Sahtimies666 04.08.2006 10:25:02 | |
|---|
Vielä tän viikon on Combat Rockissa Fullsteamin levyt 6,90 €. Kävin noutamassa Noirin sieltä. TNU:takin löytyi. Katos no ton Noirinhan vois sitten koittaa saada käsiinsä. Oliks siel viel jälellä midn? "Prima Nocta" - Any English noble may bless a marriage by sleeping with any bride on her wedding night. |
Boltsa 05.08.2006 10:39:02 | |
|---|
Noir tuli ostettua ja on kyllä loistava albumi! Erilaista verrattuna TNU:hun mutta ei tämä hieman kevyempi linja haittaa, biisit ja soundit mitä parhaimpia. Todella hyvää jälkeä koko levy. Joo. |
Veke 05.08.2006 12:20:00 | |
|---|
Sorry boys, mutta kyllä tämä Callisto omissa silmissä pesee Isiksen, Cul of Lunan ja Neurosiksen ihan helposti. Tosin em. bändejä ei ihan kauheana ole tullut kuunneltua. Mutta aivan loistavaa kamaa, mitä nyt tässä näitä kahta levyä olen kuunnellut. Ja The Fugitive on paras ja kaunein biisi, mitä suomesta on ikinä tullut! mitä nää jauhat?!?! tuuppa kuunteleen neurosista joku päivä ni oot väärässä. mutta täytyy kompata että kyllä Callisto ainaki Cult Of Lunan voittaa. Isiksen Oceanic on niin kova että sitä ei. |
Mufasa 05.08.2006 18:23:41 | |
|---|
mitä nää jauhat?!?! tuuppa kuunteleen neurosista joku päivä ni oot väärässä. mutta täytyy kompata että kyllä Callisto ainaki Cult Of Lunan voittaa. Isiksen Oceanic on niin kova että sitä ei. Mun mielestä Calliston levyt ei oikein kestä kuuntelua. Helvetin hyvän kuulosta musiikkia ja tykkään paljon molemmista levyistä mutta en niitä jaksa kovin pitkään/usein kuunnella. Cult Of Lunaa taas jaksaa kuunnella aina, etenkin uusinta. Ehkä siinä on enemmän kaikenlaista suhinaa ja pörinää mistä tykkään. Kevyt on askel kuoleman, sillä elämä on raskas taakka kantaa. |
juhist 05.08.2006 20:22:13 | |
|---|
hain kans ton tarjous-noirin. Helkkarin hyvettyä. Kyl munstakin neurosiksen pesee, tosin ehkä vähän kotiinvetoa mukana, mut. jotenki toi neurosis ei vaa iske. Isis on ihan oma juttunsa, parhautta. |
PomppoK 06.08.2006 19:45:27 (muokattu 06.08.2006 19:46:19) | |
|---|
Pidin enemmän hiljaisemmista kohdista, ne mättökohdat olivat... vain mättöä. Juuri sellaista selät kyyryssä junttaamista. Tuntui että kaikki kunnon kasvatukset ja kliimaksihetket puuttuivat ja missään ei menty äärimmäisyyksiin. Vähän saman suunnan kokemuksia. Näin Turussa livenä ja muutamat jutut varmaankin osiltaan veivät sen parhaan terän pois kokonaisuudesta. Paikoittain (ja usein jopa) oli tosiaan lähes veret seisauttavia osia, mutta pakettina oli mun mielestä ikävästi puutteellinen. Ensimmäinen korviin pistänyt seikka oli siirtymät osasta toiseen. Eihän tämän suhteen mitään absoluuttista voi sanoa, mutta omaan korvaani biisit hajosivat luvattoman usein rytmillisesti juuri silloin (hyvän nostatuksen jälkeen) kun olisi kuvitellut biisin lähtevän lentoon / palaavan uomaansa. Toinen merkittävä "turn-off" oli jokseenkin tarkoituksenmukaisettomalta tuntunut riitasointuisuus ja ylipäätään "väärien sävelien väärinkäyttö" ( mikä ilmaus...:) ). Mun korvissani Callisto kuitenkin edustaa pohjimmiltaan ihan 'tavallista' länsimaalaista ('kevyen musiikin') suuntausta eikä liiemmin edes musiikillista sekoilua tai noisea, niinkuin esim. samana iltana esiintynyt Echo Is Your Love. Dissonanssia käytettiin toisinaan liiakseen biisien ns. perus aineksena, mikä sinänsä jo vesitti ideat ja luonnollisesti vei terää juurikin kliimakseilta. Bändi kuitenkin tietoisesti pelaa jännitteiden kanssa, mutta mun mielestä hieman liian ylimalkaisesti. Toisinaan rakentelussa onnistuttiinkin, mutta jalostumista vaatis vieläkin. "Tällaiset" bändit on jotenkin yhtäaikaa liian omaperäisiä ja liian tavanomaisia. Esim. jo edesmennyt Sergio kompuroi mun mielestä samoihin kohtiin ja toisaalta jakoi samat vahvuudet kuin Callistokin. "Youth... Optimism... Middle-age... Disappointment... Old-age... Senility and... Death." |
