Aihe: Apua Stratocasterin hankintaan
1 2 3
discominister
14.11.2006 20:24:32
Olen hankkimassa itelle joululahjaksi stratoa, budjettihan on siinä 1000-1400 erkkiä suurinpiirtein. Mitä suosittelette? Saakos tolla summalla kenties jo hyvää jenkkistratoa? Kiitos neuvoista jo etukäteen.

Itseäni kiinnostaa juuri samoja speksejä omaava kitara. Mitä oleellista eroa ruusupuu ja vaahtera otelaudoilla mahtaa olla? Vaahterassa varmaankin kirkkaampi soundi? Mitä varsinaista eroa American ja American Deluxe sarjoilla on?
J.Hollström
14.11.2006 20:29:01
tämä oli kyllä oiva juttu, budjetiksi annetaan 1000 - 1400 euroa ja heti tulee ehdotus joka on satasen yli budjetin ylärajasta...

Itse olisin ostanut ton jos torilta olisin päässyt valkkaamaan, satkun voi aina heittää extraa kun gas purasee.
rosberg
14.11.2006 20:43:31
ostaisin john mayer signaturen tai eric johnsonin. hyvii vehkeit! käytettynä tohon hintaan löytyy jo aika paljon vaihdokkeja. kannattaa kuitenkin soittaa jokaista melko huolella, sillä yksilöt on stratoissa yksilöitä!
veikkaan, että kitaraa kysyttäessä opistopojat tarjoavat jammua käteen.
Rypsolisti
14.11.2006 21:04:53
Itseäni kiinnostaa juuri samoja speksejä omaava kitara. Mitä oleellista eroa ruusupuu ja vaahtera otelaudoilla mahtaa olla? Vaahterassa varmaankin kirkkaampi soundi? Mitä varsinaista eroa American ja American Deluxe sarjoilla on?

American Deluxessa enemmän kiinnitetty huomiota yksityis kohtiin, viimeistelty ehkä vielä vähän paremmin.
Tigerstedt
14.11.2006 22:22:40

Kiitoksia kaikille neuvoista! Alko kyllä kiinnostamaan aika lailla toi American Deluxe, täytynee käydä testailemassa. Toivottavasti jouluna soi Deep Purplen Burn hyvällä stratolla.
Still longing for fire.
Imper
15.11.2006 02:42:47

Komppaan Juccizta. Tohon hintaluokkaan kannattaa kattella ehdottomasti käytettyjä jenkkireissueita. '62 jos tykkää ruusupuuotelaudasta ja '57 jos vaahteraotelauta on miellyttävämpi.

Itelläni on valkonen American Vintage '62 ja eipä oo kaupassa parempaa tullut vielä vastaan.

Ainakin noi 2-point-tallalla varustetut uudet American Seriesit on ollut kauheeta kuraa verrattuna American Vintageihin.
Everyone is a per-son
buju
15.11.2006 13:35:38
Olen hankkimassa itelle joululahjaksi stratoa, budjettihan on siinä 1000-1400 erkkiä suurinpiirtein. Mitä suosittelette? Saakos tolla summalla kenties jo hyvää jenkkistratoa? Kiitos neuvoista jo etukäteen.

Jos pitää olla Fender niin käytetty Eric Johnson strato on mun suosikki. Mikäli Fender ei ole pakko ja tiedät mitkä on sulle sopivat mitat niin tilaa Warmothilta osat ja kasaa itse.
Damn right, I´ve got the blues
-Juice-
15.11.2006 18:17:47

American Deluxe stratossa on Schallerin lukittavat virittimet, Samarium Cobalt Noiseless- mikit, LSR- rullasatula (ainakin fat- mallissa), S-1 kytkentä mikeille. Näitä ei American standardista löydy. Deluxe saattaa olla vähän paremmin viimeistelty, kuin stankku. Tiedä siitä sitten...
Certainly, in the topsy-turvy world of heavy rock, having a good solid piece of wood in your hand is often useful.
Dr. Muff
15.11.2006 18:38:18
Itse olisin ostanut ton jos torilta olisin päässyt valkkaamaan, satkun voi aina heittää extraa kun gas purasee.

Jep. Yksi mahtis on myös Mark Knopfler-signature. Siinä on speksit hyvin kohdillaan. Mikkeinä Texas Speciaalit jotka tekee hyvin kauppansa. Tilalle vaan kunnon mikit ja a vot. Am Vintage-sarjalaiset myös kannattaa katsastaa.
Rypsolisti
15.11.2006 19:31:23
Jep. Yksi mahtis on myös Mark Knopfler-signature. Siinä on speksit hyvin kohdillaan. Mikkeinä Texas Speciaalit jotka tekee hyvin kauppansa. Tilalle vaan kunnon mikit ja a vot. Am Vintage-sarjalaiset myös kannattaa katsastaa.

Komppaan! Mark Knopfler signature on varmasti yksi parhaista kokeilemistani kitaroista, sopii hyvin omaan top 5 parhaat listaan. Erittäin hyvä soittaa ja soundit oli hyvät.
p130
15.11.2006 19:48:56

Jep. Yksi mahtis on myös Mark Knopfler-signature.

Ruusupuuotelauta ja saarnibody, meikä tykkää!

Tämä, joku muu signature tai jokin reissue käytettynä. Ei voi mennä pieleen. Ja vaikka menisikin niin saa omansa pois!
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
terry
15.11.2006 21:33:05
Jenkkistratot ovat hyviä, se on selvä. Ajattelin tuoda yhden näkökulman aiheeseen. Tykkään itse stratocastereista ja niissä on eroja. Viimeisin viritys oli omassa kuvassa näkyvän punaisen Fenderin (Mexico) uudelleen mikitys. Kitarahan on halpa. Kaveri teki siihen kunnon säädöt, pientä hiomista etc. ja keppi on huippuhyvä käteen! (On muuten hirveää kuraa tehtaan säädöissä, kaula mitä on, etusatula todella korkealla, nauhan päät törröttävät etc.). Pienen fiksauksen lisäksi kitaraan laitettiin Harry Häussellin mikit. Tänään soitin stratolla Kochin 50 W:n putkikoneen kautta ja enpä muista kuulleeni moista "munaa" stratossa - kitarasta tuli todella hyvä! Halpa tapa saada hyvä kitara.
Ziggy Bubba
15.11.2006 21:41:28 (muokattu 15.11.2006 21:42:28)

Jep. Mullakin on tarkoitus vähän päivittää tuota mun Highway Onea, lähinnä mikkien osalta tosin, kapula kun sopii omaan kouraan oikeen mainiosti (säädätin Kitarapajalla). Eniten tuossa häiritsee juuri nuo mikit jotka hurisee kuin perkeleet ja "imevät" kieliä vielä ilkeästi nauhoihin. Noissa mikkien magneeteissa kun on aivan älyttömät korkeuserot: esim. 1. kieli soi todella heikosti, 2. taas "hängää" kovempaa pikatessa... K-pajan kaveri sanoi tuota vintage-mallisen straton ominaisuudeksi - josta minä en kyllä nauti.

Tallamikiksi hommasin jo ajat sitten SD:n Hot Railsin torilta, enää pitäisi löytää vähä-hurinainen kaulamikki (ehkä myös keskimikki) jolla irtoaa muhevat cleanit... Saa kaupata ja ehdottaa yksilöitä :)
www.mikseri.net/sigkk My musique
Kiinankeisari
15.11.2006 22:08:44
Viimeisin viritys oli omassa kuvassa näkyvän punaisen Fenderin (Mexico) uudelleen mikitys.

onko toi classic 60´s mehikolainen, mun silmääni ainakin näyttää siltä mutta korjaa jos olen väärässä. itelläni kans tommonen mehikostrato (60´s classic) ja mikkien vaihdolla ja hienosäädöllä se on yks parhaita stratoja joita oon kokeillu.
"soita silleen makeesti" -Albert Järvinen
jomppu
17.11.2006 13:02:01
Olen ajatellut hankkia humpparikitaran kaveriksi stratocasterin ja löysin tuolta Musik Produktivestä kiinnostavan kitaran, Fender Stratocaster Standard made in mexico värinä valkoinen ja otelautana ruusupuuta. Mulla on aikasemmin ollut mexico strato ja muuta vikaa siitä en löytänyt kuin, että kaula oli älyttömän ohut. Jos oikein saksaa tulkitsin niin Musik Produktiv sanoo stratojensa olevan kaulaltaa U-profiilisia kun taas Fender sivuilla sanotaan noitten olevan modern C-profiililla. Onko U-profiili tukevampi kuin modern C-profiili? Ja osaako kukaan kertoa mikä profiili entisessä stratossani oli? Kyseessä oli fat strato vuosimallia 2001.
32788
17.11.2006 13:18:28
Soundstoressa on ainakin melkeinpä kaikissa paremmissa (japsi)stratoissa tuo D-kaula. Esim. nimimerkki kh-203:lla on tommonen "hendrix"-malli (Lainausmerkeissä siksi ettei ole signature, vain saman näköinen kuin Hendrixin kitara...

http://soundstore.fi/product_info.php/cPath/21_22/products_id/68

Tuota oon kokeillu, pirun hyvältä tuntu, varmasti nuo muutkin tuolla sivuilla. Uskoisin että voittaa american stankun, ainakin ulkonäöltään.
duc
17.11.2006 13:47:54
Olen ajatellut hankkia humpparikitaran kaveriksi stratocasterin ja löysin tuolta Musik Produktivestä kiinnostavan kitaran, Fender Stratocaster Standard made in mexico värinä valkoinen ja otelautana ruusupuuta. Mulla on aikasemmin ollut mexico strato ja muuta vikaa siitä en löytänyt kuin, että kaula oli älyttömän ohut. Jos oikein saksaa tulkitsin niin Musik Produktiv sanoo stratojensa olevan kaulaltaa U-profiilisia kun taas Fender sivuilla sanotaan noitten olevan modern C-profiililla. Onko U-profiili tukevampi kuin modern C-profiili? Ja osaako kukaan kertoa mikä profiili entisessä stratossani oli? Kyseessä oli fat strato vuosimallia 2001.

U on periaatteessa paksumpi D, joten pitäisi olla selvästi C:tä tukevampi. Kannattaisi kuitenkin testata samanlaista kitaraa jossain ennenkuin tilaa, eikä luottaa Fenderin tai MP:n vepin tietoihin.
Mule
17.11.2006 14:55:32 (muokattu 17.11.2006 14:56:36)

Samaa mieltä Juccizen ja Imperin kanssa, kannattaa kokeille jenkkireissuet, oma `57 reissue on todella hyvä peli. Ostin pari vuotta sitten mnetin kautta hesasta 1300 eurolla eikä mitään ongelmaa, fantastinen soitettavuus /soundi. Sen verran tuunattu että hommattu 5-vaiheinen mikkivalitsin alkuperäisen kolmen tilalle sekä punainen tortoisepleksi (joka on tumman sunburstin kanssa kauneinta maailmassa *snif*).

Ei maar, kokeile ihmeessä!

ja tuollainen laukkukin siinä tuli
http://www.torontoguitars.com/BS/10.JPG
äh.
Härski
17.11.2006 14:59:34
Kyllä tolla hinnalla ainoa oikea valinta on joko Jenkki Vintage tai Deluxe strato.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)