afro 16.11.2003 16:02:01 | |
---|
Itse käytän B-Stickiltä 7A Kingiä ja Queeniä ja Vaterilta 7A Manhattaneja ja Fusioneja. Ennen tykkäsin eniten B-Stickeistä, mutta nyt Fusion toimii jotenkin paremmin. B-Stickin 7A:at on tosi ohuita ja tuntuvat olevan lyhempiäkin kuin esim. Manhattanit. En tiedä onko B-Stick halpiskapulakaan, jotain 8-10 € maksaa pari. Mutta halvempia kuin esim. Vaterit ja Vic Firthit. Eli suosittelen. Sivuni
Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen |
kkeppana 16.11.2003 16:29:00 | |
---|
Ostin kanssa B-stickin 5B-kepit, kun myyjä suositteli. 11 euroa maksoivat. Ihan jeeshän ne ovat, mutta ei niin kivat kun Pro-Markin vastaavat. Ovat mun mielestä jonkin verran kevyemmät kun noi Pro-Markit. Kanttilyönnit ainakin napsuu paljon paremmin Pro-Markeilla, kun ei tarvii niin lujaa tirvasta. Ja noissa Pro-Markeissa on nuppikin isompi. I'd rather be a king of nothing than a servant in a sick society. |
Niskamies 16.11.2003 21:31:24 | |
---|
mulla on ollu käytössä firthin dave weckl evolutionit, eikä oo hajonnu vielä yhtään paria, vaikka kovaa soitankin. ei oo myöskään mitään muitakaan kapuloita, jos ei lasketa huonoa taman halpiskapulaa. Hanki presari ja ole tosimies! |
T Mustonen 17.11.2003 13:05:08 | |
---|
Teippi ei taida auttaa katkeiluun. Vai? No auttaahan se, kun ainakin minulla kapulat tuppaavat katkeamaan silloin kun ne ovat ensin kuluneet keskeltä. Ja kuten jo aiemmin mainitsin, teippaus auttaa tähän asiaan. Jos tikku paukahtaa suoriltaan poikki taitaa kyseessä olla enneminkin huono yksilö tai valmistusvika. Siihen ei poppakonstit auta. Ei muuten ole pitkään pitkään aikaan varsinaisesti katkennut kapuloita, tahtovat hajota pikemminkin niin, että keskustan/tipin lähistön alueet syöpyvät hiljalleen ja lopulta tulee iso halkeama. Joskus tilasin jokusen kappaleen noita Thomannin riisipuikkoja testin vuoksi muun sälän ohessa ja niitä sitten katkeilikin siihen malliin etten ole sittemmin moista kokenut. Sinällään komean näköistä, kun kapula paukahtaa keskeltä katki snareen lyötäessä ja lentää kierteillä katon kautta lattialle. Rok. =) Nuo Wecklin Evolutionit ovat kyllä hyviä, hieman lyhyempiä ja paksumpia kuin ne punaiset perus-Wecklit. Kävin tuossa viime viikolla kaupassa tarkoituksena ostaa kokeilun vuoksi jotain uutta merkkiä mutta tulipa taas käveltyä ulos pari paria Evolutioneita taskussa. Liiaksi päässyt kai tottumaan noihin... Huumori on vakava asia. |
Niskamies 19.11.2003 13:02:58 | |
---|
mä en tiedä mikä mun tekniikassa mättää, mutta kapulat vaan kuluu tosi ohuiks ku osuu kantteihin ja symbaaleihin, ja sit mä ostan uudet ku ne on liian ohuet. Hanki presari ja ole tosimies! |
ltg 19.11.2003 13:05:41 | |
---|
mä en tiedä mikä mun tekniikassa mättää, mutta kapulat vaan kuluu tosi ohuiks ku osuu kantteihin ja symbaaleihin, ja sit mä ostan uudet ku ne on liian ohuet. Jännä, mulla ei kapulat kulu kanttareissa. Pieniä kuoppia vaan. Vatereita ja Pro markia käytän, johtuisko siitä? Peltejä lyön hieman ylhäältäpäin, niin ei kapulan varsi eikä pelti kärsi. Haitsun kanssa sama homma. Nykyistä haikkaa jos soittaisin suoraan poskeen, menisi aika äkkiä säröille, on meinaan sen verran ohuet pelit. Vainajien omatoimisuutta hautojen siivoamisessa korostaa Hyvinkään seurakunnan ylipuutarhuri Antero Puurunen. (Hyvinkään Uutiset 26.4.94) |
vassago 19.11.2003 13:06:12 | |
---|
Mutta miten joku voi rikkoa kapuloita 3-4 paria per treenit??!! En varmasti ikinä tule käsittämään tätä. Kokeile thomannin millenium ihmeitä niin sitten ymmärrät. tilasin aikoinaan 20 paria, itse oli tipit liimattava. ja sitten yy kaa koo raks... On muuten mennyt tuo määrä yhdessä kappaleessakin. |
Mikko A 19.11.2003 17:40:27 | |
---|
Mutta miten joku voi rikkoa kapuloita 3-4 paria per treenit??!! En varmasti ikinä tule käsittämään tätä. Kokeile thomannin millenium ihmeitä niin sitten ymmärrät. tilasin aikoinaan 20 paria, itse oli tipit liimattava. ja sitten yy kaa koo raks... On muuten mennyt tuo määrä yhdessä kappaleessakin. Kokeiltu on. En mä saanu niitäkään poikki. "We call him the boss because he keeps a steady beat." |
Niskamies 19.11.2003 17:52:48 | |
---|
paljonko on toi "normaali" kapuloiden paksuus, esim. just noi weckl kepit. oisko joku öbaut 5B? Hanki presari ja ole tosimies! |
Niskamies 19.11.2003 17:55:24 | |
---|
