Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tämä huijari joka liikkuu torilla..
1 2 3 4 5
Dropped C
11.11.2006 15:29:52 (muokattu 11.11.2006 15:30:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yrittänyt ilmeisesti myydä minullekin kahta "bassoa" (mitä tietenkään ei edes ollut olemassa).
 
Viestit tulivat aina jostain oudosta numerosta, mitä ei löytynyt fonecta finderilla. Toisen "basson" malli ei kiinnostanut (tässä oli pari, kolme viikkoa väliä). Mutta toisesta kiinnostuin.
 
Pistin kaverille viestiä että laittaa kuvia ja yhteystietonsa meiliin. Valitteli seuraavassa viestissä että kamera on rikki ja ehdotti että maksaisin puolet hinnasta ja basso lähtisi matkaan. Tämähän ei tietysti meikäläiselle käynyt, vaan ehdotin että pistä postiennakolla tulemaan. Tähän taasen heebo vastasi että sosiaalituet lähtee jos näin tekee(?). Laittoi sitten vielä tilinumeron tulemaan, että laita rahat tilille. (Juu varmaan).
 
No meni pari päivää ja kuvia saapui meiliin. Olivat jotain 100x50 kokoisia. Jotkut yhteystiedotkin siinä jopa oli. En enää reagoinut millään lailla, mutta tämä heebo päätti vielä ottaa puhelimen käteen ja soittaa. Kyseli että miksei basso enää kiinnostakaan. Sanoin että unohda jo koko juttu.
 
Jep. Että näin. Torin kautta ostaessa kannattaa tosissaan olla varovainen näinä aikoina.
 
Kehtaako tähän laittaa sen heebon antamat yhteystiedot?
 
Karlsson
11.11.2006 15:33:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos ei absoluuttisen varmoja todisteita huijauksesta ole, niin kannattaa jättää mustamaalaus tekemättä, voi hutkia väärään suuntaan. Ja jos on, niin ehkäpä poliisi on kiinnostunut tiedoistasi.
 
"Erilliset bassokuviot sen sijaan on todella gay." -morb
Dropped C
11.11.2006 15:40:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos ei absoluuttisen varmoja todisteita huijauksesta ole, niin kannattaa jättää mustamaalaus tekemättä, voi hutkia väärään suuntaan. Ja jos on, niin ehkäpä poliisi on kiinnostunut tiedoistasi.
 
Juu, näin ajattelinkin. Eli ei annettuja yhteystietoja tänne. Mitään vahinkoahan ei omalta osalta tapahtunut, joten en taida jaksaa olla poliisiin yhteydessä. Tuolla torillahan lukeekin jo että henkilö on poliisille tuttu. Ajattelin vain jakaa kokemuksiani.
 
Tuon prepaid liittymän pitäisi jo tällä hetkellä olla sellainen varoitus, että kannattaa unohtaa "kaupat" samantien.
 
hegeli
11.11.2006 15:51:39 (muokattu 11.11.2006 15:58:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heti kun laitoin osto-ilmoituksen, niin johan tuli 046-numerosta että sattuisi löytymään. Puolet (500 euroa) ois pitänyt etukäteen laittaa, kun "ei halua joutua enää huijatuksi", "voit kokeilla pari päivää ja maksaa sitten loput".. HAHAH.
 
Ihan hyvä tuo varoitus tuolla torin sivuilla, mutta minkä ihmeen takia siellä lukee "jos maksat etukäteen". Kun ei ole mitään järjellistä syytä maksaa penniäkään etukäteen.
 
PS. Miten voi olla todisteita huijauksesta, jos ei siltä "huijarilta" tilaa mitään? (Samin kommenttiin)
 
Samu S.
11.11.2006 16:10:29 (muokattu 11.11.2006 16:12:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan hyvä tuo varoitus tuolla torin sivuilla, mutta minkä ihmeen takia siellä lukee "jos maksat etukäteen". Kun ei ole mitään järjellistä syytä maksaa penniäkään etukäteen.
 
Ei vara venettä kaada, mutta kyllä mä olen Torilla tehnyt menestyksellä rahat tilille ja paketti postiin -tyyppistä kauppaa. Ostajana sekä myyjänä. Jäsenkuvaus, ei-vastikään-rekisteröitynyt tunnus ja sähköpostilla tai puhelimella tapahtuva kommunikointi ennen kaupantekoa on minut yleensä vakuuttanut riittävässä määrin toisen osapuolen luotettavuudesta. Toistaiseksi ei ole ollut mitään ongelmia, yleensä kaupanteko hoituu mallikkaasti.
 
