fox 12.11.2006 01:17:10 (muokattu 12.11.2006 01:18:11) | |
---|
Gibsonilla sentään noita on se viisi: SG, LP, Flying-V, Explorer ja ES. Lisätieto ei varmaan tieltä työntäis.. Eli suosittelen laajempaa tutustumista mallitarjontaan osoitteessa www.gibson.com Edith Piaf Ja onhan sitten aina olemassa myös www.gibsoncustom.com |
Twinkle 12.11.2006 02:00:19 | |
---|
Lisätieto ei varmaan tieltä työntäis.. Eli suosittelen laajempaa tutustumista mallitarjontaan osoitteessa www.gibson.com Edith Piaf Ja onhan sitten aina olemassa myös www.gibsoncustom.com hoo, sieltä paljastui vähän ennemmän. nimittäin Firebirdi ja sitten joku vegas josta kukaan ei ole kuullutkaan. Firebirdistä tosin olen täällä keskustelussa kuullut, mutta mistään vegasista. Olipas se mielenkiintoinen ja avartava reissu, vähän sama homma kuin katsoisi tokain katalogia: on siellä ne Talbot niiden omaa mallistoa mutta ne ei kyllä tullut mieleen. Kyll niitä minulle yhä vain on viisi erilaista. Plus about 60 erilaista eri väreissä, mikityksellä, nimen loppuosalla. Vuosikausien tuotekehittelyn tulos vetää siihen eri maali päälle. |
fox 12.11.2006 02:13:16 | |
---|
Kyll niitä minulle yhä vain on viisi erilaista. Plus about 60 erilaista eri väreissä, mikityksellä, nimen loppuosalla. Vuosikausien tuotekehittelyn tulos vetää siihen eri maali päälle. Aistin taas tuollasta kevyttä gurutusta ja oivaa näkemystä.. Noo, eihän sitä voi G-mieheltä muuta odottaakaan.. Niinkuin Tumpeloisen Oiva tuolla totesi.. Jos nyt katsotaan viimeaikaisia keskusteluja, niin useimmissa ensimmäisen kiven heittäjä on ollut G-mies. Mites olis jos kävisit joutessas lainaamassa vaikka kirjan? Hyvää lukemista G-miehille olis vaikka G.Duchossoirín "Gibson Electrics" tosin siellä on kyllä niistä lavoista sellasia kuvia jotka saattavat järkyttää, ihan pisteettömiäkin logoja siellä, hui! Googletapa vaikka Nighthawk, L-5S, L-6S, S-1, U-1, Invader, Marauder, M-III, Chet Atkins Phaser.. jos sitten tulis kompetenssia ja järkee tuotekehittelyn kommaamiseen.
|
Nacher 12.11.2006 11:59:37 (muokattu 12.11.2006 11:59:59) | |
---|
Näin keskustelussa taaksepäin palatakseni, minua kyllä voisi kiinnostaa tuo Lespa BFG. Jotenkin niin oudolla tavalla uniikki, että why not. Tosin minua kiinnosti tuo Les Paul Menacecin, ja kotoa löytyy Gibson SG Voodoo. Kaipa vain minulla on tarve hommata ne kaikkiein oudoimmat Gibbanderit. En myöskään ihan allekirjoita sitä, että nuo friikki-Gibsonit menettäisivät jälleenmyyntiarvonsa. Ainakin tämä Voodoo sen verta harvinainen Suomessa, että vähän väliä joku sen haluaisi multa ostaa, vaikken myymässä olekaan. Plussana myös se, että jatkuvasti tulee näitä "Siis mikä kitara toi oikein on mitä soitat? Gibson? Onko toi oikeasti ton värinen? Mistä sä sait tommosen?" ihmettelijöitä. :D |
McNulty 12.11.2006 12:33:02 | |
---|
