Aihe: Vasemman käden 4-kielinen sähköbasso
1
Tomslay
12.11.2006 19:36:43 (muokattu 12.11.2006 19:45:08)
Hei,

tilanne ei mikään akuutti ole, mutta sen verran jännittävä ja tiedonhimoinen on olotilani, että en malttanut selata viestiketjurumbaa lävitse ja suodattaa samankaltaista viestiketjua muiden seasta. Jos sellaista on olemassa. Toivon ettei paskaa siis tippuisi heti kättelyssä niskaani laiminlyötyäni tuon "velvollisuuden". (Olisiko pitänyt lähettää Aloittelijat-alueelle?)

Ostikko kertookin jo puolet itse viestiketjun sisällöstä. Haussa siis olisi _vasemman käden_ 4-kielinen sähköbasso aloittelijakäyttöön genrenä metalli. Mitä vaatimuksia tälle esitän, niin hinnan tulisi olla laatuun verrannollinen (hinta-laatusuhde natsaa) ja budjetti pelkkään bassokitaraan on alle 250 euron, toistaiseksi, koska tuon verran oletan saavani kesätöistä.

Haluaisin siis kokeneempien bassonkäsittelijöiden valaisevan ummikkoa hieman vasemman käden 4-kielisistä bassoista; mitkä ovat hyviä aloittelijakäyttöön (kotikäyttö) ja eivät kovin kalliita, alle 250 euron? Kannattaako alkaa ostamaan bassokitaraa aivan uutena, vai riittääkö aloittelijakäyttöön käytetty? Lisäksi haluaisin tietoa parikymmenwattisista vahvistimista kotikäyttöön niiden ollessa olennainen osa asiaa. (Mitä muita tarvitsen sähköbasson lisäksi kuin itse instrumentin ja vahvistimen? Hihnan, mutta mitä muuta?)

Sähköbassoa tai muuta kielellistä instrumenttia käsissäni en ole eläissäni pitänyt aikomuksenani soittaa ja bassonsoitto olisi se jo useamman kuukauden kaavailunialaisena ollut, tuleva harrastukseni, jossa kiinnostukseni ovat.

Kiitos avusta.
iron10
12.11.2006 20:33:36 (muokattu 12.11.2006 20:35:01)
Terve.
Hommaa tuo Ibanez GSR200. Sitä saa varmasti vasenkätisenä ja se on hinta/laatu-suhteeltaan kova sana. Miulla on semmonen ja hyvin toimii. Soundit on ihan hyvät. Pystyt soittamaan varmasti haluamallasi tyylillä. Vaihat vaan tehdaskielet uusiin ja hommaat paremman hihnan niin siitä se lähtee.
Ja aloittelijan vahvistimeksi suosittelen Coxx:ia. Ei oo kallis, mutta se on hyvä.
beissi man
12.11.2006 20:37:40
Kompit Iballe tsekkaa myös saman hintaluokan Yammut aika samanolosia pelejä. Coxxille ei komppia heruteta
Tomslay
15.11.2006 15:14:54
Melko varma on ostopäätös, että ostan tuon em. vasemman käden Ibanez GSR200 -sähköbasson. Olen jonkin verran tehnyt taustatutkimusta kyseisestä mallista mm. kyselemällä muusikkotuttavilta, lukemalla keskusteluita ja vastaavaa.

Olen varannut budjetikseni hieman päälle neljä sataa euroa, jolla ostan hihnan, instrumentin, virittimen vahvistimen ja kielet, sekä luultavasti kantolaukun. Thomannin verkkosivuilla tein jonkinlaisen paketin kartiottaakseni hintahaarukkaa ja luulisi tuon rahasumman riittävän. Kesätöitä ja säästämistä ahkerasti niin se on siinä. Kustannusten ajattelemisen pyrin jättämään tämmöisessä puuhassa, jota todella haluan, mahdollisimman vähäiselle.

Ibanez GSR200:n ostan. Vielä vahvistinehdotuksia kaipailen. Hintaa saisi olla se alle sata euroa. Olen ajatellut Harley Benton HB-40B:tä, Thomannilla 95 euroa.

Kiitos antamastanne avusta.
balzary
16.11.2006 09:59:20

Ibanez GSR200:n ostan. Vielä vahvistinehdotuksia kaipailen. Hintaa saisi olla se alle sata euroa. Olen ajatellut Harley Benton HB-40B:tä, Thomannilla 95 euroa.

Todennäköisesti tuon vahvarin kanssa tulee vain itkua ja hammasten narskuttelua. Suosittelisin ostamaan basson nyt ja soittamaan treenaamaan ilman vahvaria siihen asti, että on varaa laittaa vähän enemmän rahaa peliin.
Hullu basisti
16.11.2006 11:03:11
Todennäköisesti tuon vahvarin kanssa tulee vain itkua ja hammasten narskuttelua. Suosittelisin ostamaan basson nyt ja soittamaan treenaamaan ilman vahvaria siihen asti, että on varaa laittaa vähän enemmän rahaa peliin.

Totta puhut. On mullakin tossa tollanen pikkucombo, muttei sen kaa tuu treenattuu kotona (sen vois vaikka myydä pois). Saatikka sitten nupin ja kaappien kaa. Akustisesti on tullu vedettyä kotosalla. Paitti tietty sit kun on ollu tarvis koklata jotain juttuja fuzzin ja wahin kanssa.

Mutta summa summarum pähkinänkuoressa, mäkin ostaisin ensin sen sbasson ja sit myöhemmin vaffarin (jos sille heti ei oo pakottavaa varvetta).
"I have taken more out of alcohol than alcohol has taken out of me" Winston Churchill
Hullu basisti
16.11.2006 11:08:14
Piti vielä sanoa että ittekin oon vasuri ja kun sopiva sbasso löytyi niin ostin sen heti pois kuleksimasta. Kaapin hommasin seuraavaksi (vai ostinko sen jo ennen bassoa), mutta nuppiin sain haalittua rahat kasaan vasta paljon myöhemmin. Combo oli sitten sellanen heräteostos, kun ajattelin että sellaselle olis tarvetta. Mulla oli jo silloin nuppi + kaappi ja huomasin combon pian melko tarpeettomaksi. Ei oo vaan jaksanu vaivautua pistään sitä myyntiin.
"I have taken more out of alcohol than alcohol has taken out of me" Winston Churchill
Quu
17.11.2006 08:30:18

Jeps, voit soittaa sitä bassoa vaikka koneen kautta, näin kaverinikin on tehnyt.
Ei ole vahvaria kaivannut.
Se ei kuulu missään ja sielläkin missä se kuuluu huonosti niin se ei kuulu ollenkaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)