PS. Miten voi olla todisteita huijauksesta, jos ei siltä "huijarilta" tilaa mitään? (Samin kommenttiin)
 
Taisit osua asian ytimeen.
 
e: On varmaan itsestään selvää, että parin donan soitinta ei osteta samaan tapaan kuin satasen efektipedaalia.
 
Ei se siitä!
J.Hollström
11.11.2006 16:18:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse menin kerran tälläiseen vipuun, hätänen ostaja kun olen.
 
Mulla oli torilla ostoilmoitus ja sain sähköpostiin ilmoituksen, että vastaava pömpeli löytyy ja vieläpä haluamaani hintaan. Kyseli vielä että onhan sulla tili Nordeassa, pistä rahat tulemaan kun oli kuulemma pikainen tarve. Sinisilmäisenä laitoin fyrkat tilille ja sovittiin että tavara toimitetaan velipojalle joka asui lähempänä. Viikonloppu meni eikä myyjästä kuulunut mitään, seuraavalla viikolla aloin kyselemään perään. Jotain kautta sain myyjän veljeen yhteyden joka kysyi suoraan että onko suakin huijattu? Joo-o, et ole ainoa...
 
Ko. koijari oli liikenteessä tekaistulla e-mail osoitteella ja väärällä nimellä. Oli tehnyt lukuisia vastaavia kauppoja ja muistaakseni jonkun 12 tuhannen euron edestä kusetusta. Kakkuahan siitä sille seurasi, mutta rahojani en ole koskaan saanut takaisin. Siitä tarvitsi käynnistää erikseen joku oma perimisprosessi, ja ehkä mahdollisesti joskus jo ko. kusipää menee oikeisiin töihin, niin voudin kautta voisi alkaa saamaan rahansa pois. Enpä ole jaksanut moiseen ryhtyä.
 
Kaverin nimi on Anssi Antero Nurmiviita.
Turpaan tulee jos joskus tulee elävänä vastaan.
 
Antti K.
11.11.2006 16:22:34 (muokattu 11.11.2006 16:24:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei vara venettä kaada, mutta kyllä mä olen Torilla tehnyt menestyksellä rahat tilille ja paketti postiin -tyyppistä kauppaa. Ostajana sekä myyjänä. Jäsenkuvaus, ei-vastikään-rekisteröitynyt tunnus ja sähköpostilla tai puhelimella tapahtuva kommunikointi ennen kaupantekoa on minut yleensä vakuuttanut riittävässä määrin toisen osapuolen luotettavuudesta. Toistaiseksi ei ole ollut mitään ongelmia, yleensä kaupanteko hoituu mallikkaasti.
 

 
Taisit osua asian ytimeen.
 
e: On varmaan itsestään selvää, että parin donan soitinta ei osteta samaan tapaan kuin satasen efektipedaalia.

 
Hyvät herrat ja arvon naiset!
 
Samanmoisia kokemuksia miulla. Kaupat on molempiin suuntiin toimineet joko rahat tilille tai postiennakolla. Näissä postiennakkojutuissa vaan tulee niitä kululoita, mutta onhan se varmempaa. Tosin saattaahan sieltä paketista löytyä siinäkin tapauksessa sika säkissä.
 
Fonecta Finderiä tulee käytettyä ja googlettamalla nimeä löytyy myös yllättäviäkin asioita. Jotenkin tuntuu, että tällaisille huijarikavereille pitäis saada julkinen jalkapuu tms.
 
E: Ja täytyy todeta, että vuosi sitten kun ostin Juki68:lta basson, niin tuli se basso ennenkuin edes maksoin. Että semmosta. ;)
 
Nyt on viulu. Vielä kun osais soittaa!
J.Hollström
11.11.2006 16:27:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

E: Ja täytyy todeta, että vuosi sitten kun ostin Juki68:lta basson, niin tuli se basso ennenkuin edes maksoin. Että semmosta. ;)
 
Mutta me olimme kuitenkin keskustelleet puhelimessa aiheesta ja henkilöllisyys oli tiedossa.
 