carlos 11.08.2006 15:27:19 | |
|---|
Eipä tuo True Nature Unfolds ole ikinä kunnolla iskenyt, mutta nyt tässä Noiria kuunnellessa on mieli Calliston suhteen muuttunut. Tää levy on ainaki iha mahtava! Exoskeletal junction at the railroad delayed |
Sahtimies666 11.08.2006 19:22:48 | |
|---|
juu tarjous-noirin sain ja vittu että on hyvä! TNUkin on hyvä mut en odottanu läheskään näin paljoa uuelta.. "Prima Nocta" - Any English noble may bless a marriage by sleeping with any bride on her wedding night. |
mä sanon että noir ei oo kaiken hypen ja kehujen arvoinen levy. kuunnelkaa nyt vaikka wormwoodin alun melodiaa , sekin on melkein pöllitty cult of lunan leave me herestä. noirilla on aika lailla muutenkin kaikki genren kliseet edustettuna siihen malliin surkeeta ja ponnetonta huutolaulua sekä soundiratkaisuja myöten, että eipä tosta paljoo irti saa. jotku nastat saksofoni osiot piristää vähän yleisilmettä mutta calliston ongelma on se ettei se eroa tarpeeksi kaltaistensa joukosta. kokonaan instrumentaalimusana tää bändi toimis paremmin kun nyt tota kähinää ja huutoo ei jaksa kuunnella. nimittäin onhan tollasta jo tehty. musiikillisestikin tää kaipaa roimasti enemmän tarttumapintaa vaikka sitten hienojen melodioitten, riffien tai yleisen tunnelman osalta. et eipä ole häävi levy mun mielestä tää noir. 5/10 |
Exhausted 31.07.2008 22:29:11 (muokattu 31.07.2008 22:30:42) | |
|---|
Huom! Olet kirjoittamassa yli 624 päivää vanhaan ketjuun! Uutta levyä on tulossa: http://www.callistochaos.com/photos/callistostudio.jpg Pakko lisätä vanhaan keskusteluun vielä, että Noirista nousi hiljalleen yhdeksi kaikkien aikojen suosikkilevyistäni. Mahtavaa tunnelmaa. Uudelle levylle on nyt kovat odotukset |
poppamies 31.07.2008 22:37:34 | |
|---|
Nauhoitukret alkavat ensi viikolla minun ymmärryksen mukaan. Olen kuunnellut jonkun verran esituotantoa. Hyvä tulee . G strings are for strippers! |
Exhausted 31.07.2008 22:40:29 | |
|---|
Nauhoitukret alkavat ensi viikolla minun ymmärryksen mukaan. Olen kuunnellut jonkun verran esituotantoa. Hyvä tulee . Ovat jo alkaneet. Calliston nettisivu sanoo näin: The first days have been long but inspiring. Currently we are recording in Magnusborg mansion - Studio Mankku, Porvoo. Next week the session will continue in Victory Audio, Kokkola. |
Sahtimies666 01.08.2008 07:01:18 | |
|---|
Juuri tuossa pari viikkoa sitten kelailin että millonkohan Callistolta tulee uutta... |
CPU 01.08.2008 13:41:24 | |
|---|
hain kans ton tarjous-noirin. Helkkarin hyvettyä. Kyl munstakin neurosiksen pesee, tosin ehkä vähän kotiinvetoa mukana, mut. jotenki toi neurosis ei vaa iske. Isis on ihan oma juttunsa, parhautta. Kyl Callisto uudemman Neurosiksen pesee imo helposti (taitaa olla sedät väsähtäneet). Mut jos puhutaan levyistä Through Silver In Blood ja Times of Grace, niin kyllä noi jäljittelijät (CoL, Callisto ja Isis) kuulostaa aikamoisilta pikkupoikien bandwagon jumping viritelmiltä. Poislukien Isisksen Celestial, siinä sentään kuuluu Neurosiksen lisäksi hitusia Godfleshistä = autowin. K. http://www.therepublicofdesire.net/
