Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Torilla huijari
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
hollmi-5
11.11.2006 08:22:35 (muokattu 11.11.2006 15:06:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muusikoiden netin ostoilmoituksiin vastailee huijari. Asiantuntijan elkein ja vakuuttavasti esiintyvä rosvo pyytää rahat etukäteen tilille ja tavaraa ei ole edes olemassa.
 
Tunnen kaksi tapausta lähipiiristä. Kaveri sai huijattua rahat, mutta vaikka petoksen tekijän henkilöllisyys toisessa tapauksessa selvisi, niin rahoja ei vain saa takaisin. Suomen lain mukaan "huijata saa". Henkilön luotettavuuden tarkistaminen on ostajan vastuulla.
 
Itse olen hyvinkin luottavinen ollut. Olen maksanut rahat tilille ja odotellut pakettia. Aina on tullut juuri sitä, mitä on luvattu. Rumpalit ovat rehellistä sakkia. Muusikoiden nettiin kirjautuminen on kauppakumppanin luotettavuudesta yksi merkki. Ulkomailta ostettaessa esimerkiksi eBayn palaute auttaa arvioimaan. Myös musiikkikaupat ovat luotettavia.
 
Saksalaiset ovat tarkkaa porukkaa ja usein arvostavat rahojen siirtämistä suoraan tilille. Se onnistuukin nykyisin omalta tililtä pankkiohjelman kautta maksutta. Pay Pal ottaa minimaalisen provision, mutta sitä saksalainen vieroksuu. USA:ssa PayPal on todella yleinen ja tuntuu, että kaikki maksuliikenne hoidellaan luottokorttifirmojen kautta, jolloin kupru menee firman piikkiin. Rahat palautetaan, mikäli tuote ei koskaan saavu.
 
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
Peicco
11.11.2006 09:50:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muusikoiden netin ostoilmoituksiin vastailee huijari. Asiantuntijan elkein ja vakuuttavasti esiintyvä rosvo pyytää rahat etukäteen tilille ja tavaraa ei ole edes olemassa.
 
Tunnen kaksi tapausta lähipiiristä. Kaveri sai huijattua rahat, mutta vaikka petoksen tekijän henkilöllisyys toisessa tapauksessa selvisi, niin rahoja ei vain saa takaisin. Suomen lain mukaan "huijata saa". Henkilön luotettavuuden tarkistaminen on ostajan vastuulla.
 
Itse olen hyvinkin luottavinen ollut. Olen maksanut rahat tilille ja odotellut pakettia. Aina on tullut juuri sitä, mitä on luvattu. Rumpalit ovat rehellistä sakkia. Muusikoiden nettiin kirjautuminen on kauppakumppanin luotettavuudesta yksi merkki. Ulkomailta ostettaessa esimerkiksi eBayn palaute auttaa arvioimaan. Myös musiikkikaupat ovat luotettavia.
 
Saksalaiset ovat tarkkaa porukkaa ja usein arvostavat rahojen siirtämistä suoraan tilille. Se onnistuukin nykyisin omalta tilistä pankkiohjelman kautta maksutta. Pay Pal ottaa minimaalisen provision, mutta sitä saksalainen vieroksuu. USA:ssa PayPal on todella yleinen ja tuntuu, että kaikki maksuliikenne hoidellaan luottokorttifirmojen kautta, jolloin kupru menee firman piikkiin. Rahat palautetaan, mikäli tuote ei koskaan saavu.

 
Sama täällä. Välillä vähän ihmettelen kuinka luottavainen sitä itsekin on ja huomaa myös muiden olevan. Toista tonnia siirtyi tililleni kun vanhan settini myin ja juuri ostin käytetyn rumpuaivon Utrikarilta.
Postiennakko on mainio tapa tehdä kauppaa, mutta tietenkin hieman epävarmaa jos ei "tunne" kauppakumppaniaan. Postiennakkoon liittyen voi tehdä myös sellaisen diilin, että vastaanottaja saa avata paketin/paketit todetakseen tavaran oikeellisuuden ennen tilisiirtoa. Tämä ei tietenkään auta jos saa vaikka rikkinäistä elektroniikaa.
 
Paypal toimii mm. saksalaisen www.drum-tec.de kanssa. Juuri tilasin parit mesh-kalvot uuteen settiini. Nopea toimitus ja hyvin pakattuna.
 
Eikö sen saatanan roiston nimen voisi täällä julkaista jos kerran tiedossa on?
Moderaattori tod.näk sen poistaa aika pian, mutta edes hetkeksi.
 
A bank is a place that will lend you money if you can prove that you don't need it. -Bob Hope
Nolte
11.11.2006 10:35:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yhdenkin tuollaisen munapään takia menee luottamus helposti kaikkiin muihinkin. Onneksi on posti- ja bussiennakko olemassa vielä. Tosin, moniko viitsii avata pakettia/paketteja siinä Siwan tms. asiamiespostin kassajonossa?
 
Hyvät kamat - huono soittaja!
Strumbali
11.11.2006 10:43:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, olisiko joku tuommoinen palautejärjestelmä hyvä noiden myytyjen tuotteiden suhteen. Toki noista keskusteluplussista myös arvaa, että kaveri ei ihan mitä sattuu tavaraa myy, ainakaan pitkään. Itselle ehkä jännin ostos oli se, kun myyjällä ei ole kännykkää ja asuu toisen henkilön osoitteessa. Nimikin oli sattumalta vähän epäilyttävä. Eipä nimi miestä pahenna, rahat tilille ja tavara oli ok. Tsekkasin toki myös, mitä kaveri oli kirjoitellut palstalle.
 
ettäjotta
Tindrum
11.11.2006 11:18:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Silloin kun kysymyksessä on ns. "varma tapaus", eikä tulkinnalle ole sijaa, mielestäni sellaiset nimet ja nikit voitaisiin vaikka vaihdella privaattiviesteinä. Vähän niin kuin verkoston kesken.
 
Ja lisäksi. Pannaan oma verkosto pystyyn - olen itse valmis tekemään ns. "perintäkeikkoja" rumpuveljille täällä pääkaupunkiseudulla. Jos näyttö huijauksesta on aukoton. Toivon että toisiltakin paikkakunnilta saataisiin porukkaa kasaan samaan tarkoitukseen.
 
m© Tiina Lymi on ihana.
gulfstream650
11.11.2006 11:36:04
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Silloin kun kysymyksessä on ns. "varma tapaus", eikä tulkinnalle ole sijaa, mielestäni sellaiset nimet ja nikit voitaisiin vaikka vaihdella privaattiviesteinä. Vähän niin kuin verkoston kesken.
 
Ja lisäksi. Pannaan oma verkosto pystyyn - olen itse valmis tekemään ns. "perintäkeikkoja" rumpuveljille täällä pääkaupunkiseudulla. Jos näyttö huijauksesta on aukoton. Toivon että toisiltakin paikkakunnilta saataisiin porukkaa kasaan samaan tarkoitukseen.

 
Tindrum: nimesi ja vuosisatainen perinteesi velvoittavat tähän. Sinä liikut kaupungilla kuin kuka tahansa meistä ja kun perit, olet nopeampi kuin sata sutta.
 
Svengaa kuin saksanhirvi.
gulfstream650
11.11.2006 11:36:28
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tindrum: nimesi ja vuosisatainen perinteesi velvoittavat tähän. Sinä liikut kaupungilla kuin kuka tahansa meistä ja kun perit, olet nopeampi kuin sata sutta.
 
Ja mä lähden mukaan Robinina.
 
Svengaa kuin saksanhirvi.
passe
11.11.2006 11:48:05 (muokattu 11.11.2006 12:51:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikin puolin paskoja juttuja nämä! Kuten todettu, ei tarvita montaa källiä, niin jo on M.netin torilla "ostaa, vaihtaa, myy ja varastaa" maine. No good.
 
Nuo privaviestit voisivat olla ihan toimiva systeemi. Sen sijaan nuo "perintäjutut" ovat mielestäni vähän pyöräpoikien osastoa, lain ottamista omiin käsiin. Jätkä joka vetää ohi ison kasan rahaa tuskin antaa rahoja takaisin tappelematta, vaikka kuinka pimputamme ovikelloa.
 
