HCW 27.10.2006 00:48:18 | |
---|
Ilokseni olen saanut huomata, että YLE näyttää jonkin verran musaa Teema-kanavalla. Klassistahan kanavalta paukkuu kohtalaisen tasaisesti, niin YLE:n 1 kuin Teemankin puolelta - RSO:n systeemit, Kausikortti-ohjelma ym. sekalainen vääntö. Positiivista on myöskin se, että joskus näytetään noita jazz-meininkejä, tosin ei riittävästi. Rokkiakin kanavalla pyörii jonkin verran. Äsken Teemalla pyörähti Tampereen Jazz-happeningissa kuvattu KTU-keikka, joka oli melkoisen hyvä. Kokoonpanohan on: Kimmo Pohjonen - Haitari Samuli Kosminen - Elektroninen säätö&hävitys Trey Gunn - Warr-kitara Pat Mastelotto - Rummut Näkikö kukaan? Paikoitellen kylläkin melkoisen raskasta kuunneltavaa, mutta yleismaku jäi positiivikseksi. Meinkinki oli melkoisen..kaoottista. Tuollainen puree ainakin meikäläiseen. Gunn/Mastelotto kiinnostaa aina, King Crimson kun sattuu olemaan itselle melko kova juttu. Jatkossa voipi topikin jatkeeksi informoida kiinnostavat keikat ym. "Real musician's know there's is no pot of gold at the end of the rainbow. The satisfaction is in your work" - Bobby Previte |
Strumbali 27.10.2006 09:00:18 (muokattu 27.10.2006 09:13:08) | |
---|
Katos vain, ei ole digi-boxia tullut hommattua, mutta tuohan vaikuttaa positiiviselta. KTU:n keikalle olin menossa, mutta jokin este siihen tuli. Tuttavani kävi siellä, mutta meillä taitaa olla sanaton sopimus tuosta keikasta, kuten King Crimsoninkin keikasta Finlandia-talossa. Siitä ei puhuta, koska en ollut paikalla :-D. (Keskustelkaa toki...) ettäjotta |
Tindrum 27.10.2006 09:15:53 | |
---|
Jep. Itsekin kova King Crimson diggari. Jo vuodesta -79. ; ) Teema näyttää tosi hyviä musadokkareita ja konsertteja. Joku aika sitten oli koko ilta Queeniä, ja onpa siellä ollut ihan historiallisia keikkoja kaikilta kovilta nimiltä. Ja mikä parasta, nyt kanavauudistuksen jälkeen sieltä pitäisi tulla entistä enemmän musaa... m© m©
Sovitaan sitten niin... |
koera 27.10.2006 12:10:22 | |
---|
La 4.11. näyttää tulevan uudestaan toi kyseinen konsertti. Olin taannoin Helsingin Nosturissa todistamassa saman kokoonpanon sekoilua. Itse keikka ei kyl mieleen jäänyt, mutta keikan jälkeiset antoisat keskustelut Gunnin ja Masteloton kanssa kyllä!! |
HCW 04.11.2006 19:49:14 (muokattu 04.11.2006 19:49:28) | |
---|
Torstaina Teemalla pyörähti Five Corners Quintetin-keikka, joka oli myös melkoisen hyvä. Tepon soittoa on aina mukavata katsoa sekä kuunnella. Seuraava jazz-pläjäys olisi OrkestRova 16.11. klo 23.15 Teemalla "Real musician's know there's is no pot of gold at the end of the rainbow. The satisfaction is in your work" - Bobby Previte |
Peicco 04.11.2006 20:54:18 | |
---|
Olikos se Teemalla kun pyöri alkuvuodesta mainio sarja joka keskittyi eri bändien omalla urallaan käänteentekevien tms. merkittävien levyjen syntyhistoriaan. Näin itse ainoastaan mainion dokumentin Purplen Machine Head -levyn tekovaiheista. Steely Dan -dokkari jäi perhana matkustelun takia näkemättä... :( A bank is a place that will lend you money if you can prove that you don't need it. -Bob Hope |
xerxes 05.11.2006 16:38:24 | |
---|
Olikos se Teemalla kun pyöri alkuvuodesta mainio sarja joka keskittyi eri bändien omalla urallaan käänteentekevien tms. merkittävien levyjen syntyhistoriaan. Näin itse ainoastaan mainion dokumentin Purplen Machine Head -levyn tekovaiheista. Steely Dan -dokkari jäi perhana matkustelun takia näkemättä... :( On noita tullut vieläkin. Viimeksi katsoin U2:n The Joshua Treestä kertovan jutun jokunen viikko sitten. Relax. |
