Aihe: Pikkuset -- 10" ja 12" virvelit
1
K.Suninen
13.11.2006 21:23:11 (muokattu 13.11.2006 21:23:36)
Tässä oon vähän alkanu miettimään että houkuttelis kokeilla, vielä ku oon nuori ja villi, niin tuollasta pikkusnarea.
Huomasin heti vaan selaillessani näitä että tarjonta on melko suppeaa ja suurin osa virpoista on teräsrunkosia.
Joten, millasta iloa teille on ollu tällasista pienistä virveleistä ja oisko mitään erityisen hyvää mallia suositella?
Simbe
13.11.2006 21:46:49
Erskinen 12" malli kuulosti kyllä kivalta herran setissä, suosittelen. Yamaha tekee.
vapauskauppias
13.11.2006 22:00:53
Erskinen 12" malli kuulosti kyllä kivalta herran setissä, suosittelen. Yamaha tekee.

Tekeekö Yamaha tuota edelleen? Erskinehän vaihtoi DW:lle jokin aika sitten. Käytettynä saattaa tosin ehkä jostain löytää.
jazzmies
13.11.2006 22:17:00
Tekeekö Yamaha tuota edelleen? Erskinehän vaihtoi DW:lle jokin aika sitten. Käytettynä saattaa tosin ehkä jostain löytää.

Toivotaan että tekee, sillä se on ihan mahtava rumpu. Itselläni on Sonorin Hilite kaliberia 5"x12", mitä kannattaa myös metsästää. Ei ole pahaa sanottavaa muuta kuin ne viritysruuvien ruuvarikanta.
Amatöörit eivät oikeasti nauti musiikista ammattilaisia enempää - amatöörit eivät vain oikeasti osaa soittaa.
Wiitala
13.11.2006 23:42:44 (muokattu 13.11.2006 23:44:15)
Itselle on (ollut jo pitkän tovin) tilauksessa Tamburon Formula-sarjan 10"x5". Kovat on odotukset, mutta tiedä sitten miten sopii muuhun kuin etnohörhöilymusaan. :D

Edit: Ainiin, runko vaahteraa, ja hintaa pari hunttia. Kelluttava ripustuspömpeli kuuluu pakettiin. Laitan uusia kokemuksia, kunhan saapuu...
"Siat pääsee taivaaseen, ihmiset ei. Liity meihin enkeleihin."
lkx
14.11.2006 00:30:33

10" snare on jo aika marginaalivehje minusta - on niin hiton piukee soundi. 12" on näppärä kaveri "normikokoiselle". Ittellä vaan ihan halpispa*ka Mapex V-series 12"x5", mutta toimii auxina oikein hyvin. Saattaa olla lehmusta sen runko. En sitten tiedä nuista kalliimmista. Mausteripottimia kuitenkin mielestäni joka tapauksessa

Just muuten yhdessä studiosessiossa vedin yhden reggaehenkisen rallin 12" ykkös- ja laina10" Pearlin Firecracker kakkossnarena. Tomit vedin ylikireelle ja bassarin kans kireeks köpöks. Virvelit moikas demppaamattomina ja kaikenkaikkiaan biisiin tuli semmonen raikas ja kirpsakka soundi. :)
Hilfe! Ich bin ein Fisch.
MJP
14.11.2006 11:24:08 (muokattu 14.11.2006 11:26:04)
10" snaret on pääsääntöisesti aika tukkoisia, mutta 12" toimii erittäinkin hyvin. Etenkin puiset 5-7" syvät 12-tummaiset taipuvat kaikennäköiseen musaan. Metalliset tuppaavat olemaan halvempia teräsmalleja joissa on ohut peltinen soundi.

Paras pikkusnare jolla olen soittanut on Yamahan 12x6" Mushashi Oak, hemmetin hyvä rumpu.
hollmi-5
14.11.2006 11:52:42
Ei ole pahaa sanottavaa muuta kuin ne viritysruuvien ruuvarikanta. Noita Sonorin viritystappeja voi vääntää aina jollakin, mutta normineliöihin ei hädän hetkellä ole välttämättä mitään työkalua. Itse Hiliten 5x12" virveliin olisi mukava tutustua. Myynnissä olleet ovat olleet punaisia ja itse haluaisin mustan.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
K.Suninen
14.11.2006 17:16:21
Paras pikkusnare jolla olen soittanut on Yamahan 12x6" Mushashi Oak, hemmetin hyvä rumpu.
Kattelin vähän Thomannilta ja Suomen musakaupoista, mutta ei ollu tota mallia oikeen missään myynnissä.. Mistä tuo kyseinen kappale oli hankittu?
efunkelist
14.11.2006 19:56:55 (muokattu 14.11.2006 19:58:05)

Tästä haluaisin kuulla lisää. Oon öögaillu sitä sillä silmällä että tulisi ykkösvirpattimeksi mun tulevaan pikkusettiin. Siinähän on mukana se puinen "groove wedge" vanteessa, varmaan makeat kopsuttelut sillä?

