paice60 12.11.2006 19:11:01 | |
---|
Tuohon on melkein pakko antaa komppaus. Kyllä hankalimmat ja vittumaisimmat ja pahimmat selkäänpuukottajat ja varsinkin epäluotettavimmat ihmiset asuvat täällä. Mutta niitä ei oo monta. Mukavimmastakin päästä löytyy henkilöitä. Eiköhän vastaavia löydy joka paikasta, ympäri Suomen, tuskin ne kaikki sinne Ouluunkaan ovat siunaantuneet. Miks´ mä oon täällä? |
Tankero 12.11.2006 19:11:19 | |
---|
Itse asiassa nimi lähti Adolf Turakainen -nimisestä miehestä, joka turakoi samoissa kisoissa 100m, 200m, 400m, 4 x 100m sekä 4 x400m. Huonolla menestyksellä. Tai sitten ei. Veikkaan, että inte. Adolf Turakainen taisi selostaakin jossain vaihessa. Varmasti, vissiin. |
Tankero 12.11.2006 19:12:06 | |
---|
Pussinen, Tynin Matti ja Lyly saattavat myös tulla kysymykseen. Lylyn olen kullut ko ilmaisua käyttävän jo ties kuinka kauan sitten. Varmasti, vissiin. |
uruttaja 12.11.2006 19:13:37 | |
---|
Lylyn olen kullut ko ilmaisua käyttävän jo ties kuinka kauan sitten. Turakainen tuli mun korviin eka kerran joskus 70-luvun alussa Musiikkimiehessä. |
Tankero 12.11.2006 19:17:56 | |
---|
Ei Oulusta, ei! Jostakin muualta! Ihan mistä muualta tahansa kunhan ei Oulusta! Sieltä ei voi tulla mitään hyvää. On kokemusta... Mikäs vitun umpiturakainen se täällä elämöi. Varmasti, vissiin. |
Tankero 12.11.2006 19:19:10 | |
---|
Eläpä, eläpä! Kaupunkina se hakkaa monin hyvin puolin nämä seudut stana! Maisemat jäävät vain hopealle, sen myönnän Oulussa syntyneenä ja 25 vuotta asuneena. Missä mielessä maisemat jää? Siellähän esim ei ole yhtään kunnon vesistöä. Jotain rommakoita vaan. Varmasti, vissiin. |
Tankero 12.11.2006 19:21:12 | |
---|
Se nyt vaan on niin, että savolaisuutta ja savolaisia ei voi ymmärtää, jos ei ei ole syntynyt/kasvanut savolaisyhteisöön sisään jo lapsesta alkaen. Aikuisena näille kulmille muualta tullut on aina muualta tullut, pihalla kuin lumiukko sisäänlämmenneestä ja löylynlyömästä savolaissakista. Toisheimoiset ovat toisheimoisia ja aina keskuudessamme. Ristinsä kullakin. Pitäiskö tuon sun nimimerkin, tosiheimoinen kun olet, olla Banjoman. Varmasti, vissiin. |
Tankero 12.11.2006 19:22:47 | |
---|
Turakainen tuli mun korviin eka kerran joskus 70-luvun alussa Musiikkimiehessä. Jotain sellaista on mullakin mielessä. Pitää varsin Löysältä kysäistä, olisko sillä mitään havaintoa aiheesta. Varmasti, vissiin. |
Eiköhän vastaavia löydy joka paikasta, ympäri Suomen, tuskin ne kaikki sinne Ouluunkaan ovat siunaantuneet. Toki, mutta elämäni vaikemmat ja suoraan sanoen vittumaisimmat tapahtumat olen kokenut kyllä täällä itä-suomalaisessa oopperakaupungissa. Tarkemmin en ala noita asioita enää vatvomaan ja arpia auki repimään, nousisi vain vanha vitutus taas pintaan. Toisaalta myös eräitä hyvin positiivisia kulminaatiopisteitä elämässäni on tapahtunut täällä, kun olen tutustunut oikeisiin immeisiin, niitäkin täältä toki löytyy. On saatu hyvääkin aikaan yhteistyössä näiden joidenkin kanssa, josta heille esitän vilpittömät kiitokseni. Minä olen suorasanainen pohjalainen ja mm. paikallisiin lehtiin kirjoittanut perusteltuja mielipiteitäni silloin tällöin joistain asioista ja aina omalla nimelläni, mikä ei niinkään yleinen tapa täällä ole. Olen vain saanut pari tappouhkausta ja suoraansanoen muutaman herjauksen ja kunnianloukkaustekstiviestin, jotka kaikki olen kestänyt, vaikka tutkimuspyynnön niistä olisi huoletta voinut tehdä. Silleen sitä on eletty. |
Sertzo S 12.11.2006 20:31:14 (muokattu 13.11.2006 06:20:47) | |
---|
Toki, mutta elämäni vaikemmat ja suoraan sanoen vittumaisiimat tapahtumat olen kokenut kyllä täällä itä-suomalaisessa oopperakaupungissa. Tarkemmin en ala noita asioita enää vatvomaan ja arpia auki repimään, nousisi vain vanha vitutus taas pintaan. Toisaalta myös eräitä hyvin positiivisia kulminaatiopisteitä elämässäni on tapahtunut täällä, kun olen tutustunut oikeisiin immeisiin, niitäkin täältä toki löytyy. On saatu hyvääkin aikaan yhteistyössä näiden joidenkin kanssa, josta heille esitän vilpittömät kiitokseni. Minä olen suorasanainen pohjalainen ja mm. paikallisiin lehtiin kirjoittanut perusteltuja mielipiteitäni silloin tällöin joistain asioista ja aina omalla nimelläni, mikä ei niinkään yleinen tapa täällä ole. Olen vain saanut pari tappouhkausta ja suoraansanoen muutaman herjauksen ja kunnianloukkaustekstiviestin, jotka kaikki olen kestänyt, vaikka tutkimuspyynnön niistä olisi huoletta voinut tehdä. Silleen sitä on eletty. Voisin todeta vielä tässä lopuksi kuten Mato Valtonen äsken Arto Nybergin ohjelmassa motossaan: "Mulkkujen kanssa ei tehdä päivääkään töitä." E: Tuplaus vahingossa omasta tekstistä, pahoittelen |
pekkajau 12.11.2006 20:31:38 | |
---|
Pitäiskö tuon sun nimimerkin, tosiheimoinen kun olet, olla Banjoman. Ha-haa! "Syvä Joki"- vertaus on mainio! Joo sanoi Olli kun leipä loppu. |
rintapek 12.11.2006 22:52:57 | |
---|
Talliaisiksi me noita kutsuimme, ennenkuin "turakainen" tarttui. Turakainen on parempi. Mistä lienee kotoisin, who cares. One kind of music only - the good kind |
rintapek 12.11.2006 23:23:42 | |
---|
"Turakaisten" aatelia keikoillamme lienee hän, jonka "pikkubroidi skulaa Rasmuksessa", ja joka lupasi järkätä "tuommoiselle bändille kymmenen keikkaa heti, eikä huomenna". Vaan, kun emme halua kymmentä keikkaa huomenna. Keikka kuussa piisaa mainiosti. Vähempikin perhellisille riittää. Kiitos kuitenkin tupakoista. Vaikka olisi aski joka taskussa, niin aina loppuu kesken. ( hyi meitä, ollaan me tuhmia rokkikukkoja.) One kind of music only - the good kind |
Sertzo S 13.11.2006 08:05:03 | |
---|
Tuohon on melkein pakko antaa komppaus. Kyllä hankalimmat ja vittumaisimmat ja pahimmat selkäänpuukottajat ja varsinkin epäluotettavimmat ihmiset asuvat täällä. Mutta niitä ei oo monta. Mukavimmastakin päästä löytyy henkilöitä. Asuisitpa täällä, niin huomaisit vallan pian, että ei hopealle jäädä tuossakaan suhteessa, kokemuksia kyllä on, mutta kuten sanoit niin mukavimmastakin päästä löytyy henkilöitä. |
Sertzo S 13.11.2006 08:16:26 (muokattu 13.11.2006 08:16:39) | |
---|
Missä mielessä maisemat jää? Siellähän esim ei ole yhtään kunnon vesistöä. Jotain rommakoita vaan. Kyllä Saimaan vesistö on maisemiltaan täälläkin tosi upeaa. Kohtuullisen lähellä, rajan takana oleva Laatokka on myös, jos sinne mieltää mennä. Noissa "rommakoissa" on tullut rymyttyä ja paljon hyviä muistoja on mielessä. |
jon lord 13.11.2006 10:14:16 | |
---|
Topi oli ollut bändinsä kanssa tauolla. Viereen oli tunkenut heti lauma "turakaisia" säheltämään. Joku bändistä oli tokaissut että mistä näitä aina riittää? Topi poltteli tupakkia rauhassa ja tokaisi rauhalliseen tapaansa; tähän on meidän tyytyminen. Aivotyöstä saadaan aivolisäke! |
Sertzo S 13.11.2006 10:19:57 (muokattu 13.11.2006 10:58:12) | |
---|
Topi oli ollut bändinsä kanssa tauolla. Viereen oli tunkenut heti lauma "turakaisia" säheltämään. Joku bändistä oli tokaissut että mistä näitä aina riittää? Topi poltteli tupakkia rauhassa ja tokaisi rauhalliseen tapaansa; tähän on meidän tyytyminen. Julkisuuden ja kuuluisuuden kirous, että pitää sietää kaikenlaisia perskärpäsiä ainakin määrättyyn pisteeseen asti; maksavat osin hänenkin palkkaansa. |
jon lord 13.11.2006 11:00:10 | |
---|
Käytetyin on varmasti ESA. Tyy, ändöstän ja mikstuura on kans tuttuja pitkin maalimaa. Yhteen aikaan käytettiin yleinimitystä, Paavo. Minusta yhden bändin pojat käyttivät nimeä Tonto, Speden elokuvan Hirttämättömät mukaan;kellä pää on ihan onto,sen nimi on Tonto. Sain oikein roudaus hanskatkin joissa luki Tonto ja Vasen ja Oikea rukkanen. Basisti oli Keno ja Jylppy tilanteen mukaan. Aivotyöstä saadaan aivolisäke! |
Mandoman 13.11.2006 11:30:27 | |
---|
Pitäiskö tuon sun nimimerkin, tosiheimoinen kun olet, olla Banjoman. Tuota voisi harkita, vaan kun ei oo mulla banjoa. Meikäläisen kirjotuksiin kannattaa suhtautua aina pienellä varauksella. Ne saattavat olla tosimielellä kirjoitettuja tai huumorimielellä. Vastuu on lukijalla... Päevvvasto ku Kaapriel Haikone vihillä. |
Jonte 13.11.2006 11:35:54 | |
---|
Talliaisiksi me noita kutsuimme, ennenkuin "turakainen" tarttui. Turakainen on parempi. Mistä lienee kotoisin, who cares. Minua kiehtoo muunnos "turde" tuosta alkuperäisestä sanasta. Jonte: "Soittu on parhain askare minkä mä oon tehny housut jalas". |