Aihe: Cry babyn virrankulutus
1 2
teleman
23.11.2003 22:55:24
Cry babyn virrankulutuksesta kyselen (535Q-versio) eli jaksaako toimia kuinka hyvin patterilla vai vaatiiko verkkolaitteen? Ilmeisesti syö patteria koko ajan piuhan ollessa kytkettynä. Onko wahit ylipäänsä minkämoisia virrankuluttajia?
Imper
24.11.2003 00:06:45

Cry babyn virrankulutuksesta kyselen (535Q-versio) eli jaksaako toimia kuinka hyvin patterilla vai vaatiiko verkkolaitteen? Ilmeisesti syö patteria koko ajan piuhan ollessa kytkettynä. Onko wahit ylipäänsä minkämoisia virrankuluttajia?

Ei ne juurikaan virtaa syö, ja wahiahan "kuuluisikin" käyttää patterilla (mielipidekysymys mutta patterilla mukamas parempi soundi). Muistat vaan ottaa aina soittamisen loputtua wahin inputista johdon irti, niin ei syö patteria. Muuten syö koko ajan. Kyllä suht tavallisessa käytössä ainakin itellä wahissa kestää patterit 2kk-6kk. Ei tule kalliiksi!:)
Everyone is a per-son
PekkaRii
24.11.2003 11:55:47
Kyllä mulla kestää aikas pitkään tuossa Cry Babyssä, mutta mitä siinä käy kun patterin jännite laskee vanhetessa. Välillä tuntuu, että se yrittää vähän sotkea saundia vanhalla patterilla.
"Now that Poison's out of the way, we can go right to the top." - James Hetfield, Metallica, Rip Magazine, November 1991
tuluppa
24.11.2003 12:11:14

Cry babyn virrankulutuksesta kyselen (535Q-versio) eli jaksaako toimia kuinka hyvin patterilla vai vaatiiko verkkolaitteen?

En tiiä liittyykö mihinkään mut tuosta 535Q:sta on muutes kahta eri versiota liikkeellä. Vanhempi malli tarvii 18V (eli 2kpl 9V paristoja). Uudempi eli parannellumpi malli taas pärjää 9V:lla.
kimple87
24.11.2003 14:10:58
mun crybabyn (535q) kahdella patterilla kestää 2 viikkoa
kuolema kuittaa univelat myös kahvi
askomiko
24.11.2003 14:42:22
Mulla oli kai pari vuotta sama patteri. Ei ollut kylläkään kovassa käytössä.
Volle
24.11.2003 18:08:36
mun crybabyn (535q) kahdella patterilla kestää 2 viikkoa

Oletkos ottanut piuhoja irti silloin, kun et soita? Mullakin tyhjeni kerran melko uusi patteri, kun unohdin piuhat kiinni. Yleensä noiden pattereiden kesto on ollut kuukausia, vaikka olen soitellut joka päivä.
Pidän yleisesti naisista, varsinkin yleisistä naisista.
Hornanturska
24.11.2003 19:27:23
patterilla mukamas parempi soundi

Ihme hifistelyä.
11!!!MYY MULLE WHAMMY HALAVALLA!!!11
Volle
24.11.2003 19:55:10
Ihme hifistelyä.

Muistaakseni jostain luin, että Jimi Hendrix kuuli eroja jopa eri pattereiden välillä.
Pidän yleisesti naisista, varsinkin yleisistä naisista.
askomiko
24.11.2003 21:24:48
Eiku Eric Johnson.
Keefster
26.11.2003 09:38:44
Muistaakseni jostain luin, että Jimi Hendrix kuuli eroja jopa eri pattereiden välillä.

Brian Joneskin kuuli eroja pattereiden välillä - nimittäin lämpöpattereiden.
Tulin kun melkein kutsuttiin !
lapio
26.11.2003 09:46:36

No mikäs taika siinä on, että kuulostaa erilaiselta? Tuleeko sieltä sähkö jotenkin eri tavalla (onko patterilla jotenkin erillainen napajännite tms. ->enemmän virtaa/suurempi jännite)? Ei tasavirralla pitäisi taajuus tai mikään vaikuttaa... En usko!
-Jep olen nähnyt Fireflysin kolmesti livenä.
skebajaba
26.11.2003 10:07:12
No mikäs taika siinä on, että kuulostaa erilaiselta? Tuleeko sieltä sähkö jotenkin eri tavalla (onko patterilla jotenkin erillainen napajännite tms. ->enemmän virtaa/suurempi jännite)? Ei tasavirralla pitäisi taajuus tai mikään vaikuttaa... En usko!

ei kuulemma syötä "jatkuvasti" virtaa siihen pedaalin jolloin saadaan "räkäinen" ääni...joku kitara teknikko näin mulle kerto kun ostin oman wahini.
-hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!-
Mejsel
26.11.2003 11:46:14
kuuli eroja jopa eri pattereiden välillä.

On elämä paljon helpompaa, kun ei ole ihan noin "hyvä" kuulo :)
Puuseppää aina tarvitaan...
Zarmo
26.11.2003 12:19:21

Eihän tasavirtakaan ihan tasaista ole.
Don´t you know there ain´t no Devil That´s just God when he´s drunk - Tom Waits
Mikko Kankaanpää
26.11.2003 12:36:04

Eri "laatuisten" paristojen välillä jännite heittää muutamia voltteja. Halpis virtalähteet antaa ulos vähän mitä sattuu, joten yksinkertaisten kytkentöjen, kuten cry baby tai fuzz face, kanssa eroja saattaa todellakin olla.

Mikko
Da Make
26.11.2003 13:29:27
Eiku Eric Johnson.

Ja niin myös Red HotChilipeppersin kitaristi eli John Fructis tai joku, Guitarist lehdessä sanoi vaihtavansa "patskut" kun 9V pariston jännite menee alle 9.1 voltin. Äijän mukaan noi patterit lähtee n.9.6 voltista? Tiedä sitten.
Cräx, Change, Ötöm!?
Kostello
26.11.2003 13:52:01

En tiedä mittarin tarkkuudesta, mutta 9,4 volttia näytti reguloitu muuntajakin antavan.
P2
26.11.2003 14:09:17
Ja niin myös Red HotChilipeppersin kitaristi eli John Fructis tai joku---

Hoho, ei kyse ole esim. Fructis Garnierista vaan John Frusciantesta! (kiel. pol. huom.)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)