hollmi-5 10.11.2006 19:29:09 | |
---|
Kalliimpia rumpuja en lähtisi omin päin hiomaan vaan veisin ammattilaiselle. Minä olen tehnyt oikaisut ja jyrsinnät sekä hiomiset/vahaukset ihan itse. Harjoittelin tosin alkuun itse tehdyillä rungoilla ja halvemmilla ostopannuilla. Ei se ole edes vaikeaa. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
Heksa 11.11.2006 14:26:47 | |
---|
Viisteitä tehdessä kannattaa ottaa huomionn rungon halkaisija, mikä on vanhoissa rummuissa ylensä suurempi kuin uusissa. Silloin viiste pitää jyrsiä sisemmälle, kuin pienempi runkoiseen rumpuun. Samoissa tuumakoissa voi olla halkaisijassa eroa pari milliä, tai jopa enemmän. Kalvon pitää istua viisteeseen hyvin eikä se saa jäädä lerpattamaan. Viisteen harja kannattaa jyrsiä syysuunnaltaan vastaisen viilun kohdalle, jolloin se on kestävämpi. |
Viisteitä tehdessä kannattaa ottaa huomionn rungon halkaisija, mikä on vanhoissa rummuissa ylensä suurempi kuin uusissa. Silloin viiste pitää jyrsiä sisemmälle, kuin pienempi runkoiseen rumpuun. Samoissa tuumakoissa voi olla halkaisijassa eroa pari milliä, tai jopa enemmän. Kalvon pitää istua viisteeseen hyvin eikä se saa jäädä lerpattamaan. Viisteen harja kannattaa jyrsiä syysuunnaltaan vastaisen viilun kohdalle, jolloin se on kestävämpi. + tällaisista pienistä detaljeista, mitkä tekemisen tohinoissa jäävät helposti huomaamatta. |
Krunttu 15.11.2006 14:08:55 (muokattu 15.11.2006 14:09:50) | |
---|
Nonnii Nyt olisi omakuvassa kuvia rummuista, jos joku osaa sanoa niistä jotain. Kyseiset rummut olen itse maalannut, että älkää antako värin hämätä ;) www.chillpe.com |
rm_wispila 15.11.2006 15:40:20 | |
---|
Sisäpuolta voisi vaikka vaahteranakin myydä... tosin vaikea sanoa tuosta kuvasta, kun siinä on oudot värisävyt ja puun vaaleutta ei osaa arvioida (noin punaisesta tulee jo mieleen mänty). Ulkopinnan hopeanvärinen puulaji on minulle outo ;) Kapulakieli = rumpalien oma kieli. |
Krunttu 15.11.2006 16:02:52 (muokattu 15.11.2006 16:10:46) | |
---|
www.chillpe.com |
Jouni Antero 15.11.2006 16:28:44 | |
---|
Muuten - mikä vaha on hyvä tuohon reunojen viimeistelyyn? Mehiläisvaha? Jokin muu?? |
moderndrummer88 15.11.2006 16:29:44 | |
---|
Muuten - mikä vaha on hyvä tuohon reunojen viimeistelyyn? Mehiläisvaha? Jokin muu?? Ihanhan nuo ovat kynttilällä hieroneet viisteet. Anyone using any such item
will be tortured to death by making him/her listen Dave Weckl's solo material for one 24 hours |
hollmi-5 15.11.2006 16:41:26 | |
---|
Nyt olisi omakuvassa kuvia rummuista, jos joku osaa sanoa niistä jotain. Kyseiset rummut olen itse maalannut, että älkää antako värin hämätä ;) Nuo ovat 90-luvun Pearl Exportit. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
Krunttu 15.11.2006 16:45:35 | |
---|
no vihdoinkin tuli tyhjentävä vastaus. www.chillpe.com |
Youni 17.11.2006 18:40:36 | |
---|
Ihanhan nuo ovat kynttilällä hieroneet viisteet. Tätä minäkin olen käyttänyt ja toimii hyvin. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |