Aihe: nyt v..sapettaa, turvallinen satamamme on saastunut.
1 2 3 4 5
Pnctocn
16.11.2006 00:35:42
puolipistesulkuauki
Pnctocn
16.11.2006 00:54:57
Harmittaa kun käytännössä kaikki edullisemmat kamankierrätykset tulee tehtyä rahat etukäteen tilille tyylillä, ettei postilaitos verota yli 10% postiennakon muodossa - joka sekään ei takaa ettei laatikossa ole koiranpaskaa painon verran.
puolipistesulkuauki
niskel
16.11.2006 06:55:31
Sivistäkääs minua kun ei ole koskaan ollut ongelmia näiden asioiden suhteen. Eli jos maksaa vaikka tilille ostamansa romut ennakkoon, niin kuinka ne kamat voi jättää lähettämättä jäämättä kiinni? Eikö riitä että tilinumero on tiedossa ja antaa sen poliisille? Käytännön ohjeistusta voisi nyt enemmän asiaa tuntevat tähänkin laittaa.
Anodit loimuaa punaisena ja rautalanka soi!
Insane Kane
16.11.2006 07:18:46
Sivistäkääs minua kun ei ole koskaan ollut ongelmia näiden asioiden suhteen. Eli jos maksaa vaikka tilille ostamansa romut ennakkoon, niin kuinka ne kamat voi jättää lähettämättä jäämättä kiinni? Eikö riitä että tilinumero on tiedossa ja antaa sen poliisille? Käytännön ohjeistusta voisi nyt enemmän asiaa tuntevat tähänkin laittaa.

Tässä sitten hieman ärsyttävä homma notta pankkihan ei luovuta tilinhaltijan oikeaa nimeä ellei spolliisit sitä vartavasten rupea sieltä kirjallisesti vaatimaan ja he kun eivät oikein pikkusummista liikahda.
Itse kuitenkin aikoinaan 45€ kusetuksen sain menemään käräjille, mutta vain siitä syystä että kyseinen riminaali oli huijannut muiltakin useita satoja euroja.
Ja toinen hieno homma että nordean maksupalvelu näyttää toisen nordean asiakkaan oikean nimen kuitissa, mitä taas op ei tee
Eli maksoin ensin OP:n tililtä, tulin kusetetuksi. Onneksi mulla on myös Nordean tili, jolta siirsin euron riminaalin tilille ja sain nimen tietoon huomattavasti nopeammin kuin skytät sen olisi saanu. Tokkiinsa sitten kiikutin nimen skyttälän pojjiille.
Ja kaikkia ei kiinnosta vaikka esim kuukauden päästä skytät tulisikin jututtaan, kun just nyt on polttava rahan puute
LUJEMPAA!!
Pnctocn
16.11.2006 08:00:01 (muokattu 16.11.2006 08:00:55)
sehän noissa juuri on ongelmana että vaikka kaikki (viranomaiset) tietäisi että joku on kusettaja ei sille välttämättä tehdä mitään jos summat on pieniä. Suomessa on vain tottunut "reiluun meininkiin". Perusluottamukseni ihmisiin horjuu muutaman idiootin vuoksi.

Nordean tili, jolta siirsin euron riminaalin tilille ja sain nimen tietoon

hyvä kikka.
puolipistesulkuauki
Eqi
16.11.2006 08:31:08

Todella ikäviä ihmisiä.

Ettei olisi sama heppu jolle itse menetin satasen verran.. omaa tyhmyyttä tosin.

Oli poliisille todellakin vanha tuttu.

Tuntui tietävän asioista ja 'myymästään' tuotteesta.

Poliisi kertoi kaverin ammatin olevan muusikko :)

Että tämmöistä.

PS: ei se satanen sapeta mutta se witu**** että tommoisia ihmisiä ei saada rangaistua kunnolla..
http://www.ekinet.com/
Akkaset
16.11.2006 08:55:17
Ei muuta kuin ostetaan - ilmoitukset torille ja katsotaan kuka ottaa yhteyttä... =)
Kun illalla juodaan hilpeenä kaljaa niin aamulla ollaan kalpeena hiljaa.
Torniojaws
16.11.2006 08:56:10 (muokattu 16.11.2006 09:36:42)

Eikö se olisi vain helpointa julkaista noiden huijareiden nimet ja käyttäjänimet, niin eivät niin hanakasti välttämättä toimisi täällä. Esim. Torin etusivulle ("Seuraavat käyttäjät ovat huijareita:") ja ko. käyttäjän myynti-ilmoituksiin ("Tämä käyttäjä on huijari")

Tai jos ei muuta, niin ainakin sulkea heidän käyttäjätilinsä ja MAC-osoite ulos M.netistä (tai estää hänen IP-alue joksikin aikaa uuden tilin aukaisemisbotilta), ja raportoida väärinkäytöstä ko. huijarin ISP:lle, jolloin hänen internet-yhteys katkaistaan parhaimmillaan lopullisesti siltä ISP:ltä. Suomessa kun ei niin montaa ISP:tä ole, niin muutaman kerran jälkeen alkaa huijarilla jo pukkaamaan hikeä, kun on elinikäisesti suljettu ulos internetistä Suomessa ;) Tai mikäli on koulussa tai töissä, niin nopeasti kyllä lentää ulos...
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Progish Metal] | Coldway [Death Metal]
flattopguitar
16.11.2006 09:02:40
Jos ostatte jotain vähänkään kalliimpaa niin hakekaa se itse henk. kohtaisesti tai pyytäkää lähettämään matkahuollon kautta ja pyytäkää oikeus avata paketti ennen lunastusta. Tämä riittää jo siihen että näkee tuotteen eikä rahoja viedä. Jos puhelin numeron perusteella ei löydy nimeä ja osoitetta, niin alkää laittako rahoja tilille. Minä en ainakaan laita ellen tiedä kenen kanssa olen tekemisissä.
kojones
16.11.2006 09:52:21 (muokattu 16.11.2006 10:00:12)
Eikö se olisi vain helpointa julkaista noiden huijareiden nimet ja käyttäjänimet, niin eivät niin hanakasti välttämättä toimisi täällä. Esim. Torin etusivulle ("Seuraavat käyttäjät ovat huijareita:") ja ko. käyttäjän myynti-ilmoituksiin ("Tämä käyttäjä on huijari")

Jos kaveri soittaa prepaid-liittymästä ja vastailee Ostetaan-ilmoituksiin niin ei oikein toimi noin.