Sen sijaan tuo "verkosto" voisi toimia sillä tavalla, että täällä luotettavaksi todettu ja vapaaehtoiseksi ilmoittautunut rumpali/muusikko toveri voisi toimia välikätenä kun etäisyydet ovat suuria. Esim. Matti Helsingistä ostaa Tamat Oulusta, mutta ei jaksa ajaa. Hän siirtää rahat Jukalle Ouluun ja jukka menee rumpujen myyjän luo, tarkistaa tuotteen kunnon ym. ja lyö rahat käteen. Sitten Jukka marssii postiin. Mikä se olisi sopiva symboolinen korvaus, parikymppiä tai jotain sellaista? Se arvokkain korvaushan on tietysti se, että homma pelaa sitten tarvittaessa toiseenkin suuntaan. Niin ja tiedä vaikka siinä tutustuisi uusiin ihmisiinkin, yösija Oulussa/Helsingissä ja vaikka mitä...
 
E:) Näistä vapaaehtoisiksi ilmoittautuneista voisi vaikka pitää yllä jonkinlaista listaa täällä? Käyttäjänimi ja kotikunta (avun katealue).
 
M.netin "Back up - rinki"...
 
"Good is in the details..."
Cirya
11.11.2006 13:20:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäs sitten tehdään, kun tämä backup-mies päättääkin laittaa rahat omaan taskuunsa ja häipyy tavoittamattomiin? Tietty tätä ongelmaa ei ole, jos nämä kaverit ovat porukan tiedossa muutenkin, kuin netin kautta, mutta entäs jos ei?
 
Epämuusikko
11.11.2006 14:13:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Sen sijaan tuo "verkosto" voisi toimia sillä tavalla, että täällä luotettavaksi todettu ja vapaaehtoiseksi ilmoittautunut rumpali/muusikko toveri voisi toimia välikätenä kun etäisyydet ovat suuria. Esim. Matti Helsingistä ostaa Tamat Oulusta, mutta ei jaksa ajaa. Hän siirtää rahat Jukalle Ouluun ja jukka menee rumpujen myyjän luo, tarkistaa tuotteen kunnon ym. ja lyö rahat käteen. Sitten Jukka marssii postiin. Mikä se olisi sopiva symboolinen korvaus, parikymppiä tai jotain sellaista? Se arvokkain korvaushan on tietysti se, että homma pelaa sitten tarvittaessa toiseenkin suuntaan. Niin ja tiedä vaikka siinä tutustuisi uusiin ihmisiinkin, yösija Oulussa/Helsingissä ja vaikka mitä...

 
Vastaavaa menetelmää oon käyttäny. Näin kun voisi toimia aina...
 
TOTO on parhaimmillaankin TOTOa. Bustard #1
ruuhkis
11.11.2006 16:11:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä tuo kaiken sortin kusetus/varastaminen yms. on mahdollisimman perseestä soittimien kanssa... Pitäs pistää linnaan soitin varkaudesta, se kun on mielestä melkeinpä sama kun lapsen varasta ;)
Itse olen ainakin valmis lähtemään mukaan tuollaiseen "back-up" systeemiin.
Joku jo pelotteli, että entäs jos se varamieskin kusettaa, pakkoko sen kaverin tilille on samantien rahoja löydä, sopii vaikka että kyseinen kaveri käy katsomassa ja vaikka koesoittamassa kyseessä olevan setin/pellin yms. ja jos toteaa että kelpotavaralta vaikuttaa ja on vielä olemassakin niin sitten rahoja siirtoon. Henkilökohtaisesti olen valmis luottamaan useimpiin tällä palstalla pidempään jutustelleisiiin kavereihin, vaikkakaan en heitä ole naamalta nähnyt (seuraavaksi joku saivartelee että entäs jos holmi onkin soluttautunut huijari ;)) .
 
