Aihe: Tämä huijari joka liikkuu torilla..
1 2 3 4 5
J.Hollström
13.11.2006 21:27:05
Ymmärrätsä nää tahalles väärin vai ootko vaan muuten basisti?

Kiitos kysymästä, ei taida riittää basistinkaan tasolle ymmärrys tästä asiasta.
Karlsson
13.11.2006 21:34:32
Kiitos kysymästä, ei taida riittää basistinkaan tasolle ymmärrys tästä asiasta.

Kuten tuolla kirjoititkin, suuttumus huijauksen kohteeksi joutumisesta on normaalia, mutta onko se kosto niin makeaa, että se oikeuttaa hölmötkin teot, joista voi itse joutua liriin? Jos joku muu on paskiainen sinua kohtaan, ei sinun kuitenkaan tarvitse olla samanlainen.

Ja ei, aikaisemman kirjoitukseni tarkoitus ei ollu esittää rivien välistä sinua pässiksi, joka sai mitä tilasi.
"Erilliset bassokuviot sen sijaan on todella gay." -morb
blessed
13.11.2006 21:58:22

Tämä nyt ei liity asiaan, mutta kun tuolla torilla näyttää olevan noita kauppiaita ulkomailtakin, niin onkohan kellään siitä kokemusta. Esimerkiksi nimimerkillä llamear(norjasta) on aina sillon tällön mukavan olosia bassojaki myynnissä ihan kohtuu hintaan. Sen verran kyseisestä kaverista sain selville, että ebayssä on ainakin paljo ostoksia tehny, että myiskö niitä eteenpäin paremmalla hinnalla, missä siis ei mitään pahaa ole, jos tuote on sellainen kun torilla ilmoituksessa luvataan.
minimies
14.11.2006 07:31:31

Täytyy kyllä myöntää, että yhdenkään "rahat tilille, paketti postiin"- kauppiaan kanssa en ole kauppaa tehnyt.... enkä tee. En myöskään itse myy mitään kyseisellä tavalla

Jaa, itte en mielellään muulla tavalla myy, kun on tullut haettua hieman liikaakin noita postienakko paketteja takaisin postista....
"Rockdude"
Keny
14.11.2006 08:19:30
Ihme touhua.Ite oon myynny osarilla useeman basson ja kaapin ja jopa lähettäny tavaroita niin että rahat tulee jälkikäteen.Voi olla että oon tyhmä mutta aina on rahat tullu ja jos ei tuu niin käyn hakemassa.

Eilen just lähetin yhelle offarille 30 egen osan minkä se maksaa tilille.Mistä mä tiedän että maksaako se sen,no tiedän jotenkin vaan.

Tää on tietty vähän ohi mut aina vituttaa kun lainaa kamoja ja ne sitte hävii tai unohtu tai hajoo.Kyllä mä oon tietyissä tapauksissa pienen ravistelun kannalla.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Sir Härö
14.11.2006 08:25:08
Jos joku muu on paskiainen sinua kohtaan, ei sinun kuitenkaan tarvitse olla samanlainen.

Niin kuin tarhantäti joskus sanoi, "Se on tyhmempi kumpi jatkaa."

;)
Turpa kiinni ja kuuntele! Nyt myynnissä basso!
Sir Härö
14.11.2006 11:30:54
Ei kun se on sillee että se on viisaampi kumpi lopettaa. Jos penskoille sanoo että tyhmempi niin nehän jatkaa sitä riitaa "että sinä olit tyhmempi lällällää". Minä tiedän kun koulunkäyntiavustaja olen. Nyt taas niiden pikkuhirrrrviöiden pariin...

Tämä on ehkä offtopikkein juttu mitä olen ikinä nähny :)

Jaha. Lähes kolleegoja siis olemma :)

Itse olen sadisti ja tykkään katsoa kun mukulat riitelee. No ei vaan.
Turpa kiinni ja kuuntele! Nyt myynnissä basso!
joukov
14.11.2006 18:00:00
Tämä nyt ei liity asiaan, mutta kun tuolla torilla näyttää olevan noita kauppiaita ulkomailtakin, niin onkohan kellään siitä kokemusta. Esimerkiksi nimimerkillä llamear(norjasta) on aina sillon tällön mukavan olosia bassojaki myynnissä ihan kohtuu hintaan. Sen verran kyseisestä kaverista sain selville, että ebayssä on ainakin paljo ostoksia tehny, että myiskö niitä eteenpäin paremmalla hinnalla, missä siis ei mitään pahaa ole, jos tuote on sellainen kun torilla ilmoituksessa luvataan.

