Aihe: Onks kallis hyvä ??
1
Juzzu
25.11.2003 11:18:53 (muokattu 25.11.2003 11:19:57)
Ruotsin Vingate Guitarsissa myydään Gibsonin aito 1959-1960 Gibson P.A.F. humbuckeri ja hintana on 25,000 kruunua eli n. 2,800 eur !!

Tuntuu aika ylihintaiselta, muistan ameriikan saiteilta lukeneeni notta merten takana noita saa 500-1000 dollarilla.

Vaan eipä noita enää lisääkään tehdä, ehkä joidenkin vuosien päästä tuo on jo halpa.
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
poppamies
25.11.2003 14:37:14

No eihän tuo tietenkään ole yhtään parempi kuin joku upouusi. Joku vain välttämättä haluaa alkuperäisen vanhan puuttuvan tilalle ja silloin joku "pöllö" saattaa maksaa tuollaisiakin summia pelkästä vanhasta mikistä.
Mulla on henkilökohtaistakin kokemusta miten tällainen "vanhan aarteen" ylistys voi mennä aivan pieleen.
Mulla oli 70-luvun Fender Precision. Pojat tökki plugin bassosta nupin kaiutin lähtöön. Onnistivat polttamaan mikit. Vaihdoin siihen uuden, jonkun "no name" mikin. Basso myytiin pois. Uusi omistaja hinkkasi sunburstin pois siitä kun halusi puunvärisen. Kyllästyi koko Fenderiin ja vaihtoi sen 5 kieliseen. Musiikkikaupassa panivat sen osiksi ja möivät osat kovaan hintaan. Myynnissä oli m.m "alkuperäinen 70-luvun Frnder Precision mikki". Yrittivät jopa minulle kaupata kovalla hinnalla. En raaskinut sanoa mitään...
"G-strings are for strippers"
Juzzu
27.11.2003 07:40:15
Vähän tarkennusta.. Eli PAF-setin hinta tällä hetkellä jenkeissä on n. 2500$ amerikan pojan arvion mukaan.

Eli merten takana saa ikään kuin kaksi yhden hinnalla :o)
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)