Jotain aloitetta on tehtävä, voinkin toimia jonkin sortin etulinjana ja todeta, että jos joku haluaa, että käyn esimerkisi tsekkaamassa jonkin hml:n ympäristössä olevan niin toisinaan jopa ehtisin käydä vilkaisemassa...
 
gulfstream650
11.11.2006 16:27:51
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä tuo kaiken sortin kusetus/varastaminen yms. on mahdollisimman perseestä soittimien kanssa... Pitäs pistää linnaan soitin varkaudesta, se kun on mielestä melkeinpä sama kun lapsen varasta ;)
Itse olen ainakin valmis lähtemään mukaan tuollaiseen "back-up" systeemiin.
Joku jo pelotteli, että entäs jos se varamieskin kusettaa, pakkoko sen kaverin tilille on samantien rahoja löydä, sopii vaikka että kyseinen kaveri käy katsomassa ja vaikka koesoittamassa kyseessä olevan setin/pellin yms. ja jos toteaa että kelpotavaralta vaikuttaa ja on vielä olemassakin niin sitten rahoja siirtoon. Henkilökohtaisesti olen valmis luottamaan useimpiin tällä palstalla pidempään jutustelleisiiin kavereihin, vaikkakaan en heitä ole naamalta nähnyt (seuraavaksi joku saivartelee että entäs jos holmi onkin soluttautunut huijari ;)) .
 
Jotain aloitetta on tehtävä, voinkin toimia jonkin sortin etulinjana ja todeta, että jos joku haluaa, että käyn esimerkisi tsekkaamassa jonkin hml:n ympäristössä olevan niin toisinaan jopa ehtisin käydä vilkaisemassa...

 
Tindrumista menen kyllä takuuseen...
 
Svengaa kuin saksanhirvi.
Groovi
11.11.2006 19:31:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen hyvinkin luottavinen ollut. Olen maksanut rahat tilille ja odotellut pakettia. Aina on tullut juuri sitä, mitä on luvattu. Rumpalit ovat rehellistä sakkia. Muusikoiden nettiin kirjautuminen on kauppakumppanin luotettavuudesta yksi merkki.
 
No kannattaa olla ehkä hivenen varovaisempi. En voisi kuvitellakkaan maksavani rahoja tilille tuotteesta, jonka olemassaolosta on faktaa vain kuvien tai tekstin muodossa. Hyvä että mitään ei ole sattunut, mutta sinisilmäistä katsetta kannataa korjata hieman skeptisempään suuntaan.
 
Netti on avoin (toisaalta: valitettavasti) aivan kaikille, ja kirjautuminen ei tarkoita luottamus-suhteessa vielä mitään.
 
Onneksi löysin Rockn rollin. Muuten varmaan vetäisin piikkiä stadin asematunnelissa, tai harrastaisin urheilua.
Nolte
11.11.2006 20:48:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No kannattaa olla ehkä hivenen varovaisempi. En voisi kuvitellakkaan maksavani rahoja tilille tuotteesta, jonka olemassaolosta on faktaa vain kuvien tai tekstin muodossa. Hyvä että mitään ei ole sattunut, mutta sinisilmäistä katsetta kannataa korjata hieman skeptisempään suuntaan.
 
Netti on avoin (toisaalta: valitettavasti) aivan kaikille, ja kirjautuminen ei tarkoita luottamus-suhteessa vielä mitään.

 
Noniinno. Minusta ainakin on todella hienoa, että Suomessa voi vielä luottaa ihmisiin. Ja se, että niin tekee myös sitten käytännössä, pitää tätä arvokasta perinnettä yllä. Olen itsekin maksanut joissakin tapauksissa rahat ensin myyjän tilille. En ehkä niin tekisi sentään kokonaista settiä ostaessa, mutta symbaaleja sun muuta kyllä. Pitäähän siinä toki olla vähän pelisilmää, ettei kenen tahansa tilille käy rahojaan laittamaan.
 
Hyvät kamat - huono soittaja!
passe
11.11.2006 20:54:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No kannattaa olla ehkä hivenen varovaisempi. En voisi kuvitellakkaan maksavani rahoja tilille tuotteesta, jonka olemassaolosta on faktaa vain kuvien tai tekstin muodossa. Hyvä että mitään ei ole sattunut, mutta sinisilmäistä katsetta kannataa korjata hieman skeptisempään suuntaan.
 
Netti on avoin (toisaalta: valitettavasti) aivan kaikille, ja kirjautuminen ei tarkoita luottamus-suhteessa vielä mitään.

 
Luottamus ruokkii luottamusta.
 
Mutta terve maalaisjärkikin on toki aina paikallaan. Kyllä täältä luottojätkiä löytyy, kaikille tähänkin threadiin vastanneille uskaltaisin siirtää rahat sen kummempia kyselemättä.
 
"Good is in the details..."
Groovi
11.11.2006 20:58:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, voisi kysyä että "miksi" maksaa jollekin tavara etukäteen? Nuukuus esimerkiksi postiennakkomaksujen suhteen voi kostautua aika rankasti.
 
Noh, pointti silti ymmärretty. Lähdekritiikkiä osaa jokainen käyttää, mutta toisaalta jokainen kusetetuksi tullut vannoo että luuli kokoajan kaiken olevan OK.
 
Onneksi löysin Rockn rollin. Muuten varmaan vetäisin piikkiä stadin asematunnelissa, tai harrastaisin urheilua.
Peicco
11.11.2006 21:00:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luottamus ruokkii luottamusta.
 
Mutta terve maalaisjärkikin on toki aina paikallaan. Kyllä täältä luottojätkiä löytyy, kaikille tähänkin threadiin vastanneille uskaltaisin siirtää rahat sen kummempia kyselemättä.

 
Mulla ois turhana jaloissa pyörimässä priimakuntoiset Sonorin Hilitet kuudella tomilla. Vaimo ei tykkää kun ei mahdu mankeloimaan. Joudun myymään valitettavasti äkkiä koko setin pois tieltä. Sovitaan, että eka joka laittaa tililleni 237340349-349349 3000 euroa saa setin. Laitan viitetietoihin osoitteesi niin tuon setin sulle kotiin. Jos viikonlopun aikana päästään tekemään kaupat, laitetaan kaupan päälle Zildjianin pellit.
 
T:Pera
 
A bank is a place that will lend you money if you can prove that you don't need it. -Bob Hope
gulfstream650
11.11.2006 21:03:51
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla ois turhana jaloissa pyörimässä priimakuntoiset Sonorin Hilitet kuudella tomilla. Vaimo ei tykkää kun ei mahdu mankeloimaan. Joudun myymään valitettavasti äkkiä koko setin pois tieltä. Sovitaan, että eka joka laittaa tililleni 237340349-349349 3000 euroa saa setin. Laitan viitetietoihin osoitteesi niin tuon setin sulle kotiin. Jos viikonlopun aikana päästään tekemään kaupat, laitetaan kaupan päälle Zildjianin pellit.
 
T:Pera

 
Joo. Laita mun nimimerkillä ne Poste Restante Helsinki 10. Maksan vähän enemmän jos ovat hyvät. Muista laittaa rumpujen mukaan tuo tilinumero. Velipoika maksaa ensi tilassa (tulee meriltä aivan näinä aikoina). Voin myös lähettää rahat kuoressa ens viikolla. Rummut pitäis olla täällä siis maanantaina.
 
:-D
 
Svengaa kuin saksanhirvi.
Nolte
11.11.2006 22:11:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, voisi kysyä että "miksi" maksaa jollekin tavara etukäteen? Nuukuus esimerkiksi postiennakkomaksujen suhteen voi kostautua aika rankasti.
 
Tuota mietin itsekin. Vastaukseksi tulee sen verran suurta linjaa siitä, miten maailma muuttuu vieläkin kyynisemmäksi ja skeptisemmäksi paikaksi, kuin mitä se jo on, jos ei ihmisiin voi luottaa jne..., että ei ehkä kannata siitä ruveta sen enempää keskustelemaan.
 
Noh, pointti silti ymmärretty.
 
Kuin myös.
 
Hyvät kamat - huono soittaja!
mishrak
11.11.2006 23:55:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, voisi kysyä että "miksi" maksaa jollekin tavara etukäteen? Nuukuus esimerkiksi postiennakkomaksujen suhteen voi kostautua aika rankasti.
 
Mistä sitä tietää ettei siellä paketissa ole vaikka kiviä sovitun symbaalin tilalla?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «