NYdoll 14.11.2006 20:38:43 (muokattu 14.11.2006 20:40:02) | |
---|
Näistähän on jo aikaisemminkin kirjoiteltu, mutta jutellaanpa hieman lisää. Eli mitä flättejä käytät/olet käyttänyt/kokenut parhaiksi? Millaisessa bassossa omat flatit ovat jne. Itselläni on ollut jo kolmisen vuotta nauhattomassa samat Fenderin flatit ja ajattelin, että voisi kokeilla jotain toistakin merkkiä. Kielissä itsessään ei ole siis mitään vikaa, mutta vaihtelu virkistää. edit. typo "Rock 'n' Roll should make you wanna fuck. If it doesn't, it ain't Rock 'n' Roll" -Blackie Lawless |
duane 14.11.2006 21:12:44 | |
---|
kertokaa samalla mitkä flatit sopii viulubassoon... Behringer herättää täällä voimakkaita mielipiteitä puolesta ja vastaan mutta onhan se merkkituote t.mixiin verrattuna? |
Larmer 14.11.2006 21:24:26 | |
---|
Itsellä oli Rotosoundin flatwoundit, enkä yhtään pitänyt.. Liikaa voimaa vaativat soittamiseen, mulla aika kevyt tatsi. Sain onneksi vaihdettua, koska setissä oli yksi "viallinen" kieli Hieman tanakka yksilö |
poppamies 14.11.2006 21:26:00 | |
---|
kertokaa samalla mitkä flatit sopii viulubassoon... Mulla itellä on Fenderin stainless flätit. Eikai tuohon viulubassoon tartte miettiä muuta kuin että ne on lyhytskaalan bassolle tarkoitettu jos basso on lyhytskaalainen viulubasso. G-strings are for strippers! |
trackson 14.11.2006 22:24:09 (muokattu 14.11.2006 22:25:14) | |
---|
Minulla on kovin vähän kokemusta flateista. Joskus reilu kymmenen vuotta sitten kokeilin Fender Standard Presarissa flatteja, mutta silloin pidin niiden soundia liian tummana ja "tukahtuneena". Tänään kävin soundstoressa hakemassa Curt Mangan 45-105 flatwound setin ja ihastuin kovasti noiden soundiin. Kielet on kiinni telebassossa ja toimii yllättävän hyvin. Samettinen soundi, mutta kuitenkin riittävästi napakkuutta ja yläpäätä. Tulee aika jännä soundi peukuttaessa. Yhden päivän kokeilun jälkeen en muuta osaa sanoa. Tuo Curt Mangan -merkki on ihan outo minulla ja ilmeisesti onkin kohtuu tuore ilmestys kielimarkkinoilla. Kaveri (Curt) on ollut ilmeisesti vuosikausia Ernie Ballilla ja lähtenyt soolouralle. Pakkauksessa lukee "Curt Mangan FusionMatched strings are the best strings, period!". Eli uskoa omaan tuotteeseen noilla ainakin on :) Paul käytti ainakin Rotosoundin sivuston mukaan Roton Tru Bass 88 kieliä Abbey Roadilla(tosin en tiedä käyttikö viulubassoa ko. albumilla) Nämä on siis Black Nylon Flatwound kielet, jotka ovat ilmeisesti aika lerput ja paksut (65-115) ja kuulostavat lähinnä kontramaiselta. Eniten järkeä kuluu suuriin typeryyksiin |
M.Hanski 15.11.2006 07:11:25 (muokattu 15.11.2006 07:12:13) | |
---|
Kokeilepa GHS Brite Flats -settiä. Lätkäisin pelkkiä roundeja käyttäneenä piruillakseni tuollaisen satsin (tuotekoodi M3075 eli .108 - .54) kiinni bassoon (Warwick Streamer Ltd. Edition), ja yllätyin positiivisesti. Brite Flats -kielet ovat ns. hiottuja eli uloin punoslanka on ollut alunperin pyöreä. "Oikeissa" flateissa uloin punoslanka on poikkileikkaukseltaan suorakulmion muotoinen. En tosiaan osaa vertailla soundipolitiikkaa tai soittotatsia muihin flatteihin, mutta jos kyse on siitä, että jotain muuta pitäisi testata, niin kokeile ihmeessä noita. |
absqua 15.11.2006 07:46:54 | |
---|
