Aihe: Apua & Mielipiteitä haetaan päätösten suhteen
1
Larmer
14.11.2006 15:28:53 (muokattu 14.11.2006 15:30:22)
Eli kokoonpanoni on:

Warwick Thumb NT 87' (4-kielinen)
ja
Spector Legend 5 (5-kielinen)

Tuossa Warwickissa ainoa ongelma on hirvittävä kaulapaino, eli jos soitan seisoalteen,
niin tämä väkisinkin valuu vaakatasoon, ellen halua voimalla pitää sitä ylhäällä.
Myös joskus vaikea soittaa istuma-asennossa, koska tämä osa:
http://i21.photobucket.com/albums/b283/epitaph123/Kuva0041.jpg
on yksinkertaisesti liian lyhyt.
Muuten passon soitettavuus on yhdeksän kymmenestä, pidän erittäin paljon.
Kaula sopivan kapea, helppo soittaa.

Spectoriin olen pidemmän päälle aika kyllästynyt,
koska soitettavuus on vaikeampaa leveämmän laudan takia ja kielet
ovat liian lähellä, joka vaikeuttaa mun oikean käden soittamista.

Nykyinen tilanne on, että tarvitsen periaatteessa kaksi bassoa.
Toisen B vireeseen ja toisen E vireeseen.

Päätin etten tarvitse 5-kielistä - kaksi 4-kielistä riittää.

Eli toisin sanoin, täytyisi löytää ratkaisut näihin:

Saako tuossa Warwickissa kaulapainoa mitenkään muuten haltuun, kuin poraamalla
uutta reikää hihnalle? En viitsisi alkaa ton ikäiseen passoon tekemään kyseistä muutosta.
Myös, jos pidän tuota Warwickia B-vireessä, niin eikö silti ole riski että satula täytyy uusia, jos pidän sen pidemmän aikaa tuossa vireessä, paksummilla kielillä?
(siis jos vaihdan takaisin E:hen jossain vaiheessa)

Myyn tuon Spectorin pois 100% varmasti, mutta olen vielä vähän kahen vaiheilla
tuon Thumbin suhteen. En viitsisi noin hyvää peliä myydä parin erheen takia, mutta
löytyykö muutakaan ratkaisua? Saattaa myös olla, että pidän Thumbin perusvireessä ja ostan jonkun soveltuvamman vehkeen b:hen.

Siitä nouseekin uusi kysymys;
Mikä 4-kielinen ostaa ja laittaa B:hen?
Hintahaarukka sais olla 800-1500 E
(PS. Ei Squieria ja suurin osa Warwickeista kokeiltu jo)

Tattista
Hieman tanakka yksilö
balzary
14.11.2006 15:35:50 (muokattu 14.11.2006 15:37:54)

Nykyinen tilanne on, että tarvitsen periaatteessa kaksi bassoa.
Toisen B vireeseen ja toisen E vireeseen.

Itse olen tällä hetkellä päätynyt samanlaiseen ratkaisuun, hyvin toimii.

Myös, jos pidän tuota Warwickia B-vireessä, niin eikö silti ole riski että satula täytyy uusia, jos pidän sen pidemmän aikaa tuossa vireessä, paksummilla kielillä?
(siis jos vaihdan takaisin E:hen jossain vaiheessa)

Satula irti ja veistä puusta toinen tilalle. Alkuperäinen takaisin kiinni sitten jos vaihdat takaisin normivireeseen. Satula on todnäk liimattu heikosti kiinni ja irtoaa helposti. Näin mä tein, wengestä tuli hyvä satula veisteltyä. No, toimiva ainakin..

Tsekkivalmisteinen Spector varmaan sopisi sulle hyvin tassuun? Veljelläni on tällainen C-vireessä. Neuser Courage taipuu myös tosi hyvin H-kielelliseksi. Molemmissa kaula on useammasta kalikasta. Isojen poikien juttujen perusteella kaulan jämäkkyydellä on osuutensa hyvään H-kieleen. Tuossa hintaluokassa tietty voi jo teettää mielekkään basson.
Niskamies
14.11.2006 15:48:13
Tohon kaulapainoisuuteen on olemassa avuksi sellaisia jatkettuja hihnanuppeja ton etummaisen hihnanupin tilalle. En nyt vaan satu mistään löytämään linkkiä.
Tosimies ei viritä - tosimies intonoi!
Larmer
14.11.2006 15:52:40
Satula irti ja veistä puusta toinen tilalle. Alkuperäinen takaisin kiinni sitten jos vaihdat takaisin normivireeseen. Satula on todnäk liimattu heikosti kiinni ja irtoaa helposti. Näin mä tein, wengestä tuli hyvä satula veisteltyä. No, toimiva ainakin..

