Aihe: D-Tuner
1 2
Leviathan73
14.11.2006 20:14:55

Kertokaa kokemuksia d-tunerista.

Onko toiminut moitteetomasti?
Oletko jälkiasentanut?

On aikas hinnakas laite joten pitää kuulla hieman backuppia.
Sitä saa mitä tilaa.
Antti K.
14.11.2006 21:20:43 (muokattu 14.11.2006 21:21:42)
Miulla oli StingRayssa mokoma vuoden päivät, ja kun keksin liukastaa yläsatulaa lyijykynällä !!!, niin toimi hyvin. Ai että miksi: E:stä drop D:hen toimi hyvin, mutta kun vimpsautti takaisin E:hen, niin ei ollunna vire ihan kohdallaan.

Näitä on monenlaisia, niin kannattaa katsoa omaan bassoon käypäinen.

Pistin kiertoon, kun tuli laitettua tuo 5-kielinen.
Nyt on viulu. Vielä kun osais soittaa!
Keny
15.11.2006 08:23:06
Mulla takerteli myös fenkun Millerissä kun nosti takasin E vireeseen.Ei osunu enää vire kohilleen.Kas kun en muistanu tota lyijykänä kikkaa mitä käytän kontrassa.Toinen oili se et huomasin että ei ollukkaan sillai käyttöä sille loppupeleissä.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Jimoleon
15.11.2006 09:50:14
Mulla takerteli myös fenkun Millerissä kun nosti takasin E vireeseen.Ei osunu enää vire kohilleen.Kas kun en muistanu tota lyijykänä kikkaa mitä käytän kontrassa.Toinen oili se et huomasin että ei ollukkaan sillai käyttöä sille loppupeleissä.

Hipshotin svuilla oli jossain sellanen ohjeistusvideo, missä näytettiin, miten se viritetään niin ettei se me epävireeseen ku menee takas e:hen. En löytäny sitä enää, mut jotenkin niitä ruuveja säätämällä sen saa laitettua sillein...
"The secret of success is knowing who to blame for your mistakes"
mr.bungle
15.11.2006 10:24:35 (muokattu 15.11.2006 10:25:18)

Kertokaa kokemuksia d-tunerista.

Onko toiminut moitteetomasti?
Oletko jälkiasentanut?

On aikas hinnakas laite joten pitää kuulla hieman backuppia.

Kokemukseni mukaan basson saa käännettyä noin sekunnissa e:stä d-vireeseen tai toisinpäin ilman vipuakin. Haittapuolena tietysti tästä kuuluu ääni yleisöön, mutta rokkiahan tässä pääosin ollaan soittamassa.

Edit: yleensä teen tämän soittamalla vapaan e:n ja a:n
bassolla hanuriin
Värinä
15.11.2006 10:41:22
Kokemukseni mukaan basson saa käännettyä noin sekunnissa e:stä d-vireeseen tai toisinpäin ilman vipuakin. Haittapuolena tietysti tästä kuuluu ääni yleisöön, mutta rokkiahan tässä pääosin ollaan soittamassa.

Edit: yleensä teen tämän soittamalla vapaan e:n ja a:n

Komppaan. Vaihtoehtoisesti voi hommata viritinpedaalimen, millä tarkistaa vireen, niin ei kuulu yleisöön. Virittimelle varmaan löytyy muutenkin käyttöä...
Rock and/or Roll
absqua
15.11.2006 11:25:08
Komppaan. Vaihtoehtoisesti voi hommata viritinpedaalimen, millä tarkistaa vireen, niin ei kuulu yleisöön. Virittimelle varmaan löytyy muutenkin käyttöä...

Kyllähän e:n pudottaa d:ksi käden käänteessä korvakuulolta, mutta pointti ei olekaan siinä.
Tehkääpä sepät toi viritysliike biisin a ja b-osan taitteessa nanosekunnin aikana ja b-osan lopussa takaisin, ja johan alkaa d-tunerin juju valkenemaan.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
mr.bungle
15.11.2006 11:48:00

Kyllähän e:n pudottaa d:ksi käden käänteessä korvakuulolta, mutta pointti ei olekaan siinä.
Tehkääpä sepät toi viritysliike biisin a ja b-osan taitteessa nanosekunnin aikana ja b-osan lopussa takaisin, ja johan alkaa d-tunerin juju valkenemaan.

Höö, ma pistän oktaaverin päälle ja vedän ylempää :). Ei mut miks tommosissa biiseissä ei vois pistää virettä d:hen jo ennen biisin alkua?
bassolla hanuriin
absqua
15.11.2006 12:01:21
Höö, ma pistän oktaaverin päälle ja vedän ylempää :). Ei mut miks tommosissa biiseissä ei vois pistää virettä d:hen jo ennen biisin alkua?

