Aihe: Klipsimikit kannuille?
1 2
Kosminen
12.11.2006 15:15:10

Joo eli saattais joskus olla hankinnan alla uudet rokkimikit virvelille ja tomeille. Nykyisin on virvelissä SM57 ja tomeissa Sennheiser 441:t. Nuohan soundaa loistavalta, mutta ongelma on, että noiden ahtaminen lavalle ja setuppiin on usein työn ja tuskan takana, sekä pystyttämiseen menee luvattoman kauan aikaa. Erityisesti jos on muita bändejä samalla keikalla, tulee ongelmia kun ei telineissä säätövara riitä kun tulee joku pelti vastaan tms.

Tarkoitus olisi siis hankkia mikit, jotka kiinnitetään rummun vanteeseen. Mitkä mikit kannattais hankkia? Soundiltaan pitäisi olla mahdollisimman hyvät, kuten nykyisissäkin mikeissäni.
Aivan niin kuin oisin mennyt pitistä sekaisin...
Kalamies #16 >-)))>
Speedy
12.11.2006 15:19:19

SM57 varmaan parempaa löydä, sehän on paras=) Mutta hommaa tomeihin Beyerdynamicin Opus 87 tai 67, ensimmäinen on kondensaattori- ja toinen dynaaminen mikki.. Hinta ei ole paha, koko on pieni ja saa hyvin vanteeseen kun vanteeseen kiinni.. Ja soundi on mun mielestä ainakin loistava, ja varmaan monen muunkin kun aika paljon niitä näkee ympäri maailmaa..=I
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
Kosminen
12.11.2006 15:29:04 (muokattu 12.11.2006 15:39:14)

SM57 varmaan parempaa löydä, sehän on paras=) Mutta hommaa tomeihin Beyerdynamicin Opus 87 tai 67, ensimmäinen on kondensaattori- ja toinen dynaaminen mikki.. Hinta ei ole paha, koko on pieni ja saa hyvin vanteeseen kun vanteeseen kiinni.. Ja soundi on mun mielestä ainakin loistava, ja varmaan monen muunkin kun aika paljon niitä näkee ympäri maailmaa..=I

Kiitos paljon. Kuulostaa viisaalta ratkaisulta. Taitaahan se viisseiska olla ihan ylivoimainen. Nuo senkut on vaan niin mielettömiä partakoneita.

EDIT: Keskustelua saa jatkaa vielä ja ehdottaa muitakin vaihtoehtoja.
Kalamies #16 >-)))>
Simbe
12.11.2006 16:21:05
Voin vaihtaa sen 441:n Opus 87:aan.
Kosminen
12.11.2006 16:35:10 (muokattu 12.11.2006 16:38:01)

Ei taida olla hintaeroakaan kuin sen 500 euroa? Eikä taida Simbellä olla aivan puhtaat jauhot pusseissaan.

Äänityshommissahan tuo 441 taitaa olla aika kurko.
Kalamies #16 >-)))>
Simbe
12.11.2006 16:36:02
Ei taida olla hintaeroakaan kuin sen 500 euroa?

Voithan sää väliä maksaa, jos haluut... :)
Simbe
12.11.2006 16:39:50 (muokattu 12.11.2006 16:53:55)
Mulla on myös noita Shure Beta 98 D/S mikkejä, eipä ole halpoja nekään. Ihan päteviä mikkejä nekin ja kiinnitys toimii hienosti. Tuskin pärjäävät soundissa 441:lle kuitenkaan. Puuvanteisiin vaikeampi kiinnittää, joku erkkarinpalanen tarvitaan alle kitkaksi ainakin. Sennheiserillakin sekä Audixilla on hyviä klipsimikkejä. Ehkä sellainen olisi parempi? Noissa Shureissa on vähän epävarma se preamp-johtohässäkkä, helppo saada paskaksi.

Shurellahan on sellainenkin sarja, missä on viisseiskoille (tai mille tahansa mikille) klipsikiinnitys. Ennemmin laittaisin viisseiskan omalle tellinkille.
J. Cool
12.11.2006 17:45:04

mul on sennheiserin 900-sarjalaiset. Ei oo kyllä minkäänlaista valittamista. Thoomannilta lähti ihan edullisesti!
Joku tykkä humpa, joku tykkä hevi.
Kosminen
12.11.2006 18:24:07

Sanokaapa miten tomimikeissä vaikuttaa se, onko dynaaminen vai konkka? Kun osa noista klipsimikeistä näyttää olevan kondensaattoreita.
Kalamies #16 >-)))>
Kosminen
12.11.2006 18:35:32

Shurellahan on sellainenkin sarja, missä on viisseiskoille (tai mille tahansa mikille) klipsikiinnitys. Ennemmin laittaisin viisseiskan omalle tellinkille.