E: Aika hyvä keino on sanoa että joku tuttu tai itse tulisi laitteen hakemaan. Ei ole ongelmia kyllä vielä ollut vaikka toria on tullut ahkerasti käytettyä.
Wahi
16.11.2006 10:00:16
Mun mielestä vois ihan reilusti laittaa näkyviin huijareiden tunnukset jos ne on tiedossa.
kojones
16.11.2006 10:04:56
Mun mielestä vois ihan reilusti laittaa näkyviin huijareiden tunnukset jos ne on tiedossa.

Eiköhän ne ole suljettu jos on tietoon tullut...

http://muusikoiden.net/tori/haku.ph … in=&price_max=&x=23&y=2
oiva tumpeloinen
16.11.2006 10:09:04

Mikä on huijari? Vähän myöhässä maksava ostaja? Vähän myöhässä tavaran lähettävä myyjä? Liian kalliilla myyvä myyjä? Oikeudessa petoksesta tuomittu?

On vähän niin ja näin alkaa täällä ilmoittelemaan huijareita. Nopeasti kuitenkin ilmoitteleminen kääntyy myös trokareiden ilmoitteluun, mikä taas on sitten kunnianloukkaus. Tästä oli ketju hetken aikaa sitten bäkkärillä....
Tietysti Pauligin
16.11.2006 10:13:57
Saman hepun naruun menin, mutta onneksi maksoin vain etumaksun enkä kokonaan koko summaa.
Liian hyvinhän nuo kaupat olikin viime aikoina sujunut, omaa hölmöyttä. Mutta rikos silti.

Rikosilmoitus lähtee kuun loppuun mennessä ellei rahoja kuulu. Piste. Maksaa, itsestään kiinni mitä kautta. Ei kyseinen summa taloutta kaada, mutta todellakin on järeämpien toimenpiteiden arvoinen.
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
Bee-äf
16.11.2006 10:24:08
Onneksi tuo ei niin yleistä ole: Harva ostaa kallista kamaa tuolla tyylillä ja nappikaupalla isojen rahojen saaminen vaatii laajamittaista toimintaa - jolloin kiinnijäämisen riski kasvaa eksponentiaalisesti.
Mututuntuma on, että pahin juttu näissä nettisysteemeissä on se, että varastetun tavaran välitys helpottuu ja nopeutuu liikaakin - mikä innostaa rosmoja ryöstelemään hitaammin liikkuvaa kamaa.
With one foot in yesterday and the other in tomorrow you end up peeing all over today.
ReBeat
16.11.2006 10:33:55

Rikosilmoitus lähtee kuun loppuun mennessä ellei rahoja kuulu.

Ei niitä rahoja tule kuulumaan. Kyseiset voittajaluonteet tiedetään. Tee heti se rikosilmoitus. Valtionkonttori maksaa sitten joskus kunhan tekijä on tuomittu (ja mitä useammalla asianomistajalla on vaatimuksia, niin sitä joutuisammin rattaat ehkä rullaavat).
Tietysti Pauligin
16.11.2006 10:35:31 (muokattu 16.11.2006 10:36:28)
Ei niitä rahoja tule kuulumaan. Kyseiset voittajaluonteet tiedetään. Tee heti se rikosilmoitus. Valtionkonttori maksaa sitten joskus kunhan tekijä on tuomittu (ja mitä useammalla asianomistajalla on vaatimuksia, niin sitä joutuisammin rattaat ehkä rullaavat).

Jep, heti tuon viestin kirjoitettuani laitoinkin huijarille viestiä että ilmoitus lähtee huomenna.
Kunhan jotain löpisin.

Ja nyt tosiaan, _jokainen_ ko. henkilön huijatuksi tullut tekee sen rikosilmoituksen. Mitä enempi, sen parempi. Olkoon perkele vaikka 20e.
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
oiva tumpeloinen
16.11.2006 10:36:00

Eipä taida Valtionkonttori paljoakaan maksella.....jos ei ne nyt ihan täysin ole tapojaan muuttaneet.
Wahi
16.11.2006 10:36:05
Mikä on huijari? Vähän myöhässä maksava ostaja? Vähän myöhässä tavaran lähettävä myyjä? Liian kalliilla myyvä myyjä? Oikeudessa petoksesta tuomittu?

On vähän niin ja näin alkaa täällä ilmoittelemaan huijareita. Nopeasti kuitenkin ilmoitteleminen kääntyy myös trokareiden ilmoitteluun, mikä taas on sitten kunnianloukkaus. Tästä oli ketju hetken aikaa sitten bäkkärillä....

Jos tuotetta ei tule ollenkaan, niin eikö se ole jo ihan selvä kusetus? Ellei sitten ilmoita, että myöhästyy. Tottakai tuossakin pitää vähän joustaa sen ajan kanssa. Mutta joo, aika paha alkaa kyllä sanomaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)