Aihe: Automaattinen äänentason säätö
1
tattis
16.11.2006 10:17:04
Millähän moisen saisi toteutettua esim. keikkapaikalla.
Eli mitä kovempi tai hiljaisempi taustahäly, niin soitto
kuuluisi suhteessa samalla tasolla.
Tanssiminen on turhaa pyörimistä hyvän "tavaran" ympärillä.
temppiz
16.11.2006 10:29:33

Millähän moisen saisi toteutettua esim. keikkapaikalla.
Eli mitä kovempi tai hiljaisempi taustahäly, niin soitto
kuuluisi suhteessa samalla tasolla.

Sitä automaatiota kutsutaan miksaajaksi... ;)
G#Maj/Ab
Perza
16.11.2006 12:43:27

Päivän paras!!! Plussa!
Turhaa
DSM
16.11.2006 13:24:00 (muokattu 16.11.2006 18:46:08)

Niin, niin mutku........

pienemmissä paikoissa sama äänentasosäätö pitäisi vaikuttaa myös rumpaliinkin ?! Tosin ei siihen pysty miksaajakaan ;))
"it's nice to be important, but it's more important to be nice..."
larinparaske
16.11.2006 13:52:44

Tämä voisi olla sellainen konstruktio jolla pystyttäisiin normaaliin keskikaljakuppilaan tuottamaan Guinnessin ennätystenkirjaan kelpaavat äänenpaineet. Kun pubikansa jutustelee keskenään, automaatio korjaa musan volaa, josta johtuen ärtyneet jutustelijat joutuvat korjaamaan omaa äänenkäyttöään, jonka taas automaatio haistaa jne...
I want to be the king and queen of cheese
aimotuska
16.11.2006 13:57:20 (muokattu 16.11.2006 13:58:20)
Kun pubikansa jutustelee keskenään, automaatio korjaa musan volaa, josta johtuen ärtyneet jutustelijat joutuvat korjaamaan omaa äänenkäyttöään, jonka taas automaatio haistaa jne...

...ja siinä vaiheessa kun yleisö luovuttaa, on tuo kyseinen automaatti saavuttanut tietoisuuden ja nostaa volaa kilpaa itsensä kanssa niin kauan kuin hanat riittää.

E: Juu ja vaikka semmoisia algoritmipurnukoita olisikin, niin aito ja alkuperäinen miksaaja tulee taatusti halvemmaksi.
Dorka mikä dorka. kalamies#50 >-)))>
rintapek
17.11.2006 00:14:17

Kyllä tuohon anturit, äly, ja moottorisormi löytyy.
Se, onko siinä mitään järkeä on toinen juttu.
Edes minä, joka "luovista ratkaisuista" pidänkin en näe tuossa mitään järkeä.

Onko kyseessä joku muu ongelma, kuin se fakta, että yleisön meteli nousee promillemittarin tahdissa?
Me yleensä aloitamme varovasti, ja tarvittaessa nostamme volaa setti setiltä.
Alkuillasta ei viitsi soittaa mummuja ja kummeja kumoon, ja loppuillasta "paranoid"- huutoja ei itse viitsi kuunnella.
Noin karrikoiden. terv p
One kind of music only - the good kind
Einherjar
17.11.2006 00:29:36 (muokattu 17.11.2006 00:30:46)

Kylli. Samaa mieltä. Kovasti :)

Tässähän nyt on myös semmonen probleema, että kun sen (oletettavasti) dB-mittarin sinne takanurkkaan viritellään, niin bändin alkaessa soittamaan, se mittari sitten huomaa voluumitason ja nostaa sitten voluumia ja huomaa ja nostaa ja huomaa ja nostaa jne. jne.

Käteväähän olisi pultata master-liuku erilliseen boksiin ja sitten siihen kolvailla 4-napainen, 60km pitkä, xlr-viuhka kiinni. Tämä sitten mikserin ja päätteitten väliin. Sitten sen boksin voi viedä sinne baaritiskille ja sanoa henkilökunnalle, että jos ei voluumit miellytä, niin siitä sitten vääntävät pienemmälle tai isommalle. Toinen näppärä versio voisi olla rakentaa semmoinen _iso_ voluuminuppi ja samalla idealla viritellä se eturiviin, jotta yleisä voi sitten ruuvata itse. Kylttiä vaan viereen, että tajuavat.
Marzi
17.11.2006 01:04:09

Hohhoijaa.
Pidän ääntä, näyn kauas, olen.
cms
19.11.2006 16:48:16
Mulla oli autossa 80-luvun alussa autostereot, joka säätyi auton melun mukaan. Autossa hyvä, keikoilla huono. Usein mm. Jazz-konserteissa, jossa ilmaislipulla 100 firman trukkikuskia vetämässä firman piikkiin viinaa, on tuo volumen nosto kokeiltu. Jengi huutaa yhä lujempaa. Tanssit etc. on aina paha. Useimmiten konserteissa jengi kuuntelee.

Ihan oikein mielestäni aloittaa tanssimusan soitto kohtuu hiljaa. Ei nyt hipsuteta, mutta... Konsertin alku onkin sitten toinen juttu. Ja jep. Miksaaja kehiin.
Teijo K.
19.11.2006 18:36:22

Hoho!

Toimii, toimii!

+
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä Klikkaa sensijaan tätä
jannu
20.11.2006 03:09:55
"Smoking makes it easier to disappear in a puff of smoke. Start smoking today, be a ninja tomorrow!" -Tompsi
Marzi
20.11.2006 16:27:02

Pidän ääntä, näyn kauas, olen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)