Itse mailailin llamearin kanssa ja ihan fiksun oloinen tyyppi oli silloin ja lähetti lisää kuviakin kun pyysin. Norjasta tilatessa täytyy muistaa, että maa ei kuulu EU:hun ja hintaan tulee tullit + alv:t. Joku oli muistaakseni tilannut kitaran ja yllättyi sitten kun haki kepin tullista ja sai maksaa muutama sata euroa lisää.
Paul Stanley: Live To Win, KISS: KISSology The Ultimate KISS Collection Vol.1 1974 - 1977
Tasapaino
14.11.2006 23:47:56
Ymmärrätsä nää tahalles väärin vai ootko vaan muuten basisti?

Molempia.

Virhe!
Se ottaa ken ottaa ja joskus voipi ottaa kunnon shamanistisen kännin ja olla lähempänä esi-isiä, mutta silloin soittamiset voi sitten jättää muille.
Teijo K.
15.11.2006 15:56:37

Ikäviä nuo huijarit, ja harmillisen vaikeaa tuntuu olevan tuollaisen toiminnan lopettaminen.

Itse kun olen myynyt, niin tuntemattomille myydessä olen vaatinut rahat ensin tilille ja sitten vasta laitteet postiin. Ymmärrän kyllä että tämä sama metodi on sitten niillä huijareilla käytössä, mutta en ole keksinyt muutakaan keinoa millä varmistaa se että saan siitä laitteestani oikeasti sen sovitun rahallisen korvauksen.

Toisaalta lähetin juuri tutulle Stingrayn pariksi viikoksi testattavaksi ennen ostopäätöstä ilman mitään vakuita mistään. Kaveri tosin teki ostopäätöksen ja maksoi rahat senjälkeen nopsasti. Tapauskohtaista...
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä Klikkaa sensijaan tätä
J.Hollström
15.11.2006 16:06:25
Tapauskohtaista...

Täytyy sanoa, että minun ostokäyttäytyminen ei ole juurikaan muutunut ko. tapauksen johdosta. Mutta tutustun kyllä henkilöön jollain tapaa ennen rahan siirtoa. Myytäessä lähetän kyllä tavaran kokeiltavaksi ennenkuin vaadin hintaa. Mutta harvemmin palautuksia on tullut.

Minusta molemminpuolinen luottamus on kaiken a et o. Jos sitä ei synny niin kauppoja ei kande tehdä. Puhelin on hyvä väline jos ei pääse tapaamaan. Tosin pikaviesteinkin on paljon operoitu...
Basshunter
15.11.2006 17:31:47
Ite kanssa oon jonkun verran tehny kauppoja sekä täällä, että huuto.netissä, eikä ongelmia oikeestaan oo ollu koskaan. Pitänee koputtaa puuta.. but anyway, kyl muutamia asioita on, mitkä tulee tsekattua. Eli ekaks "tori" ilmotus. Jos se on selkee ilmotus, jossa on vähän laitteen historiaa, mielellään ite otettu kuva (josta saa vielä selvää) ja selitetty laitteesta vähän muutakin kuin tyylin "Osta hyvä Marsu! Ehjä peli ja kova ääni. Yhteydet pikaviestillä", niin se on ihan ok. Sit jos vielä siinä ilmotuksessa on esim. puhelinnumero (ja sen takaa oikea ihmisen nimi löytyy "findilla") ja sähköpostisoite, niin pisteet nousee. Sit jos nimimerkkiä tsekkaamalla löytyy jäsenkuvauksestakin vähän muutakin kuin rivit "rekisteröitynyt" ja "viimeksi kirjautunut" niin aina vaan paranee. Ja jos sähköpostiosoite on vielä tyyliin etunimi.sukunimi@.fi, ja kaveri vielä vastaa sähköpostiin, niin kyllä aika luotettavalta tällainen jamppa alkaa jo tuntua. Ja täytyy myös muistaa, että netin kautta käytävään kauppaan liittyy aina riski. Ja jostain kumman syystä sadan hyvän tyypin sekaan mahtuu aina yks mulkku. Näin on joka paikassa..
- Itte ku tekkee, saa mieleisesä.. -
Skyfall666
06.12.2006 14:08:08
Jees, pistetäänpäs vielä tänne bassopuolellekin. Tässäkin ketjussa esiintynyt Kai Backman (kaitsu844) on todellakin huijari.

