oiva tumpeloinen 10.11.2006 15:44:01 | |
---|
Pitikin sanomani, että jos jotain muutosta tuohon "karmeaan" kuuntelutaakkaan pitää sääntöjä muuttamalla saada, niin divareita parempi tapa on osallistujamäärän rajoittaminen. Se karsinoi ihmisiä vähemmän, vaatii vain nopeutta enemmän. |
kimurantti1 10.11.2006 15:49:02 (muokattu 10.11.2006 15:50:55) | |
---|
Mun mielestä on aivan kuolleena syntynyt idea ruveta jakamaan soittajia eri sarjoihin. Aivan sama millä tavalla se tehtäisiin, mutta aivan varmasti se veisi maun monilta tästä hommasta. Siinähän on annettu pisteet jo "valmiiksi", jakamalla jotkut soittajat huonompiin ja jotkut parempiin. Tuollainen jako johtaisi todella helposti myös porukan kahtia jakautumiseen, eikä se ole mun mielestä toivottavaa. Omalla tavallaan nämä skabatkin edistävät paikan yhteisöllisyyttä. Eikä oiva tumpeloisen esittämä analogia höntsyfutiksesta on mun mielestä tosi hyvä, ja juurikin se syy miksi mäkään en kannata mitään jakoa. Sitäpaitsi tuo kokarekin esittämä systeemi jolla pääsisi ns. mestaruussarjaan ei toimi. Se antaa vain lisää aika ja vähentää vähäksi aikaa mestaruussarjan osallistujia. Divarista alkaa pikkuhiljaa nousta porukkaa mestaruussarjaan, ja taas on sama edessä. Tähän kun vielä lisätään se, että varmasti moni tähän divarisarjaan rankatuista menettää mielenkiintonsa osallistua skaboihin. Jos ainoa syy tehdä tuollainen kahtiajako on se, ettei jaksa kuunnella ja äänestää, niin sitten voi ihan hyvin olla osallistumatta. Mun mielestä taustantekijä saisi käyttää vähän järkeä vaan taustan pituudessa. Hidasta bluesia on toki pakko soitella pari kiertoa, että saa mitään ideaa hommaan, mutta nopeampia rokkirykäisyjä ei tarvitse välttämättä vetää yli puolen minuutin. Toinen hyvä tapa on oikeasti rajoittaa osallistujamäärää. Se ei syrji ketään. |
pes 10.11.2006 16:13:12 | |
---|
Ehdotan edelleenkin että laitetaan toinen skaba nykyisen rinnalle. sooloaika 4 päivää äännestys 3 päivää skaba ohi viikossa ja sitten taas uutta skabaa pystyyn. seuraavan taustan vois laittaa esille nopein tai jotain...pisteillä ei olisi niinkään merkitystä vaan sillä että porukka vetää taustoihin sooloja. Osanottajia luulis löytyvät toisenkin skaban verran ja eiköhän joltain aina joku tausta löytyisi laitettavaksi(vaikka joku vanha juttu). tälleen ei tarvitsi tuohon nykyiseen skabaan sörkkiä noita muutoksia tai ei sen tarttis ees olla skaba vaan joku sooloiluketju jossa pisteillä ei ole merkitystä, eli vähän rennompi meininki kuin tuossa nykyisessä sooloskabassa... |
apenaattori 10.11.2006 16:13:17 (muokattu 10.11.2006 16:13:29) | |
---|
Jos ei jaksa kuunnella->ei osallistu. Täts it. http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg |
MadMatt 10.11.2006 16:55:33 (muokattu 10.11.2006 16:57:17) | |
---|
Vanha systeemi muuten mutta lisää pisteitä jaettavaksi. Hyvä olis esim. 10 pistettä ja edelleen yhdelle soittajalle maximissaan kolme pojoa. Systeemi kannattaa pitää mahdollisimman simppelinä. Jos ei jaksa kuunnella->ei osallistu. Täts it. Täts it ! |
Urmas Potkuri 10.11.2006 17:37:33 | |
---|
Vanha systeemi muuten mutta lisää pisteitä jaettavaksi. Hyvä olis esim. 10 pistettä ja edelleen yhdelle soittajalle maximissaan kolme pojoa. Systeemi kannattaa pitää mahdollisimman simppelinä. Jos ei jaksa kuunnella->ei osallistu. Täts it.
Täts it ! Justiinsa näinikkään. Teen paljon virheitä. Olen siis persoonallinen. |
leka 10.11.2006 18:58:57 | |
---|
Ilman muuta divarisysteemit ja rankingit ja tallimääräykset sooloskaboihin. Musiikkihan on nimenomaan vakava kilpailulaji, jossa pyritään ennen muuta voittamaan vastustaja. Kaikki leikkimielisyys, hauskanpito ja muu amatöörimäisyys on kitkettävä tästä jalosta kilpaurheilusta. Oikeastaan ehdottaisin, että pisteiden antamismahdollisuus poistetaan kokonaan. Erikseen valitut tuomarit voivat arvostella näytteet nopeuden ja sävelpuhtauden perusteella. "Tunne" ja "taiteellinen vaikutelma" ovat juuri niitä asioita, joissa henkilökohtaiset mieltymykset ja sosiaaliset suhteet vaikuttavat, eikä niitä voi arvostella objektiivisesti. Näin saisimme joka kilpailussa kiistattoman mestarin, eikä spekuloinneille jäisi sijaa. Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt allekirjoitus! |
Ville81 10.11.2006 19:45:45 | |
---|
Mielestäni nykyinen käytäntö ja säännöt ovat toimivia, eikä niitä mielestäni kannata lähteä muuttamaan. Paljon kritisoidaan sitä, kuinka pisteet menee samoille tyypeille. Jos on hyvä soittaja, niin kai ne kuuluukin mennä. eikä mun mielestä "tunnetuimmilla" tyypeillä ole mitään etulyöntiasemaa pisteisiin - päinvastoin. Minä ainakin kuvittelisin että ennakkosuosikin ja aikaisemmin skaban voittaneen soittoon suhtaudutaan kriittisemmin kuin muiden. Toivottavasti nämä kritisoinnit ei liity pisteittä jäämiseen.. Osan vetäjistä kuulee tatsista Täytyy varmaan pyytää että soittavat vähän huonommalla tatsilla. "Ei mun tartte virittää, soitan säröllä".
-Kuultu musiikkiliikkeessä 2005 |
toydragon 10.11.2006 20:22:10 | |
---|
Ilman muuta divarisysteemit ja rankingit ja tallimääräykset sooloskaboihin. Musiikkihan on nimenomaan vakava kilpailulaji, jossa pyritään ennen muuta voittamaan vastustaja. Kaikki leikkimielisyys, hauskanpito ja muu amatöörimäisyys on kitkettävä tästä jalosta kilpaurheilusta. Oikeastaan ehdottaisin, että pisteiden antamismahdollisuus poistetaan kokonaan. Erikseen valitut tuomarit voivat arvostella näytteet nopeuden ja sävelpuhtauden perusteella. "Tunne" ja "taiteellinen vaikutelma" ovat juuri niitä asioita, joissa henkilökohtaiset mieltymykset ja sosiaaliset suhteet vaikuttavat, eikä niitä voi arvostella objektiivisesti. Näin saisimme joka kilpailussa kiistattoman mestarin, eikä spekuloinneille jäisi sijaa. Mun mielestä nää skabat, ja oikeestaan muutenkin se kuka on paras soittaja, ratkeis parhaiten launtai-iltana taksi- tai snägärijonossa painimalla... %) "No one plays like him. No one even tries", David St. Hubbins about Nigel Tufnel |
willie 10.11.2006 21:07:46 | |
---|
Jos sääntöjä nyt sitten muutetaan, niin malttia. Liian monimutkaiset säännöt eivät mene jakeluun esim. minun kaltaiselleni vanhalle tenulle. "Annan 108 pistettä parhaalle ja 51 tokalle.............. ja BigPapalle hyvästä saundista 38 pistettä ja tekniikasta kaikki loput pisteet, jos niitä enää on, RÖYH" Älä Papa nyt loukkaannu, tää oli joke.. Viikonloppuja sulle ja muillekkin Skaba -heeboille :) Bassoa vuodesta 1972. |
Pande 10.11.2006 22:20:39 | |
---|
Mulla tuli semmonen parannusehdotus/lisäs mieleen, että kaikkien soolojen kommentoinnista (yksilöllisesti) saisi kyseinen kommentoija yhden pisteen. Syynä se, että suurinta osaa kiinnostaa juuri ne kommentit, eikä niinkään ne pisteet. "Puh tiesi mitä tarkoitti, mutta koska hän oli pieniälyinen karhu, hän ei osannut sitä kertoa." |
Kampela77 11.11.2006 02:47:22 | |
---|
Mulla tuli semmonen parannusehdotus/lisäs mieleen, että kaikkien soolojen kommentoinnista (yksilöllisesti) saisi kyseinen kommentoija yhden pisteen. Syynä se, että suurinta osaa kiinnostaa juuri ne kommentit, eikä niinkään ne pisteet. Loisto idea. Saat lussan. Ja sitten skaban sääntöihin voisi lisätä kohdan "- Kaikki soolot on PERKELE kuunneltava alusta loppuun, vaikka soolon alku kuulostaisikin tylsältä. PERKELE." Muuten kaikki soolot on pakko aloittaa räväkästi ja rauhallisesti alkavat soolot skipataan suoraan, kun kuuntelijat eivät niitä viitsi alkurakentelua pidemmälle kuunnella. PERKELE. Olen humalassa ja menen nukkumaan. Pandelle laitan vielä sen lussan. Shhäättääännääää.... Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?" |
apenaattori 11.11.2006 11:46:37 (muokattu 11.11.2006 11:47:15) | |
---|
Mulla tuli semmonen parannusehdotus/lisäs mieleen, että kaikkien soolojen kommentoinnista (yksilöllisesti) saisi kyseinen kommentoija yhden pisteen. Syynä se, että suurinta osaa kiinnostaa juuri ne kommentit, eikä niinkään ne pisteet. Loistava idea. Kannatetaan. Yleensä en ole kehdannut parempieni sooloista mitään urputtaa, mutta nyt kun on hyvä tekosyy niin sitähän voisi vaikka jotain sanoakin. ;-) http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg |
Little Savage 11.11.2006 12:13:46 | |
---|
Laittakaan ne linkit niin että voi alkaa suoraan kuuntelemaan. Eikä sillee että et menee jonneki mixerin sivuille josta täytyy biisi valita erikseen. |
oiva tumpeloinen 11.11.2006 12:15:59 | |
---|
Loistava idea. Kannatetaan. Yleensä en ole kehdannut parempieni sooloista mitään urputtaa, mutta nyt kun on hyvä tekosyy niin sitähän voisi vaikka jotain sanoakin. ;-) Ääh......sulla on ihan väärä asenne tähän koko touhuun. =) Kyllä sille "paremmallekin" voi ihan hyvin sanoa. Ei täällä kukaan niin hyvä ole, etteikö soitosta jotain kritisoitavaa joskus löytyisi. Tämä ei kuitenkaan ole kovinkaan eksaktia tiedettä, vaan makustelujen maailmassa liikutaan. Siinä mielessä sun mielipide on ihan yhtä hyvä kuin kenen tahansa muun.......päästään vaan siihen asiaan, että miten sen asiansa esittää. |
apenaattori 11.11.2006 12:17:39 (muokattu 11.11.2006 12:19:59) | |
---|
