Aihe: Pari mikkiä hakusessa
1
Flashboy
12.11.2006 13:47:20

Tarvitsisin mikin sähkökitaran mikitykseen. Olen miettinyt Sennheiser E606:sta tai sit Shure 57. Mitäs muita olis tarjolla samassa hintaluokassa?

Toisen mikin tarvitsisin kotiäänityksiin. Mikki keskelle huonetta ja soittaja/soittajat siinä ympärillä. Mikäs olisi tällaiseen meininkiin sopiva? Hintaluokka 0-120 euroa suunnilleen? Saksan kaupas on tarjolla joitain isokalvoisia 30 euron hintaan.Pärjäileekö sellaisella?
..
12.11.2006 14:57:59
Ainakin toi 57 kuulosta upealta sähkökitaran mikitykseen. Noita halpoja konkkia on ihmiset varovasti kehuneet. Melkeen rupes kaduttamaan kun itsekin noista menin kyselemään, kun noihan on jo niin halpoja että sellaisenhan voi vaan ostaa ja todeta itse. En tiedä miten hyvin avattua tuotetta voi palauttaa, mutta voihan sen sit yrittää myydäkin pois jos ei miellytä. Eli ei kuulosta miltään suurelta riskisijoitukselta ainakaan. Itse pistän heti maanantaina tilaukseen sellaisen 60€n t.bonen.
hape
12.11.2006 18:10:40

Tarvitsisin mikin sähkökitaran mikitykseen. Olen miettinyt Sennheiser E606:sta tai sit Shure 57. Mitäs muita olis tarjolla samassa hintaluokassa?

57 on kyllä aina varma valinta. EV:llä on samantyyppinen malli Co4 jonka juuri hankin mutta en ole vielä ehtinyt testaileen. Hedcomilta ostin, hinta oli jotain 50€ http://www.electrovoice.com/products/58.html

Toisen mikin tarvitsisin kotiäänityksiin. Mikki keskelle huonetta ja soittaja/soittajat siinä ympärillä. Mikäs olisi tällaiseen meininkiin sopiva?

Tähän vois kokeilla sähkötarvikeliikkeestä saatavaa pallokuvioista mikkikapselia, esim. http://www.radioduo.net/product_inf … p?cPath=29_207&products_id=1499 (tuota saa kyllä jostain halvemmallakin). Jos en nyt ihan väärässä ole, niin esim. se behkun (ihan kelvollinen) mittamikki käyttää tuota samaa kapselia. Ja kun alkaa tekemään, niin kannattaa tehdä samantien kaks jotta voi äänittää stereona. Jossain vanhassa Riffissä oli ohjeetkin tommosen tekoon ja onhan siitä puhuttu täälläki monet kerrat. Mutta jos haluat ostaa valmiin mikin, niin osta toki. Tämä oli vaan vaihtoehtonen ehdotus.
Remember: Don't eat the deadly yellow snow!
BenGlenton
12.11.2006 19:01:09
Audixin i5:sta on paljon hehkuteltu "sm57-tarkoituksiin"
www.supremecourtband.fi
ejhfi
12.11.2006 20:56:34

Tarvitsisin mikin sähkökitaran mikitykseen. Olen miettinyt Sennheiser E606:sta tai sit Shure 57.

Sennkun E606 on varma ja mielestäni Shurea parempi valinta. Itselläni jäi 57:t naftaliiniin kitaramikityksessä, kun Sennheiserit tuli tupaan.
En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan
Flashboy
14.11.2006 21:07:25

tilasin sit tuon Sennheiser e606:n. Täytyy testata Shure 57:n kans rinnakkain. Onkohan paljo eroa?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)