jäljiltä saa aina olla laittamassa setuppia uusiksi. Jos sen meinaa saada toimimaan, on klämppi juntattava ihan helskutin kireälle, niin ettei se liiku ei niin yhtään ja sitten vasta panna tomi kiinni. Jos se on hiukankin löysällä, se syö ständin. 14" on minun nöyrän mielipiteeni mukaan liian raskas mountatuksi tomiksi ja kun mietin mitä siitä tulee kun lisätään YESSit; kömpelön ja muutenkin rsakaan lisäksi vielä heiveröiseksi. |
Esimerkiksi meillä lukion SC-setissä painava 14" kelluva tomi on syönyt koko ständin lommoille sitä kohden missä klämppi on kiinni. Minua ärsyttää niin mahdottomasti kun se on niin matalalla ja sen klämpin säätäminen on niin pirunmoinen homma. Helpompi olisi jaloilla säätää, erityisesti kun on sellainen tilanne, että setillä soittaa useampi rumpali joiden jäljiltä saa aina olla laittamassa setuppia uusiksi.
Ota kuitenkin huomioon että toi on koulun setti, eli siitä ei ole välttämättä pidetty maailman parasta huolta. Pitää vaan olla hyvä ständi ja klämppi, ei siihen pahemmin muuta tartte. Ja kun on omat rummut, se tomi on useimmiten siinä samassa paikassa eikä liiku. Hanki presari ja ole tosimies! |