Aihe: Mikki löysällä, mitä tehdä?
1
didi
10.11.2006 10:33:43 (muokattu 10.11.2006 10:35:19)
Sain juuri ensimmäisen soittimeni; tuollainen aloittelijapaketti:
http://www.musiikkiliike.fi/?m=shop&a=product&t=1020

Ihmettelin, kun toinen mikkipalikka (niiden kahden korkeamman kielen alla) on hieman löysällä siten, että se hieman painuu basson rungon sisään kun sitä painaa sormella. Se ei siis uppoa sinne ihan kokonaan, mutta ainakin palikan oman paksuuden verran. Enempää en uskaltanut sitä tökkiä. Sen saa takaisin pinnan yläpuolelle kalastamalla sitä reunasta jollain terävällä ruuvitaltalla, puukolla tms.

Toinen mikki on lujasti kiinni.

Onkohan ongelma kuinka vakava? Laite toimii kyllä, mutta mietin, kannattaisiko asialle silti tehdä jotain? Tuote on vasta tullut, eli se voisi mennä vaihtoon/ takuuseen. Voiko korjata itse, vai kannattaako unohtaa pikku "puute" ja hyväksyä se soittimen halpuuteen kuuluvaksi?
Johannes_t
10.11.2006 10:37:30

Siellä mikin alla pitäisi olla jousi. Jos se on mennyt poikki tms. pistä uusi.
thekimble
10.11.2006 10:39:38

Sain juuri ensimmäisen soittimeni; tuollainen aloittelijapaketti:
http://www.musiikkiliike.fi/?m=shop&a=product&t=1020

Ihmettelin, kun toinen mikkipalikka (niiden kahden korkeamman kielen alla) on hieman löysällä siten, että se hieman painuu basson rungon sisään kun sitä painaa sormella. Se ei siis uppoa sinne ihan kokonaan, mutta ainakin palikan oman paksuuden verran. Enempää en uskaltanut sitä tökkiä. Sen saa takaisin pinnan yläpuolelle kalastamalla sitä reunasta jollain terävällä ruuvitaltalla, puukolla tms.

Toinen mikki on lujasti kiinni.

Onkohan ongelma kuinka vakava? Laite toimii kyllä, mutta mietin, kannattaisiko asialle silti tehdä jotain? Tuote on vasta tullut, eli se voisi mennä vaihtoon/ takuuseen. Voiko korjata itse, vai kannattaako unohtaa pikku "puute" ja hyväksyä se soittimen halpuuteen kuuluvaksi?

Ne kuuluukin painua koska niiden korkeus on säädettävissä siellä on jouset ruuveissa mikin alla, se mikä ei heilu on varmaankin vähän jämptimpi siihen koloon tai sitten se on jo pohjassa
Illalla hilpeenä kaljaa, aamulla hilpeenä kaljaa.:sananlasku remix
thekimble
10.11.2006 10:44:50 (muokattu 10.11.2006 10:45:47)

Voiko korjata itse, vai kannattaako unohtaa pikku "puute" ja hyväksyä se soittimen halpuuteen kuuluvaksi?
sen voi hyvin unohtaa laite on käytännössä ihan kunnossa mutta tohon hintaan mikkien asennusten viimeistely niin että säätö pelaa on harvinaista.
Illalla hilpeenä kaljaa, aamulla hilpeenä kaljaa.:sananlasku remix
leksi-B
11.11.2006 01:02:34
Siellä mikin alla pitäisi olla jousi. Jos se on mennyt poikki tms. pistä uusi.

mun vanha basson mikkien alla ei oo jousta.. siel o sellane joku pehmee möhkäle vaa ja sitte ruuveilla mikki kii.. :/.. no en tiä iha sama!!!
8v soitellu bassoa!
stenel
11.11.2006 22:32:34
mun vanha basson mikkien alla ei oo jousta.. siel o sellane joku pehmee möhkäle vaa ja sitte ruuveilla mikki kii.. :/.. no en tiä iha sama!!!

Ensimmäisessä bassossani oli myös kovahkoa solumuovia mikkien alla.
Jag känner en bott
Rämppy
12.11.2006 23:35:26
Ei vintagefendereissäkään jousia tms. hi-techiä ole. Sellainen solumuovinpala tai vastaava siellä mikin alta yleensä löytyy. Kyllä ne mikit niissä vähän saattaa painua jos alkaa painelemaan. Jos mikki painuu liian helposti alas, voit laittaa sinne mikin alle vähän paksumman palan vaikka just solumuovia, niin mikki istuu jämäkämmin ja saatat saada enemmän säätövaraa ylöspäin.
En sitten malttanut olla sanomatta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)