Aihe: Iron Maiden
1 2 3 4 512 13 14 15 16122 123 124 125 126
DaKiller
16.11.2006 22:55:10

Näin rumpalina kiinnostaa tottakai, miten vanhaherra-Mcbrain jaksoi paahtaa?

Meikäläinen ainakin kuunteli haltioituneena papparaisen työskentelyä. Sai piisit elämään ja soitti aivan helvetin upeasti.
Oan
16.11.2006 23:10:49
http://www.youtube.com/results?search_query=iron+maiden+helsinki

Tuolla muutamia bootlegpätkiä Helsingin keikoista.

Sivuhuomiona tähän: minua ainakin vitutti suunnattomasti ne valopäät jotka puolet keikasta olivat kuvaavinaan keikkaa, eivätkä edes näyttäneet nauttivan olostaan. Tuloksena juuri yo. kaltaista huonolaatuista, _laitonta_ materiaalia josta ei välity keikan fiilis hyvällä tahdollakaan. Helvetti, kyllä minä paljon mieluummin heiluisin täysillä sen keikan kuin yrittäisin säheltää epätoivoisesti jotain videota. Paljon paremmat muistot jää, vaikkei itse otettua kuvamateriaalia tapahtumasta olisikaan!
"Hei, tää on ihan leikkiä vaan, ei pure. Ei irtoa taulusta ja kipitä sinne puremaan teitä." - Armo Pohjavirta
Kiljupunkkari
16.11.2006 23:15:31
Sivuhuomiona tähän: minua ainakin vitutti suunnattomasti ne valopäät jotka puolet keikasta olivat kuvaavinaan keikkaa, eivätkä edes näyttäneet nauttivan olostaan. Tuloksena juuri yo. kaltaista huonolaatuista, _laitonta_ materiaalia josta ei välity keikan fiilis hyvällä tahdollakaan. Helvetti, kyllä minä paljon mieluummin heiluisin täysillä sen keikan kuin yrittäisin säheltää epätoivoisesti jotain videota. Paljon paremmat muistot jää, vaikkei itse otettua kuvamateriaalia tapahtumasta olisikaan!

En oo ottanu ite ainuttakaan kuvaa koko keikalta.
Kun mies puhuu naiselle hävyttömyyksiä, se on seksuaalista häirintää, kun nainen puhuu miehelle hävyttömyyksiä, se on 9,95/min+ppm.
Oan
16.11.2006 23:16:54
En oo ottanu ite ainuttakaan kuvaa koko keikalta.

Juu, en näin ymmärtänytkään eikä ollut henk. koht. suunnattu avautuminen. Noin yleisesti.
"Hei, tää on ihan leikkiä vaan, ei pure. Ei irtoa taulusta ja kipitä sinne puremaan teitä." - Armo Pohjavirta
DVD-SOITIN
17.11.2006 07:35:01
TIIVISTELMÄ KEIKALTA TAMPERE 12.11.

+ Bändi oli yleisestiottaen hyvässä vireessä ja keskinäinen soitto pelasi mallikkaasti
+ Bruce Dickinson lauloi hienosti, ja mm. Brighter todisti miehen saavuttavan yhä korkeatkin kohdat
+ Adrian Smith oli keikan kovinta antia henkilökohtaisesti, soittonsa ällistyttävää
+ Kuten myös Daven ja Janickin, joista jälkimmäinen suorastaan yllätti tarkkuudellaan
+ Steve Harris oli oma itsensä, eli helvetin kova, ja bassokonepistooleineen oli juuri sitä mitä halusinkin nähdä
+ Nicko McBrain veti porukan vanhimmaksi mieheksi erittäin hienosti, ja AMOLAD:n sisältää muutenkin parasta rumpalointia sitten ´88. Loistavaa, Nicko!
+ Settilista oli perkeleen hyvä, koska AMOLAD on suosikkini bändiltä
+ Lavasteet tankkeineen ja Eddieineen tukivat kappaleita hienosti
+ Bruce Dickinson todella pitää kehnommankin yleisön otteessaan
+ Yleisesti se, että näin edestä suosikkibändini ensimmäistä kertaa elävänä, ja sain vielä Maailman Parhaalta Kitaristilta hikinauhan talteen. Kiitos Adrian!
--------------------------------------------------------------------------
- Kitaroiden soundit olivat kehnot, ja toisinaan ei sooloja kuullut ollenkaan
- Brucen laulukin hukkui melko useasti
- Yleisö oli kehnoa, eikä fiilis noussut tarpeeksi korkealle
- The Legacy meni pieleen, kitaran ollessa alussa epävireessä ja kappaleen muutenkin hapuillessa melkoisesti
- Adriania näytti ottavan pattiin ilmeisesti kehno soundipuoli myöskin, miehen murjottaessa toisinaan varjoissa ja korjaillen jatkuvasti korvamonitorinsa asentoa

Ja kokonaisuutena tottakai kovinta ikinä näkemääni. MAIDEN!
Musta Arkipyhä
17.11.2006 08:56:16
joo voisin väittää, että Maiden ei Janickia ainakaan soittamisen takia kaipaa.. ei sillä kovin suurta roolia biiseissä enää ole, mutta eipä se ole ollutkaan.. Mutta loistava show-mies ja koko show muutenkin oli.

Biisintekijänä taitaa kuitenkin olla jonkinmoinen rooli edelleen.Livenä jää miehen soitto jotenkin varjoon.Näin myös livetallenteilla mielestäni.Eihän Gers huono kitaristi ole.Kuunnelkaa vaikka White Spiritin eka levy (1980).Ihan hyvin se vetelee.
Joukossamme on monia joiden mielestä elämä on pelkkä vitsi..
ekikoo
17.11.2006 10:48:47

Stressaat näköjään aika tehokkaasti asioista, tankeista ja kuvaajista... Relax.
All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH!
Rajapatsas
17.11.2006 11:38:30

Ilahduttavaa tällä kiertyueella on ollut se, että Adrian on ottanut tonttiaan takaisin. Gersin avut ovat biisien kynäilyssä, mutta lavasoitto on surkeaa.
beethro
17.11.2006 13:54:49
+ Nicko McBrain veti porukan vanhimmaksi mieheksi erittäin hienosti, ja AMOLAD:n sisältää muutenkin parasta rumpalointia sitten ´88. Loistavaa, Nicko!

Totta! Kyllä Nickon esitys lämmitti vanhan fanin sydäntä kovasti.Mies on paljon kovemmassa iskussa kuin muutama vuosi sitten. Muutenkin keikka oli kyllä mahtava kokemus, jälleen kerran.
Other moneyish
Mipe-iha-ite
17.11.2006 14:46:13 (muokattu 17.11.2006 14:46:50)
Tampereen keikka oli mielestäni mahtava niin settilistan, yleisön ja ite pändinkin osalta. AMOLAD on huippuhyvä levy ja oli suorastaan huikee juttu että soittivat kaikki biisit siltä. Siihen päälle vielä parit legendaariset, muttei kuitenkaan niitä pilalle hinkattuja truuppereita ja rantuutöhillsiä ja namperoftöpiistiä. Se on mielestäni - Oikein. Fear of the Dark, The Evil that Men Do ja For Greater Good of God lämmittivät eniten mieltä.

e: typo
Ois kannattanu pysyä vissysä nii ois pysyny pändisä.
Oan
17.11.2006 15:35:14
Stressaat näköjään aika tehokkaasti asioista, tankeista ja kuvaajista... Relax.

Asioiden kritisoiminen kuuluu keskusteluun, ei siinä mitään kummempaa stressaamista tarvita. Saa toki olla myös toista mieltä, en kiihkoile näiden suhteen vaikka webbikeskusteluissa sitä on joskus hankala nähdä.
elais
17.11.2006 18:01:47
Näinhän minä ja moni muu Tampereellakin. Valitettavasti kaikki eivät kuitenkaan tajunneet olevansa Maidenin keikalla ennen kuin Fear of the Darkin alkumelodiat kajahtivat.

Istumapaikoissa on se vika, että aina puolet istujista estää muiden hauskanpidon käskemällä olemaan hiljaa ja istumaan vedoten siihen että ei näe.

Silloin kun edessä oleva ihminen nousee seisomaan ja peittää näkymän niin silloin pistetään vahinko kiertämään ja noustaan itsekkin!
JKH
18.11.2006 00:02:57
Silloin kun edessä oleva ihminen nousee seisomaan ja peittää näkymän niin silloin pistetään vahinko kiertämään ja noustaan itsekkin!

Juuri näin! Sitä kutsutaan meiningiksi. En voinut Tampereella käsittää, kun järkkärit käskivät porukkaa istumaan 2 minutes to midnightin kajahtaessa. Sehän oli refleksinomaista ampaista seisalleen. Kirkonmenot on erikseen, vaikka keikka pyhäpäivälle sattukin.
Ei lahaa, ei huolia! -Vanha Kiinalainen viisaus
Budy
18.11.2006 18:46:52
Keikan aikana (hartwallilla) uuden levyn aikaan katselin ympärilleni ja välillä masensi se näky että ihmiset vain istuivat, kuin jossain klasari konsertissa ! Itse olin 107 katsomossa toisessa rivissä ja seisoin ja huusin koko keikan alusta loppuun !

Mutta, afterall, aivan mieletön keikka. Uutta levyä en ollut hirveästi kuullut mutta se potki munille ja lujaa ! Sitten kun hitit alkoivat, olin jo ihan kickeissä ! :D

Kiitos Maiden ! Nähdään 2008 !
rudemood
Pedroz
18.11.2006 19:01:00

Olin myös katsomossa 107 (päivähän oli viidestoista), ja kahdennestatoista rivistä katsottuna kiitettävän iso osa ihmisistä seisoi, tosin suuri osa riehaantui kunnolla vasta vanhojen hittien pamahtaessa kaijuttimista.
*Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa* -Tommi Liimatta
ekikoo
18.11.2006 19:01:16
Keikan aikana (hartwallilla) uuden levyn aikaan katselin ympärilleni ja välillä masensi se näky että ihmiset vain istuivat, kuin jossain klasari konsertissa ! Itse olin 107 katsomossa toisessa rivissä ja seisoin ja huusin koko keikan alusta loppuun !

Olitko 15. päivä? Itsekin olin samassa rivissä, ja niin oli Jukka Nevalainenkin \o/
All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH!
Hakki
19.11.2006 03:26:48
Olitko 15. päivä? Itsekin olin samassa rivissä, ja niin oli Jukka Nevalainenkin \o/

Mwah. Jukka istui meidän takana vasemmalla penkin tai pari, olin 107:n ekalla rivillä. Katsoin vaan että hitto kun on tutun näköinen tyyppi.
while(true) {play(metal);} | Ablaze In Hatred - Deceptive Awareness nyt kaupoissa. www.ablazeinhatred.com | Kaikki tänään päättyy...
Sakmäster
19.11.2006 11:51:31
Mwah. Jukka istui meidän takana vasemmalla penkin tai pari, olin 107:n ekalla rivillä. Katsoin vaan että hitto kun on tutun näköinen tyyppi.

No Perkele soikoon, Meikäläinen istu Nevalaisen yläpuolella, 2 riviä oli väliä siinä. Kattelinkin aluksi pitkään että onko se Jukka, tieto osottautui todeksi. Oli muuten helvetin hyvä näkymä siitä lavalle...:)
Larsson bergeri
Sakmäster
19.11.2006 11:52:31
Katsomo oli siis 107 ja rivi 4
Larsson bergeri
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)