Aihe: Vasenkätisyys ja treenaaminen
1 2 3
ankkiz
15.11.2006 19:11:57

Offtopiccina: Näyttääkö teistä vasurikitarat jotenkin vammaisilta? Jotenkin näyttää, niinkuin osat ois vinossa ja muuta jännää, mutta kun kuvankäsittelyohjelmilla kääntää peilikuvaksi, niin kaikki onkin ok.
Tietämätön aloittelija, antakaa anteeksi.
Askorbiinihappo
15.11.2006 19:46:29

Offtopiccina: Näyttääkö teistä vasurikitarat jotenkin vammaisilta? Jotenkin näyttää, niinkuin osat ois vinossa ja muuta jännää, mutta kun kuvankäsittelyohjelmilla kääntää peilikuvaksi, niin kaikki onkin ok.

Ite olen miettiny samaa,mutta luultavasti se johtu vaan siitä,että on tottunut näkeen ne oikeekätisinä.Toisaalta taas,olen sitä mieltä että esim.Explorer ja RR ovat hienompia vasurina.Itse olen vasuri,soitan vasuristi,ja olen (kai) ylpeä siitä.No en,mutta ei se nyt musta mikään paha asia ole,kun esim.Musapörssi Jyväskylässä tilaa kaikkia ESP:jäkin vasurina 10% lisähinnalla ja 6 kk:n odotusajalla.Ei minusta edes paha.Lisäksi onhan aina olemassa Customshopit,ja vasuritkin varmasti yleistyvät vielä tässä 10 vuoden sisään;).
Quu
15.11.2006 22:56:53

Hehehe... Vaikka soitankin vasuristi, niin silti musta aina näyttää jotenkin oudolta tuo vasurien soittaminen kun sitä esim. tv:stä katsoo :P
Onko sekin vaan sitä, että on tottunut näkemään oikeakätisten soittoa ja siten pitää sitä "normaalina"?
Se ei kuulu missään ja sielläkin missä se kuuluu huonosti niin se ei kuulu ollenkaan.
Marshallga
15.11.2006 23:49:48
Vasenkätinen olen ja soittelen "oikein" päin. Aloittelija olen vielä joten taidoista en puhu mitään.
Kyllä se Paranoid joskus vielä menee...
ankkiz
19.11.2006 20:09:56

Hehehe... Vaikka soitankin vasuristi, niin silti musta aina näyttää jotenkin oudolta tuo vasurien soittaminen kun sitä esim. tv:stä katsoo :P
Onko sekin vaan sitä, että on tottunut näkemään oikeakätisten soittoa ja siten pitää sitä "normaalina"?

Tänään katselin videota, missä soitti vasuri, eikä näyttänyt yhtään kummallisemmalta kuin oikeakätinenkään, mutta sitten kun kitara on telineessä niin heti näyttää jotenkin vammaiselta :D
Tietämätön aloittelija, antakaa anteeksi.
Henkka370
19.11.2006 20:33:15
Olen oikeakätinen, mutta arvatkaas soitan vasurina!

Joskus vituttaa ettei oo niin paljoo kitaroita mistä valita, mutta olen ylpeä siitä, että olen vasuri.
Tasapaino
19.11.2006 21:31:21

Joskus vituttaa ettei oo niin paljoo kitaroita mistä valita, mutta olen ylpeä siitä, että olen vasuri.

Mahtava juttu, kaveri. Pidä lippu korkeella!
Se ottaa ken ottaa ja joskus voipi ottaa kunnon shamanistisen kännin ja olla lähempänä esi-isiä, mutta silloin soittamiset voi sitten jättää muille.
Quu
20.11.2006 12:08:03

Hmm... Sun kaltaisia tuskin on kovin montaa :)
Keep on rockin' from the left side brother!
Se ei kuulu missään ja sielläkin missä se kuuluu huonosti niin se ei kuulu ollenkaan.
Synth
23.11.2006 21:09:27
MAB (Michael Angelo Batio) on vasuri ja soittaa myös koskettimia. Siinä hänen mielestään tärkeimmät eväät siihen että haltsaa molemmin puolisten skebojen soittelun. Itse olen myös vasuri ja lapsesta saakka koskettimiakin hakannut. Nyt on 4 vuotta oikeankätistä kitaraa vedetty ja angelo bation innoittamana seuraava keppini tulee olemaan vasuri :)

Joskus kaupassa kokeilin sitä niin eihän siitä mitään tullut mutta eipä tullut oikeankätiselläkään ensimmäisellä kerralla :)

Aloittakaamme uusi uni-hand sukupolvi ja soittakaamme vaikka saapasta kummin päin halutaan!
Emmätiiä mä oon vaa töissä täälä...
oiva tumpeloinen
23.11.2006 21:32:36
MAB (Michael Angelo Batio) on vasuri ja soittaa myös koskettimia. Siinä hänen mielestään tärkeimmät eväät siihen että haltsaa molemmin puolisten skebojen soittelun. Itse olen myös vasuri ja lapsesta saakka koskettimiakin hakannut. Nyt on 4 vuotta oikeankätistä kitaraa vedetty ja angelo bation innoittamana seuraava keppini tulee olemaan vasuri :)

Joskus kaupassa kokeilin sitä niin eihän siitä mitään tullut mutta eipä tullut oikeankätiselläkään ensimmäisellä kerralla :)

Aloittakaamme uusi uni-hand sukupolvi ja soittakaamme vaikka saapasta kummin päin halutaan!

