Aihe: Trivium
1 2 3 4 519 20 21 22 2340 41 42 43 44
Ziggy Bubba
11.11.2006 22:49:25

Pyh, melodiat on parasta musiikissa. Toki riffitkin on jees, mutta ilman melodioita musiikki on aina keskinkertaista. Jollain tavoin se melodia piti joka tapauksessa luoda. Okei, onhan näitä kaiken maailman mättöbändejä, jotka toimivat jossakin mielentilassa, mutta ne melodisemmat bändit on niitä, jotka sitten loppupelissä muistetaan.

Ai niinkun vaikka Slayer ja Venom? Vaikka nuo vähemmän melodiset bändit eivät miljoonia myykään, niin kyllä ne parhaat muistetaan - ainakin alansa piireissä. Nämä metallicat ja maidenit painii sitten myynnin ja mainstream-suosion puolesta ihan eri tasolla - mutta suosio on eri asia kuin bändin muistaminen.
www.mikseri.net/sigkk My musique
fiftie
11.11.2006 22:58:45 (muokattu 11.11.2006 23:00:17)
Joo onhan ne melodiat hyvä juttu, mut sais olla seuraavalla levyllä pari semmosta oikeen mahtavaa rässi riffiä
Cathi777
11.11.2006 23:08:13

Ai niinkun vaikka Slayer ja Venom? Vaikka nuo vähemmän melodiset bändit eivät miljoonia myykään, niin kyllä ne parhaat muistetaan - ainakin alansa piireissä. Nämä metallicat ja maidenit painii sitten myynnin ja mainstream-suosion puolesta ihan eri tasolla - mutta suosio on eri asia kuin bändin muistaminen.

Kyllähän varmaan ihmiset nuo bändit nimeltä tietään, mutta pyydäppä luettelemaan jotain biisejä... voi olla aika hiljaista. Ja niin kuin sanoit, niin ehkä alan harrastajien mielissä. Itse, vaikka metallimusiikista pidänkin, niin en kauheasti pidä kummastakaan yhtyeestä. Niistä puuttuu se jokin, varsinkin Venomista, en ymmärrä sen arvostusta ollenkaan... musiikillinen anti aika heikkoa.
Only pop music can break my heart...
elais
11.11.2006 23:24:50
Tänään kävin Levykauppa Äksästä ostamassa tuon uuden Triviumin (tai kuten olen tottunut sanomaan, Trilililiumin). Ei ole kyllä kokonaisuutena Ascendancyn tasoa, mutta muutamia todella hyviä suorituksia löytyy. Esimerkiksi avauskolmikko Ignition-Detonation-Entrance Of the Conflagration toimi todella hyvin. Beaulieun ja Gregoletton sävellykset jäävät vähän avoimiksi. Mutta eivät ne mitään huonoja ole, vaan sen verran erilaisia että erottuvat.

Kannet olivat pettymys, ne kun eivät auenneet samalla systeemillä kuin edellisissä levyissä. Mutta kansivihkonen on kyllä hienoa katseltavaa! Tästä ei ole oikeastaan muuta valittamista kuin biisien järjestys. Jotenkin Rising ei vaan toimi viimeisenä laulettuna kappaleena. Mikään biisi ei ole huono, ne ovat vain liian kovassa seurassa ja sen takia kuulostavat surkeammilta. "This World Can't Tear us Apart" ja "And Saddnes will Sear" ovat kömmähdyksiä levyn keskivaiheilla, mutta "Becoming the Dragon" ja "Tread the Floods" korvaavat nuo(kin) virheet.

Kaiken kaikkiaan Trivium on saanut aikaan levyn, jolla on ehdottomasti omat hetkensä, ja jota ei kannata tuomita pelkän tietokonekuuntelun perusteella. Esimerkiksi Ignition ja sinkkubiisi Anthem kuulostavat paljon paremmalta kun käsissä on sanoitukset ja äänenlähteenä CD-soitin.

...Ja huomenna keikalle. 8)
fiftie
11.11.2006 23:32:55 (muokattu 11.11.2006 23:33:27)
No kyllä Slayeriltä nyt ainaki aika monet tietää Angel Of Deathin, vaikka eivät slayeriä kuunteliskaan
Nieby
11.11.2006 23:42:56
No kyllä Slayeriltä nyt ainaki aika monet tietää Angel Of Deathin, vaikka eivät slayeriä kuunteliskaan

Meneekö jo offtopiciksi`??

Kysehän oli Triviumista...
MV
12.11.2006 00:34:58
To the rats...Ehdottomasti kovin ralli uutukaiselta! Muutenkin uskallan jo lättyä kehaista.
"Mun suunnitelma oli juoda niin paljon viinaa kuin mahdollista ja panna mahdollisimman montaa muiaa. No miksei äiääkin." -Kukkakeppi big brotheriin yrittämisestä
fiftie
12.11.2006 01:39:45
Paranoid 90 tais mennä. Sori
-jonne-
13.11.2006 22:56:59
Soittihan nää varmaan Maidenin lämppärinä nopeempia sooloja ku pääesiintyjä, mutta SILTI oli ihan huono!

