Aihe: Mitä mieltä tämän päivän Tangomarkkinoista?
1 2 3 4 5 6 7
uruttaja
10.11.2006 22:37:13
Ei ollenkaan niin rasittavaa kun tuo hiton taluttaminen! Taluttakaa vaikka mummoja hautausmaalle, hoho :)

Olen samaa mieltä tangomarkkinoista kuin OMB:stä, vaikka muutamia asiallisia OMB heppuja tunnenkin. Minulla ei edelleenkään ole kyseisiä henkilöitä kohtaan mitään vihantunteita, ainoastaan ilmiötä kohtaan.

Talu on elämän suola. joo joo hankin oman elämän.HOHO.
uruttaja
10.11.2006 22:43:17
Jättäisitte te muutamat tuon OMB-vittuilun jo pois. On rasittavaa jauhamista mielestäni ja aikansa elänyt.

Tangomarkkinoita pyöritetään niin kauan, kun se formaatti toimii ja näyttää tuo vielä toimivan ainakin jonkin aikaa. Kyllä minä olen niin vanha tangoukkokin soittajana, että aina ne tulee vain kuikittua.

OMB, niitä on muutama asiallinen. Meillä päin hyvin harvassa edes yksi.

Täälläkin meiskannut ei ole tehnyt soiton eteen yhtään mitään, ei soita itse äänen ääntä. Eli se tyyli on erittäin yleistä ja hyvinkin syvältä perseestä.

Se on tuo asenne melkein yhtä hankala kitkeä meikäläisen korvien välistä, kuin se että haitaristi ei haittais.

Tangomarkkinoiden avulla on tehty satoja, satoja keikkoja, Joten sen puolesta pitää kutinsa.
riff
10.11.2006 23:41:32
OMB, niitä on muutama asiallinen. Ei ole yhtään. Karaoke on karaoketa ja elävä musa elävää musaa. That's it!
Soittaja soittaa, haitaristi haittaa!
uruttaja
10.11.2006 23:43:03
Ei ole yhtään. Karaoke on karaoketa ja elävä musa elävää musaa. That's it!

En rupea kehumaan nimiä, mutta pistän pari pikana, niin voit makustella.
Sertzo S
11.11.2006 09:05:52

Olen samaa mieltä tangomarkkinoista kuin OMB:stä, vaikka muutamia asiallisia OMB heppuja tunnenkin. Minulla ei edelleenkään ole kyseisiä henkilöitä kohtaan mitään vihantunteita, ainoastaan ilmiötä kohtaan.

Minkä sinä tuolle OMB-ilmiölle voit ja turha viha vain katkeroittaa ja vie ennenaikaiseen hautaan. Työtäänhän nuo OMB-miehetkin vain tekevät.
Talun kyttääminen taas ei loukkaa ketään, mutta tuo Ajoittain pintaan pulpahtava OMB-vittuilu on mielestäni tosi kornia muita veljiä kohtaan.
Riksteri
11.11.2006 09:21:42
Minkä sinä tuolle OMB-ilmiölle voit ja turha viha vain katkeroittaa ja vie ennenaikaiseen hautaan. Työtäänhän nuo OMB-miehetkin vain tekevät.
Talun kyttääminen taas ei loukkaa ketään, mutta tuo Ajoittain pintaan pulpahtava OMB-vittuilu on mielestäni tosi kornia muita veljiä kohtaan.

Varmaankin taustalla on huoli siitä, säilyykö soittajalla riittävästi työtilaisuuksia tulevaisuudessa. OMB:t koetaan vaarallisiksi sen takia, että nykytekniikan avulla he kykenevät tekemään pelottavan hyvää työtä liian kustannustehokkaasti ja kilpailukykyisesti. Ei mitenkään liity tangomarkkinoihin, off topic.
isojussi
11.11.2006 09:23:33
...Täälläkin meiskannut ei ole tehnyt soiton eteen yhtään mitään, ei soita itse äänen ääntä. Eli se tyyli on erittäin yleistä ja hyvinkin syvältä perseestä....

Toivottavasti et puhu musta, koska ei pidä paikkaansa. Mutta yleisellä tasolla olen samaa mieltä asiasta. Jos seisoskellaan solttonin ja nuottitelineen takana niin, että ottatukka vaan näkyy, niin se on....jostain...