Siis meinaat ihan shöy-meininkiä treenata? Luulisi, että jos oikeasti haluaa kehittyä, niin jotain löytyy vielä vanhallakin tavalla treenattavaksi.
Synth
26.11.2006 19:18:34
Siis meinaat ihan shöy-meininkiä treenata? Luulisi, että jos oikeasti haluaa kehittyä, niin jotain löytyy vielä vanhallakin tavalla treenattavaksi.

Realistisesti ottaen olen sitä mieltä että 4 vuoden treenillä pitäisi olla paljon parempi kuin mihin olen päässyt... Kyllä uskoisin että tekniikat imeytyisi sormiin paremmin kun soittaa niin päin kuin on tarkotuski.

Mistään show-meiningistä ei ole kyse mutta voihan sitä joskus pröystäillä kun voi miten päin vain sahata :D
Fin_Rocker
27.11.2006 17:33:28
Ihan mielenkiinnosta kysyisin, onko miten paljon muita soittajia kuin minä - olen puhtaasti oikeakätinen, mutta runkkaan vasenkätisesti. :-) :-)

sori.. oli ihan pakko
toteemi
27.11.2006 18:56:45
Taitaa myös Knopflerin Mark olla vasuri, mutta soittelee oikeinpäin.
Synth
27.11.2006 20:41:46
http://www.radicalbright.com/wp1/wp-images/shredders/angelo.jpg

Hendrixikin kääntyy haudassaan jos tietäisi näistä sekoiluista :P
Fin_Rocker
27.11.2006 22:00:35
http://www.radicalbright.com/wp1/wp-images/shredders/angelo.jpg

Hendrixikin kääntyy haudassaan jos tietäisi näistä sekoiluista :P

Jos Hendrixi eläis ni oliskohan se siirtyny floikan käytttäjäksi???
ogre
28.11.2006 13:03:27

Samaa mieltä, ja itse kuitenkin olen vasuri joka soittaa vasurilla :D

En osaa sitä selittää, samat muodot vaan toisinpäin ja silti näyttää oudolta!
padaa@dadaa!
23.01.2007 13:37:01 (muokattu 23.01.2007 13:39:56)

Itse olen vasenkätinen, mutta vasenkätisyys on melko pitkälle rajoittunut kirjoittamiseen. Pelaan jääkiekkoa vasenkätisesti, mutta esim. intissä ammuin rynkyllä oikeakätisesti keskinkertaisin tuloksin. Vasurilla kokeiltaessa niska-hartiaseudun lihakset vaan eivät onnistuneet asettumaan rennoksi, samoin kuin kitaran kanssa.
Tietenkin vasenkätisyydestä on haittaa pitkissä sooloissa kun oikea ranne on hieman kömpelö. En koe sitä kuitenkaan haitaksi koska olen muutenkin enemmän nakkisormi eli soittelen mieluummin komppia.

Edittiä: Omastakin puolesta kumarran Tasapainon tyylille.
Marshallga
23.01.2007 15:26:27 (muokattu 23.01.2007 15:27:05)
Mitä tarkoittaa puhtaasti vasenkätinen? Minä syön ja kirjoitan vasemmalla kädellä, mutta heitän oikealla. Kitaraa soitan oikeakätisesti.

Itsekin teen täysin samoin. Aikoinaan aloitin treenaamaan isoveljen oikeakätisellä Harley Bentonilla, vasenkätisiä kitaroita en ole koittanutkaan, tiedä sitten luonnistuisiko se edes niinkään huonosti mitä oikealla kädellä soittaessa.
Kyllä se Paranoid joskus vielä menee...
Parantava_Suru
24.01.2007 01:34:35

Itse tunnustaudun vasenkätiseksi, vaikka monia asioita oikealla teenkin - mm. soitan kitaraa. Oikean käden toiminta se sitten vaikeimmaksi osa-alueeksi onkin sitten muotoutunut :/ Onko muilla vasenkätisillä vaikeuksia komppauksessa?

Komppaus on mullakin vaatinu paljon treenaamista, ja vaatii edelleen. Mutta bendit on aina ollu helppo homma... (ei mitään niin huonoa ettei jotain hyvääkin...)
Ei siinä mitään vikaa oo. Soot vaan niin noloo! Härmästä päivää .
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)