Ääh......sulla on ihan väärä asenne tähän koko touhuun. =) Kyllä sille "paremmallekin" voi ihan hyvin sanoa. Ei täällä kukaan niin hyvä ole, etteikö soitosta jotain kritisoitavaa joskus löytyisi. Tämä ei kuitenkaan ole kovinkaan eksaktia tiedettä, vaan makustelujen maailmassa liikutaan. Siinä mielessä sun mielipide on ihan yhtä hyvä kuin kenen tahansa muun.......päästään vaan siihen asiaan, että miten sen asiansa esittää. No joo... Ehkä näin. Katsotaan sitten ensi skabassa jotain vaikka jotain henkevää ölisisin. :-) http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg |
http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg |
willie 11.11.2006 14:54:16 | |
---|
Kampela77 : ...skaban sääntöihin voisi lisätä kohdan "- Kaikki soolot on PERKELE kuunneltava alusta loppuun, vaikka soolon alku kuulostaisikin tylsältä. PERKELE." Muuten kaikki soolot on pakko aloittaa räväkästi ja rauhallisesti alkavat soolot skipataan suoraan, kun kuuntelijat eivät niitä viitsi alkurakentelua pidemmälle kuunnella. PERKELE. Olen humalassa ja menen nukkumaan... Äläs nyt Kampela... mä kuuntelen kaikki soolot alusta loppuun asti, paitsi ne, jotka heti alkaa hirveellä ampiaspesäfuzzilla ja joissa on kaikupotikkaa on kierretty pari kertaa yli kybän. Taustan pituudeksi vois rajata jotain väliltä 35-45 sec. tai hituribluesissa sitten kolme kiertoa. Kyllä ne jaksaa kuunnella. Ainakin mä jaksan. Niin hyviä sooloja on viimesissä kolmessa skabassa ollut, joita olen seurannut. Mut mä olenkin basisti...........hö. Bassoa vuodesta 1972. |
oiva tumpeloinen 11.11.2006 15:03:07 | |
---|
Äläs nyt Kampela... mä kuuntelen kaikki soolot alusta loppuun asti, paitsi ne, jotka heti alkaa hirveellä ampiaspesäfuzzilla ja joissa on kaikupotikkaa on kierretty pari kertaa yli kybän. Jännä, että sä kuitenkin pystyt arvostelemaan jokaisen soittajan skaboissa, vaikka et näköjään kaikkia vetoja kokonaan kuuntelekaan. Voihan jonkun soundin nerokkuus tulla esiin vasta myöhemmin.... Taustan pituudeksi vois rajata jotain väliltä 35-45 sec. tai hituribluesissa sitten kolme kiertoa. Kyllä ne jaksaa kuunnella. Ainakin mä jaksan. Niin hyviä sooloja on viimesissä kolmessa skabassa ollut, joita olen seurannut. Mut mä olenkin basisti...........hö. Tämä taas kertoo aika paljon herran musiikkimausta. Bluesia voisi soittaa vaikka maailman tappiin asti, mutta muita tyylejä voisi rajata. =) Jos lähdetään rajaamaan, niin rajataan sitten kaikkia tai ei mitään. |
willie 11.11.2006 15:31:15 | |
---|
Jännä, että sä kuitenkin pystyt arvostelemaan jokaisen soittajan skaboissa, vaikka et näköjään kaikkia vetoja kokonaan kuuntelekaan. Voihan jonkun soundin nerokkuus tulla esiin vasta myöhemmin.... Kaikki soolot kuuntelen alusta loppuun, kun niitä Sooloskaba -ketjuun tippuu. Sitten kun on äänestyksen ja pisteiden annon aika, niin uusintakuuntelussa yleensä ohitan ne, jotka eivät ekalla kerralla miellyttäneet. Bluesia voisi soittaa vaikka maailman tappiin asti, mutta muita tyylejä voisi rajata. =) Jos lähdetään rajaamaan, niin rajataan sitten kaikkia tai ei mitään. Kyllä, tuossa mokasin, anteeksi. Perushiturin, vaikkapa Fleetwood Macin Merry Go Roundin yksi kierto kestää jo tuon n. 45 sec. Bassoa vuodesta 1972. |