Mutta en mä sitten tiä siitäkään, että vasuri lepää soitupuolella ja oikeella roplaillaan melodiaa. Sitälin on tullut monta vuotta tehtyä, eikä se nyt niin kummallista oo....
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
Sertzo S
11.11.2006 09:36:20 (muokattu 11.11.2006 09:38:38)
Varmaankin taustalla on huoli siitä, säilyykö soittajalla riittävästi työtilaisuuksia tulevaisuudessa. OMB:t koetaan vaarallisiksi sen takia, että nykytekniikan avulla he kykenevät tekemään pelottavan hyvää työtä liian kustannustehokkaasti ja kilpailukykyisesti. Ei mitenkään liity tangomarkkinoihin, off topic.

Noinhan sen ymmärrän itsekin, mutta kun tuo aihe on niin loppuun täällä kaluttu ja tosi loukaavaa, katkeroinutta tekstiä saa lukea, niin ei sekään ilahduta ketään.

Itsekin aikoinaan harkitsin vaihtoehtona työn vähyyden takia tuota OMB-hommaa (karokea vedinkin työnpuutteessa jonkun vuoden), mutta päädyin vain jäämään pois koko soittotouhusta. Kosketinsoittotaitoni ei myös riittänyt moiseen, vaikka nykyisin pystyisin tekeen kaikki taustat ralliin kuin ralliin sekvensseriohjelmalla, niin en alkanut vihatuksi napinpainajaksi OMB-miehenä haitarin, laulun ja bassonsoiton ohella. Myös investoinnit olisivat olleet kalustoineen liikaa minulle.
jon lord
11.11.2006 10:39:31
Noinhan sen ymmärrän itsekin, mutta kun tuo aihe on niin loppuun täällä kaluttu ja tosi loukaavaa, katkeroinutta tekstiä saa lukea, niin ei sekään ilahduta ketään.

Itsekin aikoinaan harkitsin vaihtoehtona työn vähyyden takia tuota OMB-hommaa (karokea vedinkin työnpuutteessa jonkun vuoden), mutta päädyin vain jäämään pois koko soittotouhusta. Kosketinsoittotaitoni ei myös riittänyt moiseen, vaikka nykyisin pystyisin tekeen kaikki taustat ralliin kuin ralliin sekvensseriohjelmalla, niin en alkanut vihatuksi napinpainajaksi OMB-miehenä haitarin, laulun ja bassonsoiton ohella. Myös investoinnit olisivat olleet kalustoineen liikaa minulle.

Samaa mieltä sedän kanssa. Sen verran että täälläkin pyörii muutama OMB mies joilla on niin kova ammattitaito soittamisessa että monia alkaisi vituttaamaan kun tietäisi. On asiasta varmaa tietoa,mutta se siitä.
Se taustojen tekeminen on ihan pro hommaa kun se tehdään itse. Sekään ei käy kaikilta. On ihan eri asia tehdä taustat , joissa täytyy tietää monien soittimien käyttäytyminen ja ominaisuudet sekä lisäksi tehdä sovitukset ja saada ne kullostamaan hyviltä, kuin hallita vain ( jos hallitaan) se oma soittimensa.
Se napin painallus on vain jäävuorenhuippu siihen nähden kuinka paljon työtä on joutunut tekemään taustojen kanssa.
Sitten vielä jos se rumpali ( anteeksi,vain esimerkki) on joka keikalla ,jos muistaa tulla, niin kännissä ettei komppi kulje ja kapulat putoilee joka välissä( kokemuksia on tästäkin)tai basisti ei sitten millään löydä koko illan aikana sitä oikeata ääntä ( tästäkin on kokemusta) niin alkaa miettimään ja komppi sleepaa koko ajan.
Sitten ne saattaa vielä kännipäissään riidellä ja mököttää koko illan niin totta helvetissä ainakin minä mieluummin soitan koneen kanssa. Sen kanssa ei ainakaan tarvi tapella eikä komppi kaadu koko ajan.
Mutta olkaamme solidaarisia ja luulen että kaikille löytyy paikka ja tilaisuuksia tehdä töitä.
Aivotyöstä saadaan aivolisäke!
Sertzo S
11.11.2006 10:55:07 (muokattu 11.11.2006 10:55:30)
Hyvä Jon Lord rakentavasta kirjoituksestasi. Siihen en lisää mitään, niin tyhjentävä se mielestäni oli. :)
EP
11.11.2006 11:02:14 (muokattu 11.11.2006 11:04:33)
Sitten vielä jos se rumpali ( anteeksi,vain esimerkki) on joka keikalla ,jos muistaa tulla, niin kännissä ettei komppi kulje ja kapulat putoilee joka välissä( kokemuksia on tästäkin)tai basisti ei sitten millään löydä koko illan aikana sitä oikeata ääntä ( tästäkin on kokemusta) niin alkaa miettimään ja komppi sleepaa koko ajan.
Sitten ne saattaa vielä kännipäissään riidellä ja mököttää koko illan niin totta helvetissä ainakin minä mieluummin soitan koneen kanssa. Sen kanssa ei ainakaan tarvi tapella eikä komppi kaadu koko ajan.

Niin mistähän se voisi johtua, jos rumpali on kännissä ja basisti ei löydä ääniä? 8))

Yhtye soitto onkin tiimityötä ja vaatii myös toistensa kunnioittamista esim. kukaan ei sooloile omiaan esim. haitaristi tai kosketinsoittaja (anteeksi) ei keksi soittaa osaamaansa (kotona opeteltua) biisiä mistä muilla ei ole hajuakaan ja naurahda ylimielisesti jos muut kysyvät nuottia ko. kappaleeseen!

Sellaista, vain jotain mainitakseni..
jon lord
11.11.2006 11:10:00
Yhtye soitto onkin tiimityötä ja vaatii myös toistensa kunnioittamista esim. kukaan ei sooloile omiaan esim. haitaristi tai kosketinsoittaja (anteeksi) ei keksi soittaa osaamaansa (kotona opeteltua) biisiä mistä muilla ei ole hajuakaan ja naurahda ylimielisesti jos muut kysyvät nuottia ko. kappaleeseen!

Sellaista, vain jotain mainitakseni..

Nämä mainitsemani olivatkin vain esimerkkejä. Voi se olla kosketinsoittajakin,eikä helvetissä nyt kukaan ala soittamaan mitään hulikempuli juttuja ilman treenaamista. Mutta jos toiset vetävät lärvejä tai kiukuttelevat tai muuten terrorisoivat yhtyesoittoa niin onko se toistensa kunnioittamista?? Ei kyse ole pelkästään soittamisesta,et tainnut lukea ajatuksen kanssa tekstiä.
Tiimi työhön kuuluu myös muu kuin soittaminen,kaikki se mitä tehdään yhdessä. Soittaminen , keikkamatkat , yhdessä asuminen, roudaaminen ym.ym.
Jos sillä puolella mättää mutta soittaminen sujuu niin se ei ole enää tiimissä työskentelyä ja silloin ei homma toimi. Kokonaisuus on rikkoutunut.
Sertzo S
11.11.2006 11:14:01
Nämä mainitsemani olivatkin vain esimerkkejä. Voi se olla kosketinsoittajakin,eikä helvetissä nyt kukaan ala soittamaan mitään hulikempuli juttuja ilman treenaamista. Mutta jos toiset vetävät lärvejä tai kiukuttelevat tai muuten terrorisoivat yhtyesoittoa niin onko se toistensa kunnioittamista?? Ei kyse ole pelkästään soittamisesta,et tainnut lukea ajatuksen kanssa tekstiä.
Tiimi työhön kuuluu myös muu kuin soittaminen,kaikki se mitä tehdään yhdessä. Soittaminen , keikkamatkat , yhdessä asuminen, roudaaminen ym.ym.
Jos sillä puolella mättää mutta soittaminen sujuu niin se ei ole enää tiimissä työskentelyä ja silloin ei homma toimi. Kokonaisuus on rikkoutunut.

Pändi on muusikon toinen perhe, joillekin ainoa. Näinkin voi asian todeta eli
samat ilot, surut ja ongelmat.
lukkari
11.11.2006 11:34:23
Jättäisitte te muutamat tuon OMB-vittuilun jo pois. On rasittavaa jauhamista mielestäni ja aikansa elänyt.

.

Mitä. Pelottaako että omb:t vie teiltä duunin.Jos on hyvä ammattitaito ja työmoraali, niin kyllä duunia löytyy. Vai onko sitten niin että omb:t hoitaa hommat niin hyvin että pändejä ei enää tartte.
jon lord
11.11.2006 11:36:11 (muokattu 11.11.2006 11:41:00)
Pändi on muusikon toinen perhe, joillekin ainoa. Näinkin voi asian todeta eli
samat ilot, surut ja ongelmat.