Vaan tosiaan, mistäs saisi? Tilaustavaraa lienee?

EDIT: Thomannille lähetin kyselyn ja toimitusaika 3-5 kuukautta. Hinta €321 mutta en tiä huomioiko Suomen verokantaa se sakemanni
Kärsänpuolikas
14.11.2006 22:23:05
Noita Sonorin viritystappeja voi vääntää aina jollakin, mutta normineliöihin ei hädän hetkellä ole välttämättä mitään työkalua.

Väärin. Vesilämpöpatterien ilmausruuvin avain on käypä neliökantaisiin viritysruuveihin. Ja se löytyy jokaisen itseäänkunnioittavan miehen matkasta aina. Tosin luulisi viritysavaimenkin tässä tapauksessa löytyvän.

EDIT: Thomannille lähetin kyselyn ja toimitusaika 3-5 kuukautta. Hinta €321 mutta en tiä huomioiko Suomen verokantaa se sakemanni

Thomannilta tulee pelkästään 20€ rahtimaksu. Muun ne on hoitanut.
korkuinen
jazzmies
14.11.2006 22:27:05
Noita Sonorin viritystappeja voi vääntää aina jollakin, mutta normineliöihin ei hädän hetkellä ole välttämättä mitään työkalua. Itse Hiliten 5x12" virveliin olisi mukava tutustua. Myynnissä olleet ovat olleet punaisia ja itse haluaisin mustan.

Heh! Totta se on että Sonoriin virittämiseen käy vaikka 100 €:n seteli, mutta kun keikalla Sonorin vire ei tyydytäkään, on biisien valissä vaikeata löytää kapulapussista kymmenen neliökanta-avaimen joukosta juuri sitä ainoata. Itsellänikin on punainen Hilite, mutta tässä tilanteessa metsästäisin Yamahan Erskine-mallia, joka on paras kääpiösnare, jolla koskaan olen soittanut.
Amatöörit eivät oikeasti nauti musiikista ammattilaisia enempää - amatöörit eivät vain oikeasti osaa soittaa.
MJP
14.11.2006 23:46:05
Tästä haluaisin kuulla lisää. Oon öögaillu sitä sillä silmällä että tulisi ykkösvirpattimeksi mun tulevaan pikkusettiin. Siinähän on mukana se puinen "groove wedge" vanteessa, varmaan makeat kopsuttelut sillä?

Vaan tosiaan, mistäs saisi? Tilaustavaraa lienee?

F-Musiikissa pitäs löytyä, kannattaa kysyä varastotilannetta. Ja ovh. suomessa on n. 350 eur eli kyl sen suomesta halvemmalla saa kuin natseilta.

Se "Russ Miller Cheese Wedge" toimii erittäin hyvin, saa kelpo cross stick soundinkin irti.
Triskal
15.11.2006 12:00:00

Hep! Täällä päin on käytössä Taman 12*4 vaahterainen Artwoodi. Soittelen sillä koulukeikkaa ipanoille ja enempi rokhommeleissa se on sitten kakkossnare Black Pantherin kaverina. Oli hyvän hintainen ja mukavan laatuinen. Mattokoneistossa oli just jotain vikaa, mutta yks kaveri otti ja korjasi. Oli saanut vissiin jonkun iskun.
Your love came down / and it turned me around / Your love came down / and it saved me - kalamies#33 >-)))>
efunkelist
15.11.2006 12:37:40

Oli saanut vissiin jonkun iskun.

Siis mitä? Rumpuko?! :D
K.Suninen
15.11.2006 18:52:41
Erskinen mallia ois F-Musiikilla netin mukaan vielä varastossa hintaan 10tuumanen 430€ ja 12" 480€.... vähän kylä menee turhan tyyriinpuoleisiks...
welho
15.11.2006 19:48:29

Mulla on tuollanen 10"x4" Kumu joka on aivan mainio. Yleensä melko tiukassa vireessä ja toimii ilman mattoa hienosti myös "timbale" efektinä!
www.welhodrum.com
K.Suninen
15.11.2006 19:53:27 (muokattu 15.11.2006 19:53:44)
Mulla on tuollanen 10"x4" Kumu joka on aivan mainio. Yleensä melko tiukassa vireessä ja toimii ilman mattoa hienosti myös "timbale" efektinä!

Ensin kans mietin vähän Kumua, mutta halvemalla saa jammua ja toi tammi soitinpuuna kiinnostaa muutenkin...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)