paljonko on toi "normaali" kapuloiden paksuus, esim. just noi weckl kepit. oisko joku öbaut 5B? Hanki presari ja ole tosimies! |
Paas 19.11.2003 20:18:40 | |
---|
paljonko on toi "normaali" kapuloiden paksuus, esim. just noi weckl kepit. oisko joku öbaut 5B? Eiköhän ne vastaa suunnilleen 5a:ta. En nyt tarkalleen muista. Siitä on jo jonkun verran aikaa kun olen viimeksi niillä soitellut. Takatukat kunniaan! |
mr_b 21.11.2003 12:10:49 (muokattu 21.11.2003 12:12:38) | |
---|
Mutta miten joku voi rikkoa kapuloita 3-4 paria per treenit??!! En varmasti ikinä tule käsittämään tätä. Luulenpa että ainakin minulla asiaan vaikuttaa Zildjianin Z Dyno Beat -haitsu, joka on sellainen järkähtämätön massivinen metallimöykky, että sen kontrollointi pedaalillakin on piskaisen hankalaa. Heh, huomasin juuri Zildjianin webistä, että Lars Ulrichkin käyttää samaa. Ja Marilyn Mansonin rumpali.... *reps* Mutta onhan siellä The Yeah Yeah Yeahsin äijä.... boing boom tschak! peng! |
Niskamies 21.11.2003 13:22:36 | |
---|
OFFTOPIC ____________________________________________ ostinpa uudet vic firthin 5b:t. onpa helkutin hyvät kapulat. Tykkäsin siitä tipistä enemmän ku 5a:n tipistä. Eipä oon päivän soitot jättäny läheskään yhtä paljon merkkiä ku dave weckliin jäi. ____________________________________________ Hanki presari ja ole tosimies! |
J. Cool 21.11.2003 15:34:44 | |
---|
mä vaihdoin aika vasta pääkepeiksi wecklin vanhemmat, eli 5a paksuset punaruskeet ja vähän pidemmät. kestää tosi hyvin. |
Magetsu 23.11.2003 12:23:36 | |
---|
Thomannin Millenium by fic firthejä :D tulee ostettua...Kun taas soittelen "parempaa" musiikkia niin ostan noita Vic Firthin perus 7A:ta... "Kendo wa ken no riho no shuren ni yoru ningen keisei no michi de aru" |
Niskamies 23.11.2003 13:05:09 | |
---|
Thomannin Millenium by fic firthejä :D tulee ostettua...Kun taas soittelen "parempaa" musiikkia niin ostan noita Vic Firthin perus 7A:ta... Eikös "perus" 7A:t oo vähän ohuet? Hanki presari ja ole tosimies! |
Magetsu 23.11.2003 20:45:12 (muokattu 23.11.2003 20:46:15) | |
---|
Eikös "perus" 7A:t oo vähän ohuet? No ei, jos soittaa "kevyttä" musaa...Mielestäni niillä saa paremman tatsin soittamiseen kuin paksummilla palikoilla...Olen mieltynyt niihin jopa sen verran et tulee soiteltua sitten tuota "raskaampaakin" musaa niillä, mutta ei ne katkeile, jos sitä tarkoitat (kanttarellit on tietty asia erikseen... :) edit: taas kirjotusvirheitä... "Kendo wa ken no riho no shuren ni yoru ningen keisei no michi de aru" |
Niskamies 23.11.2003 21:31:47 | |
---|
No ei, jos soittaa "kevyttä" musaa...Mielestäni niillä saa paremman tatsin soittamiseen kuin paksummilla palikoilla...Olen mieltynyt niihin jopa sen verran et tulee soiteltua sitten tuota "raskaampaakin" musaa niillä, mutta ei ne katkeile, jos sitä tarkoitat (kanttarellit on tietty asia erikseen... :) edit: taas kirjotusvirheitä... Eiku sitä vaan meinasin että MUN mielestä toi ei ole kovinkaan peruspaksuus. Ehkä se vitonen on vähän enemmän "perus". Mutta kyllä toi paksuus on hyvä, on mulla yhet seiska a:t siihen ku pitää soittaa pikkusen hiljempaa. Jotenkin ne on vaan lyhyemmät ku mun "pääkapulat", eli 5B:t. Mitä eroa käytännössä A:n ja B:n tipissä on? Hanki presari ja ole tosimies! |
Sanon suoraan, että Milleniumin kapulat ovat suoraan basistin helvetistä jossa vääntyy naama. Itselläni oli muutama pari 7A ja 5A -kapuloita. Ensinnäkin, parit treenit ja eka 7A-kapula oli poikki. Okei, soittelen heviä mutta en silti ollut katkonut kuin yhden kapulan kahdessa vuodessa. Eikä tässä vielä mitään, pahin tilanne on ennen kapulan katkeamista. Viimeistään siinä alkaa epäillä tuotteen laatua kun luulee että soittelee puisella vispilällä. Kapuloista irtoilee kirjaimellisesti palasia ja lastuja, jotka lentelevät kalvon ja vanteen väliin ja silmiin ja korviin. Älkää ostako Milleniumin kapuloita, ja vaikka ostattekin en ainakaan itse enää osta. Haukkukaa vaan, kun soitan 5A Aheadeilla. Satun vain tykkäämään ettei kapulasta lähde lastuja ja se kestää. TAMA - The best reason not to play Pearl drums. |
Viceroy 25.11.2003 22:35:41 | |
---|
Taman 0216B-kapuloita päätin nyt sitten kokeilla. Kävin tänään ostamassa, ja toivon, että kestävät ainaskis vuoden loppuun...raportoin tänne :) Ja suo mulle hauta pohjassa meren, kun vanhuuden peikko mun hyytävi veren! |