Analuuk 05.11.2006 17:48:33 (muokattu 05.11.2006 17:50:47) | |
---|
On noita tullut vieläkin. Viimeksi katsoin U2:n The Joshua Treestä kertovan jutun jokunen viikko sitten. Jep. Tuli nähtyä. Sarjan nimi taitaa olla "Rockin klassikkolevyt". Saman sarjan dokkareita satuin näkemään ainakin Floydin Dark side of the moonista, Wonderin Songs in The key of lifesta ja Queenin A night at the operasta. Ylen digikanavilta tulee kyllä yllättävän hyviä ohjelmia! Yle FST:ltä tulee perjantai-iltaisin Jools Holland Show, jota kannattaa ehdottomasti katsoo. Tunnin mittainen musaohjelma, jossa on puolenkymmentä yhtyettä soittamassa ja jota juontaa itse Holland! Hyviä haastatteluja ja hyviä bändejä ihan laidasta laitaan! EDIT: Olen nähnyt ohjelmassa mm. Jamiroquain, Pat Methenyn, Alicia Keysin, Musen, Radioheadin jne... Ja huippuartistien riveissä tietenkin kasan huippurumpaleita! ;) Gadd, Chambers jne jne.. Jos ei kulje, niin soitetaan kovempaa! |
Nolte 05.11.2006 19:24:45 | |
---|
Yle FST:ltä tulee perjantai-iltaisin Jools Holland Show, jota kannattaa ehdottomasti katsoo. Tunnin mittainen musaohjelma, jossa on puolenkymmentä yhtyettä soittamassa ja jota juontaa itse Holland! Hyviä haastatteluja ja hyviä bändejä ihan laidasta laitaan! Jep! Tätä tulee katsottua aika usein. JH Show:ssa on se hauska juttu, että bändit ja artistit ovat koko ajan samassa tilassa (tv-studiossa) ja voivat diggailla toistensa esityksiä, siinä kun odottelevat omaa vuoroaan. Toissa kerralla esim. oli nippu legendoja ns. naamakkain, kun mukana oli David Gilmour, Paul Simon (rummuissa Steve Gadd), Nash&Young ja muitakin...hienoa oli. Hyvät kamat - huono soittaja! |
grooveman 06.11.2006 12:56:19 | |
---|
Torstaina Teemalla pyörähti Five Corners Quintetin-keikka, joka oli myös melkoisen hyvä. Voi p***e, toivottavasti tulee uusintana joskus. Pari keikkaa näin kesällä ja molemmilla kerroilla ei voinut kun hattua nostaa. Te ketkä seuraatte telpparia enemmän niin voisitteko mainita täällä kun sieltä tulee jotain hyviä keikkoja. "rumpali jolla on huono taimi, on yksinkertaisesti vain huono rumpali."-S.Kuoppamäki |
Te ketkä seuraatte telpparia enemmän niin voisitteko mainita täällä kun sieltä tulee jotain hyviä keikkoja. Vois olettaa että rumpaleille olis jotain tämän iltaisessa konsertissa. Afrikkalaisesta jutusta kun on kyse. 23.50 Africa Live: Awadi Senegalilaisen Didier Awadin yhtye on rap-musiikin tunnettu taitaja. Konsertti kuvattiin Dakarissa maaliskuussa 2005. Tai huomenna. 23.45 Blues: Lämmittelyä paholaisen nuotiolla (Warming by the Devil's Fire) Osa 4/7.Ohjaus:Charles Burnett. Kertomus nuoren pojan elämästä 1950-luvun Mississippissä, missä taivaallinen gospel ja paholaismainen blues aiheuttavat ristiriitoja. Tai maanataina. 20.00 Africa Live: Parhaita hetkiä Konsertissa mukana mm. Youssou N'Dour (Senegal), Salif Keita (Mali), Angelique Kidjo (Benin) ja Tinariwen (Mali). Kannattaa muuten laittaa joihinkin noista telkku.comeista tai vastaavista 'haku' päälle. Mä surffailen firefoxilla ja aina aukeaa mm. telkkariohjelmat yhteen välilehteen, uutisia toiseen ja muuta seurattavai muihin. Helppo tsekata mitä on tulossa. Relax. |