Samu S.
11.11.2006 16:36:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuossa Torin etusivulla olevassa varoituksessa todetaan, että tämä huijari on ollut myymänsä tavaran suhteen asiantunteva. Itsekin varmaan menisin vipuun, jos myyjä vaikuttaisi tietävän mitä myy, toimittaisi kuvia ja täydelliset yhteystiedot ja hintakin olisi vielä kohdallaan... vastedes pitänee olla nykyistä tarkempi ettei sitä ensimmäistäkään kusetusta kohdalle satu.
 
Ei se siitä!
Antti K.
11.11.2006 16:39:31 (muokattu 11.11.2006 16:50:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta me olimme kuitenkin keskustelleet puhelimessa aiheesta ja henkilöllisyys oli tiedossa.
 
Näinpä. Eli väärinkäsitysten välttämiseksi kannattaa jututtaa kaveria ja selvittää taustoja. Sinisilmäisyydestä selviää yleensä oppirahat maksaneena.
 
Googletin tuossa muuten varsin tuon huijarin nimeä, ja ensimmäisessä url:issa jo todetaan tämä huijaustausta. Siinä on muuten ihan kaverin osoitekin. Heh.
 
E: On hänestä puhuttu täälläkin jossakin vaiheessa:
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=15095&co=17070
 
Nyt on viulu. Vielä kun osais soittaa!
Antti K.
11.11.2006 16:45:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eBayssa on myös paljon huijareita liikkeellä. Kiinalaiset myy pirun halvalla aitoja ja vanhojakin fenkkuja. Postikulut on kalliit. Sieltä kun ostaa tärskäyttää ming-vaasin tai rakocasterin, niin voep olla että rahat män.
 
Yritin tuossa pari kuukautta sitten ostaa Ampeg V4B-nuppia eBaysta. Otin yhteyttä myyjään ja selvittelin rahtihommat yms. Sitten tarjosin jotain ja lopulta olin ollut kilvassa neljäs (jenkkien huutokaupat katkiaa yleensä keskellä meidän yötä, ei jaksa valvoa ja korotella huutoja).
 
Kaksi päivää meni, niin tältä myyjältä (muka) tuli viesti, että hän tarjoaa minulle second chance offeria, koska alkuperäinen ostaja oli perunut homman. Noh, minä sitten laitoin kaverin oikeaan sähköpostiosoitteeseen viestiä, ja tämä vaan totesi, että hän tässä just paketoi vaffaria huudon voittaneelle kaverille, joka taas oli maksanut PayPalilla ostoksensa heti.
 
Nyt on viulu. Vielä kun osais soittaa!
Karlsson
11.11.2006 17:50:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PS. Miten voi olla todisteita huijauksesta, jos ei siltä "huijarilta" tilaa mitään? (Samin kommenttiin)
 
Nimenomaan, eikös silloin kannattaisi jättää ne mustamaalaukset väliin, jos todisteita ei ole?
 
"Erilliset bassokuviot sen sijaan on todella gay." -morb
artzie
11.11.2006 20:30:35 (muokattu 11.11.2006 20:32:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro.
 
Huijari/huijareita liikkuu, mä menetin muutaman roposen huijarille. Tein asiasta rikosilmoituksen ja poliisi sanoi että asiaa tutkitaan petoksena ja se pyritään selvittämään. Muutaman johtolangan sain ja uskon että on hyvät mahiksen saada kaveri kiinni. Jos jollakin lisätietoja kyseisestä huijarista niin laitatteko ystävällisesti mun meiliin tietoja. Otetaan kaveri kiinni! Kiitos!
 
ari.lamminaho@dasys.fi
 

 
Yrittänyt ilmeisesti myydä minullekin kahta "bassoa" (mitä tietenkään ei edes ollut olemassa).
 
Viestit tulivat aina jostain oudosta numerosta, mitä ei löytynyt fonecta finderilla. Toisen "basson" malli ei kiinnostanut (tässä oli pari, kolme viikkoa väliä). Mutta toisesta kiinnostuin.
 
Pistin kaverille viestiä että laittaa kuvia ja yhteystietonsa meiliin. Valitteli seuraavassa viestissä että kamera on rikki ja ehdotti että maksaisin puolet hinnasta ja basso lähtisi matkaan. Tämähän ei tietysti meikäläiselle käynyt, vaan ehdotin että pistä postiennakolla tulemaan. Tähän taasen heebo vastasi että sosiaalituet lähtee jos näin tekee(?). Laittoi sitten vielä tilinumeron tulemaan, että laita rahat tilille. (Juu varmaan).
 
