Aihe: Hynninen: Rhythm & Blues Workshop
1 2
Pertsi
15.11.2006 00:06:08 (muokattu 15.11.2006 00:06:27)
onko kukaan kerennyt jo ostamaan tai muuten hipelöimään kyseistä uutuusopusta? pätkät kuulostaa ainakin lupaavilta, mutta mua ainakin kiinnostais tietää että onko siinä noiden etydien lisäksi kuinka paljon tuota muuta materiaalia? teoriaa ja sen soveltamista ainakin itse kaipailisin tuon tyyliseen oppikirjaan, ajatuksena tuo on kyllä loistava: itse ainakin haluaisin lähestyä jazzia nimenomaan bluesista päin, täysiverisen jazzin soittaminen kun on vielä melkoista hepreaa.

Jep ostin muutama viikko sitten. Mainio kirja mun mielestä, etydejä edeltää vastaavat teoriaosuudet ja harjoituksia. Kirjassa käsitellään mm. swingvaikutteet, bebop- ja dimiskaalat ja melodinen molli.
Kiinankeisari
15.11.2006 12:02:27
Jep ostin muutama viikko sitten. Mainio kirja mun mielestä, etydejä edeltää vastaavat teoriaosuudet ja harjoituksia. Kirjassa käsitellään mm. swingvaikutteet, bebop- ja dimiskaalat ja melodinen molli.

onko se kuinka vahvasti jazz-oppikirja, vai onko siinä tuo mainostettu rock- ja bluesnäkökulma? muuten vaikuttaa kyllä tosi lupaavalta.
"soita silleen makeesti" -Albert Järvinen
apenaattori
15.11.2006 16:40:53 (muokattu 15.11.2006 16:41:09)
Itse olen hieman kitaraopen kappaletta vilkuillut. Opettajani suosittelee kirjaa todella lämpimästi ja itse toivon sitä joulupukilta.
http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg
chromazone
15.11.2006 16:55:33
onko se kuinka vahvasti jazz-oppikirja, vai onko siinä tuo mainostettu rock- ja bluesnäkökulma? muuten vaikuttaa kyllä tosi lupaavalta.

Ei se mun mielestä ole niinkään jazz-oppikirja, ennemminkin siellä tarjoillaan jazz- ja fuusiomausteita rock- ja blues-soitantaan.
Kaverin suusta:" Mä olen vähän kelaillu... Aattele nyt, jos ei ois musaa niin ei vois JORAA..." Niinpä.
kimurantti1
15.11.2006 18:02:16
Ei se mun mielestä ole niinkään jazz-oppikirja, ennemminkin siellä tarjoillaan jazz- ja fuusiomausteita rock- ja blues-soitantaan.

Tämä ei toki ole yhtään huono asia. :-) Ei sillä, että perinteisemmässä jazzissa mitää vikaa olisi.
Jucciz
15.11.2006 19:22:37
Nopealla silmäilyllä vaikutti keskittyvän hyvin itse asiaan: blues- ja rock-kitaristin sanavaraston laajentamiseen hieman hienostuneempaan ja vivahteikkaampaan suuntaan. Mukana tulee kaksi CD:tä, jossa on esimerkkejä sekä taustakompit harjoituksiin. Soitto-osuuksista vastaavat Suomen eturivin muusikot. Kirjan kansiteksti kertookin, ettei kirja ole suunnattu ihan vasta-alkajalle vaan heille, joilla on jo perusteet (lue bluesin ja rockin alkeet) hanskassa. Vaikutti oikein hyvältä paketilta.
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
blastoff
15.11.2006 19:50:14 (muokattu 15.11.2006 20:11:38)
Ostin tämän kirjan muutama viikko sitten, mutta harmittavan vähän olen ehtinyt vielä tutustumaan. Tosi Robben Ford -henkinen paketti :) Soitettavaa materiaalia löytyy kyllä aivan älyttömän paljon, eikä nuo etydit todellakaan ole aloittelijoille suunnattuja, vaan haastavia juttuja löytyy ihan kunnolla.
Kiinankeisari
15.11.2006 20:03:23
kyllä se nyt pahasti siltä näyttää että tuo on pukinkonttiin hommattava, juuri tuollaisesta aluevaltauksesta olen jo aika pitkään haaveillut. ja haastavuus on vain hyvä asia, siinähän sitä oppii kunhan ei mahdottomia yritä.
Pertsi
15.11.2006 20:24:59
kyllä se nyt pahasti siltä näyttää että tuo on pukinkonttiin hommattava, juuri tuollaisesta aluevaltauksesta olen jo aika pitkään haaveillut. ja haastavuus on vain hyvä asia, siinähän sitä oppii kunhan ei mahdottomia yritä.

Haastavuudesta vielä se, että tässä on hyvä, että haastavuus ei ole niinkään nopeus tms. kikkailualueella, vaan enemmän teorian hyväksikäytöllä, tatsi- ja käsitepuolella.
Socialite
15.11.2006 22:19:32
...keskittyy hyvin itse asiaan: blues- ja rock-kitaristin sanavaraston laajentamiseen hieman hienostuneempaan ja vivahteikkaampaan suuntaan. Mukana tulee kaksi CD:tä, jossa on esimerkkejä sekä taustakompit harjoituksiin. Soitto-osuuksista vastaavat Suomen eturivin muusikot. Kirjan kansiteksti kertookin, ettei kirja ole suunnattu ihan vasta-alkajalle vaan heille, joilla on jo perusteet (lue bluesin ja rockin alkeet) hanskassa.

Juuri näin, erittäin hyvä paketti. Komppaan!
Kiinankeisari
15.11.2006 22:24:48
Haastavuudesta vielä se, että tässä on hyvä, että haastavuus ei ole niinkään nopeus tms. kikkailualueella, vaan enemmän teorian hyväksikäytöllä, tatsi- ja käsitepuolella.

kuinka perusteellisesti siinä on selitetty niitten etydien sisältämä teoriapohja? tommosissa on mulle aina vähän vaarana se etten enää tietyn pisteen jälkeen ymmärrä mihin se soitettava juttu perustuu ja siten niitten juttujen hyödyntäminen omassa improvisoinnissa on vähän kyseenalaista. toisaalta ainahan noita voi itekin pähkäillä...
Imper
15.11.2006 22:30:49

Joo, ostin ton kanssa tossa syksyllä ja kyllähän tuo tosi hyvältä vaikuttaa vaikken oo siihen syyskiireiden (tm) takia ehtinytkään kauheesti vielä perehtyä. Moni biiseistä on oikeesti tosi hyviä ja maltan tuskin odottaa että ehdin niitä alkaa katteleen läpi. Eli siis plussaa mukana tulevista CD:stä.

Asiat on käsitelty hyvin: alkuun esitellään ja harjotellaan kyseinen asia ja sitten kerrotaan miten sitä sovelletaan käytännössä. Eli perustiedot asiasta, pari harjotusta ja biisi pari aiheeseen liittyen.

Suosittelen!
Everyone is a per-son
Ville81
15.11.2006 22:40:38
On kyllä todella kattava ja tiukka paketti tuo kirja. Treenattavaa riittänee loppuiäksi. Kirja käsittelee sitä, kuinka bluesinsoitossa pääsee irti pentatonis-bokseista ja ulottuu jazzin alueellekin; löytyy vinkkejä "ulossoittamiseen". Ja mikä parasta, asiat on esitetty selkokielellä ja miknä takia mikäkin kuulostaa hyvältä. Mutta aloittelijoille kirjaa en kyllä suosittele. Samoin teoriapohjaa täytyy olla, jotta opuksesta saa parhaan hyödyn irti.
"Ei mun tartte virittää, soitan säröllä". -Kuultu musiikkiliikkeessä 2005
Turder
16.11.2006 21:30:03
Onkos tämä kirja vain sähkökitaralle vai onko tästä iloa akustisen kanssa?
Just because I rock doesn't mean I'm made of stone.
Jucciz
16.11.2006 21:33:26

Varmasti saa akustisellakin samat asiat irti: kyllähän jazz-säveliä voi soitella ilman vahvistintakin. :)
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
blastoff
16.11.2006 22:06:47 (muokattu 16.11.2006 22:07:46)

Kyllä mä sanoisin, että tämä kirja on nimenomaan sähkökitaralle suunnattu. Voihan tuolta tietysti poimia ideoita akustisellekin, mutta noiden etydien kanssa saattaa tulla vähän hikiset paikat, kun on paljon venytyksiä ja liikutaan ihan kitaran ylärekisterissä.
Kasperi Tervonen
17.12.2006 14:39:43 (muokattu 17.12.2006 14:41:04)
Itse olen hieman kitaraopen kappaletta vilkuillut. Opettajani suosittelee kirjaa todella lämpimästi ja itse toivon sitä joulupukilta.

Sama juttu mullakin.

E. katos olikin jo kuukauden vanha topic, antakaa anteeksi. :)
"Mä haluisin joululahjaks ittelleni oman kitaran jos on kullattu floikka ja kaikkee siistii paskaa" -Pekka Poro
Leper Messiah
17.12.2006 20:28:51
Erittäin hyvä kirja, soittotunneilla olen tuosta soitellut ja nyt on semmoinen kutina, että joulupukki tuo matkassaan.. Johtunee siitä, että vähän helpotin joulupukin hommaa ostamalla sen itse Musikantista. Paketoinkin ite!

Harmi, että en ole aiemmin älynnyt ostaa Country guitar workshoppia, haluaisin sen ja nyt se on kustantajalta loppuunmyyty eikä lisää ole tulossa.

Jos joku haluaa myydä omansa niin ostan! Kertokaa toki, jos tiedätte mistä löytyy.

Punttisika #3 Runkku monsteri #4 Lopettaisit jo pikkuhiljaa ton ininäs. -Julmettu
Montte
17.12.2006 20:33:26
Millainen kirja Blues Stationiin verrattuna? Pakko kirjoittaa pukille tosta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)