No esim siksi että:
-e-kieli d:hen pudotettuna ei soundaa yhtä hyvältä kuin oikeassa vireessään,joten miksi vetää koko biisi paskemmalla soundilla kun sen voi tehdä vain silloin kun on pakko.
-joku riffi tms saattaa olla kätevämmin/paremman kuuloisesti soitettavissa normivireestä kun taas kertsi kaipaa ala d:tä ja toisinpäin jne jne.

Mun pointti on siinä, että d-tuneri mahdollistaa asioita, joihin ei perusvirittimillä pysty. "Tarvitseeko pystyäkään?" on sitten jokaisen henkilökohtainen valinta.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
hollstro
15.11.2006 13:31:49

Minä teen just näin. Mulla oli aiemmin D-tuneri yhdessä bassossa, mutta kun se ei sitten ollutkaan mun eniten käyttämien bassojen joukossa niin luovuin ko. laitteesta. D-tuneri on kyllä pätevä laite jos sitä tarvitsee. Suosittelen.
Keny
15.11.2006 13:48:54
Minä teen just näin. Mulla oli aiemmin D-tuneri yhdessä bassossa, mutta kun se ei sitten ollutkaan mun eniten käyttämien bassojen joukossa niin luovuin ko. laitteesta. D-tuneri on kyllä pätevä laite jos sitä tarvitsee. Suosittelen.

On juu ja Apskva on kyllä taas oikeessa.Mulle varmaan sopis joku femma paremmin.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
naigou
15.11.2006 14:09:50
Mulla on kanssa kahdessa Fenderissä moinen laite ja olen erittäin tyytyväinen. Melkein tekis mieli sanoa, että entulis enää toimeen ilman sitä. Tottumus kysymys.
Möllisty.
Hughes
15.11.2006 16:18:54
Ota basso mukaan kun meet ostamaan sen. Mä tilasin sen kitarapajalta postissa ja se ei käynyt mun jassoon. Tämä uusi viritinkoneisto oli jostain syystä isompi..
http://www.kolumbus.fi/optic/elbo/
naigou
15.11.2006 20:39:53
Noitahan on aivan karmee määrä ja luulis että oikeanlainen löytyy helposti tuolta linkistä;

http://www.hipshotproducts.com/cart … =6&sortBy=undefined&search=
Möllisty.
Leviathan73
07.12.2006 19:06:48

Onko kellään tietoa myykö kukaan muu pääkaupunkiseudulla d-tuneria, muu kuin kitarapaja?
Onko jollakulla sellaista asennettu Yamahan BB sarjalaiseen?
Sitä saa mitä tilaa.
Steenbock
07.12.2006 20:45:38

Muistatkos minkä mallinen tuneri sulla oli? Olen nääs laittamassa Milleriin tässä eräänä päivänä...
"Mitäs tilasitte vanhan saatanan, bileisiinne heilumaan"
Antti K.
07.12.2006 23:03:20
Muistatkos minkä mallinen tuneri sulla oli? Olen nääs laittamassa Milleriin tässä eräänä päivänä...

Ei ollut mulla Milleriä, Kenyllä on pari, mutta BT-3 on se oikea malli. Millerissähän on reverse tunerit kuten oli niissä ihan alkuperäisissä fendöissä. Ja kuten on esim. minun Squier JV jassossani.

http://www.hipshotproducts.com/cart.php?m=product_detail&p=60
Nyt on viulu. Vielä kun osais soittaa!
nro5
08.12.2006 01:35:10
D-tuner on aivan ihana kun siinä on se vipu ja kaikki. Pärjäisin varmasti ilmankin, mutta pitäähän sitä laitteita olla. Ennen D-tunerin hommaamista yritin aina sumplia keikkasettiä niin, että olisi mahd. vähän viritystaukoja. Siinä niitä oli dropped-biisejä putkeen joko setin alussa tai lopussa. Nyt ei tarvi moisia miettiä. Voi vaan suristaa ja kikkailla.

Vireongelmaa ei ole ollut kun teen kuten ohjeissa käskivät. Hyvin toimii.
Steenbock
08.12.2006 10:01:37

Ei ollut mulla Milleriä, Kenyllä on pari, mutta BT-3 on se oikea malli. Millerissähän on reverse tunerit kuten oli niissä ihan alkuperäisissä fendöissä. Ja kuten on esim. minun Squier JV jassossani.

http://www.hipshotproducts.com/cart.php?m=product_detail&p=60

Kiitos ja kumarrus, tuota mallia juuri etsinkin. Tämän reverse jutun takia tuota tuneria etsin, precisionilla nääs tottunut pudottamaan lennosta ja millerillä se ei kuukauden ajelun jälkeen vielä oikein onnistu.

Toisaalta jos vesivehmaata ja satulinnaa veivaa niskantakaa hendrix tyyliin niin silloinhan se toimii "oikeinpäin"?
"Mitäs tilasitte vanhan saatanan, bileisiinne heilumaan"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)