Lisää aiheesta + omakohtaiset kokemukseni:

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=138194&o=0
Lohikoski
06.12.2006 17:40:50

Itse olen käyttänyt matkahuollon bussiennakkopalvelua, kun tavara on tullut bussirahtina. Maksu (6,70e) varsinkin vähänkin arvokkaampien laitteiden maksujärjestelyn hoitamisesta ei mielestäni ole mitenkään kohtuuton. Lisätiedot osoitteesta:
http://www.matkahuolto.fi/rahtipalvelut/bussirahti_index.htm
rmac
08.12.2006 08:40:55
Voisiko esim. pankki tässä tapauksessa auttaa, eli toimia luetettavana rahojen välittäjänä?

En nyt tiedä oikeaa termiä (vakuustili, sulkutili). Ideana kuitenkin on se että avataan pankkiin
"siirtotili" jossa rahat ovat turvassa, kummankin kannalta, kunnes muu kauppatapahtuma
on viety asiallisesti loppuun ja molemmat ovat asian hyväksyneet.

Tässäkin on tietysti mahdollisuus tehdä kiusaa ja jumittaa varat tilille. Ja onhan tässäkin oma vaivansa ja kulunsa.
Värinä
08.12.2006 13:22:09
...onhan tässäkin oma vaivansa ja kulunsa.

Nimenomaan. Melkein joutuu nykyään kai jonottamisestakin maksaan jos pankissa haluaa asioida.

Ainakin Sampo-pankissa saa opiskelijat avata ilmaiseksi vuokratakuu-tilin. Nuohan toimivat nimenomaan tuollaisella periaatteella. Elikä jos on opiskelija ja myymässä/ostamassa tonnin tai kahden bassoa (eli siis ryöstänyt ko. pankin), niin tuohan voisi ehkä onnistua ilman ylimääräisiä menoja.

En sitten tiedä, kuinka tarkkaan vaativat, että kysessä on nimeomaan asunnon vuokraus...
Rock and/or Roll
Tympee Huttunen
08.12.2006 17:03:30
Mulla kävi kerran niin, että kitaraa (perin arvokasta vielä) kyselin. Myyjä ehdotti, että hän lähettää kitaran mulle etukäteen ja testauksen jälkeen maksaisin sitten postikulut ja kitaran. Helkkarin hyvä kitara sieltä sitten (tietysti) tulikin ja tottahan toki sen heti maksoin. Aika uskaliasta kuitenkin:) Veikkaan toki, että myyjä oli aiemminkin törmännyt nimimerkkiini palstalla.
Fransiscus
21.03.2007 20:24:42
Miten on muuten mahdollista että voi käyttää tiliä rikostarkoitukseen eikä silti kellään taida olla varmaan tietoa huijarin henkilöllisyydestä? En ainakaan usko että huijari olisi niin naiivi että käyttäisi omaa nimeään. Onko tili tehty väärillä henkilötiedoilla vai mistä on kyse?

On varma tieto. Nimi on oikea, ja osoite Espoossa. Tarkistin asian, sen voi muuten kuka vain tehdä väestörekisterin maksullisen palvelun kautta. Ja juuri lukemani päätöksen mukaan reippaan vuoden aikana kertynyt velkasaldo on abouttiarallaa 12.000 euroa. Melkein.
Juippi!
21.03.2007 21:09:28 (muokattu 21.03.2007 21:19:11)
Haha... Keksin just uuden "kikan" joka näyttää onko joku myyjä huijari... Kysyy siltä esim. Onko alkuperänen "hilavitkutin"(joku ûber-sana), ja jos se sanoo että joo, se on huijari. ;)

Mut yks huono puoli.. Joku rehti n00b ei älyä mitään, ja sanoo vaan joo.

E: Tais olla vähän huano juttu
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)