Aihe: Mitä mieltä tämän päivän Tangomarkkinoista?
1 2 3 4 5 6 7
isojussi
11.11.2006 13:36:39
...ja sitäpaitsi leipä ei oo tuosta soittohommasta kiinni. Korkeintaan sillä saa makkaraa ja joskus juustoa leivän päälle...

Niinpä niin - aika moni täällä uhoaa maan rakoon OMB:itä, tangokuninkaallisia ym. ja on rehvakasta, kun käypi satunnaisesti harrastalamassa mitä erinomaisimmalla bändillä. Mä voisin kuitata asian niin, että hankin kyllä leivän omb:llä, että voi sitten käydä harrastelemassa ihan OIKEISSA orkestereissa.

NBiinkun Jon Lord sanoi, se napin painaminen on jäävuoren huippu. Tiedän aika monta varsinkin ammattilaulajaa, jotka ei pystyi vetään puolta säkeistöö ilmaan påelastavaa livepändiä, joka luovii kaverin virheet.

Mutta musta bändi kuin bändi on hyvä, jos hoitaa hommansa hyvin. Ja sama päinvastoin.

Toki kylmä totuus on, että koko toivelaulukirjasarja läpisoittaminen jollain fucking Tyroksella ei paljon vaadi. Paljon vähemmän, kuin yhden kunnollisen äänen ulossaaminen vaskipuhaltimesta. Tai joku nuotiokitaratrubameiniki......

No saa tää olla mun puolestani. Itse asiassa lopunperin teidän mielipideillänne ei oo pahemmin merkitystä meikäläisen talouteen tai keikkamyyntin, jos tuossa just vähän aika sitten myin yhellä keikallakin 3 uutta ja kolme "valitettavasti varattua".
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
EP
11.11.2006 13:50:50
Niinpä niin - aika moni täällä uhoaa maan rakoon OMB:itä, tangokuninkaallisia ym. ja on rehvakasta, kun käypi satunnaisesti harrastalamassa mitä erinomaisimmalla bändillä. Mä voisin kuitata asian niin, että hankin kyllä leivän omb:llä, että voi sitten käydä harrastelemassa ihan OIKEISSA orkestereissa.

NBiinkun Jon Lord sanoi, se napin painaminen on jäävuoren huippu. Tiedän aika monta varsinkin ammattilaulajaa, jotka ei pystyi vetään puolta säkeistöö ilmaan påelastavaa livepändiä, joka luovii kaverin virheet.

Mutta musta bändi kuin bändi on hyvä, jos hoitaa hommansa hyvin. Ja sama päinvastoin.

Toki kylmä totuus on, että koko toivelaulukirjasarja läpisoittaminen jollain fucking Tyroksella ei paljon vaadi. Paljon vähemmän, kuin yhden kunnollisen äänen ulossaaminen vaskipuhaltimesta. Tai joku nuotiokitaratrubameiniki......

No saa tää olla mun puolestani. Itse asiassa lopunperin teidän mielipideillänne ei oo pahemmin merkitystä meikäläisen talouteen tai keikkamyyntin, jos tuossa just vähän aika sitten myin yhellä keikallakin 3 uutta ja kolme "valitettavasti varattua".

Saa minunkin puolestani olla tämä, ei johda mihinkään, muuta kun riitelyyn!
Tunnen kyllä muutamia omb -soittajia, enkä nyt heitä sen vuoksi vihaa, toisaalta ymmärrän hyvinkin heidän valintansa.

Kaikkein eniten vituttaa huonosti suunnitellut biisit, välinpitämättömyys ja pelkkä rahanhimo!
Niinkuin oon aikaisemminkin sanonut niin ei hirveesti ole kiinnostanut enää keikkailu, musiikin tekeminen kyllä on hienoa ja antoisaa, mutta kiva on keikoille toisinaan lähteäkin.. :)
uruttaja
11.11.2006 15:16:25
Toivottavasti et puhu musta, koska ei pidä paikkaansa. Mutta yleisellä tasolla olen samaa mieltä asiasta. Jos seisoskellaan solttonin ja nuottitelineen takana niin, että ottatukka vaan näkyy, niin se on....jostain...

Mutta en mä sitten tiä siitäkään, että vasuri lepää soitupuolella ja oikeella roplaillaan melodiaa. Sitälin on tullut monta vuotta tehtyä, eikä se nyt niin kummallista oo....

En todellakaan puhu, sun juttu ei oo tämän perän umpiturakaistanniperäläinen tekniksurku-paavo, jolle siurualainen haitarikerho on äänittäny c-kasetille taustat. Ja sitten ollaan niin saatanan kovaa muusikkoa pitkin maailmaa. Varisevat lehdetkin tipahtaa ku lumet navetan katolta!!! Ei mene minulla ikinä läpi tuo. Mutta maksajahan sen lopulta ratkaisee.

Sun hommat on valovuosien päässä tuosta. Miksi edes tuollaista epäilit.?
R.Syke
11.11.2006 15:33:47
Juuh. Jooh. Käväisinpä yhden pron luona. Oli siistin näköinen pieni S pöydällä. Mitäs? Teenpä taustat yhelle yksinäiselle miähelle, kun pyysi niin kauniisti.

Hmh. Silla lailla. Jaha. Joo. Krhm. Niin.
isojussi
11.11.2006 18:51:54
En todellakaan puhu, sun juttu ei oo tämän perän umpiturakaistanniperäläinen tekniksurku-paavo, jolle siurualainen haitarikerho on äänittäny c-kasetille taustat. Ja sitten ollaan niin saatanan kovaa muusikkoa pitkin maailmaa. Varisevat lehdetkin tipahtaa ku lumet navetan katolta!!! Ei mene minulla ikinä läpi tuo. Mutta maksajahan sen lopulta ratkaisee....

