Aihe: Katkeruus!
1 2 3 4 5
Meisseli
23.11.2003 16:43:36

Ei mutta ihan oikeanlailla,kyllä tämä osasto on jostain syystä se katkerin osasto.täällä murphyn lait todella tuntuvat toteutuvan.kyllähän humppa on kuitenkin hieno asia.solistiyhtye suomi tekee sen ainakin hienosti
can't help 'bout the shape I'm in. I can't sing I ain't pretty and my legs are thin
Ukko
23.11.2003 18:24:40

Ei mutta ihan oikeanlailla,kyllä tämä osasto on jostain syystä se katkerin osasto.
No katos, täällä ovat ne keski ikään ehtineet katkeroituneet soittajat jotka olisivat aina halunneet tehdä sitä omaa juttuansa mutta ovat joutuneet nöyrtymään humpan voimalle. Kyllä se vetää ajan mittaan vakavaksi : (
baron
23.11.2003 18:53:31

No katos, täällä ovat ne keski ikään ehtineet katkeroituneet soittajat jotka olisivat aina halunneet tehdä sitä omaa juttuansa mutta ovat joutuneet nöyrtymään humpan voimalle. Kyllä se vetää ajan mittaan vakavaksi : (

Ilman humppaa mä en saisi tehdä yhtään "omia juttuja". Humpan siivellä edes vähän.
Ikääntyminen on terveellistä (ainoa tapa pysyä hengissä!).
WanhaWetäjä
23.11.2003 19:24:06

Mä luulen että moni ikäiseni(yli 45) hutunsoittaja on katkera vain ja ainoastaan itselleen, siitä syystä että ei ole älynnyt/voinut hyvissä ajoin hankkia jotain kunnon ammattia,nyt rupee oleen liian myöhästä,pakko vaan vääntää keikkaa,niitä vähiä mitä enää saa :-I
KoskPaavo
23.11.2003 21:22:31
Vanha pieruhan mäkin olen, ja nyt sitten sanon tyylinmukaisesti että ei se S-yhtye Suomi niin hirveän hyvä vanhan tanssimusiikin bändi ollut.( tai ole)Niiltähän nää simosilmut on just tämän hirveän kiirehtämisen niissä tempoissa on oppineet.
Katkera ei kannata olla mistään, sellainen kapakkamuusikkokulttuuri on kadonnut ikuisiksi ajoiksi että samassa kaupungissa saattoi olla 8-9 bändiä 2- viikon sopimuksilla.Vapaailtoina oli kiva mennä kuuntelemaan muita bändejä ja keikkojen jälkeen oli bileitä.Nykyään bändi tekee yhden keikan ja taas baanalle.Ei vanha jaksa.
Martso
23.11.2003 23:45:56
Juu, ei ole vanhan ajan meininkiä missään enää! Laivat on niitä harvoja paikkoja, missä kohtaa toisia bändejä oikeasti "silmästä silmään", ja pidetään keikan jäkeen lystiä! Itse joutuu olemaan kiitollinen siitä keskim. 15 keikasta/kk ja pitämään naamansa kiinni kaikista nykyajan epäkohdista. Pitää olla tyytyväinen, että saa ostaa makkaraa leivän päälle!
KoskPaavo
24.11.2003 01:19:18
Siis jos nykyään on 15 keikkaa/kk saat tosiaan olla tyytyväinen.Taitaa nykyään olla suurin epäkohta se että mistään ei meinaa ssada oikeata palkkaa, onko näin?Itsellä on ollut onni olla 8 vuotta suoraan varustamon palkkalistoilla ja kaikki palkat tuli just oikein.
Martso
24.11.2003 16:08:20
Siis jos nykyään on 15 keikkaa/kk saat tosiaan olla tyytyväinen.Taitaa nykyään olla suurin epäkohta se että mistään ei meinaa ssada oikeata palkkaa, onko näin?Itsellä on ollut onni olla 8 vuotta suoraan varustamon palkkalistoilla ja kaikki palkat tuli just oikein.

Palkka on ihan ok. Aina se sieltä tulee, joskus tosin "hieman" viiveellä, mutta tulee kuitenki. Käytännöss'ä systeemi on se, että olen bändin työläinen ja saan saman palkan keikasta ku keikasta. Helppo laskea, mitä pitäis tulla ja sen mukaan elää. Ainoa pieni huolen aihe on eläkkeet, onko ne maksettu vai ei. Mutta sitäki pystyy helposti seuraamaan ja ongelmien ilmetessä soittaa vihanen puhelu oikeaan numeroon :)
WanhaWetäjä
24.11.2003 16:18:41

Itse joutuu olemaan kiitollinen siitä keskim. 15 keikasta/kk ja pitämään naamansa kiinni kaikista nykyajan epäkohdista

Sä SAAT olla todella kiitollinen jos sulla on tosiaankin 15keikkaa/kk KESKIMÄÄRIN:-)

Sehän on vallan hiton hyvin tänä päivänä,mutta mistään ei auta tosiaankaan valittaa,pitää vaan olla "nöyrä"...sellanen "KAIKKI KÄY!"-mentaliteetti on tänäpäivänä vaan hyväksi,epäkohdat on paree unohtaa...
nikolai
24.11.2003 21:17:09
Ei mutta ihan oikeanlailla,kyllä tämä osasto on jostain syystä se katkerin osasto.täällä murphyn lait todella tuntuvat toteutuvan.kyllähän humppa on kuitenkin hieno asia.solistiyhtye suomi tekee sen ainakin hienosti

Johtunee siitä että täällä tanssimusa-osastolla on enempi ammattimiehiä ja ketäpä ammattimiestä ei v****aisi työolojen, työmäärän ja palkkojen heikentyminen. Eli näkyyhän tuo pelimannin mielialassa.
R.W. Piuha
25.11.2003 00:03:45
Johtunee siitä että täällä tanssimusa-osastolla on enempi ammattimiehiä ja ketäpä ammattimiestä ei v****aisi työolojen, työmäärän ja palkkojen heikentyminen. Eli näkyyhän tuo pelimannin mielialassa.