Plussana myös se, että jatkuvasti tulee näitä "Siis mikä kitara toi oikein on mitä soitat? Gibson? Onko toi oikeasti ton värinen? Mistä sä sait tommosen?" ihmettelijöitä. :D Heh... mulla ei tota ongelmaa ole, kun on musta Stanu ja valkoinen Cusse LP-osastolta. Toisaalta, musta Stanu on siitä hyvä että se sopii black metal bändiltä aina hautajaishumppaan asti. Eli ihan sama soitti häissä, hautajaisissa, hevikeikalla tai brittipoppia/rockia, niin aina sopii kaljamahan päälle köllöttään. Toisaalta taas, musta on niin yleinen väri (Ibanezin värikirjossa 14 erilaista mustaa sävyä) että välillä tekee mieli hankkia kaikkea muuta. Siksi juuri kiinnostaisi valkoinen tai viininpunainen Explorer ja kovasti. "Serenity Now!" -Frank Costanza |
rattledad 12.11.2006 19:32:57 (muokattu 12.11.2006 19:36:54) | |
---|
|
Lento-V-mies 12.11.2006 21:14:23 | |
---|
Vai semmosta... Niin tota joo... Gibson tekee aika paljon noita uusia kitaroita. Lähinnä ne tosin on vain eri värisiä ja eri mikkiyhdistelmillä, heh.. mutta kuitenkin. Itse kattelin tuota Gibsonin uutta SG:tä jossa on kolme '57 classicia. Se ois aika hieno. Eikös noi '57 classicit ole tavallaan PAF-mikit? Tai siis jotain sinne päin. Ne on kyllä ihan kelpo mikit. Tommosen kun sais vielä valkoisena niin aijai kun ois hieno! Explorer kanssa ois tosi siisti kitara... Siihen vaikka Kahler ja EMG 81:t. Ois sitten niinkuin oma kitara heviin jne. No joo, taitaa haaveeks jäädä kaikki noi kitarat... |
Les Fender 12.11.2006 21:30:09 | |
---|
Eikös noi '57 classicit ole tavallaan PAF-mikit? Jep, näinhän se on. "With its "Patent Applied For" decal on the baseplate, the '57 Classic and '57 Classic Plus are faithful replicas of the famous Gibson humbuckers that helped define the music of the late 1950s." Tuolt löytyy tietoa ja ääntä: http://www.gibson.com/Products/Accessories/Gear/Pickups/57%20Classic/ Mun korvaan ne on parempia kun nämä 4** ja 5** sarjat joita enemmässä määrin ennen käytettiin. "Living is easy with eyes closed!" |
Paby 13.11.2006 00:47:12 | |
---|
Christ, what would rock and roll be without feedback? |
McNulty 13.11.2006 01:01:23 | |
---|
"Serenity Now!" -Frank Costanza |
fox 13.11.2006 01:27:19 | |
---|
Vähän kuin karvalakki Supreme, ilman '57 classiceja. Nyyh. Saathan sinä siihen ne ´57Classicit laitettua, jos haluat.. (lohduttaa) Kah, täysvaahterainen SG.. ja kaulamatskussa palattu tuonne aikaan ennen -82:ta, kolmipalavaahterasta kaula..Vielä kun olis se volute siinä.. Mahtanee olla mukava kaula, melkein samoja on Ibanezin Artisteissa... |
Les Fender 13.11.2006 01:40:51 | |
---|
"Living is easy with eyes closed!" |
Mahtanee olla mukava kaula, melkein samoja on Ibanezin Artisteissa... Eli mimmoinen? Muistuttaako enämpi ´60 vai rounded profiilia? Pätee yhtä lailla puheessa kun soitossakin:"Less is more" |
fox 13.11.2006 01:57:33 | |
---|
Eli mimmoinen? Muistuttaako enämpi ´60 vai rounded profiilia? Huhupuheitten ja tarinoitten mukaan se kaulaprofiili noissa meikäläisen ihannoimissa wanhoissa Iba Artisteissa on peruja 1962 ES345-Gibasta.. Eli se sellanen 60´s kaula.. |
