NYdoll 14.11.2006 12:25:32 | |
---|
"Rock 'n' Roll should make you wanna fuck. If it doesn't, it ain't Rock 'n' Roll" -Blackie Lawless |
Johnny Buzz 14.11.2006 12:29:04 (muokattu 14.11.2006 12:29:58) | |
---|
Shake Your Stuff! EP saatavilla perjantaina 10.11. Tsekkaa rokit osoitteesta: www.soulstab.com |
Löytyy myös vähän kalliimpi versio, jossa on enemmän säätövaraa: http://www.thomann.de/thoiw3_art_tube_mp_studio_v3_prodinfo.html Muistaakseni jäsen Poppamies tai Ylläri oli tota di:nä käyttäny. Voi olla, että muistan ihan väärinkin. Juu ei, mulla oli aikaisempi versio tuosta Tube MP Studiosta (pitäis olla muuten vieläkin, missä lie?), joka oli jokseenkin hyödytöntä VU-mittaria lukuunottamatta käytännössä sama vehje kuin perus-MP. Tossa uudemmassa on jotain voicing-presettejä. Voihan ne olla ihan käyttökelpoisia, mutta toisaalta hintaero perus-MP:hen on prosentuaalisesti aika huima. "Toiset uskoo Jumalaan, toiset joulupukkiin, mutta minä uskon Martti Vainioon"
-Jari Porttila |
Kallekorvola 14.11.2006 14:01:06 | |
---|
Alembicin F-1X. |
okabass 14.11.2006 15:02:57 | |
---|
|
Ylläri 14.11.2006 15:16:48 | |
---|
"Toiset uskoo Jumalaan, toiset joulupukkiin, mutta minä uskon Martti Vainioon"
-Jari Porttila |
okabass 14.11.2006 15:32:17 (muokattu 14.11.2006 15:43:03) | |
---|
Oho, näyttää aika mielenkiintoiselta. Mitäs Oka sanot, onko tuommoinen ihan elektroniikkaummikonkin rakennettavissa, semmoisen jonka kolvinkäsittely rajoittuu satunnaiseen piuhankorjailuun? Vai olisiko turvallisempaa pitäytyä valmiiksi kasatuissa laitteissa? MOI En ole itse kasannut. Olen kuitenkin nähnyt erään Madampin mukana tulevat ohjeet. Ne olivat ainakin minusta hyvin selkeät. Uskoisin kyllä, että onnistuu. Löytyiskö avuksi kaveria, joka on harrastanut elektroniikkaa. Onhan toi muutamaa pykälää vaativampi homma kuin piuhan korjaus. Siis tuossa on ok hinta/laatusuhde. Toi on ns. oikea putkietunen eli siellä on isot jännitteet. Kahdella kaksoistriodilla -12AX7-saadaan toteutettua varsin monipuolinen preamppi. Lisäksi tuota voi modata melkeinpä mielinmäärin. Kaikki reiät on valmiina. Minusta putkikoneen tekemisessä ehkä 80% on ihan mekaanisen puolen väsäämistä, ja jos se on lähes valmiina, niinkuin tuossa, niin homma helpottuu huomattavasti. Lisäksi siinä lienee siistit merkinnät. Niitä on hankala tehdä kotikonstein. |
Ylläri 14.11.2006 16:04:02 | |
---|
Jeps, kiitti vinkistä. Mulla on tosiaan yksi kitaristikafru, joka on enempikin harrastanut vahvareiden kanssa näpräämistä, mm. kunnostanut itselleen yhden bändikämpän nurkista löytyneen Selmerin nupin. Vois kysyä kiinnostusta yhteisproggikseen. Periaatteessa kiinnostaisi juuri tuommoinen "aito" putkietunen, noissa halpisvehkeissähän se putki on usein vaan koriste. Hintahan ei ole paha. "Toiset uskoo Jumalaan, toiset joulupukkiin, mutta minä uskon Martti Vainioon"
-Jari Porttila |
sunder 14.11.2006 16:23:37 | |
---|
Tääkin vois pelittää hyvin: http://www.thomann.de/thoiw3_art_tube_mp_prodinfo.html Mulla on toi ja tuo mukavasti putkea soundiin mukaan ja tarvittaessa pientä rosoakin irtoaa. En oo di:nä kuitenkaan vielä ehtiny kokeilla, mutta himaäänityksissä kylläkin. Lieköhän käyttäjässä vika, kun omistan ite kans kyseisen vempaimen ja ero soundissa oli lähes mitätön. Mitään "pikkurosoon" viittaavaa en saanut ulos myöskään. Kotiäänityksiin tosin ostin sen nii ei väliä... "tuo soundi oli niinku ois kissanpennuilla soittanu" -Lemmes |