Olipas oivasti kiteytetty...työkseen soittavilla on todellakin ihan eri tason ongelmat kuin näillä hääkeikka-osastoilla,ja eikun huonmmaks menee koko ajan...kapakkasoitot alkaa olla pian aikas kaput ja lavakuolemiakin on odotettavissa;-(
KoskPaavo
25.11.2003 00:40:39
Siis vakikeikat kapakoissa on todellakin kaputt,ei muuta kun työkkäriin uuden ammatin kartoituskurssille max. 18 viikkoa.Täytyy kyllä sanoa että pitäisi olla ultramotivoitunut jos 52 -vuotiaana jonkun kurssin jälkeen kuvittelee pääsevänsä uutena työntekijänä johonkin firmaan töihin.
Ja mitkähän soittajat ne hintatasoa ja minimipalkkalakia polkevat?
"En ole katkera mutta kuitenkin"-lauloi entinen taksimies Helsingistä
Notefix
25.11.2003 11:25:08

Sorry, mut mä en ymmärrä tuota katkeruutta ollenkaan...tai se huolestuttaa.

Miksi pitää jäädä kuolevalle alalle? Onko humpan soittaminen ainoa vaihtoehto?

Kylläähän musassa löytyy vaikka kuinka monta keinoa pärjätä, jos vain osaa hyökätä muilötakin suunnilta kuin yhdeltä. Aika harvassa duunissa mennään samaa polkua eläkkeelle asti ja musahommissa varsinkin on tärkeää kyetä uudistumaan ja löytämään uusia keinoja pysyä mukana. Aika paljon asenteesta tuo on mun mielestä kiinni.
R.W. Piuha
25.11.2003 14:40:46 (muokattu 25.11.2003 14:41:11)
Sorry, mut mä en ymmärrä tuota katkeruutta ollenkaan...tai se huolestuttaa.

Miksi pitää jäädä kuolevalle alalle? Onko humpan soittaminen ainoa vaihtoehto?

Joku tuolla jo mainitsi että katkera voi olla lähinnä omalle tyhmyydelleen kun ei ole AJOISSA älynnyt kouluttaa itseään/vaihtaa alaa...35 rupee oleen tanssimuusikolle jo sellanen ikä että vois ruveta miettiin,haluaako jotain muuta elämältään?

Jos parikymppisenä on homman alkanut,niin kyllä sen jo siihen mennessä on nähnyt mitä se on,kaikkine lieveilmiöineen/epäkohtineen,ei se siitä kummene ;-(

Noi epäkohdat vaan tuppaa korostuun mitä vanhemmaksi tulee...
baron
25.11.2003 21:35:02

Mä kyllä teen mitä tahansa, että pääsisin keikalle.

OK, joku raja, en joulupukiksi (ainakaan ilman soittoa) kuten Vanhami :-)
KoskPaavo
26.11.2003 00:22:42
Paljonko olet valmis tinkimään palkasta vai soitatko vaikka ilmaiseksi?
baron
26.11.2003 08:15:10

Paljonko olet valmis tinkimään palkasta vai soitatko vaikka ilmaiseksi?

Sorry, tarkoitin että olen valmis soittamaan mitä tahansa (mihin kuvittelen pystyväni)

Virsien säestyksestä humppaan ja kaikkea siltä väliltä.
Pula-Aho
26.11.2003 09:29:45
Aika harvassa duunissa mennään samaa polkua eläkkeelle asti .

Näinpä. Eikä tuo katkeruus ole tanssimuusikoiden yksinoikeus. Hommassa kuin hommassa tapaa keski-ikäisiä ihmisiä, jotka kokevat että homma ei enää miellytä mutta vaihtoehtoja ei ole ja sitten ollaan katkeria.

Ei se monitaitoisuus ,mistä paljon puhutaan ihan huuhaata ole.
Maailman toiseksi hauskin asia on kännissä soittaminen.
WanhaWetäjä
26.11.2003 11:36:55 (muokattu 26.11.2003 11:37:28)

Näinpä. Eikä tuo katkeruus ole tanssimuusikoiden yksinoikeus. Hommassa kuin hommassa tapaa keski-ikäisiä ihmisiä, jotka kokevat että homma ei enää miellytä mutta vaihtoehtoja ei ole ja sitten ollaan katkeria.

Ei se monitaitoisuus ,mistä paljon puhutaan ihan huuhaata ole.

Joo...yks 45 v. ei-soittaja ystävä on tuskaillut jo kymmenen vuotta kuinka tylsää duunissa on...samaa paskaa päivästä toiseen...suunnitteli kanssa aikoinaan opiskelun jatkamista/oman alihankintafirman perustamista...

Eiköhän lähes kaikilla tämä keski-iän kriisi pukkaa päälle jossain vaiheessa elämää,se vaan ilmenee eri ihmisillä eri lailla.

Vanhenevilla soittajillakin se on joskus melko totaalista,kun ei oo duunia,alkaa jyrkkä alamäki...tälläsiä soittajia omassa tuttavapiirissäni on lukuisia,valitettavasti;-(
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)