fox 13.11.2006 02:02:05 | |
---|
|
Funkyshiva 13.11.2006 02:44:07 | |
---|
Eli se sellanen 60´s kaula.. Hämmästytti tuo kaulaprofiilin kuvaus (SG) Gibsonin sivuilla,kun kuiteskin Stankussa on rounded ja Reissuessa ja Supermessa ´60. Sain juuri oman stankkuni myytyä(liian paljon puuta mun pienille nakeille kaulassa),ja oon pähkäilly noiden kahden kapeampikaulaisen välillä. ;) Pätee yhtä lailla puheessa kun soitossakin:"Less is more" |
fox 13.11.2006 09:50:44 | |
---|
Hämmästytti tuo kaulaprofiilin kuvaus (SG) Gibsonin sivuilla,kun kuiteskin Stankussa on rounded ja Reissuessa ja Supermessa ´60. Sain juuri oman stankkuni myytyä(liian paljon puuta mun pienille nakeille kaulassa),ja oon pähkäilly noiden kahden kapeampikaulaisen välillä. ;) Sun täytyis sitten katsella noita vintage-SG:tä, niissä on todella "kapee ja nopee" kaula, esim. meidän soolokitaristin Std on tuolla 60´s ohuella profiililla.. |
Lento-V-mies 13.11.2006 10:46:50 | |
---|
Jep, näinhän se on. "With its "Patent Applied For" decal on the baseplate, the '57 Classic and '57 Classic Plus are faithful replicas of the famous Gibson humbuckers that helped define the music of the late 1950s." Tuolt löytyy tietoa ja ääntä: http://www.gibson.com/Products/Accessories/Gear/Pickups/57%20Classic/ Mun korvaan ne on parempia kun nämä 4** ja 5** sarjat joita enemmässä määrin ennen käytettiin. Mun mielestä noi PAF mikit on ihan täydelliset. Niillä saa mahtavat cleanit, rock-säröt ja hevikin onnistuu... muistaakseni Judas Priestin KK Downing käytti PAF-mikkejä yhdessä kitarassaan aina 80-luvun alkupuolelle asti ja taisi soitella niillä Live Vengeance 82 DVD:lläkin. Itselläni on noi keraamiset Gibson mikit ja en oikein niistä pidä... hyvin ois '57 classicit riittäny mulle. Oisin saattanu vaihtaakin ne mikit, mutta ei ne hyvittäny niistä keraamisista uusien mikkien hintaa vaikka ne olikin käyttämättömät. |
fox 13.11.2006 11:02:33 | |
---|
Oisin saattanu vaihtaakin ne mikit, mutta ei ne hyvittäny niistä keraamisista uusien mikkien hintaa vaikka ne olikin käyttämättömät. Eipä ne moista tee, ei.. :I Keraamiset mikit on tehoisat, mutta yks proo-korjaaja luonnehti seuraavasti: "Ääni nissä on vähän ku se magneetti, sellanen hauraan riipivä, vaikka tehokas kyllä!" |
Paby 13.11.2006 11:13:41 | |
---|
Saathan sinä siihen ne ´57Classicit laitettua, jos haluat.. (lohduttaa) Kah, täysvaahterainen SG.. ja kaulamatskussa palattu tuonne aikaan ennen -82:ta, kolmipalavaahterasta kaula..Vielä kun olis se volute siinä.. Mahtanee olla mukava kaula, melkein samoja on Ibanezin Artisteissa... Hjuu en minä ihan heti tommosta ole hankkimassa. Sen sijaan mietin että möisin kopiot pois ja hankkisin Gibbyn SG classicin. Meikä diggaa niin tuosta Townshendin Petestä. Ihmetyttää vain nuo button-virittimet. Minkäslaiset ne on? Ei oikein pääse lähikauppaan testaamaan, just tota mallia. Christ, what would rock and roll be without feedback? |