NYdoll 14.11.2006 19:51:25 | |
---|
Mulle ois oikeestaan sama onko vehje putki vai trankku, kunhan soundi on sellainen lämmin ja pehmeä. Toi ekana mainittu vehje vois olla vissiin ihan passeli mun tarkoituksiin, ku ei oo ihan hirveesti rahaa kuitenkaan pistää tohon. "Rock 'n' Roll should make you wanna fuck. If it doesn't, it ain't Rock 'n' Roll" -Blackie Lawless |
NYdoll 14.11.2006 20:04:24 | |
---|
Tähän topiciin vois sit heitellä samalla sellasia halpoja päätteitä, jotka toimii hyvin bassokäytössä. Mielellään kevyitä. "Rock 'n' Roll should make you wanna fuck. If it doesn't, it ain't Rock 'n' Roll" -Blackie Lawless |
poppamies 14.11.2006 20:14:47 | |
---|
No minä tilasin viime viikolla tällaisen saksasta. Putkella varustettuna ja siinähän on myös tuo kompressori. 1/2 räkin kokoinen. Laitan kommentia heti kun tulee ja saan kokeiltua. Eikä maksanut paljon. 135€ rahteineen kaikkineen. http://www.smproaudio.com/TB101.htmG-strings are for strippers! |
Basismi 14.11.2006 21:26:17 (muokattu 14.11.2006 21:27:17) | |
---|
No minä tilasin viime viikolla tällaisen saksasta. Vähän epäilyttää miten kompura pelaa bassolla. Middle taajuus on sen verran korkea että taitaa toimia treblesäätönä. Muuten kyllä vaikuttaa sopevalta peliltä varsinkin tuohon hintaan. Pistä ihmeessä kommenttia kun olet testannut. Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri. |
Leeni 13.01.2007 13:39:29 | |
---|
maximi bassot kaikilla taajuuksilla. |
Teijo K. 13.01.2007 13:43:12 | |
---|
Vähän epäilyttää miten kompura pelaa bassolla. Middle taajuus on sen verran korkea että taitaa toimia treblesäätönä. Muuten kyllä vaikuttaa sopevalta peliltä varsinkin tuohon hintaan. Pistä ihmeessä kommenttia kun olet testannut. Joskus tommonenkin voi olla juuri sitä mitä kaivataan, kun sillä treblellä saa käännettyä turhat kihinät pois ja keskialuesäädöllä nostettua basson preesenssiä taas esille. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Silloin olet ajatteleva asioita, ja kun käsität basson Tieksi. olet ymmärtävä Tien bassona. |
rijopu 13.01.2007 17:46:03 | |
---|
|
MPU 13.01.2007 18:51:01 | |
---|
Mulla on sellainen itsetehty (ei minun tekemä kuitenkaan) Alembicin FX-1 -klooni. Hyvänkuuloinen kapine. Uudelleenkotelointi menossa tällä hetkellä. Laitan kuvia jahka valmistuu. Marko Ite kun tekee saa sellasta kun tulee |
Jesus Muerte 13.01.2007 19:31:08 | |
---|
Tähän topiciin vois sit heitellä samalla sellasia halpoja päätteitä, jotka toimii hyvin bassokäytössä. Mielellään kevyitä. http://www.crownaudio.com/amp_htm/xlsspec.htm Noista tuo 402 on ainakin itselläni toiminut mukavan muikeasti Ampegin etusen ja DBX:n kompuran kanssa. Painoa karvan vajaat 12 kiloa, ja St. Paul's Soundilta lähtee suht edulllisesti. http://www.stpaulssound.fi/vahvistimet.html Tietenkin jos tehoa ei tarvitse noin paljoa, niin sittenhän löytyy vielä myös se pykälää halvempi 202-malli. Omassa käytössäni (muut kamat ja soitettava musiikkityyli profiilissa) 402:n volumet pöjöttävät aavistuksen verran klo 12:sta kohti 13:a. Eli äkikseltään voisi kuvitella, että se pienempitehoinen myös riittäisi, näin lonkalta heitettynä. |