No meni pari päivää ja kuvia saapui meiliin. Olivat jotain 100x50 kokoisia. Jotkut yhteystiedotkin siinä jopa oli. En enää reagoinut millään lailla, mutta tämä heebo päätti vielä ottaa puhelimen käteen ja soittaa. Kyseli että miksei basso enää kiinnostakaan. Sanoin että unohda jo koko juttu.
 
Jep. Että näin. Torin kautta ostaessa kannattaa tosissaan olla varovainen näinä aikoina.
 
Kehtaako tähän laittaa sen heebon antamat yhteystiedot?
 
Musiikki on harrastuksista paras, mutta onneksi vain harrastus. -Ari
Dropped C
11.11.2006 20:52:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro.
 
Huijari/huijareita liikkuu, mä menetin muutaman roposen huijarille. Tein asiasta rikosilmoituksen ja poliisi sanoi että asiaa tutkitaan petoksena ja se pyritään selvittämään. Muutaman johtolangan sain ja uskon että on hyvät mahiksen saada kaveri kiinni. Jos jollakin lisätietoja kyseisestä huijarista niin laitatteko ystävällisesti mun meiliin tietoja. Otetaan kaveri kiinni! Kiitos!
 
ari.lamminaho@dasys.fi

 
Pistin tiedot meiliin. Katotaan mitä käy.
 
Bassolow
11.11.2006 23:21:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaveria aivan viime viikolla huijattiin nimellä Aleksi Kähkönen. Varokaa siis jos tämä nimi tulee vastaan. Ei ole ainoa mnettiläinen jota kyseinen henkilö olisi huijannut.
 
Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi
Dropped C
12.11.2006 01:30:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sama kaveri oli mulla kyseessä. Nythän se tuli sitten sanottua. Onneksi en mennyt lankaan....
 
artzie
12.11.2006 13:49:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Just tää kaveri. Onko sinulla tai kaverillasi muita tietoja kuin nimi?
Jos tietoja löytyy, niin nakkaatko mun meiliin. Kiitos.
 
Kaveria aivan viime viikolla huijattiin nimellä Aleksi Kähkönen. Varokaa siis jos tämä nimi tulee vastaan. Ei ole ainoa mnettiläinen jota kyseinen henkilö olisi huijannut.
 
Musiikki on harrastuksista paras, mutta onneksi vain harrastus. -Ari
L_Laiho
12.11.2006 15:08:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen kerran tullut huijatuksi mahdollisesti m-netin ilmoitusten kautta. Konserttilippuja ostin. Nykyisin käytän postiennakkoa josko hinta on yli muutaman kympin. Tai noutoa.
 
Jumala on ottanyt järjen pois ja pannut paskaa tilalle.
Bassolow
12.11.2006 20:36:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Just tää kaveri. Onko sinulla tai kaverillasi muita tietoja kuin nimi?
Jos tietoja löytyy, niin nakkaatko mun meiliin. Kiitos.

 
En tiedä itse henkilöstä paljoa mitään. Viimeisin havainto hänestä on kai Tampereella, jossa hän tarjosi kavereilleen kebabit, ja rahan puuttessaa antoi ravintoloitsijalle pantiksi kännykänsä. Ravintoloitsija, ja monet huijatut ovat jo tehneet rikosilmoituksen.
 
http://muusikoiden.net/tori/haku.ph … y=all&price_min=&price_max=&x=0&y=0
 
Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi
hegeli
12.11.2006 22:18:13 (muokattu 12.11.2006 22:27:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samanmoisia kokemuksia miulla. Kaupat on molempiin suuntiin toimineet joko rahat tilille tai postiennakolla. Näissä postiennakkojutuissa vaan tulee niitä kululoita, mutta onhan se varmempaa. Tosin saattaahan sieltä paketista löytyä siinäkin tapauksessa sika säkissä.
 
Kuluja jopa 3 euroa? Toki jos kympin vehkeestä on kyse, niin sitten ymmärrän.
 
Postiennakossa voit avata paketin heti postissa ja virkailija voi todistaa mikäli sieltä tiiliskiviä tulee. Nopeasti toimittuna voi pankinkin kautta siirtoa peruuttaa.
 
Eipä nyt itsekään paketteja ole jaksanut alkaa availemaan, kun ei vastapuoli ikinä epäilyttävältä ole vaikuttanut. Mutta postiennakko ainakin takaa että _jotain_ sieltä tulee rahojen vastikkeeksi.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «