Aihe: Squier Vintage Modified Series bassot
1 2 3 4 5 6 7
entrenous
12.11.2006 22:49:22
Asia ymmärretty. Minä halusin vain kertoa (muillekin) että nimen perusteella ei kannata paljon johtopäätöksiä vedellä. Itse ainakin olin tässä nimenomaisesa ketjussa keskustellusta Squierin Jazz Bassosta positiivisesti yllättynyt.

Joo, varmasti kelpo pelejä kerta monesta paikasta tuota kuulee. Sitä tosiaan vain harmittelin, että on omat pinttymät merkistä Squier sellaiset kuin ovat. Jos nupissa lukee väärä teksti, siinä lukee väärä teksti.
NYdoll
12.11.2006 23:18:25

Liikaa käytetään tota Agathista noissa bodeissa on aikas epämääräinen ja vattumaisen näkönen puu

ja vattumaisen kuulonen...
"Rock 'n' Roll should make you wanna fuck. If it doesn't, it ain't Rock 'n' Roll" -Blackie Lawless
beissi man
13.11.2006 17:03:50
ja vattumaisen kuulonen...

Joo tästäkin on kokemusta
beissi man
13.11.2006 17:06:35
Niinhän siellä Squjun sivuilla lukee... sinänsä jännnää, eikös nuot 70-luvun jassot olleet saarnia (ash)? Mutta mikäs siinä jos toimii, mun mielestä soundin käyttökelpoisuus on tärkeämpää kuin autenttisuus.

Noissa bassoissa on kyllä ihan hittituotteen ainekset, jos laatu on kohdillaan. Hinnat ei oo pahoja ja tuo 70-luvun look tuntuu olevan kovasti haluttua nykyään.

Kovin paljoa en ole vaahterabodeja bassoissa nähnyt olisi kiva tietää miten se bodypuuna toimii. Oishan Squju voinut pistää reilusti saarni bodyn voisi kyllä basson hintakin olla hieman korkeampi
balzary
13.11.2006 17:08:21

Kovin paljoa en ole vaahterabodeja bassoissa nähnyt olisi kiva tietää miten se bodypuuna toimii. Oishan Squju voinut pistää reilusti saarni bodyn voisi kyllä basson hintakin olla hieman korkeampi

Mulla on Av-bassossa vaahterarunko http://www.avbasses.cz/5BOAK.htm
Aikaisemmin tallista löytyi Pedullan basso samasta puusta. Molemmat on oikeen hyväsoundisia vehkeitä.
Värinä
13.11.2006 17:09:34
Eihän se merkki siellä lavassa sinällään ole yhtään huonompi peruste basson hankinnalle, kuin esimerkiksi basson ulkonäkö. Vaikkakuinka löytyisi mielekäs soundi Warresta, niin kyllä se silti jäisi kaupan hyllylle ihan vaan ulkomuodon vuoksi.

Merkki ja ulkomuoto ovat kuitenkin kummatkin varsiin ulkomusiikillisia seikkoja basson hankinnassa.

Itsekin hiukan karsastan noita squiereita. Vanhaan japanin squieriin voisin rahani sijoittaakin...
Rock and/or Roll
NYdoll
13.11.2006 17:26:38

Rickenbackereista suurin osa tehdään ainakin vaahterasta. Kuulemma melko kirkassoundinen soitinpuuna.
"Rock 'n' Roll should make you wanna fuck. If it doesn't, it ain't Rock 'n' Roll" -Blackie Lawless
beissi man
13.11.2006 17:28:50
Rickenbackereista suurin osa tehdään ainakin vaahterasta. Kuulemma melko kirkassoundinen soitinpuuna.

Rickenbackerissa onkin aika kolahtava ja persoonallinen sointi
PasiB
14.11.2006 12:53:52

Omassa kuvassa olevassa jatsarissa on vaahterabody. Soundi on aika koliseva, botnea olen lisännyt kytkemällä mikit sarjaan.
Tekeillä olevaan bassoon tulee presarin mallinen saarnibody ja jasson mikitys, mielenkiintoista verrata noita keskenään.
Kaikki mitä haluan tehdä on joko laitonta, moraalitonta tai lihottavaa.
beissi man
14.11.2006 15:05:26
Omassa kuvassa olevassa jatsarissa on vaahterabody. Soundi on aika koliseva, botnea olen lisännyt kytkemällä mikit sarjaan.
Tekeillä olevaan bassoon tulee presarin mallinen saarnibody ja jasson mikitys, mielenkiintoista verrata noita keskenään.

Kerroppa sitten millaset erot ovat soinnissa kiinnostaa kovasti
trackson
15.11.2006 06:37:17 (muokattu 15.11.2006 06:42:00)

Itse tykkään tuosta vaahterasta bodypuuna. R-backerissani toimii hyvin ja myös korealaisessa kontrassani. Vaahtera on hyvin kirkassoundinen puu, mutta R-backerissa sointia pehmentää ruusupuuotelauta ja kontrassa jokin tuntematonta matskua oleva otelauta. Saattaa olla pyökkiä tai sitten jotain korealaista eksotiikkaa. Joka tapauksessa näissä soittimissa on materiaalina Hard maple, virallisesti vissiin "Eastern hardrock maple". En tiedä sitten onko tämä lajike sama kuin "vuorivaahtera"? Luulisin, että on. Tiedä noista.

Tuon natural Squierin speksissä sanotaan "soft maple" body eli Western soft maple. joka ei liene niin kirkassoundista kuin tuo kovempi lajike. Näin varmaan on hyvä ollakin, koska tuossa naturalissa on myös vaahterakaula ja -otelauta. Em. osat lienee näissäkin tuota kovempaa vaahteralajiketta.

Edit:

Tuossa jatsarissasi on myös vaahterotelauta, eli koko basso on kirkassointista puuta. Ruusupuuotelaudalla soundi olisi varmasti huomattavasti pehmoisempi.

Ko. Squierit ovat muuten todella tyylikkään näköisiä soittimia, luki lavassa mitä tahansa. Kelpaisi minulle.
Eniten järkeä kuluu suuriin typeryyksiin
smitikka
15.11.2006 11:41:58

En tiedä mitä plaatua on body ja kaula, mutta TopSound ja Nurmo... siellä oli yksi kyseinen vekotin, ja on rouhea peli, lukee lavassa sitten mitä tahansa.
fh
15.11.2006 11:45:08
Sen verran puras ostovimma, että kävin hakemassa tuollaisen naturaalin kotiin...

Soittoa takana puolisentuntia ja ei voi olla muuta kuin tyytyväinen. Omaan mieltymykseen äänimaailma on todella hjyvä. E kieli murahtelee ja muutenkin soitin soi moitteettomasti.

Se mitä lavassa lukee ei minulle merkkaa mitään joten voin tuolla ylpeänä soitella. Koitin siinä vieressä mexicon fenderiä, muutamaa tokaita ja tais siinä olla yksi japanin fendäkin, mutta tämä vei voiton. Onko sitten hyvä yksilö vai muut kokeilemani soittimet maanantai kappaleita. Testaajassahan ei vika voinut olla.

Ja takaisin sorvin ääreen...
Hubba hulle hulle hulle hubba hubabaa...
Manuel Pyrhullo
15.11.2006 16:26:35
Paljonko luonnollisesta jazz bassosta joutui Suomessa maksamaan?
beissi man
15.11.2006 16:30:00
Ei näköjään kovin paljoa
PasiB
15.11.2006 17:32:07
Tuossa jatsarissasi on myös vaahterotelauta, eli koko basso on kirkassointista puuta. Ruusupuuotelaudalla soundi olisi varmasti huomattavasti pehmoisempi.

Näinpä, aiemmin siinä oli tuo presarissa nyt oleva kaula. Soundi oli jonkin verran pehmeämpi, vaan tuntuu tuo ruusupuuotelauta toimivan leppärunkoisessa Presarissa paremmin, niin saapi olla tällainen kokoonpano tällä kertaa. Aivan käyttökelpoinen basso jatsarikin on, varsinkin mikit sarjassa. Kunhan uusi basso joskus valmistuu, niin laittelen sitten kokemuksia.
Kaikki mitä haluan tehdä on joko laitonta, moraalitonta tai lihottavaa.
fh
15.11.2006 17:32:21
Ei näköjään kovin paljoa

Köyhälle on kaikki kallista.
Hubba hulle hulle hulle hubba hubabaa...
Novis_3
15.11.2006 20:31:12
Tulipa hommattua tollanen jatsari. Komia peli ja hyvin soi. Ainoastaan nuo potikat ihmetyttää ku on logaritimisia, volumet on pällä tai pois, liekö tarkotuksella sitte, en tiedä, mutta vaihtoon menee ne.

Itseasiassa syy miksi ostin ton löytyy tosta kaulasta, komean näköset nuo tummat koristelistat reunoilla. Ja sattu oleen kolme hunttia ylinmääräistä..

Nyt on pojalla sitte jatsari että DI-boksi, toinen on Squier ja toinen Behringer. Eikä muuten harmita yhtään.. :)
beissi man
15.11.2006 22:19:45
Haluun ite testiä tota on sen verta mielenkiintonen peli
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)