Yhteen aikaan käytettiin yleinimitystä, Paavo. Minusta yhden bändin pojat käyttivät nimeä Tonto, Speden elokuvan Hirttämättömät mukaan;kellä pää on ihan onto,sen nimi on Tonto. Sain oikein roudaus hanskatkin joissa luki Tonto ja Vasen ja Oikea rukkanen. Basisti oli Keno ja Jylppy tilanteen mukaan. Jeah Tonto...kyllä se siitä. humppa huolet karkottaa humppa nuoren vanhentaa.... |
Sertzo S 13.11.2006 11:39:32 (muokattu 13.11.2006 11:39:48) | |
---|
Minua kiehtoo muunnos "turde" tuosta alkuperäisestä sanasta. Venäläinen ilmaisu on "turak", jolla sanalla Petroskoissa mm. näitä laitapuolen juoppoja siellä kutsuttiin, ja niitähän sielläkin riittää. |
jon lord 13.11.2006 11:48:29 | |
---|
Jeah Tonto...kyllä se siitä. Ei mulle ole jäänyt mitään katkeruuksia tuosta nimestä "prk%¤#?_¤"!//(%¤!! Aivotyöstä saadaan aivolisäke! |
backwood 13.11.2006 11:58:11 | |
---|
Ei mulle ole jäänyt mitään katkeruuksia tuosta nimestä "prk%¤#?_¤"!//(%¤!! ...mutta muista säilyttää ne vasen oikea roudaushanskat.sillä jos, siis jos joskus roudaat niin paljon että joudut ostamaan uudet niin kirjoita niihin myös vasen ja oikea niin osaat heti ensi yrittämällä laittaa oikean oikeeseen ja vasemman vasempaan.se nopeuttaa roudaukseen ryhtymistä :-) humppa huolet karkottaa humppa nuoren vanhentaa.... |
baron 13.11.2006 12:25:39 (muokattu 13.11.2006 12:25:57) | |
---|
...mutta muista säilyttää ne vasen oikea roudaushanskat.sillä jos, siis jos joskus roudaat niin paljon että joudut ostamaan uudet niin kirjoita niihin myös vasen ja oikea niin osaat heti ensi yrittämällä laittaa oikean oikeeseen ja vasemman vasempaan.se nopeuttaa roudaukseen ryhtymistä :-) Mulla on vasemmasta ja oikeasta sellainen kätevä muistisääntö, että vasemmassa jalassa on isovarvas oikealla puolella ja päinvastoin. Tosin talvella vähän hidas kun kengän ja sukkien riisuminen vie aikaa. "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
half 13.11.2006 12:36:25 | |
---|
Mulla on vasemmasta ja oikeasta sellainen kätevä muistisääntö, että vasemmassa jalassa on isovarvas oikealla puolella ja päinvastoin. Tosin talvella vähän hidas kun kengän ja sukkien riisuminen vie aikaa. Toi on aika vaikeaa. Näissä hommissa pärjää, jos pystyy kävellessä jauhamaan purukumia, sillä silloin osaa myös soittaa ja laulaa samanaikaisesti. |
Rokkimamma75 13.11.2006 12:44:08 | |
---|
Tämä nyt on lähinnä veikkaus oman mielleyhtymäni perusteella, mutta ehkä se Turakainen on omalla tavallaan niin perus-suomalainen sukunimi että kaikki ravintola-asiakkaat on nimetty Turakaisiksi. Toisaalta "Turo"-nimitys kertoo myös jotain, oisko tämä Turakainen jotenkin johdannainen siitä..? Life is a Bitch and so am I! |
mack the knife 13.11.2006 13:58:06 | |
---|
Yhteen aikaan käytettiin yleinimitystä, Paavo. Minusta yhden bändin pojat käyttivät nimeä Tonto, Speden elokuvan Hirttämättömät mukaan;kellä pää on ihan onto,sen nimi on Tonto. Sain oikein roudaus hanskatkin joissa luki Tonto ja Vasen ja Oikea rukkanen. Basisti oli Keno ja Jylppy tilanteen mukaan. Jylpyllä on nyt hanskoissa O ja V. Hyvä onkin... COVS n:o 1. |
R.Syke 13.11.2006 15:42:42 | |
---|
Joskus oli Asko. Elä usko Askoa, Asko puhhuu paskoa. |
jon lord 13.11.2006 19:00:09 | |
---|
Jylpyllä on nyt hanskoissa O ja V. Hyvä onkin... Mutta osaako se laittaa ne oikein päin?? Siinä vasta arvoitus.Kerro terveisiä kun näet. Aivotyöstä saadaan aivolisäke! |
backwood 13.11.2006 19:09:16 | |
---|
Mutta osaako se laittaa ne oikein päin?? Siinä vasta arvoitus.Kerro terveisiä kun näet. ei sen tarvi.se on niin päissäns ettei se roudaa. humppa huolet karkottaa humppa nuoren vanhentaa.... |
okabass 13.11.2006 20:34:08 (muokattu 13.11.2006 20:35:44) | |
---|
Venäläinen ilmaisu on "turak", jolla sanalla Petroskoissa mm. näitä laitapuolen juoppoja siellä kutsuttiin, ja niitähän sielläkin riittää. MOI Pilkun viilausta, mutta se lienee "durak". Kerran mentiin oman keikan jälkeen eräälle nimeltämainitsemattomalle, suurelle lavalle Mäntsälässä. Eräs tuttu soittaja tuli ulkona vastaan ja kysyi löytyiskö muutamaa olutpulloa. Eipä ollut sillä kertaa. Kaveri siihen kuuluvasti: "Jaa, no täytyy sitten kysyä tolta turakaiselta (osoitti taaksepäin peukalolla kohti myyntikojussa ollutta lavan pääjärkkää). Hänen huomaamattaan kyseinen ihmissusi olikin parin metrin päässä tulossa kohti meitä. ;) |
Tankero 13.11.2006 21:43:08 | |
---|
Tarkistin asiaa tänään ja Patelan osalta jäljet johtaa alunperin Heikkis Lare vainaaseen. Löysältä kysyin. Varmasti, vissiin. |
Jonte 15.11.2006 08:21:12 | |
---|
Mulla on vasemmasta ja oikeasta sellainen kätevä muistisääntö, että vasemmassa jalassa on isovarvas oikealla puolella ja päinvastoin. Tosin talvella vähän hidas kun kengän ja sukkien riisuminen vie aikaa. Pentti Siimes kerran Spede-showssa oli laittanut molemmat sukat samaan jalkaan. Se 70-luvun sketsi, missä Pentti oli tyttöystävän luona eikä tahtonut millään keksiä sanottavaa. Jonte: "Soittu on parhain askare minkä mä oon tehny housut jalas". |
lukkari 15.11.2006 10:07:49 | |
---|
Mutta osaako se laittaa ne oikein päin?? Siinä vasta arvoitus.Kerro terveisiä kun näet. Perkules kun täällä pohditaan vaikeita asioita.Menee taas koko päivä näitä miettiessä. |
Jonte 17.11.2006 11:23:09 | |
---|
Perkules kun täällä pohditaan vaikeita asioita.Menee taas koko päivä näitä miettiessä. Oli ne oikein päin. Samalla opeteltiin sanomaan "Rhododendroneita". Penalla siitä tuli Rhodosdonitseja. Jonte: "Soittu on parhain askare minkä mä oon tehny housut jalas". |