Nor 15.11.2006 23:58:36 | |
---|
Tänään kitaratunnilla huomattiin maikan kanssa sellanen ikävä juttu, kun painoin mun kitaran ylä-E kieltä (eli siitä ohuimmasta) 12 välistä, se soi epävireisesti. Katottiin sitte viritysmittarin kanssa ja se heitti aika paljon. Kitara oli siis muuten vireessä.Maikka sano, että vika on otelaudassa eikä sinne oikeen voi mitään tehdä, paitsi ostaa uuden kitaran. Mun kitara on tollanen halpis strato kopio, eli joku Esko s-300 tai jotain. Aika hassua, että tuli just nyt ilmi, kun olin juts ihmetellyt, kun täällä mnetissä ihmiset sanoo vaihtavansa kitarankielet vähintään kolmen kuukauden välein. Mulla on toi kitara ollu jo kai kaks vuotta, enkä oo kertaakaan vaihtanu kieliä :D En varmaan edes osais. Ylimmissä kielissä (eli ohuimmissa..) on tosin siellä kaulan alapäässä jotain kummia vääntymiä tjsp. mut en oo ennen huomannu sen haittaavan. Eli pitääkö mennä nyt sitte töihin vai ostanko vaan uudet kielet? No, todennäkösesti kokeilen eka uusia kieliä.. Ja vielä, että mitä tollaselle sekundakitaralle voi sitten tehdä jos se vika on siinä? Onks se moraalisesti oikein myydä alottelijale "hyvä" kitara, joka ei oikesasti olekaan hyvä. Ei ihme, että ei mullakaan oo mitään sävelkorvaa. Paljonko maksais sitte sellanen oikea kitara? Mä en enää haluu soittaa mitään lelua. |
oiva tumpeloinen 16.11.2006 00:00:44 (muokattu 16.11.2006 00:02:35) | |
---|
Tänään kitaratunnilla huomattiin maikan kanssa sellanen ikävä juttu, kun painoin mun kitaran ylä-E kieltä (eli siitä ohuimmasta) 12 välistä, se soi epävireisesti. Katottiin sitte viritysmittarin kanssa ja se heitti aika paljon. Kitara oli siis muuten vireessä.Maikka sano, että vika on otelaudassa eikä sinne oikeen voi mitään tehdä, paitsi ostaa uuden kitaran. Jos tämä ei ole trolli, niin vaihda opettajaa. Ja sen jälkeen se kieli. |
hollstro 16.11.2006 00:02:29 | |
---|
1. maikka vaihtoon, ei tiedä mitään kitaroista 2. kielet vaihtoon 3. hienovire kohdalleen |
Pnctocn 16.11.2006 00:17:52 | |
---|
1. kielet vaihtoon 2. hienovire kohdalleen 3. kokeilkaa maikan kanssa uudestaan -> voit rueta maikan kitarateknikoksi. puolipistesulkuauki |
Nor 16.11.2006 15:50:47 | |
---|
Ei oo mikään läppä. Mulla on paljon parempi huumorintaju. No, mä vaihdan kielet ja sen jälkeen testaan. Sitte voisin katella, että löydänkö täältä mnetistä juttua siitä, että mikä se hienovire oikeen on. |
vmak 16.11.2006 15:53:56 (muokattu 16.11.2006 15:56:35) | |
---|
Todellakin ensimmäisenä tuossa pisti silmään se, että jätitkö tuosta viestistä jotain pois vai sanoiko se opettajasi suoraan vireen tarkastettua että otelaudasta vika löytyy? Mainitsiko hän jotain hienovireestä tai muuta. Jos ei niin suosittelisin opettajallesikin hieman lisäinformaation hommaamista kitaran säädöistä.