Saattas mennä ehkä liikapelleilyks mun kannalta. En saa tosin missään satulaa
veistettyä ja tälläisen teetättäminen ei välttämättä ole halpaa huvia.
Eli tuon Thumbin vois pitää perusvireessä

Tsekkivalmisteinen Spector varmaan sopisi sulle hyvin tassuun? Veljelläni on tällainen C-vireessä. Neuser Courage taipuu myös tosi hyvin H-kielelliseksi. Molemmissa kaula on useammasta kalikasta. Isojen poikien juttujen perusteella kaulan jämäkkyydellä on osuutensa hyvään H-kieleen. Tuossa hintaluokassa tietty voi jo teettää mielekkään basson.

Jotain Spectoria koitin musamaailmassa. Käytetty oli, olisko ollut Euro 4.
Olihan se mukavan tuntunen, kaula tuntu vaan ehkä hiukan liian kömpelöltä.
Täytyis päästä toteamaan uudestaan ja ottaa oma beisi mukaan vertailuksi.

Myydäänkös noita Neusereita muualla ku Soitinlaineessa? Kai sitä vois niitä käydä
vähän kokeilemassa!
Hieman tanakka yksilö
Larmer
14.11.2006 15:55:04
Tohon kaulapainoisuuteen on olemassa avuksi sellaisia jatkettuja hihnanuppeja ton etummaisen hihnanupin tilalle. En nyt vaan satu mistään löytämään linkkiä.

Mulla on tällä hetkellä safety lockit kiinni tuossa (joista lukot välillä lipeää irti
jostain syystä?) Onko mitään tietoa, onko näissä lukot/saako niihin kiinni?
Hieman tanakka yksilö
Larmer
14.11.2006 18:16:13
O.K.! Täytyy kysästä tarkemmin noista satuloista soitinkorjaajalta, sitten kun tosi on kyseessä.

Täytyy pitää silmällä noita Neusereita. Spectoreitahan ei pahemmin liiku käytettynä täällä päässä, varsinkaan yli tonnin malleja. Pitäis tehä vaan joku snadi kierros taas -
eli visiitti jokaisessa kaupungin musiikkiliikkeessä ja käydä vähän passoja läpi.

Mites, kannattaako myös katsoa vähän mikkejen perään noissa 4-kielisissä?
Jotkut mikit ei välttämättä niin hyvin toista alhaisia vireitä, jos ja kun ne ovat suunniteltu normivireeseen?
Hieman tanakka yksilö
PnukBassist
14.11.2006 18:52:50 (muokattu 14.11.2006 18:53:51)

(PS. Ei Squieria ja suurin osa Warwickeista kokeiltu jo)

Tattista

Laittele itelles joko G&L:n L-2000 tai sitten tuommoinen AV-basso. Jälkimmäinenhän tulee ihan kustomina että saat viimosen päälle itse päättää kaikesta. Ja ilmeisesti jää vielä alle tuon 1500€ (?)
Ja sitten tuo G&L vielä. Loistava peli. Vähän niinkuin jatsari mutta soundi paaljon enemmän muokattavissa aina presarisoundista musariin. Suosittelen ainakin kokeilemaan.
Well, I woke up Sunday morning With no way to hold my head that didn't hurt. And the beer I had for breakfast wasn't bad, So I had one more for dessert.
Ylläri
14.11.2006 19:12:19
Täytyy pitää silmällä noita Neusereita. Spectoreitahan ei pahemmin liiku käytettynä täällä päässä, varsinkaan yli tonnin malleja. Pitäis tehä vaan joku snadi kierros taas -
eli visiitti jokaisessa kaupungin musiikkiliikkeessä ja käydä vähän passoja läpi.

Pakollinen Ylläri-kommentti: tsekkaa Kallion Soundstoressa Sandbergin halkoja, useimmat mallit pyörivät siinä tonnin hujakoilla.

Ootko muuten millaista hintaa ajatellut pyytää tuosta Spectorista, saattaisi olla pientä kiinnostusta täällä päin... privaile vaikka, jos et julkisesti halua diilailla...
"Toiset uskoo Jumalaan, toiset joulupukkiin, mutta minä uskon Martti Vainioon" -Jari Porttila
beissi man
14.11.2006 19:23:05
Laittele itelles joko G&L:n L-2000 tai sitten tuommoinen AV-basso. Jälkimmäinenhän tulee ihan kustomina että saat viimosen päälle itse päättää kaikesta. Ja ilmeisesti jää vielä alle tuon 1500€ (?)
Ja sitten tuo G&L vielä. Loistava peli. Vähän niinkuin jatsari mutta soundi paaljon enemmän muokattavissa aina presarisoundista musariin. Suosittelen ainakin kokeilemaan.

Tohon rahaan saa jo aidon jenkki GL'än
Larmer
14.11.2006 19:50:44
Ootko muuten millaista hintaa ajatellut pyytää tuosta Spectorista, saattaisi olla pientä kiinnostusta täällä päin... privaile vaikka, jos et julkisesti halua diilailla...

Tuo maksoi noin vuosi sitten sen 750 euroa (annoin tosin passon väliin ja loput käteisellä) Nykyään 650 euroa musamaailmassa. Ajattelin pyöritellä ja katsoa mitä tarjouksia sais. Viiteensataan möisin luultavasti heti, mutta jos en sitä saa, niin halvemmallakin luultavasti lähtee.
Hieman tanakka yksilö
Ylläri
14.11.2006 20:24:55
Kahtotaan, kahtotaan... Spector on aina ollu mulle semmoinen pieni unelma, jotenkin ne muodot ja meininki iskee. Enhän mä siis tietenkään enää yhtään uutta bassoa tarvitse, mutta eihän se oo ennenkään estänyt...
"Toiset uskoo Jumalaan, toiset joulupukkiin, mutta minä uskon Martti Vainioon" -Jari Porttila
PnukBassist
14.11.2006 22:14:13

Tohon rahaan saa jo aidon jenkki GL'än

Niinpä muuten mahtaa saaha. Tosin itsellä on jo tuommoinen vinkuintian versio, joten nyt jos olis puolitoista tonnia millä mällätä niin ottasin varmaan AV-basson...
Well, I woke up Sunday morning With no way to hold my head that didn't hurt. And the beer I had for breakfast wasn't bad, So I had one more for dessert.
Larmer
14.11.2006 22:37:50
Itse en pidä noista G&L soittimien ulkonäystä yhtään. AV-beis on aika mielenkiintoinen ehdotus. Tulee vaan aika sanaton fiilis, kun kyseessä on custom. Mulla kun ei ole mitään hajua mitä vaatia kaikelta yksityiskohtaiselta, tässä kun siihen olisi sananvaltaakin. Saundi ja soitettavuus määrää eniten.
Hieman tanakka yksilö
balzary
14.11.2006 23:12:54

Mulla kun ei ole mitään hajua mitä vaatia kaikelta yksityiskohtaiselta, tässä kun siihen olisi sananvaltaakin. Saundi ja soitettavuus määrää eniten.

Mieti mistä jutuista missäkin bassossa tykkäät, siitähän sitä saa vähän alkutuntumaa. Ales on haka fundeeraamaan noita hommia sitten pidemmälle. Soitettavuus on varmasti kohdallaan, kun kerrot minkälaisen kaulaprofiilin haluat.
Teijo K.
15.11.2006 09:39:37 (muokattu 15.11.2006 11:21:31)

Mieti mistä jutuista missäkin bassossa tykkäät, siitähän sitä saa vähän alkutuntumaa. Ales on haka fundeeraamaan noita hommia sitten pidemmälle. Soitettavuus on varmasti kohdallaan, kun kerrot minkälaisen kaulaprofiilin haluat.

Tärkeää on itse tietää _mitä_ haluaa. Millaista soundia? Aktiivia / passiivia? Paksua, ohutta leveää, kapeaa kaulaa? Vihreenä, mustana, punasena, naturaalina? Jos oikeasti tietää mitä haluaa, niin custom basso on oiva vaihtoehto. Jos ei niin saattaa alkaa harmittamaan aika äkkiä. Tekijöitä nykypäivänä riittää niin Suomesta kuin ulkomailta. Laadullisesti Ales taatusti on hyvä, kun vain osaa ohjeistaa oikein häntä.

Mieti:

-kaulaprofiili
-materiaalit
-mikitykset
-paino
-sounditoivomukset
-muotoilu
-väri

Painotoivomus vaikuttaa materiaaleihin jotka taas vaikuttavat soundeihin jne.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä Klikkaa sensijaan tätä
Basismi
15.11.2006 11:18:21
Paljolla myyt warwickin?
Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri.
naigou
15.11.2006 14:16:26
Kaulapainoon on niinkin helppo ratkaisu, kuin nahkahihna. Tai mikä tahansa hihna mikä ei luista paitaa vasten.

Ja jenkki Spectorit on mahtavia!
Möllisty.
Larmer
16.11.2006 16:22:02
Kaulapainoon on niinkin helppo ratkaisu, kuin nahkahihna. Tai mikä tahansa hihna mikä ei luista paitaa vasten.

Pukinkonttiin, sitten!

Ja jenkki Spectorit on mahtavia!

Taatusti!
Hieman tanakka yksilö
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)