Hahhaaaa! Alkais jo olla aihetta Kuusisella kirjan jatko-osaan.

Joo - anna anteeksi. Hölmöyksissäni flunssassa.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
uruttaja
11.11.2006 19:47:45
Hahhaaaa! Alkais jo olla aihetta Kuusisella kirjan jatko-osaan.

Joo - anna anteeksi. Hölmöyksissäni flunssassa.

Painitaan Hämeenlinnanväylän levikkeellä, kun kohta taas siitä tulen ohi. PRR.
EP
11.11.2006 20:13:30

Heh, te ootta niin samanlaissii.. 8)
lukkari
13.11.2006 11:21:04

Minä en vain saa mitään irti OMB:n esityksestä, jos sellainen sattuu baariin silloin harvoin kun siellä ehtii käydä. Ei maistu edes kalja moisessa showssa.

Mitä tulee noiden taustojen tekemiseen, niin bullshit, suurimmalla osalla. Suomessa on ainakin yksi paja josta nuo OMB:t ostavat taustat. Mukana tulee sanat ja kaikki! Ulkolaisiin biiseihin saa hyviä midejä netistä.

Mieluummin hyvä omb kuin joku itsekeskeinen paska pändi.

Tohon toiseen kysymykseen,niin en minäkään arvosta tota että omb ostaa taustat jostain ja käyttää niitä.
Mulle itselleen tää omb on uusi ja hauska harrastus.Niinkuin olen todennut niin keskimäärin biisin tekemiseen menee 3-6 tuntia.
Bändihommia olen tehnyt 60-luvun lopusta alkaen.
ja kokoonpanoja on ollut duosta alkaen, useampimiehisiin porukoihin.
Joskus 70-luvulla tehtiin esim humppakeikkoja torvisseitsikolla jne
Keikkaa teen enää harvakseltaan koska päätyönikin on musiikin alalta.
Sille en voi mitään että yleisö on tykänny tästä omb-duosta.
Pula-Aho
13.11.2006 15:25:26
En tiedä, onko tämä OMB, mutta Miso Misic soitti Turun Ritzissä. Sillä oli hyvät laulukamat, flyygeli ja pirusti biisejä. Kuuntelin ihan innoissani kun oli niin hyvä.
Vai onko OMB sellainen, jossa on komppikone?

Joskus näin tämän Mäki-Lohiluoman Yhden Joukon Yhtyeen. Siinä oli minusta hieno OMB.

-G-
Perskele, kun humppa alkaa soida, niin johan tulee hyvä mieli.
artope
13.11.2006 15:32:52

Joskus näin tämän Mäki-Lohiluoman Yhden Joukon Yhtyeen. Siinä oli minusta hieno OMB.

-G-

Jep, mäkin oon sen kerran nähnyt ja siinä on tekemisen meininki kitarahuuliharppurumpusysteemillä. Todellinen OMB!!! :)
"siel alla palmuin bassokitaraani soitan iltaisin"
R.Syke
13.11.2006 15:40:24
Jep, mäkin oon sen kerran nähnyt ja siinä on tekemisen meininki kitarahuuliharppurumpusysteemillä. Todellinen OMB!!! :)

Sen kolmesti nähnyt olen. Ei tullu sequlta paljon, ei.

Ja nähnyt olenjopa hyppäävän seivästä yli 5 m.
artope
13.11.2006 15:53:20

Sen kolmesti nähnyt olen. Ei tullu sequlta paljon, ei.

Ja nähnyt olenjopa hyppäävän seivästä yli 5 m.

Juu olen nähnyt kans seipään kans hyppelemässä...
KoskPaavo
13.11.2006 16:13:33
Mä olen tehnyt omb-juttuja n. 15 vuotta, enkä käytä valmiita taustoja, vaan yritän tehdä kompit mahdollisimman toimiviksi filleineen , introineen , lopetuksineen ja oikeine bassoäänineen..Kukaan ei koskaan tullut kysymään missä ne muut soittajat on.Loppu.
"Elämä ei ole pelkkä hupia, väliin täytyy soittaa ja laulaakin". Edesmennyt soittajakolleega.
lukkari
14.11.2006 13:38:19
Mä olen tehnyt omb-juttuja n. 15 vuotta, enkä käytä valmiita taustoja, vaan yritän tehdä kompit mahdollisimman toimiviksi filleineen , introineen , lopetuksineen ja oikeine bassoäänineen..Kukaan ei koskaan tullut kysymään missä ne muut soittajat on.Loppu.

Tähän vois sanoa ,että AAMEN.
R.Syke
14.11.2006 20:47:53 (muokattu 14.11.2006 20:48:30)
Tähän vois sanoa ,että AAMEN.

Isän ja pojan ja pyhän omb:n nimeen iankaikkisesti...

...maasta...
lukkari
15.11.2006 11:45:50
Isän ja pojan ja pyhän omb:n nimeen iankaikkisesti...

...maasta...

niin toivotaanko tässä omb:t maasta tulevaksi vai maasta lähteväksi. Iankaikkisesti.
Tankero
15.11.2006 12:15:00
niin toivotaanko tässä omb:t maasta tulevaksi vai maasta lähteväksi. Iankaikkisesti.

Luultavasti
Varmasti, vissiin.
artope
15.11.2006 12:43:53

Luultavasti

Tässä syöttöpiste OMB:lle ja muille...
Welldrum
15.11.2006 12:46:01
...ottiatuota...
Let me assure you...!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)