Tuommonen klipsi on tällä hetkellä aika vahvoilla.
Kalamies #16 >-)))>
Kosminen
12.11.2006 18:36:04

mul on sennheiserin 900-sarjalaiset. Ei oo kyllä minkäänlaista valittamista. Thoomannilta lähti ihan edullisesti!

Nuo vaikuttais aika lupaavalta.
Kalamies #16 >-)))>
J. Cool
12.11.2006 20:21:29

Sanokaapa miten tomimikeissä vaikuttaa se, onko dynaaminen vai konkka? Kun osa noista klipsimikeistä näyttää olevan kondensaattoreita.

dynaaminen lähimikitykseen rummuille. konkat overeiks
Joku tykkä humpa, joku tykkä hevi.
gulfstream650
12.11.2006 20:35:52

Ilmeisesti olen sekoamassa, sillä luin kaksi kertaa tämän threadin otsikoksi "Kipsimikit kannuille?".

Kun luin pätkät, selvisi, että ei tässä olla muotteja tai dreijauksia tekemässä... :-D

Sennheiser E-604 (vai olikos se 614) omalla klipsillään on aivan ehdoton kapistus. Samoin Audix A8 (olikos se?) K&M:n hyvin tarraavalla puristustelineellä.
Svengaa kuin saksanhirvi.
Kosminen
12.11.2006 22:57:12

dynaaminen lähimikitykseen rummuille. konkat overeiks

Kiitos sen tiesinkin, mutta osa näistä rumpujen lähimikeistä näyttää olevan konkkia. Sitä ihmettelin.
Kalamies #16 >-)))>
hollmi-5
12.11.2006 23:21:28
dynaaminen lähimikitykseen rummuille. konkat overeiks Minullapa onkin toisin: Konkat tomeissa ja dynaaminen overi. Ai miksikö? No siksi, kun se isoin vuoto tulee niistä kondensaattorimikeistä ja sitten, kun ne on lähimikityksenä, ei gainia tarvitse niin paljoa ja vuoto vähenee. Dynaaminen mikki ei muutenkaan vuoda niin paljoa, joten sopii hyvin setin päälle, kun sen ei tarvitse olla kovin paljoa auki. Näin livenä. Studiossa sitten overiksi ja tilantuottajaksi konkat.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
welho
13.11.2006 16:28:38

Hinta ei ole paha, koko on pieni ja saa hyvin vanteeseen kun vanteeseen kiinni..

Onkos Helanen muuten kaventanut noita puuvanteita vai oletko fiksuna tilannut tuollaiset mihin saa opukset kiinni??

Mun kannuihin ei nimittäin saa...
www.welhodrum.com
Simbe
13.11.2006 16:39:29 (muokattu 13.11.2006 16:40:47)
Onkos Helanen muuten kaventanut noita puuvanteita vai oletko fiksuna tilannut tuollaiset mihin saa opukset kiinni??

Yamahan ohuen ohuisiin menee nätisti ja jää vähän varaakin vielä. Onkos sulla ne korkeat "basarin vanne" -malliset?
Speedy
13.11.2006 20:29:24

Niin no ei nyt IHAN vanteeseen kun vanteeseen=)

Mun vanteet on tilauksesta muutaman millin kapeammat (matalammat).. Paljostahan se ei ole kiinni että ei ois menny vanteen normaalipaksuuteenkin, muistaakseni 3mm kavennettiin.. Nyt on pikkasen pelivaraakin niin saa hyvin paikalleen ja pois..=I
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
Kosminen
14.11.2006 09:25:17

Näitä oon käyttäny paljo. Menee hyvin snareen, ylös ja alas, sekä tomeihin.

http://www.thomann.de/thoiw3_km_24030_mikrofonhalterung_prodinfo.html

Ja ei oo hinnalla pilattu.

Tuossa tulee ilmeisesti mukana se "mikkiständin pää" mihin perusholkki vaan pyöritetään kiinni?
Kalamies #16 >-)))>
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)