http://www.myspace.com/protectorateindustrial |
carnation 01.08.2008 14:43:31 (muokattu 01.08.2008 14:48:06) | |
|---|
Ai Callisto parempi kuin nyky-Neurosis? Täällähän on humoristeja paikalla... Ja asiaan: ihan äskettäin tuli hommattua sekä True Nature Unfolds että Noir kun halvalla sai. Onhan se ihan ok meininkiä, tosin tuo TNU kolisee kovemmin, Noirin väitetystä "mahtavuudesta" en ole samaa mieltä. Callisto on sellainen semihyvä bändi, mutta ihan apukoulumeininkiä kun vertaa vaikka Isis-yhtyeen parhaimpiin (tai edes huonoimpiin) levytyksiin. Kyllä Callistoa paremman puutteessa kuuntelee, mutta hyvin äkkiä huomaa että pakko tunkea jonkun muun vastaavanlaisen bändin levyjä soittimeen, koska loppupeleissä ne tarjoavat enemmän. Plus että Cult of Lunan uusin Eternal Kingdom (vaikka vähän eri sarjassa painiikin noin tyylinsä puolesta) osoitti mikä bändi on tällä hetkellä paras. "Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |
CPU 01.08.2008 14:47:49 | |
|---|
^^Noh tähähän on makuasia, en henkilökohtaisesti innostu tosta nykyneurosiksen intiaanijumittelusta. Callistolla on sentään rankkoja kohtia biiseissään. Tähän nyt vaikuttaa varmaa se, että neurosista alotin kuuntelemaan back in teh day TSIB:n aikoihin ja tyylihän on muuttunut seesteisempään suuntaan selvästi siitä, ja perässähiihtäjät perässä. Cult of Luna ja Callisto ovat sentään yrittäneet pitää niitä rouheampia kohtia mukana, mutta lopputulos jää auttamatta Neukkujen kulta-ajasta. Vai oliko tämä nyt VÄÄRÄ MIELIPIDE? K. http://www.therepublicofdesire.net/
http://www.myspace.com/protectorateindustrial |
carlos 05.08.2008 00:00:59 | |
|---|
Pakko lisätä vanhaan keskusteluun vielä, että Noirista nousi hiljalleen yhdeksi kaikkien aikojen suosikkilevyistäni. Mahtavaa tunnelmaa. Uudelle levylle on nyt kovat odotukset Juuri näin. True nature unfolds ei iske vieläkään - johtunee liiallisesta örinästä minun makuuni. Noirissa taasen örinä on ikään kuin yksi instrumenteista eikä mitään muuta. Toimii. Lähes päivittäin - tai itse asiassa öisin - on tullut tässä taasen noiria kuunneltua. Ja kyllä, pesee cult of lunan ja Isiksen myhiö. Huhujen perusteella uudella levyllä olis enemmän kliinejä lauluosuuksia. Ans kattoo, ovatko nämä huhut pelkkää sontaa. Vaikeaa niiden on kyllä panna Noirista paremmaksi... |
poppamies 05.08.2008 09:07:20 | |
|---|
...Huhujen perusteella uudella levyllä olis enemmän kliinejä lauluosuuksia. Ans kattoo, ovatko nämä huhut pelkkää sontaa... Eivät ole! G strings are for strippers! |
Rattata 05.08.2008 10:57:02 | |
|---|
ihan apukoulumeininkiä kun vertaa vaikka Isis-yhtyeen parhaimpiin Kuulostaa aikamoiselta kärjitykseltä. Molemmat hyviä bändejä enkä todellakaan sanois että Callisto on apukoulumeininkiä Isikseen verrattuna. Noirilla on musta tosi hyviä sävellyksiä, jotka kestää vertailun helposti minkä vaan tämän sarjan bändin kanssa. Tai ainakin niiden kanssa joita oon itse kuullut. |
carlos 05.08.2008 11:22:16 | |
|---|
Eivät ole! Ok. Itse ainakin lämpene Khoman the Second wavesta, joka on samantyylistä musiikkia, mutta kliineillä lauluilla. Jos callisto yhtään sen kaltaista levyä on tuuttaamassa ulos ni jippijaijee! |