Näistähän on jo aikaisemminkin kirjoiteltu, mutta jutellaanpa hieman lisää. Eli mitä flättejä käytät/olet käyttänyt/kokenut parhaiksi? Millaisessa bassossa omat flatit ovat jne. Itselläni on ollut jo kolmisen vuotta nauhattomassa samat Fenderin flatit ja ajattelin, että voisi kokeilla jotain toistakin merkkiä. Kielissä itsessään ei ole siis mitään vikaa, mutta vaihtelu virkistää. Fenderin fläteistä en pitänyt - mulle päätynyt setti oli holtittoman jäykkä tatsiltaan. Eniten on tullut käytettyä La Bellan, GHS:n ja Rotosoundin flatwoundeja. Rotot ovat aika kirkkaat, LaBellat taas aika tummat ja GHS siinä välissä (ja nyt siis ei ole kyse Bright Flatseista vaan ihan karvalakkimallista). Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
TommiW. 15.11.2006 08:05:13 | |
---|
Mitenkäs kun on näitä jotain tumpulta kuulostavia kieliä, joissa ainakin kauempaa katsottuna näyttää olevan jonkinsortin tumma kangas(?)pinnoite? Soundi on tosi flättimäinen, mutta minusta jollain tapaa vielä "pehmoisempi". Onko kellään mitään käsitystä mistä puhun? Ja onko tietoa saako kyseisiä kieliä joltain valmistajalta viisikielisenä settinä? "Sä et varmaan ikinä soita mitään normaalia" - Seer-O |
absqua 15.11.2006 08:38:11 (muokattu 15.11.2006 08:39:19) | |
---|
Mitenkäs kun on näitä jotain tumpulta kuulostavia kieliä, joissa ainakin kauempaa katsottuna näyttää olevan jonkinsortin tumma kangas(?)pinnoite? Soundi on tosi flättimäinen, mutta minusta jollain tapaa vielä "pehmoisempi". Onko kellään mitään käsitystä mistä puhun? Ja onko tietoa saako kyseisiä kieliä joltain valmistajalta viisikielisenä settinä? Fender valmistaa "Nylon Tapewound"-nimellä tuollaisia. Viisikielisten settien saatavuudesta olen aika skeptinen. http://www.mysimon.com/Musical-Inst … /9000-11130_8-0.html?mlpid=29553297 e: korjailua Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
TommiW. 15.11.2006 17:00:53 | |
---|
"Sä et varmaan ikinä soita mitään normaalia" - Seer-O |
Teijo K. 15.11.2006 17:03:40 (muokattu 15.11.2006 17:04:06) | |
---|
Näistähän on jo aikaisemminkin kirjoiteltu, mutta jutellaanpa hieman lisää. Eli mitä flättejä käytät/olet käyttänyt/kokenut parhaiksi? Millaisessa bassossa omat flatit ovat jne. Itselläni on ollut jo kolmisen vuotta nauhattomassa samat Fenderin flatit ja ajattelin, että voisi kokeilla jotain toistakin merkkiä. Kielissä itsessään ei ole siis mitään vikaa, mutta vaihtelu virkistää. Mahdollisimman vanhoja plättejähän mie, eli sinun asemassasi en vaihtaisi tuossa vaiheessa. ps. merkillä ei mitään merkitystä |
iron10 15.11.2006 18:53:01 | |
---|
GHS:n 45-105 on kiinni tällä hetkellä , mutta Rotosoundin flätit on tilauksessa. |
N_Bates 15.11.2006 19:23:51 | |
---|
Kokemusta on daddarion chromeista, fenderin flateista ja thomastik infeldeistä. Noi TI:t on nyt ollut ainakin vuodenpäivät presarikopiossa kiinni, ja niihin olen tykästynyt kovasti. Tatsi on todella löysä, joten vaatii todennäköisesti basson säätöjen rukkaamista melkoisesti, ja ehkä myös soittotatsia on muutettava. Aluksi ahdisti, mutta sitten jotenkin totuin noihin ja nyt noi on ihan parhaat. Soundi on ihan ok perusflattisoundi, mutta toi tatsi on tosi mukava mun käsille. Harkitsen tämmösten hankkimista myös 6-kieliseen warwickkiini. Oispahan helppo kikkailla! Fenderin flateissä oli mun mielestä paras soundi. Niitä käytin ennen noihin TI-flatteihin jämähtämistä. Ainoa mikä tökki oli se jumalattoman raskas tatsi. Kielet ei tuntunu taipuvan yhtään ja kauheata voimaa vaati soittaminen. daddariotesteistä on jo aikaa, mutta muistaakseni olivat suunnilleen yhtä jäykät kuin fenderit mutta soundiltaan tylsemmät. Noita chromeja ehdin kokeilla muistaakseni neljässä eri bassossa, ja toi presarikopio on ainoa jossa tykkäsin niistä. Tai ylipäänsä flateista. |