1. kielet vaihtoon 2. hienovire kohdalleen 3. kokeilkaa maikan kanssa uudestaan Mikäli maikkasi ei osaa neuvoa säätämään hienovirettä, pyydä jotain asiantuntevaa neuvomaan sinulle miten se säädetään, mikäli oikeasti asiantunteva ei saa hienovirettä säädettyä, voisi kitaran osto olla kohdallaan. ööh.. ..joo |
AH3 16.11.2006 16:02:56 | |
---|
Näinhän se menee - eli kaikki soittajat eivät ymmärrä alkuunkaan vireen, saatikka hienovireen päälle, muta sinulle sanon : opettele virittämisen tekniikat ja harjoittele korviasi. Voin taata, että nuo taitosi eivät koskaan vanhene. |
Nor 16.11.2006 16:07:35 | |
---|
Ääh. Auttakaa! Nyt toi ohuin kieli ei suostu tulemaan ulos tuolta takareistä. Toisiks ohuin kyllä tuli. Mitä teen? Revinkö katki? |
morgga 16.11.2006 16:10:21 (muokattu 16.11.2006 16:10:40) | |
---|
Suorista sitä kieltä ja vedä, jos ei auta niin katkase vaan. middle = muna |
Nor 16.11.2006 16:19:57 | |
---|
Jee! Sain sen. Ja nyt tän mun oman mittarin mukaan 12 välistä tulis ihan oikee sävel! :) |
Jesus_Plastica 16.11.2006 16:26:02 | |
---|
Muistitko pistää uudet kielet kiinni ennen kun mittasit vireen? |
Nor 16.11.2006 16:50:53 | |
---|
Hm. Näitä ei kai kannatakaan pistää vireeseen sen kummemmin ennen, ku on kaikki kii? No. Ainaki nää kiiltää hiton kivasti. |
cruel_destiny 16.11.2006 16:52:35 | |
---|
Hm. Näitä ei kai kannatakaan pistää vireeseen sen kummemmin ennen, ku on kaikki kii? No. Ainaki nää kiiltää hiton kivasti. muista venytellä kieliä vaihdon jälkeen; ne tykkää venyä aika paljon parin ekan päivän ajan, ennen kuin asettuvat ja vire pysyy kohillaan... I can't sing and I can't dance, still I know how to clap my hands! |
Nor 16.11.2006 17:30:37 | |
---|
apuaa... Toi paksuin kieli ei mahdu tosta reiästä... |
Törni 16.11.2006 17:47:34 | |
---|
apuaa... Toi paksuin kieli ei mahdu tosta reiästä... Kannattaisiko vaihtaa nokkahuiluun,eikä trollailla täälla. |
Nor 16.11.2006 17:52:52 | |
---|
nyt se mahtu. Ei kannattais vaihtaa, ku en halua soittaa nokkahuilua, enkä nahkaklarinettiä. Luulis, että täältä saa kysyä apua. Kiitos kaikille, jotka vastas asiallisesti. |
Werihukka 16.11.2006 18:10:13 | |
---|
Aika hyvin jos ei oo kielet katkennu 2 vuoden aikana... Ei tässä muuta. (sori, tästä topikista repi taas päivän huumorit) Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä! |
saukkinen 16.11.2006 19:02:45 | |
---|
Tää ketju melkein voitti IRCQuotet :) who gare`s |
Nor 16.11.2006 21:21:57 | |
---|
No mä oon soittanu jo kolme vuotta, eikä oo kertaakaan katkennu. |
No mä oon soittanu jo kolme vuotta, eikä oo kertaakaan katkennu. olin monttu auki vähän aikaa kun luin tuon... tai kyllähän se on mahdollista että ne EI KATKEA ne kielet 3 vuodessa mutta luulisi jo niiden soinnin jo huonontunee roimasti ja kulumia tullut paljon. Minulla yhdet kielet oli melkein vuoden ja alkoivat soittaessa 10-14 väleillä alimmilla kielillä pitää ihmeellistä väpätystä, joten vaihdoin kielet ja se autto. You know it's sad but true... |