Asia on juuri näin. Monia asioita puidaan ja keskustellaan mieluummin bändikavereiden kesken kuin kotona.
Minä aikanaan sain erittäin paljon kannustusta raittiuspäätöksen vuoksi juuri bändikavereilta. Perheen kunnioittaminen oli toinen asia mikä tuli esille. Vaimoja ei paljon haukuttu ja lapset olivat/ ovat ihan ykkössijalla,vaikkakin välillä reissussa vähän "ränsistyttiin" ja oltiin pahoja poikia.
Tämä herkkä kohta tuli esille mm. Trio Forresterin kohtauksessa jossa Mamba Mattila aamulla herätettiin kaameassa kankkusessa puhelimeen. Mamba joutui laulamaan lapselleen lennä lennä leppäkerttu.....
Kohtaus itsessään on kipeä paikka monille soitajille jotka viettävät paljon aikaa tien päällä. Edelleenkin se herättää muistoja pitkistä reissuista kun soittelin illalla tai aamulla kotiin ja puhuin esikoiseni kanssa joka silloin oli ihan pieni tyttö.
Ikävä iski kuin tuhat volttia suoraan pääkoppaan eikä se eräänlainen "katkeruus" lapsensa kasvamisen näkemättä jäämisestä ole vieläkään kadonnut.
Näistä ikävistä ja muustakin sitten puhuttiin poikien kanssa ja eräällä tavalla purettiin sitä ikävää pois käymällä asioita läpi.

Edit: nyt lopetan paskan jauhamisen ja lähden töihin. Ensin on siunaus ja Helluntailaisten vielä. Ihan outoja lauluja,onneksi löysin kirjastosta niiden kirjan että on edes nuotit. Sitten kiireesti Pylkönmäelle jossa show veto joten kiirettä piisaa.
v_m_kangas
11.11.2006 12:15:34

Mulla ei ainakaan ole kyse tuosta. Ei oo yhtään keikkaa mennyt OMB:lle ja sitäpaitsi leipä ei oo tuosta soittohommasta kiinni. Korkeintaan sillä saa makkaraa ja joskus juustoa leivän päälle.

Minä en vain saa mitään irti OMB:n esityksestä, jos sellainen sattuu baariin silloin harvoin kun siellä ehtii käydä. Ei maistu edes kalja moisessa showssa.

Mitä tulee noiden taustojen tekemiseen, niin bullshit, suurimmalla osalla. Suomessa on ainakin yksi paja josta nuo OMB:t ostavat taustat. Mukana tulee sanat ja kaikki! Ulkolaisiin biiseihin saa hyviä midejä netistä.

Liittyy tää sillain Tangomarkkinoihin, että nuo rinssit ja rinsessat käyvät jopa OMB:n säestettävinä keikoilla. Mun mielestä tuo kuvaa jo sitä kuinka pohjamudissa kyseinen tangoinstituutio on.
Humppaa tai soita humppaa
Riksteri
11.11.2006 12:21:15
Minä en vain saa mitään irti OMB:n esityksestä, jos sellainen sattuu baariin silloin harvoin kun siellä ehtii käydä. Ei maistu edes kalja moisessa showssa.

Mitä tulee noiden taustojen tekemiseen, niin bullshit, suurimmalla osalla. Suomessa on ainakin yksi paja josta nuo OMB:t ostavat taustat. Mukana tulee sanat ja kaikki! Ulkolaisiin biiseihin saa hyviä midejä netistä.

Pitkä historia on tällä OMB -touhulla ja osana viehätystä on seurata, kuinka yksi ihminen kykenee hallitsemaan niin monta asiaa samaan aikaan. Jos kiippareiden sijasta käytettäisiin jonkinlaista piatarbajoa, olisi homma visuaalisestikin paljon hauskempi seurata. Mielestäni parhaat omb:t kyllä sisällyttävät ohjelmistoonsa muutakin kuin pelkän musiikin, jonkinlaista teatteria se on ja sirkushommaa parhaimmillaan.

http://www.mustrad.org.uk/articles/barrick.htm
Sertzo S
11.11.2006 12:30:13
.

Mitä tulee noiden taustojen tekemiseen, niin bullshit, suurimmalla osalla.

Mutta mulla on umpirautaa tekemäni taustat. Soundeja toki voi parantaa ja sekin osasto on työn alla. Osat raidoista, kuten kitarat pitäisi toki soittaa aidoin soittimin.
half
11.11.2006 12:56:15
Liittyy tää sillain Tangomarkkinoihin, että nuo rinssit ja rinsessat käyvät jopa OMB:n säestettävinä keikoilla. Mun mielestä tuo kuvaa jo sitä kuinka pohjamudissa kyseinen tangoinstituutio on.

Juuri näin. Olin erään tavaratalon aulassa katsomassa hallitsevaa tangokuningasta kunnes häivyin hiljaa pois. Kunkku lauloi taustanauhojen päälle, joita " juontaja " hoisi.Heti alussa otettiin uusiksi, kun lähtivätkin eri biisiä ja sitä rataa. Smokki oli kyllä yllä ja tukka hyvin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)