NYdoll 15.11.2006 22:50:32 | |
---|
Vaikuttaisi, että tulee sit vissiin tohon toiseen bassoonkin ostettua Fenderin flatit. Itse tykkään siitä jäykästä tatsista ja soundi on ihan kelpo. Typerää, kun tällaisella sivari/opiskelija -budjetilla liikenteessä ni ei oo varaa testailla :( "Rock 'n' Roll should make you wanna fuck. If it doesn't, it ain't Rock 'n' Roll" -Blackie Lawless |
valdemberg 16.11.2006 09:21:57 | |
---|
Paul käytti ainakin Rotosoundin sivuston mukaan Roton Tru Bass 88 kieliä Abbey Roadilla(tosin en tiedä käyttikö viulubassoa ko. albumilla) Nämä on siis Black Nylon Flatwound kielet, jotka ovat ilmeisesti aika lerput ja paksut (65-115) ja kuulostavat lähinnä kontramaiselta. Täältä ääni Tru Basseille, soundi on todella kontramainen ja naukaisut lähtee maukkaasti. En ole lyhytskaalaisessa kokeillut, mutta ei ne 34" skaalalla mitkään überlerput olleet. Käytän tällä hetkellä jostakin oikusta D'Addarion chromeja, ihan ok perusflätit mutta ei niitä sen enempää voi kehua. Tai no, on ne kestäneet sen 10 vuotta samalla soundilla. V. If God came down to Earth in the form of Man again, He'd play football for England.
-Ian Marson- |
MPU 16.11.2006 11:54:31 | |
---|
Mulla on ollu Chromesit kiinni kolmessa bassossa. Tykkään. Lyhytskaalaisessa puoliakustisessa soivat varsin hienosti. Marko Ite kun tekee saa sellasta kun tulee |
Kokemusta on daddarion chromeista, fenderin flateista ja thomastik infeldeistä. Noi TI:t on nyt ollut ainakin vuodenpäivät presarikopiossa kiinni, ja niihin olen tykästynyt kovasti. Tatsi on todella löysä, joten vaatii todennäköisesti basson säätöjen rukkaamista melkoisesti, ja ehkä myös soittotatsia on muutettava. Hei! Mielenkiinto heräsi. minkäpaksuiseen roundisettiin vertaisit noita jäykkyydeltään? Sama, kuin piccolovirveli. Kuin potkisi marsua perseelle, ja sanoisi: "Huuda kuin leijona". -Epämuusikko |
balzary 16.11.2006 12:33:59 | |
---|
Hei! Mielenkiinto heräsi. minkäpaksuiseen roundisettiin vertaisit noita jäykkyydeltään? THomastikit on about löysimmät kielet mitkä on tullut vastaan. Paksukaulaisessa Neuserissa toimii tosi hyvin. |
Rämppy 16.11.2006 22:28:33 | |
---|
Mä laitoin jokin aika sitten presariin Rotosoudin jazzit. Soundi on hyvä yhdistelmä pehmeyttä ja ryhdikkyyttä. Kyllä näillä ihan kulmikastakin soundia saa tarvittaessa. Jäykemmäthän nuo ovat roundwoundeihin verrattuna, muttei niissä kuitenkaan mikään rautakankitatsi ole. Ainoa miinus on, että volumea noilla flateilla irtoaa vähemmän kuin roundwoundeilla, mutta siihen auttaa, kun ruuvaa volumea isommalle. En sitten malttanut olla sanomatta. |
N_Bates 16.11.2006 22:34:16 | |
---|
Hei! Mielenkiinto heräsi. minkäpaksuiseen roundisettiin vertaisit noita jäykkyydeltään? No yleensä käytän 45-105 roundeja ja niihin verrattuna noi thomastikit on ihan kuminauhat. En osaa tarkemmin vertailla kun en ole juurikaan ohuempia roundeja käyttänyt. |