Lilli 25.11.2003 13:49:43 | |
---|
Kun puhutaan Stratojen hurinattomista mikeistä (vrt. Lace Sensor-topic), miten on hurinanvaimennus esimerkiksi Bossin Noise-Suppressor -tyyppisellä vaimentimella? Saako laitteella suodatettua suhinaa niin että varsinainen soundi ei kärsi? - Bossin NS-2 maksaa vähemmän kun hankkia jokaiseen yksikelaisilla varustettuun kitaraan omat Kinmanit.. - Same thing that made you live / can kill you in the end. |
Jabe 25.11.2003 15:17:02 (muokattu 25.11.2003 15:18:14) | |
---|
Hyvä kyssäri ja keskustelunaihe, Lilli. Minun mielipiteeni on se, että noise gate soveltuu kitaraan - varsinaisiin kitarakamoihin - huonosti. Ainakin silloin jos soitossa on aidosti musikaalista dynamiikkaa, niin että välillä _soittaa_ hiljempaa ja välillä kovempaa. Varsinkin nuotin alut ja loput tulee äkkiä epäluonnollisiksi, jos ne alkaa tai katkeaa noise gaten mukaan. Studiohommissa voi mielestäni noise gatea sitten taitava äänittäjä/miksaaja käyttää jo äänitetyllä raidalla, jos tarpeen on. Omissa kamoissa taitaa olla noise gate tällä hetkellä ainakin PODissa ja Ibanez TK999 -spedussa. En käytä gatea kummassakaan. Erillistä pedaalimallista gateakin olen joskus testaillut, mutta en ikinä hankkinut. Jonkun verran ylimääräistä melua saa sähkökitarasoundiin mielestäni tullakin - ainakin rokkihommissa. Joskus ne jopa kuulosta hyviltä :-) Klassisimmat esimerkit hurisevista mikeistä ja pätkivistä piuhoista löytyy varmaan Hendrixin levyiltä. |
Mulla on NG päällä muistaakseni kaikissa PODin soundeissa, niin pavussa kuin Prossakin. Karsii ylimääräisen hurinan (aiheutuu treenikämpällä loisteputkivaloista ja kotona maadoittamattomasta pistorasiasta) kivasti. |
Fortune 25.11.2003 17:41:34 | |
---|
G-majorin noisegate on päällä vain kaikkein boostatuimmissa ja prosessoiduimmissa lead-soundeissa, silloinkin soft-moodissa ja todella hillityllä tresholdilla. Onhan se vähän sellainen pirullinen vekotin, väärin kun säädät niin saa huuli pyöreänä ihmetellä kun ei LP laula ja nuotit kuoleutuvat. Siispä tyhmän on parempi pitää koko vimpain pois päältä. |
PIM 25.11.2003 18:08:26 | |
---|
Mitäs muuten NS-2 maksaa uutena? Mulla olis yks joutilaan jossain treenikämpän nurkassa lojumassa josta saattaisin luopua kohtuullista korvausta vastaan. Kuten muissa viesteissä on jo mainittukin niin jos tykkää säätää volumenappulla särön määrää niin sihen tuo ei oikein sovellu, mutta jos tarkoitus on hiljentää hi-gain systeemi silloin kun ei soita niin siihen tuo on varmaan yks parhaimmista vimpaimista. |
Kapane 25.11.2003 19:05:54 | |
---|
Toi muakin kiinnostaa p*rusti... Mulla on suunnitelmana tän näkönen Kitara Ltd ja Ibanez Boss Tu-2 Ibanez LF7 (ehkä muff ja ibanez sm7 tähän väliin) Ibanez CF7 LINE 6 MM4 Morley Bad Horse 1 Whammy 4 (päätin sittenkin ostaa) (tähän väliin Mxr Smart Gate?) Mesa Dual/triple re. kaappi Loopissa Ibanez DE7 Onko tosta Mxrstä mulle enemmän hyötyä vai haittaa täsä tapauksessa? Vai kannatasko loota unohtaa ja ostaa jotain kivempaa esim. FM4 tai Phaser? Raha on ku fyrkkaa |
Kapane 25.11.2003 19:06:59 | |
---|
se Bosshi on kait 100e alle en tosin oo varma ku tuon hakkimisen hylkäsin ajat sit jo... Raha on ku fyrkkaa |
Dumb 25.11.2003 20:41:56 | |
---|
Kitara Ltd ja Ibanez Boss Tu-2 Ibanez LF7 (ehkä muff ja ibanez sm7 tähän väliin) Ibanez CF7 LINE 6 MM4 Morley Bad Horse 1 Whammy 4 (päätin sittenkin ostaa) (tähän väliin Mxr Smart Gate?) Mesa Dual/triple re. kaappi Loopissa Ibanez DE7 Tuntuisi aika hyvältä setupilta! Whammyn paikka on vaan hieman outo, yleensä se on alkupäässä ketjua, mutta makuasiahan tuokin on. Onko tosta Mxrstä mulle enemmän hyötyä vai haittaa täsä tapauksessa? Vai kannatasko loota unohtaa ja ostaa jotain kivempaa esim. FM4 tai Phaser? Kyllähän siitä ihan hyötyäkin saattaa olla, mutta kannattaisikohan sekin sijoittaa luuppiin? Ainakin, kun oletan, että säröt tulevat Rectosta. Toisaalta, tuo filtterimallintaja on kyllä tykki laite sekin, joten kannattaa ehkä tehdä päätös vasta vahvistimen hankinnan jälkeen. Phaserinhän saat jo tuosta modulaatiomallintajasta! |
Kapane 25.11.2003 21:31:57 | |
---|
Jep saan, mutta en oo siihen boxsiin ihan tyytyväinen, joten sekin rajaa jo fm4 ostoa pois...no voi olla ihan omaa mokaa kun ei oo jaksanu säätää... efektit kuulostaa aika spedeiltä... pitäs säätää volia niissä kovemmalle (täysille) kun droppi on ihan hirvee kun sieltä jotain pistää päälle. toi whammyn paikka ei oo mikään selvä mulle... mut tässä pitää kattella.... Raha on ku fyrkkaa |
ihis 26.11.2003 08:28:27 | |
---|
Mulla on Rocktronin Guitar silencer.. en mä siitä oo mitään vikaa löytäny. Ostin sen käytettynä. Sähkömiehelle mikään ei ole mahdotonta! |