Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Looppi pedaali ?
1
Sukkis
12.11.2006 23:22:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On alkanu kiinnostaa nuo looppi pedaalit, mulla on jonkinlaisia arvauksia miten se toimii mut ei varmaa tietoa. Eli sillä voit nauhoittaa omaa soittoa ja sen jälkeen kytkeä toiminnon päälle jolloin se alkaa toistaa tuota äänitettyä soittoa kitaravahvistimen läpi samaan aikaan kun voi soittaa uutta kitarointia tämän päälle? Olenko täysin hukassa vai edes jokseenkin oikeassa? kertooka ihmiset kertokaa, kiinnostava vehje..kiinnostaa kiinnostaa..
 
Jucciz
13.11.2006 01:08:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä, olet ymmärtänyt idean oikein. Tämmöinen vehje on esimerkiksi vihreä Line6 DL4 Delay Modeller. Laite on myös beatboxaajien mieleen, tuli todistettua asia TeknoDida-koulutuspäivillä.
 
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
McNulty
13.11.2006 01:12:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jossain vanhemmissa vermeissä tuohon törmää S.O.S termin myötä. Eli Sound-On-Sound. Tuli vain näin ohimennen mieleen...
 
Bossilta löytyy Phrase Recorder
http://www.bossus.com/index.asp?pg=1&tmp=137
 
Ja Loop Station
http://www.bossus.com/index.asp?pg=1&tmp=155
 
Digitechillä on tarjolla ainakin JamMan
http://www.digitech.com/products/JamMan/JamMan.htm
 
Ja tosiaan aika monella Delay-pedaalillakin voi kyseistä touhua harrastaa, mikäli niistä joku SOS tai Loop-moodi löytyy.
 
"Serenity Now!" -Frank Costanza
whagabam
13.11.2006 09:45:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja tosiaan aika monella Delay-pedaalillakin voi kyseistä touhua harrastaa, mikäli niistä joku SOS tai Loop-moodi löytyy.
 
Juu, ainakin Akain Headrush nauhakaiku/delay pedaalissa on tuo looppisysteemi. 24 sekuntia muistaakseni se maksimipituus.
Pirun hauska värkkihän se on tommoseen sekoilumeininkiin.
 
vasurilla.
npk
13.11.2006 10:11:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JamManista keskustelua
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=15&t=126851&o=0&#p5439762
 
"Oh by the way, which one's Pink?"
Lento-V-mies
13.11.2006 10:40:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulostaa aika hyvältä.
 
Lennu
13.11.2006 11:46:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, ainakin Akain Headrush nauhakaiku/delay pedaalissa on tuo looppisysteemi. 24 sekuntia muistaakseni se maksimipituus.
Pirun hauska värkkihän se on tommoseen sekoilumeininkiin.

 
Joo ja siihen saa koko Vielä On Kesää Jäljellä- kierron muistiin, niin voi keskittyä kaljanjuontiin. On kokemusta, hoho.
 
" Hunsvotti on vallaton pikkukersa; "on se aikamoinen hunsvotti tuo teidän Teemu". Sana tulee saksan kielen yhdyssanasta Hundsfott, joka tarkoittaa koiranvittua. Kiva tapa nimitellä lapsia."
McNulty
13.11.2006 11:49:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo ja siihen saa koko Vielä On Kesää Jäljellä- kierron muistiin, niin voi keskittyä kaljanjuontiin. On kokemusta, hoho.
 
Heh... kyllähän 24sek. saa mahtumaan vaikka Heepin Lady In Blackin kierron. Oishan se kova kun lykkäis kojeen toistamaan ja itse estradilla vain kippaisi kaljaa ja istuskelisi monitorin reunalla :)
 
"I'm out! Yea, I'm out of the contest!" -Cosmo Kramer
Tomtom
13.11.2006 12:37:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuinkas pitkä muuten on tuo DL4:sen maksimiluuppiaika? Mulla on ittellä headrush, jota olen ehtinyt pikkaisen käpistellä. Hyvä laite ainakin noin pintapuolisen käsittelyn perusteella.
 
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
Juutas
13.11.2006 13:01:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jossain vanhemmissa vermeissä tuohon törmää S.O.S termin myötä. Eli Sound-On-Sound. Tuli vain näin ohimennen mieleen...
 
Bossilta löytyy Phrase Recorder
http://www.bossus.com/index.asp?pg=1&tmp=137
 
Ja Loop Station
http://www.bossus.com/index.asp?pg=1&tmp=155
 
Ja tosiaan aika monella Delay-pedaalillakin voi kyseistä touhua harrastaa, mikäli niistä joku SOS tai Loop-moodi löytyy.

 
Boss valikoimaan sen verran täydennystä, että tuorein ja halvin malli on
piskuinen RC-2, joka tosin on varsin rajallinen kapistus noihin kahteen
muuhun verrattuna. Myös Bossin Giga Delay DD-20:sta löytyy S.O.S.
mahdollisuus, jolla saa yhden max 23 sek luupin aikaiseksi.
 
Swan
13.11.2006 13:29:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuinkas pitkä muuten on tuo DL4:sen maksimiluuppiaika? Mulla on ittellä headrush, jota olen ehtinyt pikkaisen käpistellä. Hyvä laite ainakin noin pintapuolisen käsittelyn perusteella.
 
14 sekuntia, eli luuppitoimintoon parempi ratkaisu olisi Headrush tai joku oikea luupperi.
 
Once lady Yuna fixes her hair, we leave.
>-)))> #26
S.M.A.K.
Tori:
Ei niin mitään
fridgebuzz
13.11.2006 13:49:16
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, mulla on tuo RC20XL, Headrush ja tollanen vanha Digitechin PDS8000. RC20XL ja Headrush ovat todella toimivia looppereita. Tuohon Bossiin menee muistaakseni kuusitoista minuuttia, Headrushiin joko about 22(?) tai 11 sekuntia.
 
Maryque Designs | A man hanging on a cliff | Voima
POISTETAAN: Ibanez AM73T, Rat II
npk
13.11.2006 13:56:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuohon Bossiin menee muistaakseni kuusitoista minuuttia, Headrushiin joko about 22(?) tai 11 sekuntia.
 
JamManiin 24 minuuttia mukana tulevalla 128MB muistikortilla. Yli 6 tuntia, jos hankkii 2GB kortin :)
 
"Oh by the way, which one's Pink?"
Tomtom
13.11.2006 14:02:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Looping Normal : 23.8 seconds, 11.9 seconds overdub
Extend: 35.6 seconds, 17.8 seconds overdub
 
Noi siis Headrushin ajat. Kyllähän tuollakin jo jotain saa aikaseks, kun vaan osais. Mää tykkäsin tuossa eniten kyllä tuosta nauhakaikusimusta. Oma soundi kuulosti hetken jopa hyvältä. Ja sit mä taas heräsin.
 
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
mcine
26.12.2011 20:20:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nostetaas aihetta kun oli kerran valmiina 8)
 
Mua kiinnostaisi loop pedaali johon saa vähintään 2 raitaa mitä voi erikseen pistää päälle ja pois ja niiden pitäisi olla synkassa ja myös pitäisi pystyä olemaan eri mittaisia. Tai haluiaisin pitää lyhyttä looppia taustalla ja toisella raidalla olevaa matskua muokkaisi lennossa. jos on muita ideoita, miten tehdä yhdellä raidalla, niin toki kiinostaa sekin. joku kopiointikikka tms.
 
Boomerang, RC-50 ja rc-300 ainakin pystyy, mutta kiinnostais budjettimalli.
 
RC-20 ei netin mukaan siihen pysty (ilmeisesti saman mittaisia molemmat raidat) mutta pystyiskö XL-malli tai rc-30 ?
 
Olisko hyviä ideoita?
 
Softat vois periaatteessa kiinnostaa, mutta paria kokeillut huonolla menestysellä. Mobiusta en saanut tallettamaan mitään ja joku toinen löyty, missä en saanut synkkaa toimimaan ja latensynkin kanssa oli ongelmaa.
 
mcine
27.12.2011 11:42:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vastataan itse boss:n osalta, kun pistin kyselyn tuonne supporttin ja vastailivat aika nopasti.
 
RC30:Ssä on saman pituiset raidat, joten 50 ja 300 on ainoat mahdollisuudet..
 
Sammo
28.12.2011 15:12:12 (muokattu 28.12.2011 15:13:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Swan: 14 sekuntia, eli luuppitoimintoon parempi ratkaisu olisi Headrush tai joku oikea luupperi.
 
Jos looppaa puolinopeudella se on tuosta tuplat eli 28 sekkaa.
 
Uudemmissa Line6:n peleissä (M13/M9) aikaa on tuosta tuplat eli melkein minuutti ja lisänä on undo-toiminto. Myös tasonsäädöt (playback ja se toinen (eli kuinka paljon vanha kama vaimeeneen)) on noissa uusissa säädettävissä. Jos Line6-linjalle (no pun intended) lähtee niin kannattaa hankkia uudempi peli. Senkin takia että DL4:t on kuuluisia kulumaan puhki, ainakin alkupään yksilöt.
 
Ps. Jos joku haluaa ostaa rikkinäisen DL4:n virtalähteineen projektiksi/varaosiksi niin ottaa yhteyttä.
 
EDIT: vastasinpa vanhaan viestiin. Hah.
 
"I don't believe in a lot of things, but I do believe in duct tape."
Vetehinen
28.12.2011 16:56:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sammo: Jos looppaa puolinopeudella se on tuosta tuplat eli 28 sekkaa.
 
Headrushin puolinopeus on käyttökelvottoman huonolla äänenlaadulla. Minulla oli taannoin Akai Headrush E2, ja kyllä se loopperina ajoi asiansa, mutta oon tykännyt tässä nykyisessä Boss Giga Delay DD-20:ssä delay-ominaisuuksista Akaita enemmän, ja looppaaminen onnistuu ainakin minun tarpeisiin hyvin.
 
Music is the best escape.
Sammo
29.12.2011 10:41:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

beliel: Headrushin puolinopeus on käyttökelvottoman huonolla äänenlaadulla.
 
Itse en ole Line6:n tuotteissa tuota huomannut, tosin en sitä ole kovin kriittisesti kuunnellut. Teknisesti laatu varmasti heikkenee noissakin.
 
Niin, DL4:ssa ja M13/9:ssä ei löydy metronomia, kvantisointia eikä loopien export/import -toimintoja.
 
"I don't believe in a lot of things, but I do believe in duct tape."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «