Aihe: Sämplet jäämään synaan?
1
Vitaristi
11.11.2006 15:09:53 (muokattu 11.11.2006 15:16:50)
Olen ladannut tietokoneelta n.130 megan edestä sämplejä: fantom X6 kiinni olevaa compact flash muistikorttiin ( 2gb ). Ja kun siinä sitten menen import audio tilaan ja rupean latailemaan kortilta sämplejä fantomin user sample alueelle. Ja kun synan laitan kiinni,niin sämplet ovat hävinneet ja ne pitää sitten taas uudestaan kortilta ladata fantomiin.Miten ihmeessä ne saisi jäämään niin, että ne ovat myös virranpoikki panemisen jälkeen fantomis?Onko muuten: user sample tila tosiaan noin pieni, että vain muutaman sämplen saa vain laitettua fantomin sisäiseen muistiin?Vai pitääkö niitä tallennella presettien päälle (Jos mahdollista) vai ostaa lisää muistia?
HK
13.11.2006 00:59:22
Samplet joudut tosiaan lataamaan fantomin käyttömuistiin muistikortilta aina kun vehkeestä on käytetty virrat pois päältä. Käyttömuistia vehkeeseen mahtuu maksimissaan vakio 32Mt + 512Mt muistikampa tyyppiä 133MHz SDRAM DIMM 3.3V.
X6:sessa muistipaikkaan pääsee käsiksi pohjan keskivaiheilla sijaitsevasta ruuveilla kiinni olevasta luukusta.
Peltikorva puupäässä.
Klezberg
13.11.2006 11:19:17

Samplet joudut tosiaan lataamaan fantomin käyttömuistiin muistikortilta aina kun vehkeestä on käytetty virrat pois päältä. Käyttömuistia vehkeeseen mahtuu maksimissaan vakio 32Mt + 512Mt muistikampa tyyppiä 133MHz SDRAM DIMM 3.3V.
X6:sessa muistipaikkaan pääsee käsiksi pohjan keskivaiheilla sijaitsevasta ruuveilla kiinni olevasta luukusta.

Eikö Fantom lataa samplet muistikortilta automaattisesti käynnistyksen yhteydessä? Ainakin XR tekee niin. Vie vaan aikaa...
Ukoncete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají
mart-t
13.11.2006 12:07:23
Eikö Fantom lataa samplet muistikortilta automaattisesti käynnistyksen yhteydessä? Ainakin XR tekee niin. Vie vaan aikaa...

Sen saa (muistaakseni) valita valikosta mitä ladataan käynnistyksen yhteydessä. Näin ainakin vanhassa Fantom-S:ssä.
Vitaristi
13.11.2006 15:37:22
System write:stä sain laitettua.Mitenkäs sitten valmiin tuotoksen saa tietokoneen kovalevylle?Usb johto minulla on.
HK
13.11.2006 17:18:20
System write:stä sain laitettua.Mitenkäs sitten valmiin tuotoksen saa tietokoneen kovalevylle?Usb johto minulla on.

Jos haluat siirtää biisin usb:n kautta audiotiedostona pitää se ensin nauhoittaa yhdeksi stereosampleksi. Tämä onnistuu samplerissa resampling tilassa (sampling ja f2). Sitten talletat samplen vaikka muistikortille josta se sitten näkyy usb:n kautta pc:lle kun fantomi on USB storage tilassa (system menu, usb storage).

Jos tietokoneessa on asiallinen äänikortti niin nauhoittaisin kyllä koko höskän suoraan audiojohtoja pitkin, ainakin henkilökohtaisesti tuo jatkuva resamplaus vähän kyllästyttää.
Peltikorva puupäässä.
Vitaristi
16.11.2006 16:55:21 (muokattu 16.11.2006 17:13:21)
Jos haluat siirtää biisin usb:n kautta audiotiedostona pitää se ensin nauhoittaa yhdeksi stereosampleksi. Tämä onnistuu samplerissa resampling tilassa (sampling ja f2). Sitten talletat samplen vaikka muistikortille josta se sitten näkyy usb:n kautta pc:lle kun fantomi on USB storage tilassa (system menu, usb storage).

Jos tietokoneessa on asiallinen äänikortti niin nauhoittaisin kyllä koko höskän suoraan audiojohtoja pitkin, ainakin henkilökohtaisesti tuo jatkuva resamplaus vähän kyllästyttää.

Kun nyt olen mennyt tuohon : Re-Sampling tilaan ja äänittänyt biisin uudestaan tuohon sämple raidalle, niin mitenkäs se sitten audio tiedostoksi muutetaan?Sample listaan sain sen CARD muisti tilaan, mutta en saa sitä menemään comapct flash muistikorttiin.Tuota olen yrittänyt keksiä.Pirullista säätöö prkl :D.Kyllähän tuo piuhojenkin kanssa onnistuisi,mutta siitä tulee vaan huonompi
laatuisempi.Mm toisesta kajarista kuuluu kovemmin ja toisesta hiljaisemmin yms.
Äänikorttina toimii: sound blaster audigy.
Vitaristi
16.11.2006 20:49:31 (muokattu 20.11.2006 23:04:01)
Siis mitä helv?Re-Sämplätty biisi vain menee sample listan Card kohtaan(Mikä näyttää olevan fantomin sisäistä muistia 32 mb).Kokeilin sitten tuota: USER BACK UP toimintoa, että kaikki sisäisestä muistista siirretään muistikortille, eikä sekään auttanut. Biisiä ei vain löydy, kun selailen muisti korttia usb johdon kautta :/
Missä vika?
Red Dragon
01.01.2007 19:21:54
Mikä pointti on tuossa, että samplet pitää ladata aina uudestaan? Näin on myös Tritoneissa ja ilmeisesti kaikissa muissakin soittimissa?

Miksei noita samplausjuttuja rakenneta niin, että nuo samplet osaisivat jäädä sinne?
Klezberg
01.01.2007 19:48:57

Mikä pointti on tuossa, että samplet pitää ladata aina uudestaan? Näin on myös Tritoneissa ja ilmeisesti kaikissa muissakin soittimissa?

Miksei noita samplausjuttuja rakenneta niin, että nuo samplet osaisivat jäädä sinne?

Eiköhän kyse ole vain siitä että sellainen muisti joka on nopeaa, edullista ja muutettavissa, ei ole pysyvää. Kyllä minulle riittää että syntikka lataa itse samplet, vaikka se vähän aikaa viekin.
lumbaj lumbaj lumbalaj, ajde ajde ajde!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)