roaaaarrrggghhh!! aika kovasti sanottu...
Sakmäster
14.11.2006 14:10:57
Kyseessä nyt ainakin minulle semmoinen bändi, jonka biisejä olen kuullut kymmenkunta...Eipä nyt tiedä mitä tästä bändistä sanoisi, noo kuitenkin...tarttuvia riffejä, osa biiseistä lähtevät lupaavasti käyntiin, kuulostavat jopa hyviltä alussa..mutta kun laulu lisätään siihen niin kaikki pamahtaa alas...Eräs kaverini sanoo laulua "Munattomaksi kurnutukseksi" siinä voin olla aikalailla samaa mieltä että se laulu ei kyllä iske yhtään pätkää...Näemmä tulevaisuudessa kun biisejä varmaan tarttuu enemmän kuulooni, että mitä sitten sanotaan...mutta tuosta laulusta voi sanoa jo nyt että se on helvetin ärsyttävää...
Larsson bergeri
Sakmäster
14.11.2006 14:14:56
Tuleehan tosiaan tsekattua huomenna miten vetävät äijät livenä...mielenkiinnolla siis kuuntelemaan...:)
Larsson bergeri
Speedball
14.11.2006 15:38:16

Ei oo, käyny. Mulla on korvat, ja niiden mukaan se ei oo niin hyvää, että niiden ylistämisen pitäis nousta tollasiin mittasuhteisiin. Sitä paitsi kun niin moni on sitä mieltä, niin se on helposti sellasta massa-mielipidettä .. muotia. Mutta ei muodissa nyt sinänsä mitään pahaa, se on ihan luonnollista että niitä tulee ja seurataan. Henkilökohtasesti vaan kannatan ikään kun tota vastaliikettä, eli metalcorea, jota taas sit noi "vanhan koulun" tyypit halveksuu.

Niin ja kyllä niitä oikeitakin old school -jätkiä löytyy, sellasia jotka on diggaillu jo 80-luvusta. Mutta kun sit näitä jotka ei kaikki oo nähny edes päivääkään sitä 80-lukua, ja silti ollaan niin fania että..

Mun on kyl nyt oha pakko kysyä ettö mitä vittua sä sitte kuuntelet kun oot niin aktiivinen haukkumaan kaikkea paskaksi??
Metal up your ass!!!
Jööhannes
14.11.2006 15:41:32
Mun on kyl nyt oha pakko kysyä ettö mitä vittua sä sitte kuuntelet kun oot niin aktiivinen haukkumaan kaikkea paskaksi??

Joo, mulla on käynyt sama mielessä. En ole lukenut yhtään hänen kirjoittamaansa positiivista kommenttia koko m.netistä.
Groke's Clanin uusi demo julkaistu! Nyt kipin kapin kuuntelemaan sitä -> www.grokesclan.com tai www.mikseri.net/grokesclan.
gorgonoidi
14.11.2006 16:32:09

http://www.last.fm/user/morbit/
fiftie
15.11.2006 10:51:56
Kertokaas jotka olitte Triviumin keikalla/keikoilla, et oliko hyvä?
Exhausted
15.11.2006 11:04:06

Kaks mun kaveria jotka oli Maidenia katsomassa, jättivät Triviumin näkemättä syystä tai toisesta.
Yrms
15.11.2006 11:23:27
Trivium veti kyllä yllättävän hyvin, tulihan siinä nyrkkiä puitua vaikken bändiä ollutkaan kuullut kuin tuon Pull Harder on blaablaan. Tein siinä mielessä virheen että kun Triviumin aikana tuli riehuttua ei energiaa enää jäänyt Iron Maideniin vaikka sitä oltiinkin odotettu saatana 9 kuukautta :D No tänään uudestaan ja Triviumin aikana vaikka seinään nojailemaan.
Less is less www.blindways.tk
faffbey
15.11.2006 11:39:43

Jokos olette tutustuneet tähän kovaan modernia jenkkirässiä soittavaan pumppuun? Luin uutta Soundia ja Mattilan antamat neljä tähteä huokuttelivat tutustumaan ja hyvältä kuulostaa. Tämähän on sekoitus bay-area rässiä, melodista modernia metallia, hc:ta ja ripaus nu:ta.

Nuoret 18-20 vuotiaat kaverit soittavat kyllä yllättävän hyvin ja Andy Sneap on takonut uudelle levylle loistavat soundit.

Käykää imuttamassa parit biisit sivuilta:
http://www.trivium.org/media.php?s=2

Jos mainstream metalli menee tähän suuntaan, niin hyvältä vaikuttaa! Varmaan uppoo Shadows Wallin ja Lamb Of Godin ystäville.

Modernia??? Luokatonta paskaa, vanhaa metallicaa johon upotettu "melodioita", ja livenä vieläpä HUONOSTI soitettua. Ei pidä tänä päivänä sotkee "hyvin" soittamista "hienosti" soundaavien levyjen perusteella. Protools korjaa paskojen kellaribändien soittoa niin että muka kuulostaa "hyvältä". Älkää ihmiset olko näin helppoja...vaatikaa sielua ja munaa, näiltä äitylin nyfferöiltä sitä ei ole odotettavissa vielä moneen vuoteen.
faffbey
15.11.2006 11:41:14

Kertokaas jotka olitte Triviumin keikalla/keikoilla, et oliko hyvä?

Eipä olekkaan aikoihin tullut nähtyä moista tusinabändiä näin isoissa puitteissa...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)